Kertokaa arjesta narsisti miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "minävaan"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja perinteitä kunnioittaen;27247367:
Palstaämmät lyövät narsistin leiman kehen tahansa mieheen jonka kanssa eivät tule toimeen. Itsessä ei ole ikinä mitään vikaa.
Aamen! Täysin totta... lisäisin vielä, että jätä se sika ja jätä se possu. Hirveä kamala sikapossu tuo miehesi. Suosittelen että jätät sen sian.
 
"vieras"
[QUOTE="JepJep";27247393]on, ja todettu mm. sosiopaatiksi, sekä kaksisuuntainen mielialahäiriö. Nyt pikkuhiljaa jostain syystä pian entinen[/QUOTE]

JÄTÄ SE SIKA!! Todellinen narsisti-sovinisti-SIKA... mitä teet tuollaisen sian kanssa? Jätä se sikapossu!
 
"JepJep"
:DD hehheh. Provoiletko vai tosissas? Voi kuule kun päätät että ""lähdet""- se itkee sun perääs monen monta kuukautta niin hyvillä kuin huonoilla keinoilla ja hänessä itsessään ei ole olllut yhtään mitään vikaa :D Nainen on se sika!
 
narsistin ex
Lue alan kirjallisuutta niin huomaat kyllä. Narsisti tuhoaa läheisensä ja on siksi aidosti vaarallinen. Jos kumppanisi vaikuttaa narsistilta lue erotarinoita ymv. niin pystyt ehkä pelastamaan paljon. Älä välitä idioottien pilkasta, narsisteja on olemassa ja he saavat joskus todella pahaa jälkeä aikaan tuhoamisvimmassaan. Toipuminen ja elämän kuntoon saaminen on sitä vaikeampaa, mitä pahemmin antaa näiden tässäkin ketjussa huutelijoiden satuttaa itseään lisää. Minulta ainakin on pitkälti mennyt usko ihmisiin ja jäljellä on vain loputon viha mutta lapseni takia on yritettävä nousta tästä. Olenkin sanonut läheisilleni, että olisinpa joutunut mieluummin vaikka todella vakavaan onnettomuuteen kuin joutunut koskaan tekemisiin narsistin kanssa, sillä narsistin uhrit jäävät usein todella yksin vaikka kärsivät valtavasti. Muille kovaan paikkaan joutuneille kyllä sataa apua ja myötätuntoa, mutta narsistien uhreja pilkataan usein vaan lisää kaiken sen kidutuksen päälle. Mutta kuten olen joutunut toteamaan, useimmat ihmiset ovat vain mitä ilmeisimmin liian typeriä ymmärtääkseen.
 
narsistin ex
Miten mun pitäisi tietää, kuka on narsistimies? Niin harvoin diagnoosin saavat, enkä halua _julkisesti_ leimata, vihjata, ketään narsistiksi.
Mulla ainakin asiasta puhuminen on oman oikeusturvan hakemista ja varmistamista, eikä kyse ole missääntapauksessa leimaamisesta tai mustamaalamisesta. Koen myös velvollisuudekseni yrittää auttaa muita samassa tilanteessa olevia jos vaan suinkin pystyn, sillä se voi oikeasti säästää paljolta, joskus jopa yhtään liioittelematta oman ja/tai koko perheen hengen. Itsekin olisin selvinnyt paremmin jos olisin osannut varautua edes joihinkin asioihin jo ennakolta. Mutta jokainen, joka on ollut läheisissä tekemisissä narsistin kanssa tietää kyllä mistä puhuu ja kuinka vaikeasta, vakavasta ja tuhoavasta häiriöstä on kyse. Joten te ivailijat, voisitteko harkita käyttäytyvänne osaltanne fiksun aikuisen tavoin? Asioista voi ja pitää keskustella, mutta asiallisesti vaihtoehtoja punniten. Nuo lällättelyt on ihan pikkulasten touhua.
 
Eipä ole omaa narsistia, mutta ystävätterellä on. Välillä säälittää, raivostuttaa ja vaikka mitä, kun näkee miten ystävätär häpeää miestään ja tämän käytöstä. Saa omituisia vilkaisuja muilta ja vinoja hymyjä miehensä takia.
 
gggg
Mulla ainakin asiasta puhuminen on oman oikeusturvan hakemista ja varmistamista, eikä kyse ole missääntapauksessa leimaamisesta tai mustamaalamisesta. Koen myös velvollisuudekseni yrittää auttaa muita samassa tilanteessa olevia jos vaan suinkin pystyn, sillä se voi oikeasti säästää paljolta, joskus jopa yhtään liioittelematta oman ja/tai koko perheen hengen. Itsekin olisin selvinnyt paremmin jos olisin osannut varautua edes joihinkin asioihin jo ennakolta. Mutta jokainen, joka on ollut läheisissä tekemisissä narsistin kanssa tietää kyllä mistä puhuu ja kuinka vaikeasta, vakavasta ja tuhoavasta häiriöstä on kyse. Joten te ivailijat, voisitteko harkita käyttäytyvänne osaltanne fiksun aikuisen tavoin? Asioista voi ja pitää keskustella, mutta asiallisesti vaihtoehtoja punniten. Nuo lällättelyt on ihan pikkulasten touhua.
Herran jumala. Nytkö minun pitäisi diagnosoida, _julkisesti_ esim. veljeni ja kertoa hänestä?

Ehkä jätän väliin. Tee sinä toisin :)
 
"mei"
Mullakaan ei oma mies ole narsisti, vaan hänen isänsä on eli appiukkoni.
Pahinta mahdollista laatua...Hän esim.kuvittelee että voi pitää useampaa eri naista samaan aikaan! Siis pitää sitä täysin hyväksyttävänä..
Henkinen kiusaaminen on jokapäiväistä,ja anoppi kävikin ´huilimassa´useampaan kertaan..lapsista toinen vihaa isäänsä,ja muutti mahdollisimman kauas heti kun täytti 18 v..Minun mieheni on edelleen alistettu,ja luonteeltaan tosi arka.

Vihaan kyseistä ihmistä,ja toivon että hän kuolisi mahdollisimman pian.
 
"vieras"
Herran jumala. Nytkö minun pitäisi diagnosoida, _julkisesti_ esim. veljeni ja kertoa hänestä?

Ehkä jätän väliin. Tee sinä toisin :)
No ei tietenkään! Enhän minä tässä sitä aja takaa. Sitäpaitsi kuka edes tietää kuka minä olen? Tai sinä "gggg"? Tai kuka on ex-mieheni? Yritän tarinallani auttaa muita säästämään taloutensa, huoltajuutensa, henkensä tmv. Ei kuule ihan pikkujuttuja. Ja sitä samaa apua olisin tarvinnut kipeästi itsekin vaan kuinka käykään kun yrität kertoa tarinaasi ja saada sitä kautta neuvoja ja apua? Täälläkin lällätellään kuin keskenkasvuiset älykääpiöt, en olis ihan heti uskonut tätäkään palstaa tällaiseksi kun tätä aikoinaan aloin seurata! Onhan kyseessä ihan tunnetun ja ansiokkaan valtakunnallisen lehden verkkosivustot ja keskustelemassa äidit ja isät, joten luulin, että täällä olisi asiallista fiksua porukkaa.
 
gggg
[QUOTE="vieras";27247629]No ei tietenkään! Enhän minä tässä sitä aja takaa. Sitäpaitsi kuka edes tietää kuka minä olen? Tai sinä "gggg"? Tai kuka on ex-mieheni? Yritän tarinallani auttaa muita säästämään taloutensa, huoltajuutensa, henkensä tmv. Ei kuule ihan pikkujuttuja. Ja sitä samaa apua olisin tarvinnut kipeästi itsekin vaan kuinka käykään kun yrität kertoa tarinaasi ja saada sitä kautta neuvoja ja apua? Täälläkin lällätellään kuin keskenkasvuiset älykääpiöt, en olis ihan heti uskonut tätäkään palstaa tällaiseksi kun tätä aikoinaan aloin seurata! Onhan kyseessä ihan tunnetun ja ansiokkaan valtakunnallisen lehden verkkosivustot ja keskustelemassa äidit ja isät, joten luulin, että täällä olisi asiallista fiksua porukkaa.[/QUOTE]

Ei tarvitse valistaa ja huutaa minulle, eikä haastaa riitaa, eikä myöskään tarvitse vihjailla epäasialliseksi, tyhmäksi jne. Sinä se ivaat, en minä.
 
narsistin ex
Ei tarvitse valistaa ja huutaa minulle, eikä haastaa riitaa, eikä myöskään tarvitse vihjailla epäasialliseksi, tyhmäksi jne. Sinä se ivaat, en minä.
Enhän mä niin tekään, ei vois vähempää kiinnostaa. Ja eihän sulla varmaan olekaan mitään syytä kertoa veljestäsi jos hän ei ole yrittänyt vahingoittaa sinua. Minä puolestani juoduin ihan käsittämättömään ahdinkoon kun ex yritti tietoisesti monin eri tavoin tuhota minut ja huomasin pian että pahimmillaan jopa oikeuslaitos uskoo hänen valheitaan! Hän kohteli minua monin eri tavoin rikollisesti kuten viranomaiset ovat nyt jälkeenpäin todenneet. Kärsin mm. hänen takiaan valtavat taloudelliset ym. tappiot ja tarvitsen oikeutta selvitäkseni. Yritän myös tarinallani auttaa muita uppoamasta ja saamaan ja vaatimaan oikeutta. Vai saako sinua pahoinpidellä ja kohdella kaltoin? Minua ei ainakaan saa, sillä minä en tehnyt mitään väärää, halusin vaan erota että kaikilla olisi parempi olla. En minä uhkaillut, riidellyt, kiristänyt tai muutakaan. Miksi minulle siis saisi tehdä tietoisesti pahaa? En ymmärrä.
 
typerä nainen
Eksällä ei ollut diagnoosia. Mutta kerronpa silti meidän arjesta.

Tuli ja meni miten halusi, ilmoittamatta. Asui eri kaupungissa, sovittiin että tulee käymään, ei tullut eikä ilmoittanut mitään. Mulla saattoi olla ruoka valmiina, soitin että missä on, ja oli kotikaupungissaan dokaamassa. Useampaan otteeseen katosi kun oltiin yhdessä ulkona, minä menin omilla avaimillani hänen kotiinsa ja mies tuli aamulla eikä suostunut kertomaan missä oli ollut. Jälkikäteen tietysti tajusin, että piti useampia naisia. Saattoi myös lähettää minulle kuvia naispuolisesta hyvännäköisestä "kaveristaan" joka oli hänen luonaan yötä, ihan vain kaverina, totta kai. Pari kertaa myös katosi kun oli minun luonani käymässä, soittelin huolesta kipeänä ympäriinsä, saattoi joko ilmestyä tuntemattoman ryyppyretkueen kanssa minun kotiini tai sitten kömpi seuraavana iltapäivänä jostain reissuiltaan. Ikinä ei pyytänyt anteeksi tai ymmärtänyt, miksi hänen olisi pitänyt jotain selitellä tai olla pahoillaan.

Miehellä oli aivan ihmeellisiä kertomuksia, seksiseikkailuista ja muista, niin utopistisia, että en oikein uskonut todeksi. No eihän ne tietenkään totta olleet. Hänellä ei ikinä ollut rahaa (taiteilija), luottotiedot menneet, mutta suuret suunnitelmat ja puheet kuinka joku tuttu on juuri hänet palkkaamassa tai on tuhansien tilaustyö juuri tulossa jne. Treenasi paljon ja huolehti ulkonäöstään, varasteli kaupasta kosmetiikkaa yms. Tuijotteli itseään peilistä ja ihasteli ääneen kuinka hyvältä näyttääkään.

On kiinnostunut itseään selvästi nuoremmista naisista, mitä enemmän hänelle tulee ikää sitä nuoremmat naiset. Itsellään samanikäinen tytär, jota tapaa kerran kaksi kuukaudessa, ei ole kiinnostunut tytön elämästä, mutta kehuskelee kyllä tytöllä kun tyttö on niin kaunis. Ei esimerkiksi tiedä mitä koulua tyttö käy.

Riittäähän näitä juttuja. Ja hän jätti mut, onneksi, taisi löytää uuden nuoremman tai typerämmän. Niin hurmaava hän osasi olla, että jotenkin sitä antoi anteeksi kaikki nuo uskomattomat toilailut ja rahan lypsämisen. Useammin kuin kerran kävin pankkiautomaatilla nostamassa hänelle rahaa kun oli lähdössä omaan kotiinsa, että pärjäisi taas seuraavan viikon. Huh huh.

Nyt onneksi kaikki on toisin ja tuosta jo pari vuotta!
 
gggg
Enhän mä niin tekään, ei vois vähempää kiinnostaa. Ja eihän sulla varmaan olekaan mitään syytä kertoa veljestäsi jos hän ei ole yrittänyt vahingoittaa sinua. Minä puolestani juoduin ihan käsittämättömään ahdinkoon kun ex yritti tietoisesti monin eri tavoin tuhota minut ja huomasin pian että pahimmillaan jopa oikeuslaitos uskoo hänen valheitaan! Hän kohteli minua monin eri tavoin rikollisesti kuten viranomaiset ovat nyt jälkeenpäin todenneet. Kärsin mm. hänen takiaan valtavat taloudelliset ym. tappiot ja tarvitsen oikeutta selvitäkseni. Yritän myös tarinallani auttaa muita uppoamasta ja saamaan ja vaatimaan oikeutta. Vai saako sinua pahoinpidellä ja kohdella kaltoin? Minua ei ainakaan saa, sillä minä en tehnyt mitään väärää, halusin vaan erota että kaikilla olisi parempi olla. En minä uhkaillut, riidellyt, kiristänyt tai muutakaan. Miksi minulle siis saisi tehdä tietoisesti pahaa? En ymmärrä.
Kuule, kyllä mulle on pahaa tehty - paljon. Jos ne kerron, minut tunnistaa, sillä harvempi on vastaavaa kokenut.
 
"vieras"
Sivusta seuraten ainakin silkkaa epätietoisuutta, pelkoa ja pettymyksiä. Väkivaltaa, valehtelua,panettelua, haukkumista ja pettämistä, itsekehua, toisten alistamista ja halveksuntaa,tyhjiä lupauksia, kiristystä ja pelottelua.

Näin kaverilla meni vuosia toivoessa että mies muuttuisi.
 
narsistin ex
Kuule, kyllä mulle on pahaa tehty - paljon. Jos ne kerron, minut tunnistaa, sillä harvempi on vastaavaa kokenut.
Okei, no luulisi sinun sitten varsinkin olevan empaattinen, ymmärtäväinen ja yrittävän auttaa muita mahdollisesti pahaan tilanteeseen joutuneita. Sensijaan komenttisi oli íkävän kyseenalaistava ja negatiivissävytteinen. Mutta mitäpä sitä muista niin paljon piittamaan niinhän. Entäpä jos ap kärsii ja on siinä vaiheessa että yrittää hahmottaa tilannettaan, että mistä on kyse ja miten olisi viisainta toimia? Entä jos hänellä on oikeasti mies joka on potentiaalinen "erosurmaaja" tmv.? Emmekö voisi yrittää auttaa häntä hahmottamaan tilannettaan keskustelemalla fiksusti niin että hän voisi peilata muiden kokemuksiin ja saisi jotain työkaluja selviämiseen. Ja nyt ei siis ollut tarkoitus leimata ketään vaan miettiä ja pohtia tilannetta että ap saisi sitä apua mitä mahdollisesti tarvitsee tai sitten todetaan vastaavasti että ehkä hänen miehensä on ääliö muttei ehkä vaarallinen tmv. Sitäpaitsi en minä ainakaan ole muutaman rivin kirjoituksen perusteella ketään diagnosoimassa mutten myöskään teilaamassa etteikö niin voisi olla yksinkertaisesti en ole oikea henkilö sitä tekemään. Eikä tässä tosiaan ole edes kyse mistään diagnosoinnista vaan siitä, että elämässä on helpompi selvitä kun tietää mahdollisimman realistisesti minkä tai kenen kanssa on tekemisissä. Kai sinäkin haluaisit tietää jos joudut tekemisiin psykopaatin kanssa joka voi vaikka riistää henkesi? Toivoisit varmaan että edes joku varoittaisi sinua mahdollisesta vaarasta? Mulla kyse on siis vain ja ainoastaan muiden auttamisesta jos joku apua tarvitsee. Niin ja korostan vielä että en suinkaan kuvittele että jokainen kusipää on narsisti tappaja mutta heitäkin on vai onko jotain mennyt ohi uutisia kuunnellessa?
 
"joku vaa"
Ei kannata toisten kokemuksia ja kysymyksiä alkaa vähättelemään, varsinkin jos ei tiedä toisesta nimimerkkiä enempää. Totta, että narsisti-diagnoosia viljellään toisinaan herkästi tälläkin palstalla, mutta useammin olen kyllä nähnyt siitä väännettävän vitsiä. Jos ap tarvitsee oikeasti apua, niin tosi tyhmiä nämä "jätä se sika" -vitsit.
 
"JepJep"
Se narsistisuus on pienin paha, olkoonkin lisänä kaksialasuuntainen mielialahäiriö. Enemmän kutsua masokistiksi, sosiopaatiksi jne. Mitä diagnooseja onkaan saanut 10vuoden aikana mielenterveysyksiköiltä LISÄNÄ.
 
"vieras"
Mun ex-mies ja kahden lapsen isä on narsisti. Eikä perustu vaan siihen, että joo, oli sika mieheksi (vaikka oli sitäkin :D)

Alku oli ihanaa, huumaavaa, onnea, onnea, onnea!!! Kaikki mitä mä olin elämältä halunnut, hän osasi luvata ne asiat mulle, hän jopa tekisi kahta tai vaikka kolmea työtä, että MÄ saan hyvän elämän, lapsia, talon, auton, matkustella jne. Hän olisi onnellinen jos minäkin olisin. Kun tulin raskaaksi ensimmäiset vaikeudet alkoivat, hän vähät välitti jos jätti mut yksin kotiin, hävisi omille teilleen mitään ilmoittamatta.

Sillon kun meni hyvin, menikin sitten todella hyvin, oltiin niin onnellista perhettä ja hän teki ruokaa, hoiti lapsia jne. Mutta sitten tuuli kääntyi ja elämä oli yhtä riitaa, hammastenkiristelyä, haukkumista, mykkäkoulua. Mitään logiikkaa ei hänen käytöksessään olllut, yhtenä hetkenä saattoi suuttua jostain, yleensä keksi riidan aiheen, että voisi lähteä kavereiden (lue: tyttöystävän) kanssa ulos.

Jos jäi valheesta kiinni, vika ei koskaan ollut hänen vaan minun, koska olin joko kuullut väärin, ymmärtänyt väärin tai muuten vaan muistin väärin. Eräs kaveri sanoi, että mies voisi inttää kissaa koiraksi niin kauan, että uskot edessäsi olevan kissan koiraksi :D Elämä oli muutenkin aika kilpailuhenkistä, narsistin pitää voittaa aina, oli sitten kyse siitä, miten pyykit viikataan tai perunat kuoritaan, narsisti tekee kaiken oikein, sinä kaiken väärin.

Niin ja narsisti pitää itseään muita parempana, ex aina sanoi, että vaikka joku presidentti tulis sanoon hänelle jotain, niin mitä sitten, ihminen sekin vaan on. Hän kuulemma paskat välittää laista tai poliiseista, mitä ne poliisit muka hänelle voi.

Aika helvettiä se elämä oli, mutta näin neljä vuotta eron jälkeen jaksaa jo nauraakin joillekin jutuille. Toisille jutuille nauraa tuskin koskaan. Esim sellaisille jutuille, että lapsi sanoo ruokapöydässä väärän sanan ja mies heittää maitolasin seinään ja huutaa, että kiittämätön kakara! Tai sille, kun mies räkii ruuat sun naamalle lasten edessä, koska on jääny valheesta kiinni.
 

Yhteistyössä