Arvuutellaan palstalaisten koulutuksia heidän kirjoitustensa perusteella!

• Viestiketjun aloittaja "Inkeri"
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
[QUOTE="Inkeri";27128434]

Rollolainen vaikuttaa melko kouluttamattomalta ihmiseltä ja uskon, että on selvinnyt hädin tuskin peruskoulun. Mitään koulutusta ei ole edes toiselta asteelta.
Sulla ei taida oikin tiimarinvihko olla nyt ajantasalla :D:D
Olen suorittanut koti ja- laitostalouden peruslinjan, joka on sama kuin keitiöapulainen, ennen se kesti vain 2 vuotta. Olen käynyt vuoden elintarviketeollisuuden peruslinjaa, Olen suorittanut myös kokin amamttitukinnon ja tenyt Rovaniemena ammatikorkeakoulussa restonoimiopintoihin kuuluvia opintoja. ja nyt opiskelen merkonomiksi, keväällä vamistun =D

"vieras"
[QUOTE="Inkeri";27128434]

Rollolainen vaikuttaa melko kouluttamattomalta ihmiseltä ja uskon, että on selvinnyt hädin tuskin peruskoulun. Mitään koulutusta ei ole edes toiselta asteelta.
Sulla ei taida oikin tiimarinvihko olla nyt ajantasalla :D:D
Olen suorittanut koti ja- laitostalouden peruslinjan, joka on sama kuin keitiöapulainen, ennen se kesti vain 2 vuotta. Olen käynyt vuoden elintarviketeollisuuden peruslinjaa, Olen suorittanut myös kokin amamttitukinnon ja tenyt Rovaniemena ammatikorkeakoulussa restonoimiopintoihin kuuluvia opintoja. ja nyt opiskelen merkonomiksi, keväällä vamistun =D
Olen einstein mutta en saa naisia. buhuu! Pitää omata se sosiaalinen viisaus.

veikkaan, että olet Sirola-opiston arkistojen ylipäällikkö

koulutus yhteiskuntatieteiden maisteri
Näitä maisterinpapereita on Liliille tarjottu tässä ketjussa ihan loputtomiin, mutta eikö hän huoli niitä? :snotty:

Jotkut siis onnistuvat antamaan kirjoituksillaan itsestään todellisuutta koulutetumman kuvan? Koulutusketjuhan tämä oli, vaikka ammattinimikkeet tunkevat väkisin mukaan.

Näitä maisterinpapereita on Liliille tarjottu tässä ketjussa ihan loputtomiin, mutta eikö hän huoli niitä? :snotty:

Jotkut siis onnistuvat antamaan kirjoituksillaan itsestään todellisuutta koulutetumman kuvan? Koulutusketjuhan tämä oli, vaikka ammattinimikkeet tunkevat väkisin mukaan.
Minulle ei kyllä ole tarjottu koulutetumpaa kuvaa kuin mitä olen. :snotty:

Toi elämänkoulu, paras koulu -fraasi on sikäli käsittämätön, että eihän suomalaisen koulutusjärjestelmän ole tarkoituskaan elämänkokemusta ainakaan ensisijaisesti tarjota.

Eikä yliopistokoulutus esimerkiksi sulje elämänkokemuksen karttumista pois.

Tästä havainnollisena esimerkkinä on työpaikkahakemukset, joissa vaatimuksena on vain ylempi korkeakoulututkinto. Niitä on varmasti miljoona erilaista, mutta työnantajaa ei useinkaan se substanssiosaaminen kiinnosta, paitsi erikoisaloilla kuten esim. luonnontieteissä ja tekniikassa. Ajatuksena on nimenomaan akateemisen koulutuksen tuomat eväät, kuten kokonaisuuksien hallintakyky, paineensietokyky, itsenäinen tiedonhankinta sekä muutama muu arvokas perustaito. Akateemisuus on eräänlainen mielnetila, ja yliopiston läpi puristaneet osoittavat olevansa sitkeitä ja periksiantamattomia. Se koulu kun ei nyt mitään varsinaista riemukulkua ole viittä vuotta kenellekään.

Omassa työssäni toimin toki opiskellun substanssiosaamisen parissa, mutta ei kukaan hallitse viiden vuoden opintojen sisältöä ulkoa. Olennaista on, että tiedän, mitä tietoa tarvitsen, mikä osa tiedosta on kulloinkin olennaista ja mistä sen tiedon luotettavimmin löydän.

Elämänkoulu on sitten aivan erikseen. On jotenkin siis hullua, että ihmiset kuvittelee, että korkeakoulutetut ovat tosielämästä vieraantuneita kermaperseitä vailla elämänkokemusta. Itse pidän korkeakoulutusta panostuksena tulevaisuuteen, ja arvostan ihmisiä, jotka sen ovat valinneet ja läpikäyneet. En niinkään siksi, että he ovat hyviä matikassa tai osaavat natiivitasoisesti vieraita kieliä.

jauh
Eemin (ja nykyisin Nooankin) äidin vihjeet viittaisivat lääketieteen opiskelijaan, mutta sitä on oikeasti vaikea uskoa.
Sen sijaan Kaiuttimen kirjoituksista mulle on tullut mieleen, että hän voisi olla lääkäri (ellei vielä valmis, niin ainakin hyvin pian valmistuva).

En ole lääkäri. Kätilön tutkintoa ja työtä olen tehnyt, raskauden vuoksi jäi radiologian harjoittelu sekä lopputyö tekemättä. Jäin äitiyslomalle ja pyrin yliopistoon lukemaan terveystieteen maisteriksi (kansanterveystiede, ei hoitotiede!!) ja mikäli en olisi päässyt, olisin sitten jatkanut kätilöopinnot loppuun. Onneksi kuitenkin pääsin, ja nyt olen maisteriksi valmistunut. Yliopistolla kuitenkin edelleen...

Eemin (ja nykyisin Nooankin) äidin vihjeet viittaisivat lääketieteen opiskelijaan, mutta sitä on oikeasti vaikea uskoa.
Sen sijaan Kaiuttimen kirjoituksista mulle on tullut mieleen, että hän voisi olla lääkäri (ellei vielä valmis, niin ainakin hyvin pian valmistuva).
Lääketieteen opiskelijathan on aina kirjakieltä käyttävii huumorintajuttomii tiukkapipoja. Vaatetuksena tietyst jakkupuku ja korkkarit/puku, kravatti ja kiillotetut kengät.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti-87;27158540:
Lääketieteen opiskelijathan on aina kirjakieltä käyttävii huumorintajuttomii tiukkapipoja. Vaatetuksena tietyst jakkupuku ja korkkarit/puku, kravatti ja kiillotetut kengät.
Lääketieteen opiskelijat (kuulutaan samaan tiedekuntaan) on suurimmaksi osaksi pappa betalar -tyyppisiä kermaperseitä, joilla tolkutetaan since day one, miten he ovat valinneet ikiaikaisen profession ja miten heitä kuuluu kumartaa. Lisäksi he ovat mökkihöperöitä, koska heillä ei ole juuri mitään tiedekuntarajaa ylittävää sivuainevaatimusta (Sivistys? Asiakaspalvelu- ja vuorovaikutustaidot? Kulttuurierojen ymmärrys... you name it) ja lisäksi he saavat pakolliset kieliopintonsa omalla laitoksellaan, johon kieltenopettajat pääkampukselta matkustavat heitä varten. Me puolestamme, vaikka opiskelemme viereisessä rakennuksessa ja kuulumme samaan tiedekuntaan (viime vuonna on yksiköt vaihtuneet, en tiedä mikä se hallinnollinen marssijärjestys nykyään on), me jouduimme kuitenkin hankkimaan kieli- ja viestintäopintomme sekä sivuaineet päätalolta ja matkustamaan sinne.

Eli minun vuosien kokemuksen mukaan lääketieteen opiskelijoilla on hiukan asennevammaa... No, toisaalta se tuo vähän helpotusta, että niiden tentit arvioidaan hyväksytty/hylätty -periaatteella, ja jo 40% oikein riittää läpäisyyn. Eli jos viette lastanne lääkäriin, kannattaa kysyä, missä hän on opiskellut.:D

Meille tuli joskus vuosia sitten joku lääkisläinen suorittamaan ilmeisesti jotakin itse mieltämäänsä rangaistusta, joka aiheutui tietyn suorittamattoman kurssin korvaavuudesta. Hän tuli meidän aineopintojen kurssille, istui siellä 10 minuuttia ja sanoi, että onko täällä oltava loppuun saakka? Ja huomennakin? Siis opiskeletteko te niinkun tätä tahtia? Ei kestänyt kaveri kyydissä. Pahinta oli, kun se ennen kurssin alkua se idiootti kysyi, että mitä te niinkun opiskelette? Tuleeko teistä siis jotakin lääkäreiden apulaisia? :LOL:

Että maailmankuva oli hyvin omaksuttu: He ovat ammattilaisia ja kaikki muut avustavat heitä.

Yksi syy kyllä siihen asennevammaan on myös se, että lääkisläiset on verrattain kakaroita.

Ja yhdelläkään ei ole jakkupukua eikä kiiltäviä kenkiä. Kyllä se tuota Hilfiger/Hollister/ Peak performance/ Converse -osastoa on melko pitkälti.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä