Miksi kaikki käyttävät rasvatonta maitoa?

• Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
rasvatonta kyllä suositellaan kaikkialla. Mihinköhän se perustuu? Lisääntyneeseen ylipainoon? Kun eihän sen rasvan määrän luulisi olevan hyvässä ruokavaliossa mitenkään liiallinen. enemmän miettisin niitä muualta ravinnosta saatavia rasvoja.
Ehkäpä syy on just siinä, että suomalaisilla on tapana juoda maitoa. Muualla maailmassa maitoa käytetään juustoissa ja hapanmaitovalmisteissa eikä maitoa juoda. Jos juo maitoa - siis muuta kuin rasvatonta - pitäisi vähentää rasvankäyttöä muualla ruuassa.

aappee
jos muuten suosii pehmeetä rasvaa, niin ei oo mielestäni mikään syy suosia pelkkää rasvatonta. Siis se että kovaa rasvaa pitää välttää.

Onko nämä ehdottomasti kaikki maitotuotteet rasvattomina- ihmiset miettineet toimivansa jotakuinkin samoin kuin hiilareita kammoavat? :D Kohta täällä on vaan kahta ehdotonta ääripäätä rasvan suhteen. Missä normaalisyöjät?

Keittiönoita
jos muuten suosii pehmeetä rasvaa, niin ei oo mielestäni mikään syy suosia pelkkää rasvatonta. Siis se että kovaa rasvaa pitää välttää.

Onko nämä ehdottomasti kaikki maitotuotteet rasvattomina- ihmiset miettineet toimivansa jotakuinkin samoin kuin hiilareita kammoavat? :D Kohta täällä on vaan kahta ehdotonta ääripäätä rasvan suhteen. Missä normaalisyöjät?
Täältä ainakin löytyy :wave:

Tähän kommentoida niille jotka luulee rasvattoman maidon olevan terveellisempää niin ei ole, mutta näin neuvottiin muutamia vuosia sitten nauvolassa ja voi ku enoni(on ruoka-alalla) pamahti mulle et miksi ihmeessä kun aivot tarvii rasvaa. No nykyään eipä enää suositella rasvatonta koska tosiaan se ruoka rasva on terveellistä, ei se smööri kuitenkaan.

Ruoan laitossa käytetään oikeeta kermaa, puuroihin ja leipomiseen punasta maitoa ja juomiseen useimmiten sinistä joskus punaista.

aappee, kyse on pikemminkin minkälaisesta rasvasta on kyse, maidon luonnollinen rasva ei ole huono vaan hyvä, avocado, rypsiöljy jne. Aivot tarvitsee näitä rasvoja ja moni vitamiini tarvitsee jotta keho pystyy edes hyödyntämään niitä.

Meidän aivot ja kehoi tarvitsee näitä rasvoja kuten auto öljyä.

• Tykkää
Reactions: Kumipuu
Olen tottunut rasvattomaan maitoon, ja kevytmaito tuntuu mahdottoman rasvaiselta. Minulla on vaikeuksia saada sitä alas. Rasvaton maito on raikkaamman oloista ja kyllähän se tietysti on terveellisempääkin.

ok
Mua kehotettiin viime vuonna neuvolassa siirtymään rasvattomaan maitoon, vaikka olen alipainoinen. Samoin hoikalle-lähes laihalle 1-vuotiaalleni suositeltiin rasvatonta. No, ei juoda rasvatonta.

Ruokajuomana rasvaton maito on omasta mielestäni paremman makuista kuin kevytmaito. (Homogenoimaton) rasvainen maito on taas parempaa kahvin kanssa. Itse kyllä tykkään eniten kauramaidosta, jota löytyy omasta jääkaapista. Mantelimaito on kans ihanaa, mutta niin kallista, etten raaski kovin usein ostaa...

aappee
Tähän kommentoida niille jotka luulee rasvattoman maidon olevan terveellisempää niin ei ole, mutta näin neuvottiin muutamia vuosia sitten nauvolassa ja voi ku enoni(on ruoka-alalla) pamahti mulle et miksi ihmeessä kun aivot tarvii rasvaa. No nykyään eipä enää suositella rasvatonta koska tosiaan se ruoka rasva on terveellistä, ei se smööri kuitenkaan.

Ruoan laitossa käytetään oikeeta kermaa, puuroihin ja leipomiseen punasta maitoa ja juomiseen useimmiten sinistä joskus punaista.

aappee, kyse on pikemminkin minkälaisesta rasvasta on kyse, maidon luonnollinen rasva ei ole huono vaan hyvä, avocado, rypsiöljy jne. Aivot tarvitsee näitä rasvoja ja moni vitamiini tarvitsee jotta keho pystyy edes hyödyntämään niitä.

Meidän aivot ja kehoi tarvitsee näitä rasvoja kuten auto öljyä.

Aappee tietää rasvan olevan hyvästä - kohtuudella. ;)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27155339:
Mä en osta edes silloin. Se tekee kahvistakin pahaa. Mielummin ostan kermaa sitten.
Mulla on kotona aina kermaa, mutta en tykkää laittaa sitä kahviin. Maitoa en juo vaan käytän sitä vain kahvissa. Kuopus taas juo maitoa, mutta ei juo kermaa.

Mä juon punaista maitoa, ei pelota kalorit enkä juo sitä ämpäritolkulla, jos raikasta juotavaa
tekee mieli tyydyn veteen. Maito on maitoa ja vesi vettä, en odota että vesi olisi kermaisaa joten
en vaadi maidolta raikkautta :D

piiukka
Meillä rasvaton, koska en halua lasteni verisuoniin kerryttää sydänkohtauksen aiheuttavaa huonoa rasvaa. Hyviä rasvoja annan kyllä huolella. Ja tämän suosituksen sain ravintoterapeutilta , joka tutkii pohjanmaan runsasta sydän- ja verisuonitautien esiintymää ja heti meidän perheen rasva-arvot paranivat:=)

Yhteistyössä