Seurakunnan perhekerho?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Onko seurakunnan perhekerhoon tarkoitus mennä just kun se alkaa (ja olla loppuun asti)? Kun yritettiin mennä katselemaan minkälainen paikka on ja tultiin paikalle vajaa puoli tuntia alkamisen jälkeen, niin ovet olivat lukossa. Soittelin ovikelloakin, muttei kukaan tullut avaamaan... Perhekahviloihin kun mun käsittääkseni voi tulla vapaasti milloin vaan, niin onko tuolla seurakunnan kerhossa joku tiukka ohjelma ja siksi sinne ei voi mennä myöhässä? Vauvan päikkärit on just noilla huitteilla, niin ei kyllä aina ehditä just tietyllä kellonlyömällä paikalle :(

"vieras"
Ei se mikään majatalo ole minne mennään millon huvittaa. Ihmeen moukka ja sivistymätön juntti sinäkin olet, varmaan tuulihousut jalassa ja sipulipussi päässä, kersalla marimekon kukkakuviointi bolero päällä ja sinä onnesta hehkeänä puhut niin että koko taajama kuulee kun pikku emilias on menossa kukkapuskaan syömään ruusunoksaa. Älä mene sinne ollenkaan, en usko että olet tervetullut, joku raja se pitää olla seurakunnan kerhoissakin ketä sinne päästää.

Olitko varmasti oikeana päivänä paikalla? Kyllä kai niihin yleensä saa mennä mihin aikaan hyvänsä, nehän kestääkin usein monta tuntia, joten ei varmasti pienimmät lapset jaksa koko aikaa välttämättä edes olla...

Ainakin täällä siis ovet on auki ja saa tulla kun tulee :) Perhekerhoihin siis, isompien päiväkerhot varmasti ovatkin aikataulutettuja.

"vieras"
Ei ole suotavaa mennä aikasemmin, koska kerhon ohjaajalla saattaa olla vielä suunnitelut vaiheessa, tai pitää ruokatuntiaan tms. Kyllä kerhoihin on tapana mennä sillon kun ne on merkitty alkaviks, lähteä voi koska haluaa.

"vieras"
esikoisen aikaan siellä oli alussa pitkä siirtymäaika, minkä aikana piti tulla. Kakkosen aikaan sitten säästöt lyhensivät kerhon kestoaikaa ja silloin siellä piti olla siihen alkuaikaan mennessä, jos sisään halusi päästä. Aika typistettiin alun vapaasta seurustuajasta ja juttu alkoi sillä uskonto-osuudella, mitä seurasi muskariosuus ja sen jälkeen vielä askartelu/vapaa leikki ja lopuksi oli kahvittelu hetki

meillä näin
meillä kerho alkaa klo 9 ja ekana on hartaushetki. sitten on kahvit ja pullat, sitten vapaata leikkiä ja pieni askartelu. Kerho loppuu 10.30 eli ei kai sinne oikein voi mennä muuten kun heti alusta, jos siellä haluaa jonkun sanan jonkun kanssa vaihtaakin, toi vapaa leikki-aika + askarteluaika kun on muutenkin lyhyt ja suurin osa ajasta menee lasten kanssa askarteluun tai niiden auttamiseen.

"hmmm"
riippuu ihan paikasta, jossain paikoissa laitetaan ovet kiinni silloin kun alkaa ja on aikataulutettu ohjelma, jossain on vapaampaa, eikä ole edes kuntakohtaista,vaan jos ihan paikkakohtaista.

[QUOTE="vieras";27147010]Entä voisinko itse yrittää puhua eri uskonnoista niille, minulla olisi toinen uskonto kiikarissa ja ehkä he haluaisivat liittyä minun kanssa siihen.[/QUOTE]

Miksi haluaisit puhua siitä seurakunnan perhekerhossa? Voi varmasti (jos haluat noloihin tilanteisiin), mutta tuskin siitä on mitään hyötyä.

mulla
on kokemusta kerhosta, jonne tultiin ja mentiin oman aikataulun mukaan. Oli siis avoinna 3h. Nykyinen on 1,5h ja toivottavaa, että ihmiset ovat paikalla silloin, kun kerho alkaa. Ovet eivät kyllä ole lukossa, muttta jos ovi lapsen avattavissa ja kerho lähellä autotietä, niin ymmärrän hyvin, että ovet lukitaan. Se on turvallisuuskysymyskin.

"vieras"
Miksi haluaisit puhua siitä seurakunnan perhekerhossa? Voi varmasti (jos haluat noloihin tilanteisiin), mutta tuskin siitä on mitään hyötyä.
Kun ei ne kule ovella samanlain kun helluntalaiset ja jehovat. Miten niin noloon tilanteeseen, ei minua nyt ainakaan olottaisi kysellä niiden uskomusten perustaa tai kyseenalaistaa sitä uskontoa, nehän siinä olisi huonossa valossa jopa suorastaan nolattavana kun eivät osaisi vastata yhtään mihinkään utta silti puhuisivat vetten päällä kävelystä ja 2 kalan muuttamisesta 10 tonkaksi viiniä.

"vieras"
on kokemusta kerhosta, jonne tultiin ja mentiin oman aikataulun mukaan. Oli siis avoinna 3h. Nykyinen on 1,5h ja toivottavaa, että ihmiset ovat paikalla silloin, kun kerho alkaa. Ovet eivät kyllä ole lukossa, muttta jos ovi lapsen avattavissa ja kerho lähellä autotietä, niin ymmärrän hyvin, että ovet lukitaan. Se on turvallisuuskysymyskin.
No hei, camoon! kukaan nyt lasten kerhoa laita tien viereen, herää pahvi!!

mulla
[QUOTE="vieras";27147165]No hei, camoon! kukaan nyt lasten kerhoa laita tien viereen, herää pahvi!![/QUOTE]

Kyllä naapurikaupungin kerhotila on seurakuntakodilla, joka on aivan autotien vieressä. Tiloja on erilaisia, että pahvi vaan sinnekin....

Täällä perhekerho on kyllä hyvin joustava, eli mennä ja tulla voi oman aikataulun mukaan tietyllä aikavälillä. Ovet avautuu yleensä puoli tuntia ennen varsinaista kerhoajan alkua ja siinä on sitten vapaata keskustelua alkuun asti. Joskus on suunniteltua ohjelmaa itse kerhoajaksi, ei kuitenkaan läheskään joka kerta.

mulla
[QUOTE="vieras";27147180]Lessuilla nyt ei ole koskaan ollut muutenkaan tuo lapsen elämä kovin isoissa hyppysissä itsellään kiinni.[/QUOTE]

ok? Täällä päin ei ole lessuja niin en tiedä moisesta.

Täällä saa ainakin mennä mihin aikaan vaan. Yhdessä kerhoista on kyllä ovet lukossa, ettei lapset karkaa, kun niin pieni tila. Mutta sitä varten ovessa puh nro johon voi soittaa jos kukaan ei kuule tulla avaamaan.

[QUOTE="vieras";27147158]Kun ei ne kule ovella samanlain kun helluntalaiset ja jehovat. Miten niin noloon tilanteeseen, ei minua nyt ainakaan olottaisi kysellä niiden uskomusten perustaa tai kyseenalaistaa sitä uskontoa, nehän siinä olisi huonossa valossa jopa suorastaan nolattavana kun eivät osaisi vastata yhtään mihinkään utta silti puhuisivat vetten päällä kävelystä ja 2 kalan muuttamisesta 10 tonkaksi viiniä.[/QUOTE]

Kyselet uskonnosta ja pidät sitä toisesta uskonnosta puhumisena? No sitten varmasti hyvinkin voit, minä käsitin tuon hieman toisin.

Pienen "hartauden" lisäksi täällä kyllä puhutaan niin vähän uskonnosta että voisi silti saada hieman pitkiä katseita jos joku siitä puhuisi ja kyselisi kokoajan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä