En. Nyt lukenut kaikkia viestejä, mutta auttaiskohan jos lopettaisit turhan höösäämisen ja antaisit lapsen syödä itse(sormin) samaa ruokaa mitä itsekin syöt. Soseita ei tuon ikäsenä kannata enää opetella syömään jos ne ei oo tähän mennessä maistunu. Keskityt itse syömään omaa ruokaasi, laitat lapselle lautaselle samaa ruokaa, alkuun pienen määrän. etkä kiinnitä lapseen mitääm huomiota vaan tosiaan syötte itse miehesi kanssa, keskustelette mukavia jne. Sitten kun oot itse syöny niin voit vielä koittaa syöttää lasta.
Ihan perus kotiruoka, just makaroonilaatikko, uunikala, jauhelihapohvit/mureke, perunat ja kasvikset, tai erilaiset keitot on oikein hyvää pehmeää ruokaa itsenäisen syömisen harjoitteluun.
Aterioiden välillä imetys ja yöimetys tosiaan kannattaa pyrkiä lopettamaan. Käytä peittävää vaatetusta, esim poolopaitaa tms. Kun lapsi yrittää päästä rinnalle niin koita opettaa lapselle että on muitakin tapoja saada läheisyyttä kuin se rinta, esim lorutelkaa sylikkäin, laita musiikkia soimaan ja tanssikaa yhdessä tai lukekaa kirjaa, mikä lasta nyt kiinnostaakaan.