Kuinka paljon harrastatte liikuntaa viikossa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Down siftaaja kotiäiti
Siis miten te ehditte?? Kun pitäis lastenkin kanssa olla, kotityöt tehdä ja miehenkin päästä liikkumaan? Mä yritän käydä lenkillä 3 krt viikko ja kyllä on välillä tuskaa saada sekin tähän arkeen mahtumaan.
Mun harrastukset sellasia että kaikkiin paitsi yhteen voi ottaa lapset mukaan :D
Eikä lapset myöskään kävele korkokengissä talvella.

"vieras"
Salilla/jumpissa käyn 4-5 krt viikossa; bodyattackia, bodysteppiä, bootcampia jne. Joskus käyn lenkillä tai jumppailen kotona, mutta pääasiassa hyödynnän tuota kuntokeskuksen jäsenyyttä . Olen kotiäiti ja päivät lasten kanssa, joten kyllä sitä irtoaa 2 tuntia vuorokaudesta myös omaan hyvinvointiin.

Liikun työmatkani kävellen,vaihdan paikasta a paikkaan b kävellen (kilometrejä kertyy kaikkiaan 5-1o(karkeasti arvoiden)km päivittäin työssäolo aikana)
Käyn metsässä,joko vain kävelen tai sitten marjastan.
Lenkillä tulee käytyä 3-7 (joskus enenmmän) kertaa viikossa,4-10 km.
Fysikaalisen jumppaohjeita tulee tehtyä satunnaisesti,mikä ei ole ollenkaan hyvä selkää ajatellen.

"CIS"
vuoden tauko ollut. palauduin vammasta. sinä aikana lihoin 10kg! nyt painan 65kg ja olen vain 163cm pitkä. liikun niin, että aerobista 4-5xvko ja lihastreeniä 2xvko. täytyy vaan aloitella rauhassa ja kevyillä painoilla, ettei käsi pamahda uudelleen. tarkoituksena on laihtua tuo 10kg, mutta eniten haen sitä hyvää oloa joka tuosta liikkumisesta tulee.

"poikia3"
Mä uin / vesijuoksen kolmesti viikossa, tunnin - 1,5 tuntia kerralla. Eilen olin tunnin hallissa, uin 600 metriä, vesijuoksin 900 metriä. Valitsen lajin aina sen mukaan, miten altaissa on tilaa.

nvn
[QUOTE="vieras";27131421]Salilla/jumpissa käyn 4-5 krt viikossa; bodyattackia, bodysteppiä, bootcampia jne. Joskus käyn lenkillä tai jumppailen kotona, mutta pääasiassa hyödynnän tuota kuntokeskuksen jäsenyyttä . Olen kotiäiti ja päivät lasten kanssa, joten kyllä sitä irtoaa 2 tuntia vuorokaudesta myös omaan hyvinvointiin.[/QUOTE]

Mä olen kans kotiäiti, mutta kun mies on töissä 8-16. Tulee kotiin 16.30. Eli jos mä menen jumppaan tms. 17-19, ja mies sitten saman verran 19.30-21.30, niin milloin me ehditään perheenä mitään tehdä?

"vieras"
Mä olen kans kotiäiti, mutta kun mies on töissä 8-16. Tulee kotiin 16.30. Eli jos mä menen jumppaan tms. 17-19, ja mies sitten saman verran 19.30-21.30, niin milloin me ehditään perheenä mitään tehdä?

No meillä arkisin käydään harrastuksissa vuoropäivinä ja viikonloppuisin pääsee molemmat joka päivä. Me tehdään niin, että omina salipäivinä pakkaan lapset mukaan ja menemme bussilla sinne salille. Mies tulee suoraan töistä sinne ja ottaa lapset mukaansa, menevät puistoilemaan tms. Minä käyn salilla ja sitten tullaan yhtä matkaa takaisin kotiin tai sitten menen bussilla perässä kotiin jos muut ovat jo sinne menneet. Ehditään ihan loistavasti viettää perheenä aikaa joka ilta. Toki tämä järjestely voi kuulostaa hankalalta, mutta meille se on jo ihan rutiinia.

"Jenis"
No tuskin teidän molempien tarvii joka päivä päästä? Lenkillä voi käydä koko porukallakin, uimaan voi mennä niin että toinen katsoo lapsia ja toinen ui ja sitten vaihdetaan. Itselleen ja lapselleen voi hommata jumpan yhtä aikaa, tai käydä itse lenkillä kun lapsi on omassa harrastuksessaan. Ei asioista oikeesti tarvi tehdä vaikeampia kuin ne on.

• Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Ette te varmaan joka päivä molemmat kävisi?

Mä käyn aamuisin tunnin vaunulenkillä vaihtelevassa maastossa, pääosin kävellen. Sen jälkeen vatsa- ja selkälihakset, punnerrukset ja venyttelyt. Usein päivisin ja
iltaisin puolen tunnin lenkit. Ens viikosta lähtien body pump ja pilates kerran viikossa ja välillä lisäksi spinning.

"Jenis"
[QUOTE="vieras";27133685] Toki tämä järjestely voi kuulostaa hankalalta, mutta meille se on jo ihan rutiinia.[/QUOTE]

Tässä on nyt niinku se koko homman pointti. Liikunnalle pitää järjestää se aika ja tehdä tarvittavat toimenpiteet, ja eikun menoksi. Ei kellekään yhtäkkiä tipahda taivaasta 2h/pvä ylimääräistä aikaa omaan puuhasteluun, liikunnalle tai mihinkään muuhunkaan. Mutta jos ei edes yritä järjestää aikaa, on sitten turha inistä kun sitä aikaa ei ole ;)

• Tykkää
Reactions: Salla07
10 arkipäivää kuukaudessa pyöräilen 16km ja loput arkipäivät 6km. Ja tämä pelkästään lasten päiväkoti+eskarimatkoihin. Jos joudutaan harrastuksiin kulkemaan miehen ollessa töissä niin tulee vielä +16km per viikko lisää.
Kerran viikossa kiertoharjoittelu salilla tai jos sinne en ehdi niin pilatesta treenaan tunnin kotona. Jossei tällä liikunnalla housukoko pienene yhtä numeroa niin ärsyttää. Pienestä enää kiinni :)

Yhteistyössä