Hoh hoijaa! Meistä tehtiin sitten lastensuojelu ilmoitus!

• Viestiketjun aloittaja vieraampi
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Nämä kaikki jutut on merkkejä siitä, että lasten hyvinvoinnista ei välitetä riittävästi. Jos muuta ongelmaa ei ole, kuin leväperäinen asenne lasten liikenneturvallisuuteen, voi lastensuojelu todeta, että ilmoituksesta ei aiheudu lastensuojelullisia toimenpiteitä.
voin tunkea sen johonkin missä ei aurinko paista. "Minä täällä yksin ajattelen kaikkea mutta en elä! " minä kasvatin lapset noin että remmiä tuli kun et uskonut... tuntuuko tutulta. nykysin remmin lyönnistä saa vankeutta!n mieti sitä!

"..."
Hmmm... Mun mielestä tähänkin asiaan vaikuttaa tilanteet ja niiden toistuvuus. Jos ny naapurin muksu ajelee pikkupyörällä tuossa meidän talonyhtiön pihassa jossa ei autoja liiku niin eipä se vielä mielestäni huolestuttavaa ole. Se taasen, että lapset (varsinkin alle kouluikäiset ja ala-asteen alemmilla luokilla olevat) ajelevat pitkin kyliä ja toreja ja vilkkaasti liikennöidyillä alueilla ilman kypärää ja yksikseen (ap:n liian kaukana) niin kyseessä onkin jo sitten aivan eri asia. VAI?

"eee"
Onhan ap:n käytös välinpitämätöntä, mutta ei lastensuojelun resursseja kyllä tuollaisella asialla pitäisi kuormittaa. Jäävät apua oikeasti tarvitsevat ilman, jos sossu rupeaa lasten kypärän käyttöä vahtimaan.

"Omg"
Jaahas nyt se ajojahti sit alkaa, nyt kaikki kynnelle kykynevät tehtailemaan niitä ilmoituksia, mää aattelin tehdä naapurin muksuista kun ei opta katse kontaktia, tervehtiessä=arat pahoinpidellyt lapset. Toisessa naapurissa lapset kiljuu pihalla leikkiessään niillä on varmaan kauhea hätä siellä joka päivä. Kaupan pihassa nuori poika lauloi petri nygårdiä sen vanhemmat varmaan pakottaa laulamaan noita, hävyttömiä biisejä.

"Näin on"
Laki sanoo: Polkupyöräilijän ja polkupyörän matkustajan on ajon aikana yleensä käytettävä asianmukaista suojakypärää. Kypärättömyyttä ei ole kuitenkaan säädetty rangaistavaksi joten poliisi ei siitä sakota. Ilman valoa kulkevaa pyöräilijää poliisi sakottaa 20e rikesakolla.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
"näinpä"
No itse ainakin katson kauhulla, kun naapuruston 5 ja 6 vuotiaat vetelee pyörällä ilman kypärää autotiellä, jossa ei ole pyörätietä tai edes kunnon pientareita. Katsoisin kyllä kauhulla vaikka olisi kypärätkin. Ja nämä ajelevat usein yli kilometrin päässä kotoaan. Olen itse näille lapsille sanonut aina, kun nään heidän pyöräilevän ilman kypärää, että kypärä pitää olla, mutta kuulema äiti ei osta. Muuten lapsilla siistit vaatteet, ja asuvat uudessa talossa, eli ei luulisi olevan rahasta kiinni. Onko sitten niin, että äiti pelkää lapsiensa kuristuvan kypärään, kun lapset ovat vapaasti ulkona, ja sen takia ei hommaa kypäriä.

kiyaaee
Kaupalta tullessa ei lapsilla ole aina vyö kiinni ja annan heidän istua vuoron perään etupenkillä. Kauppa on ihan 400-450 metrin päässä suoran tien pätkän päässä kotoamme. Vaikka pitäisikin turvavyötä aina käyttää niin noin pikku matkan takia en aina jaksa vaatia sitä. Paska äiti olen!!
Itse asiassa olet. Sen lisäksi todennäköisesti ihan *tun tyhmä. Unohda tuo todennäköisesti tosta pois.

Niin, olen ajanut kaksi autoa lunastukseen. Molemmat 500m sisällä kotiovesta ja kumpikaan ei ollut minun vikani.

• Tykkää
Reactions: vicy ja Oisku
suomalaiset on hulluja
Tollot oletteko todella sitä mieltä, että nuo asiat on perusteita ls-ilmolle? Ei ihme, että resurssit ei riitä oikeisiin tarpeisiin, kun hysteerikot tehtailee tuollaisesta ilmoituksia.
Tämmönen ihana maa tämä Suomi on. Idiootteja ja hulluja täynnä! Tervemenoa helvettiin, en muuta sano. Resurssit menee pyöräilykypärien kyttäämiseen, resurssit menee siihen että tutkitaan miksi lapsi on pihalla bikineissä ym. potaskaa. Siinä jää pikku-Eerikat vaille huomiota kun sossutantoilla on "tärkeämpää" tekemistä idiootti-ilmoitusten takia. Lisää ilmoituksia vaan tehtailemaan niin kohta koko lastensuojelusysteemi on pelkkä vitsi!

Ja en ole sitä mieltä että on ok ajella ilman kypärää jatkuvasti. Ymmärrän jos omassa pihassa sellaista joskus tekee. Mutta ei se kuitenkaan sentään lastensuojelulle kuulu.

.......
[QUOTE="vieras";27129753]Ehkä ihan hyvä herätys teille. Autossa on oltava turvavyö ja pyöräillessä kypärä. Minusta itsestään selviä asioita.[/QUOTE]

Näiden käytöstä huomauttaminen(ja sakottaminenkin)kuuluu poliisille,,ei sossulle..

"vieras"
Mä soittaisin poliiseille turvavöistä. Jos eibät poliisit ehdo, niin voisin napats teistä videon autossa ilman vöitä Lähtis toivottavasti kortti sulta. Ääliö oot, mutta ls-ilmoon pitäisi olla vähän enemmän.

.....
Käyttäkää sitä turvavyötä ja asianmukasia istumia,se on pieni henkivakuutus ja ku tulee se tilanne,että niille tulee tarve,niin ne pelastaa hengen!!!!!Mulla ois 3 lapsen sijaan 2 lasta nyt,jos yks lapsista ois ollu ilman vöitä kolariautossa ja oisin yh mahollisesti myös ja 2 lasta isättömiä..

Ite en kyseisessä autossa 2 muun lapsen kans ollu..

"vieras"
Miksi ap on niin idiootti että vähättelee EDELLEEN turvavyön käyttöä (tai kypärän käyttöä), jos jo tehty ls-ilmoitus? Eikö se herätä sinua ap? Tai edes herätä tahtoa olla parempi äiti??HUH HUH

On tosiaan tässä maassa enemmän oikeempia syitä ls.ilmoihin, mutta miksi tämä äiti edelleen näin itsevarma ja tyhmä???Saisi hävetä!

.........
[QUOTE="vieras";27129695]Iah naiheesta, radiosta tuli uutisessa juttua että poliisi alkaa sakottamaan 20€ pikamuistutuksella jos ei ole pyöräilykypärää päässä kun ajaa polkupyörällä.[/QUOTE]

Siis aikuisia vai? Tämä maa menee päivä päivältä sairaammaksi.

Rollolainen
Aiheeton ilmoitus minusta todellakin!! Lapset ulkoilee yksin ja aina ei pyöräilykypärä ole päässä vaikka sanon että sitä pitäisi käyttää. Kun ei isommat kaverit käytä ja pienemmät ihailee isompia niin unohtuu kypärä pienemmiltäkin helposti. Ei laki sitä paitsi pakota pitämään kypärää eli mitä se kuuluu sossuille??
Kaupalta tullessa ei lapsilla ole aina vyö kiinni ja annan heidän istua vuoron perään etupenkillä. Kauppa on ihan 400-450 metrin päässä suoran tien pätkän päässä kotoamme. Vaikka pitäisikin turvavyötä aina käyttää niin noin pikku matkan takia en aina jaksa vaatia sitä. Paska äiti olen!!
miks edes noin lyhyt matka pitää autolla mennä, turhaa bensan kulutusta vaan.

• Tykkää
Reactions: Salla07
"vieras"
No jos ollaan vaikka tulossa kotiin ja matkalla pysähdytään kauppaan. Ei sitä autoa sentään kaupan parkkikselle kannata jättää :D

Ja alkuperäiseen aiheeseen, luultavasti sieltä sossusta tulee kirje ja tapaaminen jonnekin parin kuukauden päähän, ap käy selvittämässä asian, on jatkossa tarkempi liikenneturvallisuusasioissa ja that's it.

"vieras"
Mä jäin kans miettimään miksi käytte autoolla noin lähellä kaupassa, mut kai siihen on hyvä syy. Mut se et ajatte vain lyhyen matkan ei tarkoita sitä et ette tarttis turvavöitä. Itse jouduin kolariin 100m päässä parkkipaikalta ja auto meni lunastukseen. Onneksi oli turvavyö niin itselle ei käynyt mitään. Päälle ajaneella "pojalla" ei ollut ja aika pahaa jälkeä tuli, vaikka nopeusrajoitus oli vain neljäkymppiä ( tosin vauhti oli kovempi).

"vieras"
Loistavaa. Toivon kovasti, että kypärättömyydestä aletaan rankaisemaan. Että tulis laki, joka vaatii kypärän. Olen ortopedisella kirurgian osastolla töissä ja voin sanoa, että kypärä pelastaa tai pelastais.

Kauppamatkana tuon vielä ymmärrän. Meilläkin on lähin kauppa noin 500 metrin päässä, mutta kyllä sinne autolla mennään, kun on viikon ostoksista kyse. Mulla lähtis järki, jos miehen kanssa roudattais 4 kauppakassia ja vielä pari kuuden vesipullon pakkausta ilman autoa. Tietty tyyliin haempa litran maitoa ja paketin leipää käydään kävellen.

Vyöt tosin laitetaan aina kiinni.

"salla"
[QUOTE="vieras";27132031]Loistavaa. Toivon kovasti, että kypärättömyydestä aletaan rankaisemaan. Että tulis laki, joka vaatii kypärän. Olen ortopedisella kirurgian osastolla töissä ja voin sanoa, että kypärä pelastaa tai pelastais.[/QUOTE]

ortopedit tuskin paljon päävammoja hoitelee?
"Ortopedia on luu- ja tukielinsairauksiin erikoistunut kirurgian ja lääketieteen ala. Ortopedian alalla suoritetaan luu- ja tukikudossairauksien tutkimusta ja hoitoa kirurgisesta näkökulmasta.

Ortopedian alalle kuuluvat nivelten, luiden, lihasten, nivelsiteiden ja rustopintojen leikkaukset. Tyypillisiä toimenpiteitä ovat nivelten tähystykset, murtumien korjausleikkaukset ja kipsaukset, välilevypullistumien hoito, nivelsiteiden korjausleikkaukset sekä lonkkien ja polvien keinonivelleikkaukset."

Ap kuulostaa (anteeksi) sellaiselta, jonka mielestä lasten myös turvaistuimet ovat hankaluus, jota ei tarvita. Tässä naapurustossa yksi sellainen. Hänen mielestään turvavyö riittää, tosin joskus sekään ei ole välttis. Suhtautuu myös kypäriin kuten ap.

Ja ovat ls-asiakkaita, ainakin joku tukihenkilö heillä käy.

"fakta"
Aiheeton ilmoitus minusta todellakin!! Lapset ulkoilee yksin ja aina ei pyöräilykypärä ole päässä vaikka sanon että sitä pitäisi käyttää. Kun ei isommat kaverit käytä ja pienemmät ihailee isompia niin unohtuu kypärä pienemmiltäkin helposti. Ei laki sitä paitsi pakota pitämään kypärää eli mitä se kuuluu sossuille??
Suurin osa onnettomuuksista sattuu kodin lähellä, tutulla reitillä joka "osataan ajaa unissankin". Ota vaan lapsi etupenkille, mutta laita nyt edes se turvavyö.

Me aina välillä kotona keskustellaan tästä. Mies on ammattiautoilija ollut 13v jo, mutta hänen mielestään 118cm eskari ei tarvitse vyöistuinta ( meillä on, mutta antaa lapsen istus ilman sitä edessä). Samoin minusta vyöistuin on turvallisempi yli 300km matkoilla joilla lapsi aina nukahtaa, kuin pelkkä koroke. Luulis että olisi jo oppinut. En jaksaisi aina väitellä.

Yhteistyössä