Mitä aiotte tehdä/olette tehneet tänään?

Tein töitä useamman tunnin, nyt opiskelen seuraavaa esseetä varten (aiheena kansalaisten vastarinta viranomaisten uudelleensijoituspäätöksiä vastaan), tein possupataa ja omenapiirakan aiemmin, viikkasimme pyykit ja katsoimme puoli kautta Mustaa Kyytä. Lapsista kolme tuli jo kotiin ja heille sitten välipalaa katsottiin ja kuunneltiin kuulumiset. Kaksi lapsista tulee iltajunalla Etelä-Suomesta, heitä vastaan vielä tänään.

"Kemeli"
Nukuin pitkään ( puoli kymmeneen), luin hesaria puolitoista tuntia, pyöräiltiin lasten kanssa etsimään kasveja (koulutehtävä), syötiin eiliseltä jäänyttä ruokaa, tein hiukan töitä koneella, luin uusinta Sofi Oksasta, nukahdin pienille torkuille ja nyt aion mennä maalaamaan hetkeksi.

Vähän kotitöitä on tehty, lounasta, pesty pyykkiä ja siivottu tunnin verran. Lisäksi katsottiin nauhalta eilinen Twin Peaks, mä en ole nähnyt sitä koskaan aikaisemmin! Nyt tuhlaan aikaa palstalla, seuraavaksi keitän kahvit ja ryhdyn graduhommiin!

"Milla"
Tulin juuri sienimetsästä pari litraa kanttarelleja ja pari tattia rikkaampana, loppuillan sitten vaan hölläilen..ja täytyy tutkii kuinka monta hirvikärpästä päästä löytyy!

"_Netta_"
Siivoillut vähän ja katasonut telkkaria ja roikkunut netissä
Kävin syömässä miehen sukulaisten luona anopin tekemiä lettuja.
Lämmitin kylpypaljun ja saunan ja kylvin äsken kylpypaljussa ja saunoin miehen sukulaisten kanssa. Kohta keittelen nauhapastaa jauhelihakastikkeen seuraksi. täällä on sataa tihuuttanut koko päivän niin ei viitsi ulkohommiakaan tehdä :(

Ilta menee varmanakin netissä roikkuen ja telkkarin ääressä...

Aamulla noustiin kasin aikaan oli hidas aamu ja ulos päästiin vasta 10.00 siellä oltiin hetki. Tultiin kotiin, paistoin pinaattilettuja. Mentiin nukkumaan päikkärit 12.00 herättiin 14 (en tosin itse saanut nukuttua kun päässä surraa ajatuksia). Välipala päikkäreiden jälkeen jossain välissä. Menin kauppaan ja käytin koiran ulkona siinä samalla. Tein makaroonilaatikon ja nyt odottelen että se olis valmis ja päästäs syömään ja lähtemään ulos, lapsi kiukuttelee ja koira hyppii seinille. Illalla sitten iltapuuhat ja koiran kanssa parin tunnin iltalenkki. Olihan tossa jo aika paljon mutta silti tuntuu että oon ihan saamaton :D

ohuthiuksinen
Minulla on ohuet olkapäille ulottuvat hiukset, ja joudun aina käyttämään kampauslisäkkeitä, jotta saan hiukseni kauniisti. Olisiko jotain kampaustyyliä, jolla nämäkin haivenet saisi näyttämään kivoilta ilman lisäkkeitä?

Ei ois reseptiä antaa?
Jaa-a, isännän kädestä tuli tämä ruoka, mutta yritetään... :D

Riisiä tietty. Keitä ohjeen mukaan.

Wokkiin:
-broilersuikaletta naturell
-oliiviöljyä wokpannuun
-porkkanaa
-kiinankaalta
-punasipulia
-paprikaa
-kesäkurpitsaa
-Wok’n Roll Szechuan kastike -pussi

Paista broilersuikaleet oliiviöljyssä. Lisää kasvikset kypsymisjärjestyksessä (sipuli, porkkana, paprika, kesäkurpitsa, kiinankaali) Jätä kasvikset hieman raaoiksi, ns. al dente -tuntuma. Mausta valmiilla kastikkeella. Helppoa ja nopeaa, pilkkominen vie suurimman osan ajasta.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Söin aamupalaksi kasan mangojuustokakkua, jäi eilisiltä synttäreiltä yli ja eihän sitä voinut tuolla kaapissa seisottaa. ;) Käytiin äidillä palauttamassa lainassa olleita kahvikuppeja, oltiin pari tuntia kauppareissulla, nyt mä palstailen ja katson sivusilmällä Suomi-Ruotsikisoja, mies tekee nakkikastiketta ja muksu tyhjentää keittiön laatikoita.

Ei oikein mitään järkevää siis :) Jätin uusimman Oksasen vielä toistaiseksi kauppaan ja harmittaa jo nyt.

"vieras"
Tein töitä useamman tunnin, nyt opiskelen seuraavaa esseetä varten (aiheena kansalaisten vastarinta viranomaisten uudelleensijoituspäätöksiä vastaan), tein possupataa ja omenapiirakan aiemmin, viikkasimme pyykit ja katsoimme puoli kautta Mustaa Kyytä. Lapsista kolme tuli jo kotiin ja heille sitten välipalaa katsottiin ja kuunneltiin kuulumiset. Kaksi lapsista tulee iltajunalla Etelä-Suomesta, heitä vastaan vielä tänään.
OT, mutta syötkö itse noita kokkaamiasi herkkuja vai oletko itse aina kaali-ananaslinjalla? :)

lucifer
tyhjennettiin kolme olkipaalukuormaa siilon päälle, kävin hakemassa potut pellosta ruualle, tein ruuan, hain auton pellon reunasta pois minne se eilen jäi kun ajoinkin traktorin pois olkipellolta. leikkiny lasten kanssa, pessy pyykkiä, kävin kaupassa...
normaali päivä.
ja päivän kruunaa kaksi isoa lonkeroa jotka ovat jääähtymässä...:D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vietettiin hidas sunnuntaiaamu, käytiin koko kopla puistoreissulla ja pikku sunnuntaiajelu. Mun eno kävi kahvittelemassa ja sitten tytteli katto Barbie-elokuvaa ja me miehen kans otettiin päikkärit. Nyt ruokaa ja mitähän sitte..käviskö kaveriperheen luona iltapyrähdyksen...

Keittiönoita
Olin iltapäivän esikoisen luona pelaamassa roolipeliä. Elämäni eka roolipeli ja hauskaa oli. Oppii sitä näköjään wanhakin uusia temppuja :D Ruokaa pitäisi varmaan jossain välissä laittaa. Muutoin menee sunnuntai lekotellessa.

Yhteistyössä