"siiri"
Olen vilpittömästi järkyttynyt tapauksesta ja suorastaan oksettaa moinen pahuus. Mutta samalla mua jotenkin ärsyttää tämä ihmisten yhtäkkinen herääminen. Palsta on täynnä ollut aloituksia joissa ls-ilmoa tehdään milloin mistäkin asiasta, bailaamisesta välituntitappeluun ja ls-ilmoitus on lähinnä selite siihen miksi ei itse tehdä mitään. Tahdotaan piiloutua vaan jonkun yhteiskunnan instanssin selän taakse ja suljetaan silmät siltä ihan oikealta elämältä jossa jokainen voisi olla auttaja. En tarkoita että kenenkään pitäis oman elämänsä uhraten alkaa taistella ja etsiä kohteita avulle vaan sitä ihan tavallista aikuisten ja lasten välistä koko kylä kasvattaa-meininkiä.
Mutta tässä yhteiskunnassa tällä hetkellä on lyömisen meininki, se kohdistuu apua pyytäviin äiteihin, "mitäs teit lapsia" ja ei edes haluta sanoa että tule vaan, paljon en pysty mutta voin yrittää. Adresseja väsätään ja feisbuukkiin laitetaan kiertokirjettä mutta jos niistäkin ihmisistä edes joku tarjoaisi jollekin kylän kakaralle leivän ja kaakaon ja kysyisi että mitä kuuluu niin joku lapsi ehkä saattaisi kertoa tarvitsevansa apua.
Mutta tässä yhteiskunnassa tällä hetkellä on lyömisen meininki, se kohdistuu apua pyytäviin äiteihin, "mitäs teit lapsia" ja ei edes haluta sanoa että tule vaan, paljon en pysty mutta voin yrittää. Adresseja väsätään ja feisbuukkiin laitetaan kiertokirjettä mutta jos niistäkin ihmisistä edes joku tarjoaisi jollekin kylän kakaralle leivän ja kaakaon ja kysyisi että mitä kuuluu niin joku lapsi ehkä saattaisi kertoa tarvitsevansa apua.