Vieno pieni pyyntö oi, ethän hanki lapsia vanhana!!

• Viestiketjun aloittaja tukiverkko
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27011142]Vielä kun ymmärrät että kaikille se ei ole mahdollista, niin olet taas kasvanut henksiesti eteenpäin... :D[/QUOTE]
Mikä saa sinut kuvittelemaan, etten ymmärtäisi? :)

Vastasin vaan omalta kohdaltani, että asun ja siihen on syynsä. Mies haluaisi pk-seudulle, minä en lähde sinne koska siellä olisimme suht omillamme lastenhoidon suhteen.

Voin sanoa että olin aivan idiootti lapsenhoidon suhteen kun sain esikoiseni parikymppisenä. Jos lähdetään spekuloimaan jotain "parasta" ikää, niin minun suhteen se oli kolmenkympin jälkeen. Se mitä se on jollekkin muulle, on taas aivan eri asia.
Oma mieheni oli 24-vuotiaana kahden lapsen isä. Ei ihan idiootti silloinkaan, mutta huomattavasti vähemmän idiootti nyt kolmekymppisenä vauvan (ja niiden isompien lasten myös, tietty) isänä.

äiti35+
Kun on saanut lapset yli 30v iässä, niin isovanhemmat oli just jääneet eläkkeelle, kuitenkin mielestäni nuoria ja ennen kaikkea terveitä ja innokkaita. Heillä oli ja on edelleen aikaa, halua ja kykyä olla lastenlasten elämässä. Jos olisiin saanut lapseni 10v aiemmin, niin isovanhemmat painoivat nin pitkää päivää, että keskenään olis saatu olla. Sitä paitsi lapsia ei noin vain hankita 20v iässä. Itse halusin saada lapset parisuhteessa ja se oli mahdollista vasta 10 vuotta myöhemmin.

Kepsis
Oma mieheni oli 24-vuotiaana kahden lapsen isä. Ei ihan idiootti silloinkaan, mutta huomattavasti vähemmän idiootti nyt kolmekymppisenä vauvan (ja niiden isompien lasten myös, tietty) isänä.
Juu, kyllä siinä kerkeää kasvamaan aika paljon. Tosin se kasvaminenkin on elämästä kiinni, ei ihminen välttämättä ole yhtään fiksumpi vanhempi 20- tai 30-vuotiaana jos vaikkapa viettää sinkkuelämää / on/off suhteita jne sen 10 vuotta välissä.

Näähän on periaatteessa ihan normaalilla järjellä toki mietittävissä. Jotenkin silti löytyy aina näitä yleistäjiä jotka ihan mehuissaan ulisee miten johonkin kategoriaan kuuluvat ihmiset on täysin epäkelpoja johonkin asiaan. Itsearviointi on ihan paikallaan kun vanhemmuus tulee ajankohtaiseksi.

"Jaa"
Eiköhän vika ole ihan itsessäsi, jos et ystäviltä saa henkistä tukea. Ja mitä on juttuja kuullut, niin monella suht nuoret isovanhemmat omaavalla ei vanhemmilta heru mitään apua.

Yhteistyössä