G: Suosikkisi ja inhokkisi vuonna 2011 syntyneiden TO10-listan ensimmäisistä etunimistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tytöt:
1. Sofia
2. Venla
3. Aada
4. Emma
5. Aino
6. Ella
7. Emilia
8. Iida
9. Siiri
10. Anni

Pojat:
1. Elias
2. Onni
3. Eetu
4. Leo
5. Aleksi
6. Veeti
7. Leevi
8. Joona
9. Niilo
10. Oliver

Tässä lista. Mistä tykkäät eniten tytöillä/pojilla ja mistä vähiten? Voisitko itse antaa TOP10-nimeä lapsesi kutsumanimeksi?

en voisi antaa. Nuo on niiiiiin tylsiä ja mitäänanomattomia nimiä juuri siksi että kyseisiä nimiä näkee ja kuulee ihan kaikkialla. En kannata myöskään sellaista väkisin väännettyä erikoista nimeä, mutta sellaisenkin antaisin/ottaisin mieluummin kuin tuollaisen nimen joita on 15 tusinassa.

En antaisi omalleni. Tahdon yksilöllisemmän nimen. Kokemusta on siitä, että aina on samassa yhteisössä samannimisiä :( Useinkaan ei tiedä onko puhe minusta vai kaimasta. Kun kuulen nimeäni huudettavan, en yleensä edes käänny, meitä on niin paljon. Haluan persoonallisemman nimen lapselleni. En ihan massaa enkä noin selkeästi johonkin ikäluokkaan luokiteltavaa. Vähän ajattomamman ja harvinaisemman.

Noi on kuitenkin ihan kivoja nimiä. Silleen hajuttomia ja mauttomia toki yleisyytensä vuoksi, mutta ihan ok. Ei herätä mitään...

Kyllähän noi kaikkein yleisimmät Sofia ja Elias sinänsä kauniita nimiä ovat. Ella-nimestä tykkäsin yhdessä vaiheessa myös kovin. Siiri on mukava myös. Emilian pitkään jatkunutta suosiota en niin ymmärrä... Aika pitkä ja mulle tulee iilimato mieleen? Pojista Niilo ei oikein ole mun makuun, vähän niljakas. Tykkään Oliverista ja Eliaksesta. Mutta ihan hyviä noi on kaikki. En kavahtaisi millään tavalla jonkun muun lapsella. Noita kun kuulee leikkipuistoissa nyt ja lähivuosina PALJON huudeltavan.

Minusta noi on kaikki kivoja nimiä ja voisin omallekin antaa, itseasiassa aika moni noista oli aikoinaan meillä vaihtoehtona. Mä en minkään TOP listan mukaan lastani nimeä, vaan ihan oman mieltymyksen ja sen mikä lapselleni nimeksi sopii.

meidän lapset löytyy tuolta listalta. ovat kyllä jo aiemmin syntyneet :) kauniita nimiä lähes kaikki. nimi on nimi sen kantaja on se joka merkitsee. tykkään "tavisnimistä" ja erikoisiinkin nimiin tottuu yllättävän äkkiä ja alkavat tuntumaan tavalliselta :) . itse en ihan ymmärrä sellaista erikoisuuden tavoittelua joka asiassa. jokainen tykkää sellaisesta nimestä kuin tykkää

en voisi antaa. Nuo nimet ovat tulevaisuudet Pekkoja ja Liisoja, Jukkia ja Pirjoja. Siis sellaisia maailman tylsimpiä "yleisnimiä" joita tulee kaikkialla vastaan ja jos puhutaan vaikka "siitä naapuritalon Jukasta" niin pitää tarkastaa että puhutaanko me nyt samasta Jukasta?

Minäkin tykkään kaikista. :) Ja kyllä, on oman lapsen nimi listalla. Taisi olla suosittu jo silloin, kun on nimi annettu, vaikka silloin mukana oli esim. Jessica ja Jesse-tyyppisiä nimiä-

Suosikit: Siiri ja Aleksi

Inhokit: Anni ja Niilo

Ai juu, esikolla on varmaan oman aikansa top10-nimi, mutta se nimi oli päätetty jo, kun minä olin varmaan ala-asteella eli ei siltä kantilta "muodin mukaan valittu" :D

Kuopuksella on kalenterista löytyvä nimi, mutta ei todellakaan mikään tän hetken muotinimi. Tuntuu, että osa ihmisistä ei oo koko nimeä kuullutkaan, vaikka tosiaan on ihan perinteinen suomalainen nimi :D

suosikit: Sofia & Eetu
inhokit: Anni & Niilo

Mulla päin vastoin, muttei herätä suuria tunteita. Sinänsä ihan ok nimiä.
Omilla lapsilla on paljon persoonallisemmat nimet, vanhemmalla kaimoja alle 10, nuoremmalla kaimoja vuonna 2011 oli muistaakseni 32.

Ja kyllä, asia on minulle tärkeä, en missään nimessä ikinä koskaan halua lapsilleni muotinimeä! Itsellä on toisen vuosikymmenen muotinimi, mitä itse olen ja on kamalaa kun nimestä tuli parikymppisenä mieleen keski-ikäinen kotiäiti.

Tosiaan kuin 70-80 -luvulla Johanna, Janne, Sami, Minna, Sari...
Tai suurten ikäluokkien Riitta, Leena ym.

En viitsi enkä halua antaa ihan noin yleistä, meillä sukunimikin on todella yleinen. Hieman yksilöllisyyttä...
En kuitenkaan mitään harvinaista väännöstäkään antaisi, vaan kalenterista löytyviä ei-ihan-niin-suosittuja nimiä, jotka sopii tämän ajan lapsille. Mä en oikein osaa sillä tavalla ihastua noihin "massanimiin", koska ne on niin tavallisia. En vaan osaa ajatella omalleni.

Aika monta ihanaa nimeä löytyy, suosikeissa kahden tyttären nimet, tosin syntyneet jo 90-luvulla, jolloin varsinkaan esikoisen nimi ei ollut niin "hitti" vielä.
Tyttöjen nimissä kolme sellaista nimeäkin joita olen jossain vaiheessa harkinnut lapselleni nimeksi ( Sofia, Aada ja Emilia )
Poikien nimiss ei mitään ihan ehdotonta suosikkia ole... Mutta ehkä Joona jäisi pois listalta, enkä antaisi nimeksi Eetua ( edesmennyt kummisetäni ) samoin Leo jäisi pois ( enoni ) ja Onni on niin hittinimi, joten se jäisi sen takia pois. Poikien nimet on mulle 4 tytön ja yhden pojan äitinä muutenkin hankalampia...

Miettikää nyt niitä pari- kolmekymppisiä Sareja, Mikkoja, Jennejä, Sannoja, Teemuja
Tai vanhempia Leenoja, Pekkoja, Ristoja, Tarjoja.
Nuo kyseiset nimet ovat tulevaisuudessa juuri näitä...

Mä en nimiä antaessani edes ajatellut että on olemassa jotain muotinimiä :O . Ajateltiin sellaisia jotka sopii meidän sukunimeen ja mitkä on meidän suihin sopivat. minun oma nimeni on ollut muotinimi 60-luvulla enkä koe kärsiväni tästä nimestä vaikka olenkin saanut "vanhan" nimen. yleensä kaikki saman nimisiet ovat minua 10-20v vanhempia. jotkut nimet ovat suosittuja kautta aikojen. Maria ja Aino mm.

• Tykkää
Reactions: komppimomppi
Alkuperäinen kirjoittaja Tylsiä:
Tosiaan kuin 70-80 -luvulla Johanna, Janne, Sami, Minna, Sari...
Tai suurten ikäluokkien Riitta, Leena ym.

En viitsi enkä halua antaa ihan noin yleistä, meillä sukunimikin on todella yleinen. Hieman yksilöllisyyttä...
En kuitenkaan mitään harvinaista väännöstäkään antaisi, vaan kalenterista löytyviä ei-ihan-niin-suosittuja nimiä, jotka sopii tämän ajan lapsille. Mä en oikein osaa sillä tavalla ihastua noihin "massanimiin", koska ne on niin tavallisia. En vaan osaa ajatella omalleni.

Meillä on harkinnassa mm. näitä: Säde, Tuure, Ilpo, Hannes, Aura, Eevi jne. Mielestäni suloisen veikeitä ja sellaisia meidän perheelle sopivia :) Näistäkin voi toki olla montaa mieltä.... :)

Ja kyllä, asia on minulle tärkeä, en missään nimessä ikinä koskaan halua lapsilleni muotinimeä! Itsellä on toisen vuosikymmenen muotinimi, mitä itse olen ja on kamalaa kun nimestä tuli parikymppisenä mieleen keski-ikäinen kotiäiti.

Lopulta on äärettömän vähän nimiä, jotka eivät assosioituisi mihinkään tiettyyn vuosikymmeneen, ja jotka säilyisivät vuosikymmenestä toiseen freeseinä.

Oma äitini oli mummonsa mukaan nimetty Sofiaksi, ja hän vihasi koko ikänsä mokomaa vanhojen akkojen nimeä. Vähän ennen kuolemaansa hän vielä päivitteli, miksi vauvoja pitää rangaista mokomalla nimellä.

Yhteistyössä