Ehkä. Toiset pakenee päihteiden avulla?Mikähän tämän itsepsykoosin nimeltään uskoon tuleminen funktio on? Pakenetteko elämän realiteetteja kuvittelemalla näitä Jumalan armoja ja Jeesuksen pelastuksia?
Ehkä. Toiset pakenee päihteiden avulla?Mikähän tämän itsepsykoosin nimeltään uskoon tuleminen funktio on? Pakenetteko elämän realiteetteja kuvittelemalla näitä Jumalan armoja ja Jeesuksen pelastuksia?
Entäs jos syy miksi eivät kääntyneet Jumalan puoleen on se että uskovaiset jotka kertoivat Jeesuksesta teki sen liian ärsyttävällä tavalla? Ja käyttivät liian paljon hymiöitä?Ne jotka eivät koskaan ole Jumalasta kuulleet eivät ole voineet tehdä valintaansakkaan ja uskoisin jotta he pelastuvat armosta!
Tiedän jottei ne nimellisesti ole sama juttu mutta kaikki mikä ei ole Jumalasta on tiedät kyllä mistä.. Ei kristinuskon alla oo mitään spiritualismia.. Henkiä hyviä ja pahoja on olemassa, enkeleitä ja demoneja yms.. mut sanotaanhan jo raamatussakin sitä jotta lopunaikoina saatana verhoutuu valkeuden pukuun.. Joka varmaan kattaa kaiken noituuden ja henkiopit mitkä eivät ole suoraan kristinuskosta. Ne toimii ihan siitä syystä koska ne ovat totta, samoin kuin Jumala on totta. On vain yksi nimi joka pelastaa kuoleman jälkeen uskoi sitten ihan mihin tahansa tai oli uskomatta!No siis ei spiritualismi ja spiritismi ole todellakaan sama juttu!! Kannattaa edes lukea toi linkki. Ja järkevä olenkin. Ei kyllä tuo kommentti mitenkään yllättänyt, olen sitä kuullut joskus ennenkin. En IRL kauheesti noista puhu edes, kuin niiden kanssa joiden tiedän ajattelevan samoin. Keskenämme sitten henkiparannetaan toisiamme.
Mieluummin pakenen todellisuutta niinEhkä. Toiset pakenee päihteiden avulla?
Mutta ainakin tiedät, ettei se johda mihinkään hyvään. Et edes uskottele niin itsellesi. Kyllä se minusta hullumpi valinta lopultakin on.Mieluummin pakenen todellisuutta niin
No, minä taas uskon että kukaan ei voi väittää totena minkään olevan paholaisesta,koska ei voi todistaa. On vaan ihmisten oma usko. Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, ei se ole välttämättä mikään absoluuttinen totuus.Tiedän jottei ne nimellisesti ole sama juttu mutta kaikki mikä ei ole Jumalasta on tiedät kyllä mistä.. Ei kristinuskon alla oo mitään spiritualismia.. Henkiä hyviä ja pahoja on olemassa, enkeleitä ja demoneja yms.. mut sanotaanhan jo raamatussakin sitä jotta lopunaikoina saatana verhoutuu valkeuden pukuun.. Joka varmaan kattaa kaiken noituuden ja henkiopit mitkä eivät ole suoraan kristinuskosta. Ne toimii ihan siitä syystä koska ne ovat totta, samoin kuin Jumala on totta. On vain yksi nimi joka pelastaa kuoleman jälkeen uskoi sitten ihan mihin tahansa tai oli uskomatta!
Elävä usko vs. mikä? :attn:Ei kuullosta kauheen elävältä uskolta.. Ehkäpä ero onkin juuri siinä jotta tosiaan uskot mutta et elä uskossa. Eihän kirkkoon tai seurakuntaan tarvi kuulua. Ainut mikä pelastaa on elävä usko Jeesukseen se jotta uudesti synnyt ylhäältäpäin (teet siis uskonratkaisun) ja sen jälkeen teet parannuksen. Mut ite ajattelen jotta perus "uskon jotta jossain on joku Jumala" ei pelasta ketään. En silti tiedä varmaksi mutta näin olen vahvasti ymmärtänyt. Siksi onkin tärkeää tehdä se oma valinta
Treffataanko messuilla ja käydään kahvilla? Minäkin odotan niitä taas kuin kuuta nousevaa. Onkohan nyt kahdeksas vai yhdeksäs vuosi, kun koko messuista aikoinaan kuulin ja aloin niillä käydä.Juuri näin!!
Ja minäpä teen nyt ihan tietoisen valinnan ja paljastan omani, olen sentehnyt täällä ennenkin. Tiedän että tulee kakka niskaan, mutta mulla on hyvä sateenvarjo.
spiritualismi
Jäsenhakemuskin on jo laatikossa odottamassa. =)
Minusta jokainen saa uskoa tosiaan juuri sillä tavalla kuin haluaa, kunhan niissä on se pääpointti sama. Mun elämänkatsomukseni mukaan "Jumala on rakkaus". Ja siihen perustuu aika moni muukin uskonto.
Minua säälittää ne jotka pitävät itseään tosiaan oikeina uskovaisina, pitävät toisella tavalla uskovia paholaisen kätyreinä. Minusta silloin ollaan metsässä ja pahasti.
Nimim. hengen ja tiedon messuja odotellessa...
Se on jännä kuinka jotkut määrittelee toisen uskontilan vaikka eihän sitä uskoaElävä usko vs. mikä? :attn:
Pakko kysyä, oletko lukenut nämä teokset?No, minä taas uskon että kukaan ei voi väittää totena minkään olevan paholaisesta,koska ei voi todistaa. On vaan ihmisten oma usko. Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, ei se ole välttämättä mikään absoluuttinen totuus.
Ja vaikka uskoisi ns. vaihtoehtoisesti, minusta se ei ole paholaisesta,jos pyrkii elämässään kehittymään henkisesti, ihmisenä, oppimaan virheistään , rakastamaan lähimmäisiään yms.
No mutta näistä on turha kiistellä. En vaan ymmärrä juuri tuota ns. uskovaisten taipumusta tuomita eri lailla uskovia , juuri että he ovat paholaisesta yms.,se työkaveri sanoi ihan samaa. Miksiköhän? Ihan hyvin joku "meikäläinenkin" voisi sanoa samaa, mutta ei sano.
Minusta tuomitseminen ei ilmennä sitä Jumalan rakkautta.
En ole lukenut. *kirjoittaa nimet ylös*Pakko kysyä, oletko lukenut nämä teokset?
Valon syleilyssä - Eadie, Betty J. ja Keskusteluja Jumalan kanssa. Walsch, Neale Donald
Oma uskonkatsomukseni vielä avoin ja avara mutta noissa kirjoissa on sitä jotain minkä suuntaan kallistun. =)
Joo tehdään näin!! Palaillaan yynä asiaan! Minä olen käynyt vain pari kolme kertaa, mutta tänä vuonna on pakko päästä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26987450:Treffataanko messuilla ja käydään kahvilla? Minäkin odotan niitä taas kuin kuuta nousevaa. Onkohan nyt kahdeksas vai yhdeksäs vuosi, kun koko messuista aikoinaan kuulin ja aloin niillä käydä.