Haluaisitko tulla uskoon?

• Viestiketjun aloittaja Uskossa
  • Ensimmäinen viesti
ap.....
No siis ei spiritualismi ja spiritismi ole todellakaan sama juttu!! :D Kannattaa edes lukea toi linkki. Ja järkevä olenkin. Ei kyllä tuo kommentti mitenkään yllättänyt, olen sitä kuullut joskus ennenkin. :D En IRL kauheesti noista puhu edes, kuin niiden kanssa joiden tiedän ajattelevan samoin. Keskenämme sitten henkiparannetaan toisiamme.;)
Tiedän jottei ne nimellisesti ole sama juttu mutta kaikki mikä ei ole Jumalasta on tiedät kyllä mistä.. Ei kristinuskon alla oo mitään spiritualismia.. Henkiä hyviä ja pahoja on olemassa, enkeleitä ja demoneja yms.. mut sanotaanhan jo raamatussakin sitä jotta lopunaikoina saatana verhoutuu valkeuden pukuun.. Joka varmaan kattaa kaiken noituuden ja henkiopit mitkä eivät ole suoraan kristinuskosta. Ne toimii ihan siitä syystä koska ne ovat totta, samoin kuin Jumala on totta. On vain yksi nimi joka pelastaa kuoleman jälkeen uskoi sitten ihan mihin tahansa tai oli uskomatta! :)

ap.....
[QUOTE="vieras";26987152]Entäs jos syy miksi eivät kääntyneet Jumalan puoleen on se että uskovaiset jotka kertoivat Jeesuksesta teki sen liian ärsyttävällä tavalla? Ja käyttivät liian paljon hymiöitä?[/QUOTE]

No siinä tapauksessa pyydän anteeksi :D Tarkoitukseni ei oo ketään ajaa tiehensä ja uskon jotta jos jotain oikeesti kiinnostaa uskonasiat niin ehkäpä nää hymiöt ei (toivottavasti) ole esteenä ;)

"nope"
Mielestäni kaikki uskovat pitäisi laittaa esim. syöpä yms. hoitojonoissa viimeiseksi, koska he selkeästi aina selittävät että tiede on väärässä kaikessa, hoitakoon jumala heidät

Tiedän jottei ne nimellisesti ole sama juttu mutta kaikki mikä ei ole Jumalasta on tiedät kyllä mistä.. Ei kristinuskon alla oo mitään spiritualismia.. Henkiä hyviä ja pahoja on olemassa, enkeleitä ja demoneja yms.. mut sanotaanhan jo raamatussakin sitä jotta lopunaikoina saatana verhoutuu valkeuden pukuun.. Joka varmaan kattaa kaiken noituuden ja henkiopit mitkä eivät ole suoraan kristinuskosta. Ne toimii ihan siitä syystä koska ne ovat totta, samoin kuin Jumala on totta. On vain yksi nimi joka pelastaa kuoleman jälkeen uskoi sitten ihan mihin tahansa tai oli uskomatta! :)
No, minä taas uskon että kukaan ei voi väittää totena minkään olevan paholaisesta,koska ei voi todistaa. On vaan ihmisten oma usko. Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, ei se ole välttämättä mikään absoluuttinen totuus.

Ja vaikka uskoisi ns. vaihtoehtoisesti, minusta se ei ole paholaisesta,jos pyrkii elämässään kehittymään henkisesti, ihmisenä, oppimaan virheistään , rakastamaan lähimmäisiään yms.

No mutta näistä on turha kiistellä. En vaan ymmärrä juuri tuota ns. uskovaisten taipumusta tuomita eri lailla uskovia , juuri että he ovat paholaisesta yms.,se työkaveri sanoi ihan samaa. Miksiköhän? Ihan hyvin joku "meikäläinenkin" voisi sanoa samaa, mutta ei sano.

Minusta tuomitseminen ei ilmennä sitä Jumalan rakkautta.

Beep
Ei kuullosta kauheen elävältä uskolta.. Ehkäpä ero onkin juuri siinä jotta tosiaan uskot mutta et elä uskossa. Eihän kirkkoon tai seurakuntaan tarvi kuulua. Ainut mikä pelastaa on elävä usko Jeesukseen se jotta uudesti synnyt ylhäältäpäin (teet siis uskonratkaisun) ja sen jälkeen teet parannuksen. Mut ite ajattelen jotta perus "uskon jotta jossain on joku Jumala" ei pelasta ketään. En silti tiedä varmaksi mutta näin olen vahvasti ymmärtänyt. Siksi onkin tärkeää tehdä se oma valinta :)
Elävä usko vs. mikä? :attn:

Keittiönoita
Juuri näin!!

Ja minäpä teen nyt ihan tietoisen valinnan ja paljastan omani, olen sentehnyt täällä ennenkin. Tiedän että tulee kakka niskaan, mutta mulla on hyvä sateenvarjo. :D

spiritualismi

Jäsenhakemuskin on jo laatikossa odottamassa. =)

Minusta jokainen saa uskoa tosiaan juuri sillä tavalla kuin haluaa, kunhan niissä on se pääpointti sama. Mun elämänkatsomukseni mukaan "Jumala on rakkaus". Ja siihen perustuu aika moni muukin uskonto.

Minua säälittää ne jotka pitävät itseään tosiaan oikeina uskovaisina, pitävät toisella tavalla uskovia paholaisen kätyreinä. Minusta silloin ollaan metsässä ja pahasti.

Nimim. hengen ja tiedon messuja odotellessa...:D
Treffataanko messuilla ja käydään kahvilla? :) Minäkin odotan niitä taas kuin kuuta nousevaa. Onkohan nyt kahdeksas vai yhdeksäs vuosi, kun koko messuista aikoinaan kuulin ja aloin niillä käydä.

hannel
Elävä usko vs. mikä? :attn:
Se on jännä kuinka jotkut määrittelee toisen uskontilan vaikka eihän sitä uskoa
pysty oikein määrittelemään kuin itse Jumala!!!

kerran tapasin henkilön, jolla oli armolahja tähän määrittelemiseen.
Niinpä hän jaksoi määritellä hymyssäsuin kuinka jotkut ovat matkalla helvettiin ja toiset ei..

Huvittavinta oli kuinka ne oikeat uskovaiset löytyivät hänen omasta kristillisestä seurakunnasta.
Muille annettiin menolippu helvettiin.

Olen jotenkin niin kiukkuinen, kuinka jotkut jaksaa määritellä toisten kristittyjen uskontiloja.

• Tykkää
Reactions: Esterel
No, minä taas uskon että kukaan ei voi väittää totena minkään olevan paholaisesta,koska ei voi todistaa. On vaan ihmisten oma usko. Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, ei se ole välttämättä mikään absoluuttinen totuus.

Ja vaikka uskoisi ns. vaihtoehtoisesti, minusta se ei ole paholaisesta,jos pyrkii elämässään kehittymään henkisesti, ihmisenä, oppimaan virheistään , rakastamaan lähimmäisiään yms.

No mutta näistä on turha kiistellä. En vaan ymmärrä juuri tuota ns. uskovaisten taipumusta tuomita eri lailla uskovia , juuri että he ovat paholaisesta yms.,se työkaveri sanoi ihan samaa. Miksiköhän? Ihan hyvin joku "meikäläinenkin" voisi sanoa samaa, mutta ei sano.

Minusta tuomitseminen ei ilmennä sitä Jumalan rakkautta.
Pakko kysyä, oletko lukenut nämä teokset?

Valon syleilyssä - Eadie, Betty J. ja Keskusteluja Jumalan kanssa. Walsch, Neale Donald

Oma uskonkatsomukseni vielä avoin ja avara mutta noissa kirjoissa on sitä jotain minkä suuntaan kallistun. =)

just
[QUOTE="vieras";26986803]Mikä saatanan hihhulipalsta tästä on tullut?? Menkää uskovaiset omille jumalapalstoillenne, näitä alkaa olla jo joka päivä näitä typeriä ketjuja. :headwall:[/QUOTE]

Höpöhöpö. On täällä näitä ketjuja joka lähtöön ja uskoa käsittelevät ovat parhaita! Ei tartte lukea ja avat yleensäkään, jos ärsyttää.

Mielenkiinnosta vielä kysyn ap (vaikka tässä vaiheessa USKON sinun provoilevan), mikä on määritelmäsi, uskosi mukaan

paratiisille ja
helvetille

ja mitä siellä sitten tapahtuu.

Kiitos.

Ystävällisesti kiittäen melko vahvasti kristillisessä kodissa kasvanut, mutta myös omilla aivoilla ja humaanisuudella varustautunut henkilö :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26987450:
Treffataanko messuilla ja käydään kahvilla? :) Minäkin odotan niitä taas kuin kuuta nousevaa. Onkohan nyt kahdeksas vai yhdeksäs vuosi, kun koko messuista aikoinaan kuulin ja aloin niillä käydä.
Joo tehdään näin!! Palaillaan yynä asiaan! Minä olen käynyt vain pari kolme kertaa, mutta tänä vuonna on pakko päästä.

Yhteistyössä