Haluaisitko tulla uskoon?

• Viestiketjun aloittaja Uskossa
  • Ensimmäinen viesti
ap.....
Minä en oikeastaan edes ymmärrä käsitettä "tulla uskoon". Minä olen aina uskonut Jumalaanjarukoillut myös.Silti en pidä itseäni "uskovaisena" eikä se välttämättä näy edes minusta. En minä sitä kenellekään julista tai mainosta, varsinkaan kun elämänkatsomukseni ei ole juuri se evankelis-luterilaisuuden mukainen. Siksi en edes kuulu kirkkoon. Haluan uskoa omalla tavallani, niihin asioihin jotka tuntuvat minusta järkeenkäyviltä, En halua lokeroitua mihinkään.
Ei kuullosta kauheen elävältä uskolta.. Ehkäpä ero onkin juuri siinä jotta tosiaan uskot mutta et elä uskossa. Eihän kirkkoon tai seurakuntaan tarvi kuulua. Ainut mikä pelastaa on elävä usko Jeesukseen se jotta uudesti synnyt ylhäältäpäin (teet siis uskonratkaisun) ja sen jälkeen teet parannuksen. Mut ite ajattelen jotta perus "uskon jotta jossain on joku Jumala" ei pelasta ketään. En silti tiedä varmaksi mutta näin olen vahvasti ymmärtänyt. Siksi onkin tärkeää tehdä se oma valinta :)

"hannele"
Minä en oikeastaan edes ymmärrä käsitettä "tulla uskoon". Minä olen aina uskonut Jumalaanjarukoillut myös.Silti en pidä itseäni "uskovaisena" eikä se välttämättä näy edes minusta. En minä sitä kenellekään julista tai mainosta, varsinkaan kun elämänkatsomukseni ei ole juuri se evankelis-luterilaisuuden mukainen. Siksi en edes kuulu kirkkoon. Haluan uskoa omalla tavallani, niihin asioihin jotka tuntuvat minusta järkeenkäyviltä, En halua lokeroitua mihinkään.

Tänään juttelin uskonasioista erään työkaverini kanssa. (muusikko joka onTv /-kanavan ohjelmissa vähän väliä)
Esitin hänelle kysymyksiä, ja hän vastasi joihinkin juttuihin jyrkästi, koska raamatussa sanotaan niin, ja tuomitsi toisin ajattelevat. En oikein ymmärrä tuota ns. uskovaisten taipumusta tuomita niitä jotka eivät ajattele kaikista asioista samalla tavalla kuin he. Kun minusta Jumala ei tuomitse.
kirjotiin jo aiemmin, että olen ortodoksi. Olen myös aika aktiivinen oman seurakuntani jäsen.
Minua on kauan ahdistanut, kun muista kristillisistä piireistä tulevat kokojan jankkaavat minulle,
että milloin tulen uskoon. Olen omassa kirkossani uskossa, mutta näiden kavereiden silmissä olen ilmeisesti pakana ja täytyy tulla uskoon ja pelastua. Tämä on ollut tosi ahdistavaa. Olen joutunut ottamaan etäisyyttä.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26986732]Saatananpalvaajat saattaa haluta?[/QUOTE]
Ja me muut, joille seura on tärkeämpää kuin paikka ;) Joo, sori, saatoin olla vähän ilkeä nyt :ashamed:

• Tykkää
Reactions: vicy
ap.....
Minä en oikeastaan edes ymmärrä käsitettä "tulla uskoon". Minä olen aina uskonut Jumalaan ja rukoillut myös.Silti en pidä itseäni "uskovaisena" eikä se välttämättä näy edes minusta. En minä sitä kenellekään julista tai mainosta, varsinkaan kun elämänkatsomukseni ei ole juuri se evankelis-luterilaisuuden mukainen. Siksi en edes kuulu kirkkoon. Haluan uskoa omalla tavallani, niihin asioihin jotka tuntuvat minusta järkeenkäyviltä, En halua lokeroitua mihinkään.

Tänään juttelin uskonasioista erään työkaverini kanssa. (muusikko joka onTv 7-kanavan ohjelmissa vähän väliä)
Esitin hänelle kysymyksiä, ja hän vastasi joihinkin juttuihin jyrkästi, koska raamatussa sanotaan niin, ja tuomitsi toisin ajattelevat. En oikein ymmärrä tuota ns. uskovaisten taipumusta tuomita niitä jotka eivät ajattele kaikista asioista samalla tavalla kuin he. Kun minusta Jumala ei tuomitse.
Oot oikeassa!! Uskovan ei tulisi tuomita muita, se on syntiä eikä oo hyväksi olla liian jyrkkäkään. Kaikki mikä on rakkautta, iloa, rauhaa yms on Jumalasta! Ihmiset on ihmisiä ja tekee virheitä kertoessaan Jumalasta..

"mä"
Niin kovasti välillä haluaisin tulla uskoon ja saada "helpot" vastaukset kysymyksiin ;Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?Mitä sieluille sitten tapahtuu kun maapallon loppu tulee? Voiko "syntyä" uudelleen? Onko eläimillä sielu? Onko sielua ylipäätää olemassa? Kuka pelastaa niiden ihmisten sielut jotka ovat syntyneet ja kuoleet ennen Jeesusta?Tai niiden jotka eivät osaa lukea ja eivät koskaan lue/kuule Jumalan sanaa? Mikä merkitys oli ristiretkillä, jolloin Jumalan sanaan vedoten riistettiin eri kansoja? Ja mitä vittua tarkottaa että homot sallin mutta homostelua en, eikö se vähä niin kun kuulu samaan pakettiin!?!

Ei kuullosta kauheen elävältä uskolta.. Ehkäpä ero onkin juuri siinä jotta tosiaan uskot mutta et elä uskossa. Eihän kirkkoon tai seurakuntaan tarvi kuulua. Ainut mikä pelastaa on elävä usko Jeesukseen se jotta uudesti synnyt ylhäältäpäin (teet siis uskonratkaisun) ja sen jälkeen teet parannuksen. Mut ite ajattelen jotta perus "uskon jotta jossain on joku Jumala" ei pelasta ketään. En silti tiedä varmaksi mutta näin olen vahvasti ymmärtänyt. Siksi onkin tärkeää tehdä se oma valinta :)
Pyrin toki parhaani mukaan elämään rakastaen itseäni ja lähimmäisiäni. Ja uskon Jumalaan, kuvittelen vähän väliä kuinka kävelen käsi isossa kädessä, häneen turvaten. En tajua mitä muuta pitäisi olla, miksi minun pitäisi julistaa uskoani? :O Toki puhun siitä niiden kanssa jotka ajattelevat samoin, mutten muille, koska en halua mainostaa asiaa, miksi ihmeessä pitäisikään? Ja uskoni on todella vahva, on aina ollut.

Ns."oikeiden uskovaisten" mielestä uskoni on suoraan paholaisesta, koska uskon myös asioihin joita ei ole raamatussa.(koska ne on ehkäpä poistettu sieltä) :D

Minä vaan en ymmärrä elämänkatsomuksen mukaan kategorioitumista.

• Tykkää
Reactions: Esterel
ap.....
Miten todistat helvetin olemassaolon? Entä jos raamatun helvetti onkin symbolinen vertauskuva?

Toivottavasti et kohta sano että kun Jeesus tulee, 144 000 valittua pääsee taivaaseen ja muut joutuvat helvettiin...
En sentäs :D Kaikki jotka haluavat pelastua pelastuu! :)
En voi todistaa helvetin olemassa oloa mutta voin kyllä todistaa vain omaa uskoani ja sitä kuinka Jumala on muuttanu mun koko elämän. Jumala todella tekee ihmeitä! :) Mutta en menetä mitään uskomalla Jumalaan mutta uskomatta jättämällä voin menettää paljonkin.. :)

Keittiönoita
[QUOTE="mä";26986793]Niin kovasti välillä haluaisin tulla uskoon ja saada "helpot" vastaukset kysymyksiin ;Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?Mitä sieluille sitten tapahtuu kun maapallon loppu tulee? Voiko "syntyä" uudelleen? Onko eläimillä sielu? Onko sielua ylipäätää olemassa? Kuka pelastaa niiden ihmisten sielut jotka ovat syntyneet ja kuoleet ennen Jeesusta?Tai niiden jotka eivät osaa lukea ja eivät koskaan lue/kuule Jumalan sanaa? Mikä merkitys oli ristiretkillä, jolloin Jumalan sanaan vedoten riistettiin eri kansoja? Ja mitä vittua tarkottaa että homot sallin mutta homostelua en, eikö se vähä niin kun kuulu samaan pakettiin!?![/QUOTE]
Kaikkiin noihin kysymyksiisi saat vastauksen perehtymällä eri uskontoihin ja valitsemalla niistä sen, joka tuntuu omasta mielestäsi oikeimmalta.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"vieras"
Ainut mikä pelastaa on elävä usko Jeesukseen se jotta uudesti synnyt ylhäältäpäin (teet siis uskonratkaisun) ja sen jälkeen teet parannuksen.
Mun on vaikea ymmärtää helluntailaisuudessa tätä, että ihmisen on itse tehtävä sitä sun tätä. Mulla on evankeliset "juuret" ja sen mukaan uskon, että "ihmisen ei tarvitse etsiä itsestään katumusharjoituksen oikeita merkkejä, vaan saa omistaa jo nyt pelastuksen. Jumala on jo pelastanut ihmisen Jeesuksen lunastuskuoleman ja kasteen kautta". Kaikki on siis jo tehty, riittää vain että uskoo. Ja sitä uskoa ei voi itse synnyttää, vaan Pyhä Henki sen meissä herättää. Siunausta sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26986820:
Kaikkiin noihin kysymyksiisi saat vastauksen perehtymällä eri uskontoihin ja valitsemalla niistä sen, joka tuntuu omasta mielestäsi oikeimmalta.
Juuri näin!!

Ja minäpä teen nyt ihan tietoisen valinnan ja paljastan omani, olen sentehnyt täällä ennenkin. Tiedän että tulee kakka niskaan, mutta mulla on hyvä sateenvarjo. :D

spiritualismi

Jäsenhakemuskin on jo laatikossa odottamassa. =)

Minusta jokainen saa uskoa tosiaan juuri sillä tavalla kuin haluaa, kunhan niissä on se pääpointti sama. Mun elämänkatsomukseni mukaan "Jumala on rakkaus". Ja siihen perustuu aika moni muukin uskonto.

Minua säälittää ne jotka pitävät itseään tosiaan oikeina uskovaisina, pitävät toisella tavalla uskovia paholaisen kätyreinä. Minusta silloin ollaan metsässä ja pahasti.

Nimim. hengen ja tiedon messuja odotellessa...:D

• Tykkää
Reactions: tiinelli
ap.....
[QUOTE="mä";26986793]Niin kovasti välillä haluaisin tulla uskoon ja saada "helpot" vastaukset kysymyksiin ;Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?Mitä sieluille sitten tapahtuu kun maapallon loppu tulee? Voiko "syntyä" uudelleen? Onko eläimillä sielu? Onko sielua ylipäätää olemassa? Kuka pelastaa niiden ihmisten sielut jotka ovat syntyneet ja kuoleet ennen Jeesusta?Tai niiden jotka eivät osaa lukea ja eivät koskaan lue/kuule Jumalan sanaa? Mikä merkitys oli ristiretkillä, jolloin Jumalan sanaan vedoten riistettiin eri kansoja? Ja mitä vittua tarkottaa että homot sallin mutta homostelua en, eikö se vähä niin kun kuulu samaan pakettiin!?![/QUOTE]

Yritetääs:

Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?
Henki menee sinne missä oma herransa on. Uskovilla taivaaseen ja uskomattomilla helvettiin :( Lapset toki pelastuu aina ja vammaiset yms jotka eivät ole kykeneviä tekemään täysin omaa ratkaisuaan. Samoin keskenmenneet ja abortoidut pelastuvat! :)

Mitä sieluille sitten tapahtuu kun maapallon loppu tulee?
Tulee uskovien "ylöstempaus". Uskovat tempaistaan taivaaseen ja maan päälle jää kaaos.

Onko eläimillä sielu?
Uskoisin jotta on, hengestä en sitten tiedä onko sitä.

Onko sielua ylipäätää olemassa?
On, samoin kuin myös ruumis ja henki. Henki on se mikä tulee sydämeen kun syntyy uudesti ja sielu on sit yhtäkuin tunteet, ajatukset moraali yms..

Kuka pelastaa niiden ihmisten sielut jotka ovat syntyneet ja kuoleet ennen Jeesusta? Jumala pelastaa ne. En ole vielä ehtinyt vanhaantestamenttiin tutustumaan mutta siellä on kyllä kerrottu miten toimittiin ennen Jeesuksen ristinkuolemaa.

Tai niiden jotka eivät osaa lukea ja eivät koskaan lue/kuule Jumalan sanaa?
Ne jotka eivät koskaan ole Jumalasta kuulleet eivät ole voineet tehdä valintaansakkaan ja uskoisin jotta he pelastuvat armosta! :) Muistaakseni näin olen monesti lukenut ja ymmärtänyt asian olevan

Mikä merkitys oli ristiretkillä, jolloin Jumalan sanaan vedoten riistettiin eri kansoja?
En kyllä tiedä.. Oon ollu vasta vuoden uskossa ja tähän asiaan en oo kyllä perehtyny.. Kannattaa googletella :)

Ja mitä vittua tarkottaa että homot sallin mutta homostelua en, eikö se vähä niin kun kuulu samaan pakettiin!?!
Sitä jotta ne homot ovat myös ihmisiä ja heissä on muutakin kuin seksuaalisuus! :) Mitenkähän tän nyt selittäisin.. Kaikki ihmiset vikoineen pitää hyväksyä ihmisinä mutta syntiä itessään (tekoa) ei pitääsi hyväksyä. Mä en oo jyrkkä homoja vastaan. Tää on nyt mun henkilökohtainen mielipide jottei mua hirveesti kiinnosta minnekkä reikään kukakin tavaransa tunkee mutta raamattu opettaa jotta homous on väärin niin silloin se on väärin. On se homo myös ihan tunteva ihminenkin..

ap.....
[QUOTE="vieras";26986857]Teit sitten syntiä, kun tuomitsit homojen teot edellisellä sivulla. Miltä nyt tuntuu?[/QUOTE]

Vai niin! No uskon saavani mahdollisen syntini anteeksi :)

ap.....
Juuri näin!!

Ja minäpä teen nyt ihan tietoisen valinnan ja paljastan omani, olen sentehnyt täällä ennenkin. Tiedän että tulee kakka niskaan, mutta mulla on hyvä sateenvarjo. :D

spiritualismi

Jäsenhakemuskin on jo laatikossa odottamassa. =)

Minusta jokainen saa uskoa tosiaan juuri sillä tavalla kuin haluaa, kunhan niissä on se pääpointti sama. Mun elämänkatsomukseni mukaan "Jumala on rakkaus". Ja siihen perustuu aika moni muukin uskonto.

Minua säälittää ne jotka pitävät itseään tosiaan oikeina uskovaisina, pitävät toisella tavalla uskovia paholaisen kätyreinä. Minusta silloin ollaan metsässä ja pahasti.

Nimim. hengen ja tiedon messuja odotellessa...:D
Tottakai kaikki saa uskoa mihin tykkää. Sehän on se tarkoitus elämässä. Elä sekaannu tommosiin spiritismeihin! <3 Oot kumminkin ihan järkevän oloinen tyyppi.. :) Lupaa ainaki vielä kerran hiljentyä ja harkita asiaa ihan järkevästi :)

En ylipäänsä ymmärrä sanaa "synti", mitä on synti? Toisten kunnioittamisen luulisi olevan kaiken lähtökohta, se ohjenuora, jota tulee noudattaa. Miksi siis uskonnon varjolla kuitenkin tuomitaan ihmisiä elämänvalinnoista, jotka eivät muita vahingoita? PS.

• Tykkää
Reactions: rtee
ap.....
[QUOTE="vieras";26987031]Pyysitkö? Tuollaista asennetta syntiin ei jumala hyvällä katso.[/QUOTE]

:) Raamatussa kehoitetaan vihaamaan syntiä mutta ei tuomitsemaan ketään.. En koe tehneeni tietoista syntiä tässä asiassa. Toki varmaan olen voinut tehdä. Ihmiset tekee niin paljon syntiä mm. tiedostamatonta ja saavat uskossa uskoa saavansa syntinsä anteeksi. Sen takia Jeesus kuoli ristillä. Ei mulla oo syytä epäillä sitä :)

Tottakai kaikki saa uskoa mihin tykkää. Sehän on se tarkoitus elämässä. Elä sekaannu tommosiin spiritismeihin! <3 Oot kumminkin ihan järkevän oloinen tyyppi.. :) Lupaa ainaki vielä kerran hiljentyä ja harkita asiaa ihan järkevästi :)
No siis ei spiritualismi ja spiritismi ole todellakaan sama juttu!! :D Kannattaa edes lukea toi linkki. Ja järkevä olenkin. Ei kyllä tuo kommentti mitenkään yllättänyt, olen sitä kuullut joskus ennenkin. :D En IRL kauheesti noista puhu edes, kuin niiden kanssa joiden tiedän ajattelevan samoin. Keskenämme sitten henkiparannetaan toisiamme.;)

Muuten, tuo "oot kuitenkin järkevän oloinen tyyppi" kertoo siitä että sinä(kin) pidät omaa tapaasi uskoa ainoana oikeana. =) Eli se on tuomitsemisen esiaste.

Mulle on ihan sama jos vaikka joku uskoo joulupukkiin, kunhan hänellä on hyvät arvot ja rakastaa lähimmäisiään. =)

Viimeksi muokattu:
ap.....
[QUOTE="vieras";26987077]Uskomalla väärään jumalaan voit menettää kaiken. Oikeat jumalat saattaa olla paljon ankarampia niille jotka ovat palvonneet väärää jumalaa, väärällä tavalla.[/QUOTE]

Ei ole kuin yksi oikea Jumala ja sen on kaikkivaltias kristittyjen Jumala. Muut saavat omien herrojensa mukaisen kohtelun sitten joskus

Yhteistyössä