Jokos tästä on tapeltu?

Huomasin tämän teksti-tv:llä ja oli tultava katsomaan, joko täällä vedetään urku auki aiheesta. Siis hyvänen aika, ruotsalaistutkijat ovat havainneet, että ainoat lapset kasvavat huomattavasti todennäköisemmin lihaviksi aikuisiksi sisarusten kanssa kasvaneisiin lapsiin verrattuna. Tämä saattaa johtua tutkimuksen mukaan mm. siitä, että lapsena huomion keskipisteenä olemaan tottuneet lapset korvaavat tätä emotionaalista aukkoa ruualla sitten aikuisiällä.

Ei muuta kun taistelemaan.
 
No tietenkin siitä, että mitä sanoo tilastot ja miksei meidän Maijasta tule läskiä vaan naapurin Mikosta ja Petteristä, vaikka ne ovat veljeksiä. Esimerkiksi. Ja miten on hyvä yhden lapsen kanssa. Johon sitten joku sanoo, että olet paska äiti kun et anna lapsesi kasvaa sisarusparvessa ja nyt vielä vaarannat sen terveydenkin kun teet siitä tahallasi lihavan. :D
 
Kautin, mä en nyt pääse sun ajatusmaailmaan sisälle. :D Mä en näe tuossa tolkkua.

Eikös se ole kaikkien parhaaksi, ettei lapsia enempää maailmaan saateta, kun rahkeet riittää huoltamaan?
Jos yksi tuntuu hyvältä, se on sit siinä.
Jos kaksin sittenkin kaunehimpi, ei huono sekään.
Huolestuttavampa pidän sitä, että se sisarus tehdään vaikkei oikein haluttaisi, pärjäämisestä ei olla varmoja, YH'n arki kahden kanssa olis hirveintä mitä maailma sisällään kantaa. Enemmän tuollainen toiminta, joka johtaa huolimattomampaan hoitoon ja väsähtämiseen, aiheuttaa "pilattuja" lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;26963098:
Kautin, mä en nyt pääse sun ajatusmaailmaan sisälle. :D Mä en näe tuossa tolkkua.
hei, tämä ei todellakaan ollut mun ajatusmaailma. Siteerasin teksti-tv:tä ja ennustelin, minkälaista tappelua aiheesta takuulla palstalla joku keksii vääntää. Mulle on henkilökohtaisesti aivan sama, onko lapsia jollakin 1 vai 5. Pääasia, että huolehtii niistä.
 
Eli siis lihavuus johtuu huomiosta, tai sen puutteesta? Mielenkiintoinen näkökanta jopa ruotsalaisilta.

Haluaisin kuulla selityksen siihen, miksi minä olin anorektikko ja veljeni pullukoita, jos kerran sisarusparvessa kasvaneet ihmiset ovat jotenkin normaalipainoisempia mitä nämä yksinäiset hellantertut.

Noniin, ruotsalaiset. Infoa tiskiin!
 
hei, tämä ei todellakaan ollut mun ajatusmaailma. Siteerasin teksti-tv:tä ja ennustelin, minkälaista tappelua aiheesta takuulla palstalla joku keksii vääntää. Mulle on henkilökohtaisesti aivan sama, onko lapsia jollakin 1 vai 5. Pääasia, että huolehtii niistä.
Alennuin oletukseen, että olisit jokseenkin samoilla linjoilla tuon tutkimuksen kanssa, kun et erikseen omaa mielipidettäsi esiin tuonut.
 
Pösilö!
Mä ainakin voin hyvin kuvitella, että asia on noin kun tutkimus sanoo. Tosin itsellä on 4sisarusta ja olen silti joukon läski. Johtuuko sitten siitä, että vanhempi sisarus on 7vuotta vanhempi ja nuorempi 5vuotta nuorempi, eli olen ollut lellittävänä siellä välissä yksikseni :D
 
No. Voihan se hyvinkin olla että tässä on YKSI selitys lihomiseen johtaneista syistä. Eihän kaikki tutkimukset tarkoita sitä, että joka ikinen toimisi näin, ei joka ikinen perhe, jossa on yksi lapsi, anna liikaa huomiota ainokaiselleen mutta uskallanpa väittää, että kun huomio ei jakaannu lasten kesken, helposti tämä yksi henkilö saa liikaa huomiota. Huomio, taas on olemassa poikkeuksia! Että ihan hyvä tutkimus sinänsä.. Eihän tässä sanota että "kaikista" vaan ymmärsin että riskit kasvaa. Sama homma väkivaltaperheissä, ei kaikki lapset ole aikuisena väkivaltaisia ja käytä samoja toiminta tapoja kun se isä/äiti siellä kotona, mutta valitettavasti he paljon mahdollisemmin sortuvat käyttämään nyrkkejä aikuisenakin. Tärkeintä on, että oppii tiedostamaan ongelman, niin voi sen eteen myös tehdä jotain..
 
Blue
Eli siis lihavuus johtuu huomiosta, tai sen puutteesta? Mielenkiintoinen näkökanta jopa ruotsalaisilta.

Haluaisin kuulla selityksen siihen, miksi minä olin anorektikko ja veljeni pullukoita, jos kerran sisarusparvessa kasvaneet ihmiset ovat jotenkin normaalipainoisempia mitä nämä yksinäiset hellantertut.

Noniin, ruotsalaiset. Infoa tiskiin!
Teet niin tai näin niin aina menee silti persiilleen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: nöppönen

Yhteistyössä