[QUOTE="vieras";26964836]Ei sinullakaan ole nyt ihan kaikki muumit laaksossa?
Ei 2-vuotias voi karkailla joka päivä, salamannopeasti tapahtuvat ne onnettomuudetkin! Miksi päästät 2-vuotiaan ovesta ulos ennen aikojaan? Tuskin osaa itse avata ovea? 2-vuotias tarvitsee vahtimista joka sekunti, on ällistyttävää kuulla sinunlaistesi kommentteja..."toki perään juoksen..."
Ja tässä ap;n kertomuksessa on aivan selvä tarve ls-ilmolle, järkyttävää kuulla että jonkun mielestä olisi muka normaalia, että 2-vuotias seikkailee yksin parkkipaikalla?
Ja ulkojäähyyn laittaisit tököttämään vaippasillaan? Sehän on nöyryyttävää.
Kylmää tekstiä kirjoitat- onko sinulla mitään tunnesidettä omiin lapsiisi?[/QUOTE]
No kuulehan, kun lapsia on useampi, sitä sattuu ja tapahtuu...Vaikka kuinka yrittäisi estää ja ennakoida. Meillä tuo 4v ei aina muista, että kun ollaan pukemassa, ovea ei avata kun pikkuveli voi sännätä karkuteille. Ja näin kesällä tuo lähtee innoissaan vaikka ilman kenkiä jos tilaisuus koittaa. Ja tietysti säntään perään, heti kun olen laittanut vauvan turvalliseen paikkaan odottamaan...
Ja kuten kirjoitin, itse en ulkojäähyjä harrasta omilla lapsillani, mutta voin ymmärtää että joku kesäaikaan sellaista omilla lapsillaan käyttää. Ehkä kotona ei ole sopivaa jäähypaikkaa, ehkä monen lapsen perheessä ei ole aikaa ja mahdollisuuksia vahtia yhden lapsen jäähyilyä tms. Enkä nyt oikeasti näe mitään katastrofaalisen väärää siinä, että lapsi on pari minuuttia ulkona jäähyllä kesäaikaan (talvi vähän eri juttu). Meillä ainakin olisi oikeastaan ihan loistava jäähypaikka tuo ulkoterassi. Lasin läpi näkee mitä lapsi puuhaa ja lapsi näkisi meidät, vaikka onkin samalla jäähyllä. Ja tosiaan jos vaippasillaan kotona ollaan, niin ei kai jäähyn takia aleta erikseen lasta pukemaan. Johan lapsi ehtii unohtaa koko jäähyn syyn siinä ajassa kun puetaan ja kenties jo aletaan vääntämään siitää pukemisesta vanhempien kanssa.