Laitatko lapsestasi kuvia facebookkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellukka.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ellukka.

Vieras
Lähes kaikki mun fb kaverit joilla lapsia pistävät lapsistaan kuvia facebookkiin.. Itselläni on vaan pari kuvaa lapsestani mutta he pistävät säännöllisesti kuvia jopa naku kuvia.. :S Itse en kyllä pistäisi..
Oon varmaan outo..(?)

Mulla on pari kuvaa lapsista siellä ja ryhmä jotka näkevät kuvat on rajattu. En hyväksy kavereiksi ketä tahansa, etenkin jos epäilisin että olisi pedofiili tai muuten käyttäisi väärin kuviani niin lähtisi kavereista.

En laita lapsestani kuvia julkiseen jakeluun. Facebookhan omistaa kaikki sinne ladatut kuvat, olisivat omat suojauksesi mitkä hyvänsä. Itse ajattelen niin, että jos ystäväni haluavat nähdä lapseni, ovat he aina tervetulleita meille!!! :heart:

En laita lapsestani kuvia julkiseen jakeluun. Facebookhan omistaa kaikki sinne ladatut kuvat, olisivat omat suojauksesi mitkä hyvänsä. Itse ajattelen niin, että jos ystäväni haluavat nähdä lapseni, ovat he aina tervetulleita meille!!! :heart:

Sinulla ei ole kauempana asuvia ystäviä tai sukulaisia joille lapsesi tärkeitä?
:)

• Tykkää
Reactions: Oisku ja Anatolia

Olethan sä kieltänyt myös että esimerkiksi päiväkodissa ei saa lapsesta ottaa kuvia tai julkaista niitä missään? Edes paikallisessa lehdessä jos tulevat tekemään juttua lapsista? Entäs julkisissa tapahtumissa, valvotko ettei lapsista oteta kuvia jotka voidaan julkaista jossain mediassa? Kun itse sensuroi itseään ja laittaa sinne faceen vain sellaisia kuvia joita tosiaan antaisi julkaista vaikka lehdessä, niin eipä haittaa jos Facebook päättäisi niistä kaikista miljoonista kuvista joita siellä on, käyttää juurikin mun lapsesta otettua kuvaa johonkin.

Laitan. Harva se päivä. Ei oo nakukuvia, ei...ei meillä ole lapsista nakukuvia koskaan otettukaan.

Naamakirjan kautta kaukana asuva sukukin näkee lapsista kuvia. Mitään sähköposteja en kuitenkaan koskaan saisi lähetettyä, saati sitten paperikuvia postissa.

Olen kieltänyt päiväkodissa muut kuin vuosittaiset kuvaukset. Ja kaukana asuvia sukulaisia ei ole. Tämä on mieheni kanssa sovittu linja meidän perheeseen, en paheksu muiden. Ja tosiaan, kun itse jo sensuroi itseään, niin eihän siinä ole mitään "hätää" minkään suhteen. :)

Siistejäkin kuvia voidaan käsitellä ja muokata "siihen suuntaan". Parempi kun ei laita yhtään kuvaa mihinkään julkisesti. Laitelkaa omasta pärstästä ne kuvat, mutta antakaa lapsen päättää itse siitä onko hänen kuvansa julkisia.

Miks ei vois laittaa? En ymmärrä. "jos se päätyy jollekin vääränlaiselle ihmiselle" "jos kuvaa jaetaan jonnekin" Mitä sitten? Miksi normaalien ihmisten pitäisi pelätä minne joku kuva jonnekin virtuaalisesti jaetaan. Joku voi sinunkin kuvaasi vasten tehdä ihan mitä lystää. Sen lisäksi joku pervo voi ottaa lapsistasi (laillisesti!) vaikka kadulla tai uimarannalla kuvan ja runkata sille kotona, ladata kavereilleen tai jakaa vaikka missä lie.

Semmottiis vaan, että jos kaikkea alkaa pelkäämään niin kohta ei voi kukaan tehdä missään mitään.

Joillakin ei ole kuvia lapsista ollenkaan ja itse aina mietin että häpeävätkö he olla vanhempia? Joillakin yh:lla just näin. Yrittävätkö sitten huijata itselleen uuden miehen..? yks tuttu jolla oli pari kuvaa lapsesta, poisti ne sitten kun erosi. Nyt vaan hyvännäköisiä kuvia itsestään pitämässä hauskaa :confused:

Yhteistyössä