Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se miten sä suhtaudut elämään ylipäätään, vaikuttaa sun onnellisuuteesi. Minkälainen asenne noin muuten on vastoinkäymisiin jne. Me ihmiset itse joko tehdään elämästämme helvettiä tai sitten taivasta. Siihen ei tarvita jumalaa.

voi kuule, yritin monestikkin muuttaa asenteita ja tehdä vaikka mitä, eikä onnistunut. Siksi tulinkin siihen tulokseen, että Jumala pystyy ainoastaan auttamaan...

Mä ajattelen tuota sellaisena nykyhenkeen sopivana tilaaja-tuottajamallina. Asiakas (sinä) et kestä ongelmiasi, ja ulkoistat ne sitten tuolle mielikuvitustaholle, ja koet helpotusta. Olet löytänyt alter egon sisältäsi, mutta sinun on nimettävä se jumalaksi, koska et muuten usko itseesi.

Tästä samasta mekanismista oiva esimerkki on se, että esimerkiksi murhasta tuomittu linnakundi istuu pari vuotta, ja alkaa pää hajoamaan ja tehdyn teon karmeus valjeta. Tuska on liian suuri, katumus, häpeä ja asian todellinen kohtaaminen. Mutta mikäs auttaakaan! Ulkoistetaan ongelma, ja annetaan se jollekin toiselle. Kas, jumala on antanut anteeksi kaikki synnit ja pim, olo on hyvä. Vahinko vaan, että se murhattu ihminen pysyy murhattuna, mikään ei muutu mutta murhaaja keksii psykologisen ratkaisun oman olonsa parantamiseksi (itsekkäistä syistä, täysin) ja sielunelämänsä kokoamiseksi, koska ei kestä totuutta.

Onnea vaan, mutta pidä nyt jalat maassa kuitenkin ja katso oikealle ja vasemmalle kun ylität tietä.

Ja sitten kun alkaa taas todellisuus räimiä päin pläsiä niin ainahan voit puolustautua sillä, että "tutkimattomat ovat herran tiet". Niin ne uskovaiset aina sanoo, ja sehän antaa kaikkeen täydellisen vastuuvapautuksen. Mikä nerokas systeemi. "Miksi hakkasit meidän kissan lapiolla hengiltä?" "Hmm, se oli jumalan tahto. Tutkimattomat ovat herran tiet."

Viimeksi muokattu:
Mmh, oletko miettinyt että nuo raskaat asiat johtuisivat jostain? Tai että niissä olisi jokin "opetus"? Kun joskushan tulee raskaita aikoja ihan senkin takia, jos ei Pyhä Henki pääse kunnolla vaikuttamaan, jokin asia omassa elämässä vähän "tukkeuttaa" sitä uskossa elämistä... Varmaan tiedät mitä tarkoitan? Mutta ihmisiä me kaikki ollaan ja kyllä minäkin synkkiä päiviä välillä koen, mutta tiedän että ne masentavat ajatukset tulee viholliselta joka yrittää lannistaa.
Eräässä kokouksessa yksi nainen sanoi "sydämmeen ei kuulu pelko eikä ahdistus, ne tulevat viholliselta".

Myös uskossa elävät joutuvat kohtaamaan sairauksia ja vakavia mielenterveyden sairauksia uskosta huolimatta tai siitä riippumatta.

• Tykkää
Reactions: WhiteSnow
No juu ihan sekopaiselta setiltahan tuo tallaisen ei-uskovaisen nakokulmasta kuulostaa, mutta aina on hienoa, kun loytaa sisaisen rauhan.

Ma tarvisin rahaa Manchester Unitedin kausikorttiin, mutta ei oo toistaiseksi tippunut. Ehka se viela tasta.

[QUOTE="trolli";26933223]Mä tykkään tästä raamatunjakeesta, siitä oikeen huokuu ja uhkuu raamatun jumalan rakkaus lapsiinsa:

5 mooseksen kirja:

"10 "Kun lähdette sotaan vihollisianne vastaan ja Herra, teidän Jumalanne, antaa heidät teidän käsiinne ja te saatte vankeja, 11 joku teistä saattaa nähdä vankien joukossa kauniin naisen, rakastua häneen ja haluta hänet vaimokseen. 12 Hänen on siinä tapauksessa vietävä nainen kotiinsa ja käskettävä hänen ajella päänsä paljaaksi ja leikata kyntensä. 13 Tämän tehtyään nainen saa vaihtaa entiset vaatteensa uusiin, asettua asumaan miehen taloon ja itkeä kuukauden ajan vanhempiaan. Sitten mies voi maata hänen kanssaan ja ottaa hänet omakseen; näin naisesta tulee hänen vaimonsa."

Kukapa ei haluaisi antaa omaa tytärtään seksiorjaksi miehelle?

Toinen ihana, raamatun jumala haluaa että raiskattu joutuu raiskaajansa vaimoksi:

"28 "Jos mies kohtaa koskemattoman tytön, jota ei ole kihlattu, ja pakottaa hänet makaamaan kanssaan ja jos heidät nähdään, 29 miehen on maksettava tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä. Miehen tulee ottaa häpäisemänsä tyttö vaimokseen, eikä hän saa hylätä tätä koko elinaikanaan."

Oletko sinä ap valmis jumalasi käskyn mukaan naimaan raiskaajasi? Tai antaa tyttäresi hänen raiskaajalleen?[/QUOTE]

vanha testamentti on kumottu...

"'Tulee aika', sanoo Herra, 'jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra. Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään.'" (Jer. 31: 31-34).

"...Näin kumotaan aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen tilalle me olemme saaneet parempaa: toivon, joka antaa meille uskalluksen lähestyä Jumalaa." (Hebr. 7:18,19)

"Se liitto on suurempi, koska se perustuu suurempiin lupauksiin. Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista." "Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut." (Hebr. 8:6,7,13).

[QUOTE="northern soul";26933248]No juu ihan sekopaiselta setiltahan tuo tallaisen ei-uskovaisen nakokulmasta kuulostaa, mutta aina on hienoa, kun loytaa sisaisen rauhan.

Ma tarvisin rahaa Manchester Unitedin kausikorttiin, mutta ei oo toistaiseksi tippunut. Ehka se viela tasta.[/QUOTE]

Ap lahjoittaa rahat sinulle, koska Hyvä antaa vähästäkin, paha ei paljostakaan. Nyt kun ap on saanut paljon taloudelista apua, hän varmasti iloisin mielin jakaa sitä myös lähimmäiselleen. Antaa hyvän kiertää!

Mä ajattelen tuota sellaisena nykyhenkeen sopivana tilaaja-tuottajamallina. Asiakas (sinä) et kestä ongelmiasi, ja ulkoistat ne sitten tuolle mielikuvitustaholle, ja koet helpotusta. Olet löytänyt alter egon sisältäsi, mutta sinun on nimettävä se jumalaksi, koska et muuten usko itseesi.

Tästä samasta mekanismista oiva esimerkki on se, että esimerkiksi murhasta tuomittu linnakundi istuu pari vuotta, ja alkaa pää hajoamaan ja tehdyn teon karmeus valjeta. Tuska on liian suuri, katumus, häpeä ja asian todellinen kohtaaminen. Mutta mikäs auttaakaan! Ulkoistetaan ongelma, ja annetaan se jollekin toiselle. Kas, jumala on antanut anteeksi kaikki synnit ja pim, olo on hyvä. Vahinko vaan, että se murhattu ihminen pysyy murhattuna, mikään ei muutu mutta murhaaja keksii psykologisen ratkaisun oman olonsa parantamiseksi (itsekkäistä syistä, täysin) ja sielunelämänsä kokoamiseksi, koska ei kestä totuutta.

Onnea vaan, mutta pidä nyt jalat maassa kuitenkin ja katso oikealle ja vasemmalle kun ylität tietä.

Ja sitten kun alkaa taas todellisuus räimiä päin pläsiä niin ainahan voit puolustautua sillä, että "tutkimattomat ovat herran tiet". Niin ne uskovaiset aina sanoo, ja sehän antaa kaikkeen täydellisen vastuuvapautuksen. Mikä nerokas systeemi. "Miksi hakkasit meidän kissan lapiolla hengiltä?" "Hmm, se oli jumalan tahto. Tutkimattomat ovat herran tiet."

Eikös nyt ole hieman tekopyhää syyttää muita homouden hyväsymättömyydestä ja tulla sitten itse pilkkaamaan tänne uskovaa ihmistä? :)
rasismia yhtäkaikki

• Tykkää
Reactions: Eedla

"'Tulee aika', sanoo Herra, 'jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra. Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään.'" (Jer. 31: 31-34).

"...Näin kumotaan aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen tilalle me olemme saaneet parempaa: toivon, joka antaa meille uskalluksen lähestyä Jumalaa." (Hebr. 7:18,19)

"Se liitto on suurempi, koska se perustuu suurempiin lupauksiin. Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista." "Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut." (Hebr. 8:6,7,13).

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi" - Matt. 5:18-19

[QUOTE="vieras";26933310]"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi" - Matt. 5:18-19[/QUOTE]

sinä itse sitten kumoat tuolla nuo edelliset?

blaablaablaa
".

Kyllä mä sen tiedän, mutta sama jumala siinä on, vai väitätkö vastaan?
Eli jumalalles sillon ihmiselämä ei ollut minkään arvoinen, ja raiskattu ansaitsi joko kivityksen tai elämän raiskaajan kanssa. Sitten se jumala yhtäkkiä päättikin, et hei, ei tää mee enää näin.

?? Ihan niinkun sä oisit 5 vuotta sitten ollut sitä mieltä että tappaminen on ihan jees, ja nyt yhtäkkiä päättäisit että se ei ole ok. Mitätöikö nykytila kaiken sen pahuuden, mistä tykkäsit 5 vuotta sitten?

[QUOTE="trolli";26933341]Kyllä mä sen tiedän, mutta sama jumala siinä on, vai väitätkö vastaan?
Eli jumalalles sillon ihmiselämä ei ollut minkään arvoinen, ja raiskattu ansaitsi joko kivityksen tai elämän raiskaajan kanssa. Sitten se jumala yhtäkkiä päättikin, et hei, ei tää mee enää näin.

?? Ihan niinkun sä oisit 5 vuotta sitten ollut sitä mieltä että tappaminen on ihan jees, ja nyt yhtäkkiä päättäisit että se ei ole ok. Mitätöikö nykytila kaiken sen pahuuden, mistä tykkäsit 5 vuotta sitten?[/QUOTE]

kyllä

sinä itse sitten kumoat tuolla nuo edelliset?

16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään.

Toinen timoteukselle, 3:16

eikö tämä tarkoita, että myös vanha testamentti on hyödyllinen opetukseksi? Miksi jumala sillon halusi silvota vauvojen sukuelimet, mutta nykyään lasten kidutus ei enää ole jumalasi juttu? :D Eikö se enää saa kiksejä siitä?

Eikös nyt ole hieman tekopyhää syyttää muita homouden hyväsymättömyydestä ja tulla sitten itse pilkkaamaan tänne uskovaa ihmistä? :)
rasismia yhtäkaikki

Ei. Koska homous on todellista ja uskonto on psykologista puolustusta, mielikuvia, jotka pohjautuvat kollektiiviseen hysteriaan parituhatta vuotta vanhojen satukirjojen pohjalta. Sikäli kun homoja rinnastat tähän, niin on syytä muistaa, että se on biologinen ominaisuus eikä suinkaan elämänhallinnan menetyksestä seuraava psykologinen häiriö.

Lisäksi tiedoksesi: rasismi ei sovi kuvaamaan homovihaa eikä uskonnonvapautta loukkaavia aatteita. Rasismi -sana tulee kantasanasta race, rotu, ja tarkoittaa rotuun sekä kansalaisuuteen kohdistuvaa eriarvoistamista. Homot ja uskovaiset ovat omia luokkiaan, jotka eivät noudata etnisiä, rodullisia eivätkä kulttuurisia rajoja.:saint:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mythago
[QUOTE="trolli";26933360]Tässä malliesimerkki kuinka sairaita mieleltään uskovaiset ovat. :D

Ja hienosti väistetty kaikenlainen argumentointi.[/QUOTE]

Sehän se pointti onkin. Katsos, ei tarvitse mitään perustella, koska "tutkimattomia ovat herran tiet." Sehän on vakiofraasi, joka käy tilanteeseen kuin tilanteeseen ja antaa täydellisen vastuuvapautuksen. Sitten vaan pannaan kädet ristiin ja hymistellään.

Ei. Koska homous on todellista ja uskonto on psykologista puolustusta, milikuvia, jotka pohjautuvat kollektiiviseen hyvteriaan parituhatta vuotta vanhojen satukirjojen pohjalta. Sikäli kun homoja rinnastat tähän, niin on syytä muistaa, että se on biologinen ominaisuus eikä suinkaan elämänhallinnan menetyksestä seuraava psykologinen häiriö.

Lisäksi tiedoksesi: rasismi ei sovi kuvaamaan homovihaa eikä uskonnonvapautta loukkaavia aatteita. Rasismi -sana tulee kantasanasta race, rotu, ja tarkoittaa rotuun sekä kansalaisuuteen kohdistuvaa eriarvoistamista. Homot ja uskovaiset ovat omia luokkiaan, jotka eivät noudata etnisiä, rodullisia eivätkä kulttuurisia rajoja.:saint:

yhtäkaikki kyse on siitä ettei hyväksy toisen näkemystä miten haluaa elämäänsä elää. Jos joku on homo, anna olla. Jos joku on uskova, anna olla. Nyt vain toisen annat olla ja toista pilkkaat, koska on erilainen kuin sinä.

[QUOTE="trolli";26933352]16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään.

Toinen timoteukselle, 3:16

eikö tämä tarkoita, että myös vanha testamentti on hyödyllinen opetukseksi? Miksi jumala sillon halusi silvota vauvojen sukuelimet, mutta nykyään lasten kidutus ei enää ole jumalasi juttu? :D Eikö se enää saa kiksejä siitä?[/QUOTE]

juu, siis kyllä vanhassa testamentissakin on hyödyllisiä oppeja, mutta uusi käsky "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" kumoaa jo aika paljon vanhan testamentin juttuja.

[QUOTE="vieras";26933356]Minä en ole jumala enkä Jeesus. Nuo ovat Jeesuksen sanoja. Etkö usko Jeesukseen?[/QUOTE]

Uskon, mutta jos ei Jeesus tullut kumoamaan lakeja ja profeettoja, niin miksi en uskoisi noihin muihin raamatun kohtiin mitä laitoin äskettäin.

sanotaanko raamatussa noin?

Onneksi olkoon :flower: Tiedän itsekin tuon tunteen :) Olen uskossa, mutta en kristinuskossa. Elämä tosiaan alkoi muuttua sen jälkeen, kun oman henkisen polkunsa löysi. Välillä tosissaan ihmetteli, miten jotkut aiemmin vaikeaksi kokemat asiat eivät enää tuntuneetkaan vaikeilta. Monet asiat ja ongelmat ratkesivat jo ennenkuin oli ehtinyt kunnolla edes ajattelemaan, mitä asialle tai ongelmalle pitäisi tehdä. Elämään tuli myös kaikkea uutta kivaa. Tai ei oikestaan uutta vaan asioita, joita ei aikaisemmin vain ollut nähnyt eikä tajunnut olevan olemassakaan.

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy

Yhteistyössä