"Simba"
Jos tulot on mulla 590 e+ yhden lapsen lapslisä 150 e, niin paljolla mun katsotaan osallistuvan elatukseen tuosta. Kun lasketaan, että 13 v. normimeno on 443 e.
Mielenkiinnosta kysyn, miten olet noilla "tuloilla" saanut kaikki noi laskettelukuviot ym. hoidettua?Se että menisin töihin, ei poistaisi sitä ongelmaa, että lapsen isä ei kustanna puoliakaan lapsen todellisista menoista. Vaikka on hyväpalkkainen. Tällä hetkellä osallistuu lähinnä ruokaan, kaikki muut jää mun maksettavaksi.
Mutta onneksi ei tarvii kohta tapella, kun todennäköisesti kuolla kupsahan. Sitten saapi isä maksaa tai olla maksamatta ihan rauhassa.
Kai sentään nostat niitä tukia, joihin sulla on oikeus? Olet varmaan tosi väsynyt tuollaiseen tilanteeseen...:hug:Esimerkiksi jättänyt syömättä itse. En siis syö, kun lapsi ei ole kotona. Olen myös saanut välillä veronpalautuksia, jotka olen kokonaisuudessaan laittanut lapseen.
Ja en elä. En matkusta, en juo, en polta, en harrasta muuta kuin lenkkeilyä jne. Tällä hetkellä hengitänkin kovin säästeliäästi saatana. Toisinaan olen saanut myytyä lapsen vaatteita, ja saanut niistä rahaa uusiin.
En ole oikeutettu mihinkään tukiin(paitsi asumis). Silloin kun normit menee terveys-j a sähkökulujen takia alle, niin katsotaan että edellisessä kuussa oleva plussa tasoittaa. Ja näin ei tarvitse nauttia toimeentulotuesta. Vaikka saat alle rajan rahaa.Kai sentään nostat niitä tukia, joihin sulla on oikeus? Olet varmaan tosi väsynyt tuollaiseen tilanteeseen...:hug:
Voisin kuvitella, ettet sitten yleensäkään ymmärrä mistään mitään, jos et edes näin yksinkertaista juttua ymmärrä...En taas ymmärtäny yhtään mitään :O