Elatusmaksusta

• Viestiketjun aloittaja "Simba"
  • Ensimmäinen viesti
"Sofia"
[QUOTE="Simba";26868812]Onkohan noin? Että nolla euroa? Vaikkakaan en kyllä itsekään katso, että mulla on elatuskykyä tuohon mun luona asuvaan.[/QUOTE]

Miks sun pitäis maksaa lapsesta elareita joka asuu sun luona? Ja tyhmäkin tietää ettei noilla tuloilla maksella mitään.

"Simba"
Ei tyhmä exä tajua, että jos lapsen elatustarpeeksi katsotaan 443 e, niin 590 e+lapsilisät vastaan 4000-6000 e/kk palkka lapsen elatus ei mene meillä fifty-fifty. Sen mielestä pitää laskee mun tuloista elatusosuus.

"akka"
Mä jouduin maksamaan tytöstäni 40 euroa vaikka olin kelan päivärahoilla ja kolme alaikäistä lasta asu mun luona kun nollasopimuksia ei tehdä sanoi mulle lastenvalvoja.
Miehen exä saa käteensä liki tonnin muttei joudu maksamaan likastaan mitään joka meillä asuu kun järjestää aina asiansa niin kun tulee elareiden tarkistus että on sairaslomalla ja epävakaat tulot.
Eli sen pystyy halutessaan kiertämään ja saamaan sen nollasopimuksen.

"Simba"
Muutaman huntin. Kustannan sillä kaikki vaatteet alkkareista lasketteluasuihin, harrastuksen ja harrastusvälineet, tavarat lyijykynästäpuhelimiin, koko kuun ruoat tytölle, jolla on useampi ruoka-aineallergia, puhelilaskun, käteistä, kuukauden sähkön ja pesuaineet yms. kulutustavarat. Siis kaiken mahdollisen.

"Simba"
Olen yksin myös kustantanut lapsen huonekalut, lasketteluvälineet, pyörän, sukset ja luistimet yms. Pidän myös yllä toimivaa tietokonejärjestelmää tulostimineen. Lapsi tarvitsee sitä myös kouluun. 200 egeä lapsesta on vitsi.Vaikka ottais huomioon sen lapsilisän. Nuo lapsien menot mitkä on laskettu joka ikään, on kyllä todella suuri vitsi.

"mie"
Elatusmaksun suuruus katsotaan tulojen mukaan. Eli jos lapsen peruskulutus on se 440e, jos saat lapsilisän ja sun tulot (tuet) riittää hädin tuskin omiin menoihin niin isä maksaa erotuksen, joka jää lapsilisän jälkeen. Meillä juurikin näin, lapsen äitiä ei työelämä ole niinkään huvittanut, eli lapsen isä kustantaa yhdessä yhteiskunnan kanssa lapsen elämisen.

"niina"
[QUOTE="Simba";26868985]Olen yksin myös kustantanut lapsen huonekalut, lasketteluvälineet, pyörän, sukset ja luistimet yms. Pidän myös yllä toimivaa tietokonejärjestelmää tulostimineen. Lapsi tarvitsee sitä myös kouluun. 200 egeä lapsesta on vitsi.Vaikka ottais huomioon sen lapsilisän. Nuo lapsien menot mitkä on laskettu joka ikään, on kyllä todella suuri vitsi.[/QUOTE]

Mitä jos lopettaisit sen kitinän ja menisit vaikka töihin??!

a..p
[QUOTE="niina";26869416]Mitä jos lopettaisit sen kitinän ja menisit vaikka töihin??![/QUOTE]

Se että menisin töihin, ei poistaisi sitä ongelmaa, että lapsen isä ei kustanna puoliakaan lapsen todellisista menoista. Vaikka on hyväpalkkainen. Tällä hetkellä osallistuu lähinnä ruokaan, kaikki muut jää mun maksettavaksi.
Mutta onneksi ei tarvii kohta tapella, kun todennäköisesti kuolla kupsahan. Sitten saapi isä maksaa tai olla maksamatta ihan rauhassa.

"niina"
Se että menisin töihin, ei poistaisi sitä ongelmaa, että lapsen isä ei kustanna puoliakaan lapsen todellisista menoista. Vaikka on hyväpalkkainen. Tällä hetkellä osallistuu lähinnä ruokaan, kaikki muut jää mun maksettavaksi.
Mutta onneksi ei tarvii kohta tapella, kun todennäköisesti kuolla kupsahan. Sitten saapi isä maksaa tai olla maksamatta ihan rauhassa.
Mielenkiinnosta kysyn, miten olet noilla "tuloilla" saanut kaikki noi laskettelukuviot ym. hoidettua?

a...p
[QUOTE="niina";26869508]Mielenkiinnosta kysyn, miten olet noilla "tuloilla" saanut kaikki noi laskettelukuviot ym. hoidettua?[/QUOTE]

Esimerkiksi jättänyt syömättä itse. En siis syö, kun lapsi ei ole kotona. Olen myös saanut välillä veronpalautuksia, jotka olen kokonaisuudessaan laittanut lapseen.
Ja en elä. En matkusta, en juo, en polta, en harrasta muuta kuin lenkkeilyä jne. Tällä hetkellä hengitänkin kovin säästeliäästi saatana. Toisinaan olen saanut myytyä lapsen vaatteita, ja saanut niistä rahaa uusiin.

Lex
Esimerkiksi jättänyt syömättä itse. En siis syö, kun lapsi ei ole kotona. Olen myös saanut välillä veronpalautuksia, jotka olen kokonaisuudessaan laittanut lapseen.
Ja en elä. En matkusta, en juo, en polta, en harrasta muuta kuin lenkkeilyä jne. Tällä hetkellä hengitänkin kovin säästeliäästi saatana. Toisinaan olen saanut myytyä lapsen vaatteita, ja saanut niistä rahaa uusiin.
Kai sentään nostat niitä tukia, joihin sulla on oikeus? Olet varmaan tosi väsynyt tuollaiseen tilanteeseen...:hug:

"Simba"
Kai sentään nostat niitä tukia, joihin sulla on oikeus? Olet varmaan tosi väsynyt tuollaiseen tilanteeseen...:hug:
En ole oikeutettu mihinkään tukiin(paitsi asumis). Silloin kun normit menee terveys-j a sähkökulujen takia alle, niin katsotaan että edellisessä kuussa oleva plussa tasoittaa. Ja näin ei tarvitse nauttia toimeentulotuesta. Vaikka saat alle rajan rahaa.

Yhteistyössä