Valtiolle yritysten verovähennysten pienenemisen muodossa?Uutisissa oli että hallitus/Kyllönen aikoo leikata kilometrikorvauksia. Osaako joku kertoa miten se mainittu 70 miljoonaa säästyy?
Ja kelle se säästö kertyy?
saattaa olla kunnalle vaikea löytää sun miehen tilalle jotain niin hullua, että se ajaa duuniajot omalla autollaan ilman kunnon korvaustataitaa vaan olla vakituisen työntekijän vaihtoehdot joko suostua tai vaihtaa työtä. Kun työsopimus usein määrittää kenen ajoneuvo on. Esim mieheni kunnan kiinteistönhoitaja omalla autolla ja ilman autoa ei voi töitä tehdä. Päivittäin 3 kohdetta ja jatkuvaa ajoa. Meillä menee ainakin työpaikan etsimiseksi.
Auto vie siis n. 40 litraa sadalla. Rolls Roycellako niitä työajoja ajatte?On hienoa maksella autolainoja kun tuo 25senttiä kattaa just ja just polttoaineet. Kun millään fiat puntollakaan ajella tollasia matkoja
Tai sitten esim. tässä tapauksessa voisi olla perusteita palkankorotukselle. Joka sitten myös lisää niitä verotuloja.taitaa vaan olla vakituisen työntekijän vaihtoehdot joko suostua tai vaihtaa työtä. Kun työsopimus usein määrittää kenen ajoneuvo on. Esim mieheni kunnan kiinteistönhoitaja omalla autolla ja ilman autoa ei voi töitä tehdä. Päivittäin 3 kohdetta ja jatkuvaa ajoa. Meillä menee ainakin työpaikan etsimiseksi.
No tuskin mitään. Mutta uskoisin, että valtaosa kilometrikorvauksista on yksityisten yritysten maksamia, jolloin tilanne on tietenkin toinen.eli kunta nostaa huoltomiehen palkkaa jotta Jutta saa verotuloja
paljonko tässä yhteiskunta kokonaisuudessaan säästi?
Minulla ainakin oli työpaikan ehtona, että on oma auto jolla kulkea. Tiesin siis, ettei kukaan autoni kuluja kustanna, vaan ainoastaan polttoainekulut korvataan (käytännössä kuitenkin myös auton kuluminen). En minä ajatellut, että kun olen työssä jossa autoa tarvitaan, niin saan kaupan päälle autovakuutukset ja muut kuitattua kilometrikorvauksilla.Kilsoilla tienaaminen?! Just. Ei niillä kilsoilla pääse tienaamaan. Auton huoltaminen, bensat ja kaikki varusteet autoon (mm navigaattori) maksaa. Puhumattakaan siitä, että on joutunut mahdollisesti kustantamaan auton lainalla... Pitkiä matkoja ei viitsisi ihan romullakaan ajella... Ja jos joutuu raahaamaan mukanaan vielä paria työkaveria + pientä läjää tavaraa ja erilaisia koneita niin auto ei voi olla ihan pienimmästäkään päästä...
Itse ainakin lakkaan ajamasta omalla autolla jos kilsoja aletaan verottamaan tai lasketaan nioin ettei se enää peitä auton kustannuksia. Jos ajan pelkät työpaikan ja kodin v'liset matkat (mitkä muuten pääsisin helposti pyörälläkin. Nyt on vaan pakko ajaa autolla töihin kun joudun autolla pitkin päivää välillä suhailemaan.) ja kaupassa käynnit niin autoon kuluisi paljon vähemmän rahaa.
Ei nyt noin paljoa, mutta kun ajot on kaupunkiajoa painavan peräkärryn kanssa, niin kyllä se normaalia enemmän vie. Ja jos kymmen vuotta käytössä ollutta autoa myy, niin kummastakohan saa paremman hinnan, satatuhatta vai kolmesataatuhatta kilmometriä ajetusta?Auto vie siis n. 40 litraa sadalla. Rolls Roycellako niitä työajoja ajatte?