Minkä kokoiset tissit ovat isot?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"miumau"
Kannattaa joskus ihan huvikseen ottaa erikokoisia liivejä sovituskoppiin ja kokeilla. Ne C-kupin liivit saattaakin yllättää :)
Joo, täytyy kyllä seuraavalla kerralla sovittaa noita muitakin kokoja.

Sit mua ärsyttää, kun niin monissa A-kupin liiveissä on täytettä sisällä, vaikka samojen liivien isommissa koissa ei oo. Ei mulla oo mitään tarvetta saada lisäkokoa mun tisseille, vaikka ne pienet onkin.

"vieras"
Tuolle edelliselle, ota napakka mitta rintojen alta että tiedät pitääkö sun sovittaa 75 vai 80 mittaisia liivejä. Oma koko 70 G-H, riippuen liiveistä ja voin sen ihan hyvin täälläkin kertoa, olen tosi kateellinen pienirintaisille! Joku tuossa kirjoitti tuubitopin sovituksesta, ärsyttää niin että näillä tisseillä ei tosiaan voi pitää mitään tuubitoppeja eikä paljon muitakaan ihania kesäisiä yläosia ilman että ne näyttävät aivan tyhmiltä päällä. Ja naisille on paljon sellaisia yläosia mitkä tarvitsevat alleen sellaiset liivit mitä ei tässä koossa saa tai sellaisia yläosia joihin ei voi laittaa liivejä alle, vain ne sellaiset nänniteipit tai jotkut. Ja nehän näyttää hyvältä pienirintaisilla ja siitäkös saan taas lisää syytä olla kateellinen.

"..."
[QUOTE="vieras";26789284]Hmm, E ta F on kyllä minun mielestäni iso, vaikka olisi millainen mitoitus kyseessä. :) Ainakin ennenvanhaan (=parikyt vuotta sitten) A-kuppia kuvattiin pieneksi, B:tä keskikokoiseksi, C:tä suurehkoksi ja D:tä erittäin suureksi. Ilmeisesti asiat ovat sitten muuttuneet ja keskikoko on kasvanut. Ihmisten yleinen painonnousu lienee yhteydessä tähän?[/QUOTE]

changella on pikkusen nafti mitotus, mutta on ihan eri luokkaa vaikka 65D ja 85D. noi ekat on aika pienet ja sievät, kun alaympärys on noin vähän, noi toiset taas on jo aika isot, mutta eipä niitten kantajakaan voi kovin pieni olla.

ti55i
Mulla on 70E-F. Vähän isohkot, muttei mitkään megalollot.

Liivit joutuu joo hakemaan erikoisliikkeestä. Onneksi sieltäkin saa nykyään nättejä liivejä. Ärsyttää miten peruskaupoissa isoja kuppeja löytyy vain jättiympäryksellä ja ilman toppausta. Sellaisia pelkkiä kangasliivejä mistä nännitkin näkyy läpi.

"..."
Mulla on 70E-F. Vähän isohkot, muttei mitkään megalollot.

Liivit joutuu joo hakemaan erikoisliikkeestä. Onneksi sieltäkin saa nykyään nättejä liivejä. Ärsyttää miten peruskaupoissa isoja kuppeja löytyy vain jättiympäryksellä ja ilman toppausta. Sellaisia pelkkiä kangasliivejä mistä nännitkin näkyy läpi.
Mitä ihmettä? Minullakin on koko 70E, eikä ole koskaan ollut vaikeuksia löytää liivejä. Kauniita ja topattujakin löytyy ihan kivasti - ei 70E ole mikään erikoiskoko, sehän on periaatteessa sama kuin 75DD kupiltaan joten niitä tehdään ihan normaalisti.

Käytän kyllä useammin kokoa 75DD, koska tykkään hiukan löysistä liiveistä, mutta tosiaan 70E:tä löytyy ihan runsain mitoin omastakin kaapista.

Mitä "peruskauppoja" tarkoitat?

"..."
Mahtaakohan vauvapalstoilla olla vähän vääristynyt kuva siitä, mitkä on isot ja mitkä pienet rinnat, koska täällä on paljon imettäneitä (ja kenties pyöreämpiä) naisia?

Yleisin kuppikoko on edelleen 75B, joten on vähän huvittavaa ajatella, että isot rinnat alkavat vasta E-kupista ja vasta G:stä alkaa olla epätavallisen isot.

Kyllä se C-kuppi on melko keskiverto nykyään. Kymmenen tai kaksikymmentä vuotta sitten vielä B. Rintojen koko on ihan tutkimuksienkin mukaan kasvanut, jopa sen jälkeen kun tuloksista karsitaan pois kasvanut ylipaino ja silikonirinnat.

Kyllä kai DD on kuitenkin vieläkin suurimman osan mielestä jo iso(hko). Joku D varmaan jakaa jo mielipiteitä. Ja ainahan sitä vertaa omiin/puolison/kavereiden tilanteeseen. Minustakin 180cm pitkä mies on pitkä, kun nykynuorilla se taitaa olla keskimittainen tai ehkä jopa alle.

vrs
[QUOTE="...";26793463]Mahtaakohan vauvapalstoilla olla vähän vääristynyt kuva siitä, mitkä on isot ja mitkä pienet rinnat, koska täällä on paljon imettäneitä (ja kenties pyöreämpiä) naisia?

Yleisin kuppikoko on edelleen 75B, joten on vähän huvittavaa ajatella, että isot rinnat alkavat vasta E-kupista ja vasta G:stä alkaa olla epätavallisen isot.[/QUOTE]

Ja suurin osa käyttää VÄÄRÄN kokosia liivejä.

......
Kyllä se C-kuppi on melko keskiverto nykyään. Kymmenen tai kaksikymmentä vuotta sitten vielä B. Rintojen koko on ihan tutkimuksienkin mukaan kasvanut, jopa sen jälkeen kun tuloksista karsitaan pois kasvanut ylipaino ja silikonirinnat.
Olisi kyllä kiva tietää, vaikuttaako tuohon mitenkään alusvaatemerkkien muuttunut mitoitus? Nykypäivän normirintsikoissa olen 70E/75DD, mutta topatuissa push-up-rintsikoissa en saa millään tungettua itseäni 75DD:hen eikä niitä isompia yleensä löydykään. Jos olisin 75B, pitäisi varmaan push-up-rintsikoista ottaa vähintään 75C.

Mielenkiinnosta ostin parit jotain 20-vuotta vanhat käyttämättömät rintaliivit kirpparilta, ja 75D oli minulle juuri sopiva. Mietityttää, josko rintaliiveissäkin olisi "vanity sizing" -ilmiötä eli imarrellaan ostajia, ja pikkuhiljaa koot pienenevät.

Siis toki näyttää siltä, että nuorilla on katukuvassa isommat rinnat, johtuu se sitten juomaveden hormoneista tai topatuista rintsikoista. Mutta tuskin tälläkään palstalla kauheasti teinejä pyörii, ja väittäisin että minun ikäluokassani (n. 30-v.) juuri se B-kuppi taitaa olla yleisin. Jos nyt siis omia tuttujani mietin. Parhailla ystävilläni on kuppikoko 70AA, 80B, 75B, 80C, 80B, ja itselläni siis se 70E/75DD. (Älä kysy mistä tiedän kaverieni kuppikoot, keskusteltiin aiheesta juuri jonkin aikaa sitten ;))

Päärynäinen
Vielä tästä markettiliivien ja erikoisliikkeiden liivien eroista. Useinhan markettiliivit ovat hyvinkin joustavaa kangasta, eli kuppi joustaa ja sopii siksi sekä pienelle että vähän isommallekin tissille. On siis tavallaan anteeksiantavampi. Erikoisliikkeiden livit taas ovat usein melko joustamatonta kangasta, ja siksi rinnat jotka markettiliiveissä saa mahdutettua vaikkapa joustavaa B-kuppiin, vaativatkin erikoisliikkeessä C- tai jopa D-kupin. Olisiko loogista?

....
Tuo "suurin osa naisista käyttää vääränkokoisia liivejä" on alusvaateliikkeiden mantra joka on näköjään otettu jonain tieteellisenä totuutena...

Monilla on vääränkokoiset liivit, mutta se menee kumpaankin suuntaan eli jotkut käyttävät liian isoja liivejä jotka eivät tue tarpeeksi, siinä missä jotkut muut käyttävät liian pieniä. Kyllä aikuinen ihminen yleensä itse TUNTEE, mitkä rintsikat tuntuvat päällä mukavilta ja mitkä eivät. Harva ihminen kestää päivästä päivään liian pieniä liivejä, joissa kaarituki painautuu ihoon. Useampi taas käyttää liian isoja, koska ne tuntuvat päällä mukavammilta kuin liian pienet. (Ja huom: jos joku on tottunut käyttämään kokoa 75C mutta onkin "oikeasti" 70D, niin silloinhan se on käyttänyt liian isoja liivejä eikä liian pieniä!)

Se, missä moni tekee väärin, on että luottaa sokeasti siihen kokoon mitä "yleensä" on tottunut käyttämään, vaikkea oikea koko löytyisi kokeilemalla. Joku voi olla urheilurintsikoissa 75B, kaarituellisissa 75C, ja push-upeissa 75D. Mikä noista sitten on se "oikea"? Ja monet käyttävät samaa kokoa vaikka laihtuisivat/lihoaisivat.

"heips"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26789260:
Olen huomannut, että nykyään moni puhuu jonkun Change-tms. merkin mukaisia kokoja, ja ne ovat kirjaimeltaan jotenkin eritavoin mitoiteut. (Tai onko sitten jotenkin mukavampaa sanoa kookseen 75F kuin 75D?) Tein joskus sen laskurilla kokotestin, ja mun koko oli just joku E, F tms. Ja olen ennemmin pieni- kuin isorintainen. Tai ehkäpä hyvin keskikokoinen.
Johtuu varmasti siitä että suurin osa naisista käyttää väärää liivikokoa. Kun ympärysmitta pienennätään pitää kirjaimia lisätä. Tuttava oli tottunut käyttää 80B liivejä vaikkei ne istunut ollenkaan. Samalla kupilla mutta oikealla ympärysmitalla koko on 65 E. Isot ne ei oo vaikka kuppi onkin E. Mutta tuollaista kokoa ei kyllä ihan tavallisista marketista löydä, vaan pitää mennä erikoisliikkeeseen...

Eli oikeastaan on aika virheellistä puhua esim. D-kupista yhtenä kokona, koska sen suuruus riippuu täysin ympärysmitasta.

"joku"
no ittelläni on 65E tai 70D ja voisin kyllä ottaa mieluusti B:t, mutta sitä ei multa kysytty, kun geenejä jaettiin. ei nämä nyt silleen isotisot ole, mutta usein kyllä huomaan, että ittelläni on isommat kuin suurimmalla osalla.
65 E ja 70 D on ihan yhtä isot kun 75 C. Sama kuppi kaikissa, ympärysmitat vaan eri. Itsellä 70 D, ja joskus ostan myös 75 C kokoa (koska 70 D:tä ei aina löydy). Ei musta oo mitenkään erityisen isot, muttei ihan pienetkään. Yleisin kokohan taitaa olla 75B

Yhteistyössä