Hei pääseekö nykyäänkin vielä lääkikseen pelkästään lähihoitaja pohjalta?

  • Viestiketjun aloittaja "abba"
  • Ensimmäinen viesti
Ootko googlettanut?

Oulun yliopiston sivuilta:
suomalaisen ylioppilastutkinnon
IB-, EB-, tai RB-tutkinnon
ammatillisen korkea-asteen, ammatillisen opistoasteen tai vähintään kolmivuotisen ammatillisen tutkinnon
ammattikorkeakoulututkinnon
ulkomaisen koulutuksen, joka asianomaisessa maassa antaa kelpoisuuden vastaaviin korkeakouluopintoihin.

Meni vähän vinoon noi rivit. Mutta siis kolmevuotinen ammatillinen tutkinto minun käsittääkseni kelpaa ;)
 
Vähintään kolmevuotinen ammatillinen tutkinto pitää olla, jos ei ole ylioppilas - eikö se niin mene, korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä :snotty:
Kuinka pitkä se lähihoitajakoulu nykyään on? Itse kun opiskelin vuonna nahkaviitta niin kesti 2,5v.

Mutta ylioppilaskirjoituksiin saa osallistua lähäritutkinnolla, niin kirjoitin sitten aikuislukiosta ylioppilaaksi käytyäni vain muutaman lukion kurssin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26734573:
Ootko googlettanut?

Oulun yliopiston sivuilta:
suomalaisen ylioppilastutkinnon
IB-, EB-, tai RB-tutkinnon
ammatillisen korkea-asteen, ammatillisen opistoasteen tai vähintään kolmivuotisen ammatillisen tutkinnon
ammattikorkeakoulututkinnon
ulkomaisen koulutuksen, joka asianomaisessa maassa antaa kelpoisuuden vastaaviin korkeakouluopintoihin.

Meni vähän vinoon noi rivit. Mutta siis kolmevuotinen ammatillinen tutkinto minun käsittääkseni kelpaa ;)
siis oikeasti!! ei vaadita edes lukiota? ihmekö on kaikenlaisia tunareita noissa lekureissa!!
 
[QUOTE="vieras";26734592]siis oikeasti!! ei vaadita edes lukiota? ihmekö on kaikenlaisia tunareita noissa lekureissa!![/QUOTE]

Samat ne pääsykokeet on kaikille, kovasti saa opiskella että sisään pääsee, olipa sitten tulossa lukiosta tai ammattikoulusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Draumsyn
[QUOTE="vieras";26734592]siis oikeasti!! ei vaadita edes lukiota? ihmekö on kaikenlaisia tunareita noissa lekureissa!![/QUOTE]
Se ammatti opitaan lääkiksessä ja "kentällä" itse tekemällä, näkemällä ja kokemalla.

Ei lukiossa tai muussakaan aikaisemmassa opinahjossa.
 
[QUOTE="vieras";26734592]siis oikeasti!! ei vaadita edes lukiota? ihmekö on kaikenlaisia tunareita noissa lekureissa!![/QUOTE]

valelääkäri on parempi kun kelan lääkäri. koska valelääkäri on sentään nähnyt asiakkaansa.
mutta tuo lukio ei ole missään tapauksessa autuaaksi tekevä asia.
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
[QUOTE="vieras";26734618]no joo, mutta kyllä lukioon tarvitaan huomattavasti enemmän älynlahjoja kuin amikseen!![/QUOTE]
Buahahaa...
Arvostan ylioppilastutkintoa kyllä, mutten ammatillista koulutusta halveksimalla.

Eikä se, ettei mene lukioon, kerro mistään älynlahjojen puutteesta. Joskus jopa päinvastoin.

Ihan täysin ilman lukemista ja opiskelua minäkin lukion kävin, ja ihan hyvin arvosanoin vieläpä.
 
  • Tykkää
Reactions: Saametar
"vieras"
Buahahaa...
Arvostan ylioppilastutkintoa kyllä, mutten ammatillista koulutusta halveksimalla.

Eikä se, ettei mene lukioon, kerro mistään älynlahjojen puutteesta. Joskus jopa päinvastoin.

Ihan täysin ilman lukemista ja opiskelua minäkin lukion kävin, ja ihan hyvin arvosanoin vieläpä.
no itsekin olen molemmat käynyt ja sanon jopa, että ekana olis kannattanut käydä amis, mutta kun en tiennyt yhtään vielä yläasteen jälkeen mitä haluan tehdä isona. Arvostan molempia. Mutta silti, kyllä suosittelisin lukiota ennen lääkistä.. Jos ei sit oo superälykäs..
 
[QUOTE="vieras";26734661]no itsekin olen molemmat käynyt ja sanon jopa, että ekana olis kannattanut käydä amis, mutta kun en tiennyt yhtään vielä yläasteen jälkeen mitä haluan tehdä isona. Arvostan molempia. Mutta silti, kyllä suosittelisin lukiota ennen lääkistä.. Jos ei sit oo superälykäs..[/QUOTE]
Minäkin uskon, että lukiosta on hyötyä lääkiksessä. Etenkin jos on lukiossa opiskellut kieliä ja pitkää matikkaa, fysiikkaa, kemiaa... Ellei sitten hallitse ko. asioita muutenkin.

Jos lääkikseen pääsee, niin ei voi olla kovinkaan tyhmä, ne pääsykokeet on aika pirun vaikeat. Ja uskoisin, että jokainen sieltä valmistunut on samalla viivalla suunnilleen, riippumatta siitä onko ylioppilas vai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Saametar
Jos sen lukion käy lääkikseen suunnaten niin toki se tarjoaa paremman pohjan pääsykokeisiin valmistautumiseen kuin lähihoitaksi opiskelu joka ei oikeastaan anna mitään valmiuksia tuohon. Jos siis lääkikseen haluaa niin toki kannattaa peruskoulun jälkeen valita se lukio (ja todella opiskella siellä).

Kuitenkin ne pääsykokeet on samat kaikilla ja se lähihoitajapohjalta oleva on sitten saanut tehdä melkoisen työn päästäkseen noista läpi. Eli tosissaan on samalla tasolla kuin lukion kautta tulleet.
 
"Vieras"
Nykyisin katsotaan että muutama vuosi palstailua voi myös avata ovet suoraan lääkikseen.
Täällä kun on koottuna kaikki lääketietellinekin asiantuntiuus.
Olen palstaillut kymmenisen vuotta. Avaan pian yksityisvastaanoton. Jos joku Wanhoista haluaa rikastua ja ruveta yhtiökumppaniksi, voidaan perustaa vaikka pieni päiväsairaala samaan yhteyteen. Käsityöketjuista löytyy ehkä leikkaus- ja ompelutaitoisia.

Lisäkurssina olen katsonut Housea.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä