Lapset pois kassojen päädyistä leikkimästä! Kiitos. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";26692340]Mulla nyt vaan sattuu aina olemaan niin paljon sitä tavaraa ettei siinä mikään järjestäminen auta. Neljäkin muovikassillista, kun on tavaraa niin se ei ihan kesken mahdu siihen omaan tilaansa. Paraskin kassa sanoi että hae sitten uusi jos hajoaa ja jatkaa runnomista. Veetu sentään ne on mun tavaraoita sen jälkeen kun olen maksanut ja haluan ne ehjänä kotiin.

Sitten vielä valitetaan että muksut on pyörimässä hihnan päässä. Vaihtaisitte ammattia.

Nim. itsekkin kassalla ollut[/QUOTE]

No... neljä muovikassillista on musta vielä aika pieni määrä ostoksia. :D Mä käyn välillä tekemässä sellaisia parin ostoskärryn ostoksia eikä koskaan ole mikään runnoutunut kassalla. :) Itse en ole ajatellut nykyistä ammattiani vaihtaa, kun pidän siitä niin kovin, eikä tässäkään kukaan hirveästi kassatyöstä valita, aloittaja taisi vaan kokea tarpeelliseksi huomauttaa asiasta. Eikä ihan aiheetta, mitä itse muistelen sitä aikaa kun kassalla oli töissä.

Heh, tuli mieleen tapaus, kun yksi lapsi seisoi siinä päädyssä pakkaamassa äitinsä kanssa. Meinasi pakata myös minun ostoksiani, johon puutuin ottamalla omat kurkut ja karkkini törkeästi tämän lapsen kädestä. Sanoin vielä, en edes tiukasti, että nämä on meidän. Äitinsä sitten mulkoili minua :D

Itse en anna lapsen kiivetä siihen vaikkä hällä kova hinku olisikin. Kiellän mieluummin kun annan hänen häiritä muita tai tippua vaikka.

Itse en anna lapsen kiivetä siihen vaikkä hällä kova hinku olisikin. Kiellän mieluummin kun annan hänen häiritä muita tai tippua vaikka.

Meillä vähän sama juttu; lapset ovat saaneet alkaa auttamaan ostosten pakkaamisessa vasta kun yltävät ottamaan niitä sieltä kaukalosta kiipeämättä tasolle. Eli suunnilleen tämän kesän aikana, kun ikää on 6v ja 5v. Nyt meillä onkin avuliaita pakkaajia aina kaupassa mukana :)

Joo ja sitten tenavat menevät tyhjiin "kassakoppeihin" painelemaan kassan näppäimiä ( jos yltää ) tai tulevat seuraksi kassaneidille ja se on vanhempien mielestä niin mukavaa, ettei sitä omaa lasta voi mitenkään kieltää ja komentaa vaan kassan täti joutuu joko hakemaan lapsen sieltä tyhjästä kassasta pois tai ohjaamaan omasta "kopistaan" asiakkaiden puolelle..

En ole ikinä nähnytkään että lapset menevät sinne koppiin :O Miten ihmiset kehtaavta laskea sinne :O
Jos olisin kassalla töissä, niin joka ikinen koppiin tuleva kakara saisi lähdöt ja vanhempi palautetta :kieh:

Viimeeksi eilen sain Cittarissa pari krt sanoa vieraille lapsille, että jospa siirtyisitte pois tieltä, niin saan ostokseni pakattua.
Niiden vanhemmat oli tyyliin 3-4 asiakkaan jälkeen maksuvuorossa, ja lapsensa istua killittivät kuitenkin jo siinä kassan päädyssä, muiden tiellä :kieh:. Ja menivät sinne vielä iskän käskystä, huoh. Pässit vanhemmat.

Kaupassa oli kyllä vastapainoksi myös aivan ihana perhe; heidän n. 9 v poikansa kysyi, voiko olla avuksi, kun mulla oli läjä ostoksia ja itkevä vauva sylissä :). Auttoi nostamaan ostokset kärrystä hihnalle. Olisin ne itsekin toki saanut, mutta todella hyvä mieli tuli tuosta huomaavaisuudesta. Aasialaisilla on tavat hallussa vielä ;)

Minun lapseni pakkaavat ostokset kyllä, mutta eivät koskaan leiki. 4-vuotias on se, joka laittaa ostokset kärryistä/koreista hihnalle ja isommat sitten pakkaavat ne toisessa päässä. Näin kun oppii alusta saakka, miten kaupassa toimitaan, ei varmaan niin helposti tulekaan mieleen että se olisi joku leikkipaikka :)

Miten ihmeessä te saatte kaupassakäynnistä näin stressaavan kuuloista? En oo koskaan huomannut että toisten lapset ois jotenkin liikaa tiellä tai häiriöksi. Aika paljon on tullut kaupassa käytyä kuitenkin, lapsilla ja ilman. Toisaalta mä oon tosi tyytyväinen asiaan...

Miksei niille vieraillekin lapsille voi nätisti mutta tiukasti sanoa, jos tekevät jotain kiellettyä/vaarallista tai ovat jotenkin haitaksi? Jos vanhemmat eivät huomaa, tai välitä niin kai jonkun niitä tenavia täytyy komentaa.

En ole koskaan antanut lasteni kiivetä ostoskassitasolle. En ikinä. Lapsella ei ole mitään asiaa siihen roikkumaan. Väitän, että jokainen oppii pakkaamaan kassinsa, vaikka aloittaisi sen vasta, kun kunnolla yltää pakkaamaan ilman kiipeämistä.

Voittehan te "opettajamammat" pitää kauppasulkeiset kotona. Harjoittelette pakkaamisen saloja.

Joskus lapsemme ihmettelevät, että miksi nuo saa kiipevä tonne. Minä sanon, että en tiedä, kaikkia lapsia ei viitsitä kasvattaa.

Niin ja mulla on tuo tokalle menevä poika, joka on alle 120cm pitkä, ei yllä vielä pakkaamaan ostoksia kiipeämättä. Hankala olisi kieltääkään, kun käy kuitenkin jo yksinkin kaupassa. Pitäiskö hänen kokonsa puolesta pyytää kassaneitiä pakkaamaan ostokset? Mielestäni pienempi paha kiikkua siihen (nätisti omalle puolelle) ja pikapikaa pakata itse.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26692856:
Niin ja mulla on tuo tokalle menevä poika, joka on alle 120cm pitkä, ei yllä vielä pakkaamaan ostoksia kiipeämättä. Hankala olisi kieltääkään, kun käy kuitenkin jo yksinkin kaupassa. Pitäiskö hänen kokonsa puolesta pyytää kassaneitiä pakkaamaan ostokset? Mielestäni pienempi paha kiikkua siihen (nätisti omalle puolelle) ja pikapikaa pakata itse.

Minulla on 107cm pitkä ekalle menevä, enkä anna hänen kiivetä pakkailemaan. Ei meillä muutkaan saa kiivetä. Kolmosluokalle menevä käy jo itse kaupassa jollain pienellä kauppa-asialla, mutta yltää kyllä hyvin keräämään kamansa kassiin, vaikka pituutta on 122cm.

Just näiden juttujen takia en enää käy kaupassa. Mun on aina pakko ottaa lapset mukaan ja aina ne kiipeävät siihen odottamaan ostoksia, vaikka kiellän. Aina parempi kun kassa kieltää silloin uskovat. Mutta siis ei käydä enää kaupassa, ei olla kenenkään tiellä eikä lasten huuto ärsytä ketään. Onneksi on kotiinkuljetus :)

[QUOTE="vieras";26692880]Minulla on 107cm pitkä ekalle menevä, enkä anna hänen kiivetä pakkailemaan. Ei meillä muutkaan saa kiivetä. Kolmosluokalle menevä käy jo itse kaupassa jollain pienellä kauppa-asialla, mutta yltää kyllä hyvin keräämään kamansa kassiin, vaikka pituutta on 122cm.[/QUOTE]

Miten sinun ekaluokkalaisesi sitten tulevaisuudessa käy kaupassa? Täällä näyttäis olevan muuten melko korkeat noi kassat, enpä tiedä onko teillä matalammat, mutta ei riitä kädet meidän tokaluokkalaisella :) Kymmenisen senttiä pidempi kolmannelle menevä yltää hyvin pakkaamaan itse.

Ei, kun kassa odottaa, että pakkaamassa oleva asiakas saa rauhassa pakattua joka ostoksensa kassiin. ENNEN kuin ottaa seuraavan asiakkaan. Samalla hymyillen nätisti jonossa oleville ihmisille. Mitään et voi juurikaan voi jutella siinä, ettet a) hidasta jonon liikumista entisestään jorinoillasi. b) koska ei juurikaan ole olemassa sellaista puheenaihetta, josta vois keskustella ilman että joku loukkaantuu, tai joku kokee sut sitten liian tunkeilevaksi ja uteliaaksi. Sää on korkeintaan suht turvallinen aihe.

Siis mitä :D ?Jos kassassa on kahden asiakkaan ostoksille tarkoitettu loppupää, niin ei siinä odotella, että se yksi asiakas on pakannut ostokset, että seuraavan asiakkaan ostokset voi päästää menemään siihen toiseen puoleen päätyä :rolleyes:

[QUOTE="vieras";26692843]En ole koskaan antanut lasteni kiivetä ostoskassitasolle. En ikinä. Lapsella ei ole mitään asiaa siihen roikkumaan. Väitän, että jokainen oppii pakkaamaan kassinsa, vaikka aloittaisi sen vasta, kun kunnolla yltää pakkaamaan ilman kiipeämistä.

Voittehan te "opettajamammat" pitää kauppasulkeiset kotona. Harjoittelette pakkaamisen saloja.

Joskus lapsemme ihmettelevät, että miksi nuo saa kiipevä tonne. Minä sanon, että en tiedä, kaikkia lapsia ei viitsitä kasvattaa.[/QUOTE]

Hmm... mä olen joskus kysynyt saako lapsen laittaa sinne takatasolle auttamaan pakkaamisessa ja vastaukseksi olen saanut, että kyllä. Meillä on siis kaikki lapset saaneet halutessaan auttaa pakkaamisessa sieltä tasolta käsin. Aikuisen valvonnassa ja vasta sitten kun ne omat ostokset tulevat sinne. Huolehdin kyllä aina, etteivät leiki siellä liukuhihnalla tai sillä jakajalla eivätkä pakkaa muita kuin omia ostoksia. Koskaan ei ole tullut mitään ylimääräisiä ostoksia mukaan.

Mulle ei ole tullut mieleenkään siis, ettei sinne takatasolle saa kiivetä. Ehkäpä asia on muuttunut niistä ajoista kun lupia kyselin...

Hmm... mä olen joskus kysynyt saako lapsen laittaa sinne takatasolle auttamaan pakkaamisessa ja vastaukseksi olen saanut, että kyllä. Meillä on siis kaikki lapset saaneet halutessaan auttaa pakkaamisessa sieltä tasolta käsin. Aikuisen valvonnassa ja vasta sitten kun ne omat ostokset tulevat sinne. Huolehdin kyllä aina, etteivät leiki siellä liukuhihnalla tai sillä jakajalla eivätkä pakkaa muita kuin omia ostoksia. Koskaan ei ole tullut mitään ylimääräisiä ostoksia mukaan.

Mulle ei ole tullut mieleenkään siis, ettei sinne takatasolle saa kiivetä. Ehkäpä asia on muuttunut niistä ajoista kun lupia kyselin...

Ainakin cittareissa sekä lidleissä ( en muista onko prismassakin ) ne takatasot nykyisin liikuteltavia, eli voi joko vetää esiin ( kuten ne yleensä on ) tai sitten laittaa sinne alle piiloon, ei varmaan kauhean jämäkkä ratkaisu lapselle kiipeily/seisomatelineeksi..mitäs sitten, jos se taso lähteekin lapsen alta yhtäkkiä?

Muistan kyllä omilta kauppatyön ajoilta just sen miten rassaavaa tollanen oli.

Omat lapset eivät saa kiivetä tai sorkkia siinä hihnalla. Ymmärtävät oikein hyvin kun kerron että kun se on tarkoitettu ostoksia eikä pikkulapsia varten.

Ainakin cittareissa sekä lidleissä ( en muista onko prismassakin ) ne takatasot nykyisin liikuteltavia, eli voi joko vetää esiin ( kuten ne yleensä on ) tai sitten laittaa sinne alle piiloon, ei varmaan kauhean jämäkkä ratkaisu lapselle kiipeily/seisomatelineeksi..mitäs sitten, jos se taso lähteekin lapsen alta yhtäkkiä?
Lidleissä on tosiaan liikuteltava, en ole huomannut, että olisi ollut prismoissa...? Mun mielestä se on kiinteä. Tai ainakin meidän prismassa on :D
Ei ole koskaan lähtenyt alta. Ei edes meinannut. Eikä liikuteltavuus ole ollut ongelma.

Viimeeksi eilen sain Cittarissa pari krt sanoa vieraille lapsille, että jospa siirtyisitte pois tieltä, niin saan ostokseni pakattua.
Niiden vanhemmat oli tyyliin 3-4 asiakkaan jälkeen maksuvuorossa, ja lapsensa istua killittivät kuitenkin jo siinä kassan päädyssä, muiden tiellä :kieh:. Ja menivät sinne vielä iskän käskystä, huoh. Pässit vanhemmat.

Mulle kävi just eilen noin, huoh.
Joku perhe oli mun jälkeen jonossa ja ostoksia maksaessani kuulin kun vanhemmat sanoivat muksuilleen että menkää sinne kassan päätyyn vaan.
Parikin kertaa sain pyytää josko vähän väistyisivät, samalla kun äiskä ja iskä hymyilee tyytyväisinä sieltä pidemmältä.

Todettu on n. 14v sitten esikoiseni sormi sinne hihnan väliin jäi. Toisaalta en halua kieltää lasten sinne päätyyn menemästä, kun heistä on myös apua tavaroiden pakkaamisessa.

Olen samaa mieltä. Minkälainen vanhempi muutenkaan antaa lastensa roikkua siellä? Se tasohan on niin ohut ja parilla laukun kestävällä pultilla kiinni.

Ärsyttää tollanen :kieh:

Yhteistyössä