" hirveä Henri" ja "pikkuprinsessa", en tajua

Voiko samaan avautua Miinasta ja Manusta? Miina on rasittava besserwisser ja Manu aina se sählääjä. Välillä vois olla toisinkin päin.
Niinpä! Eikä siinä mitään, jos Manu vähän sählää, mutta kun Sulo-enokin lähti oikein dissamaan Manua. Yhdessä kirjassa Manu näytti Sulo-enolle tehneensä läksyt, Sulo-eno kommentoi heti, että "et sinä näitä itse ole tehnyt, nämähän ovat kaikki oikein". Tosi kannustavaa!

vaikka muuten noista kirjoista tykkäänkin
 
"Annika"
Hirveä henri ei taida tulla pikkukakkosessa, vaan galaxissa tms. Galaxissa on paljon muutakin jotka ei oo perheen pienimmille sopivia.
Mun mielestä pikkuprinsessa on hyvä kun siinä käsitellään uhmaikäisen elämän tärkeitä asioita kuten kiukuttelua ja sääntöjä
 
jaah
Onneksi Pikkukakkosta ei tarvitse katsoa joka päivä... Ilmeisesti juontajat valitsevat itse päivänsä sarjat ja sitä myötä eri viikonpäivien välillä tasoero on valtava. Meillä katsotaan viikolla vain harvoin Pikkukakkosta, silloinkin talletettuna. Melkein kaikki torstai-ohjelmat tulee katsottua, muita ei juuri ollenkaan.
 
Hohhoijaa taas...
Minkä takia tuon ikäisen pitäisi ylipäätään katsoa mitään telkusta? Mä en tajua miksi sen telkkarin täytyy toimia lapsenvahtina >:/ T. 2 pienen lapsen äiti (lapset 3 kk ja 2,5 v ja isä reissuhommissa)
 
voeras
NO entäs Nalle puh sitten? Meillä lapsen satukirjassa nallepuhista sanotaan "koska nallepuhilla on pienet aivot on hän vähän tyhmä". Siinä on lapselle mahtava opetus! :D

Ja entäs se "ota banaani" ohjelma. voi elämä se se on tollojen yhteen sitouma!
 
kepsis, ika oka :D se on meidän pojan yks lempi ohjelmista. ohjelmassa ei muuten mitään vikaa mutta tunnari on erityisärsyttävä. kiva raivon vallassa siivota huushollia ja päässä soi nopeutettu "iika oka, ika oka ika oka iikaa oka ika oka ika okaaa tralalalalalalaaaaa laaaa alallalalallaaaa ika oka ika okaaaaa!" :LOL:

pikku prinsessa on tylsä ohjelma mutta en mä sitä kiellä mukulalta. hirveä henrin äiti, isä ja pikkuveli ovat ärsyttäviä, ohan ne henrin toilailut aika ilkeilyä mutta se pikkuveli.... ja äiti päättää ettei henrin synttäreillä tarjota kakkua vaan kurkkua ja porkkanaa ja omenamehua?! jee .. ja pekka saa aina kaiken mitä haluaa. henrin jokainen ihan tavallinen kissan nimi ehdotuskin on vanhempiensa mielestä vastenmielinen. eivät yhtään suosi nuorempaa :whistle: viikonloppuna katotaan koko perheen voimin koko ohjelmaa, miehen kanssa nauretaan vedet silmissä koko touhulle. on kyllä turhan vakavaa porukkaa. hirveen moni onneks kuitenki kans sanonu että lapsensa osaavat erottaa että henri on tuhmeliini ja pekka :saint: .
 
Deleted member 70007
Niin ja palstamammojen muksut katsovat sitten kai kaikki kimpassa Mutaveijareita :whistle:
Siinä kolme akkaa juoksee ympäri maita ja mantuja ja lopuksi hyppäävät veteen. Koko ajan hokevat "Mutaveijarit, mutaveijarit".

Sehän se on tosi kiva ohjelma. Kukaan ei ole ilkeä eikä kiukkua ihannoida. Peukku pystyyn.
 
:LOL: Ei tälle voi muuta ku nauraa. Meillä 2v välillä kattoo hirveetä Henriä ja pikkuprinsessaa, mutta ei malta kuitenkaan niihin keskittyä. Mua noi ohjelmat lähinnä huvittaa ja tyttären kanssa matkitaan hirveestä Henristä sitä nännännäätä joka kerta :D. Älä ota sitä niin vakavasti :D
 
Hirveä Henri on just hyvä. Niitä harvoja kakkosen ohjelmia joita meidän lapset jaksaa katsoa (Karvisen, Animalian ja Pikku Niken lisäksi).

3-vuotiaalle sitä ei ehkä ole tarkoitettukaan. Mutta on olemassa myös isompia lapsia, jotka katsovat lastenohjelmia.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennan unelma
yks ope
Minua ärsyttää Hirveäss Henrissä erityisesti muutama asia:

-Alussa lauletaan "keljuttaa, kun koulu on tylsää, ja muuten ois kivaa" eli vähän ikävää asennetta lietsoo koulunkäyntiä kohtaan. (Olen itse opettaja, joten ehkä siksi hieman ylireagoin tähän ;D)
-Se, että Henri on koulukiusaaja. Esim. Henrin koulukaveri on se yksi poika, joka alkaa tosi herkästi itkemään, ja Henri kavereineen pilkaa tätä. Ja tästä itkevästä pojasta on tarkoituksella tehty nössö myös katsojien silmissä, sellainen, jolle ikään kuin saa ja pitääkin nauraa.

Hyvää on se, että yleensä Henri saa lopulta nenilleen. Tosiaan, ihan hyvä olisi lasten kanssa vähän jutella näistä, mikä Henrin toiminnassa on pielessä. TV-ohjelmat kun tunnetusti vaikuttavat yllättävän paljon lasten mieliin. Ei kannata kuitata vain sillä, että "ei kaikkea kannata ottaa liian vakavasti", sillä koskaan emme tiedä, miten lapsi asiat kokee ja ymmärtää.
 
Deleted member 70007
Minua ärsyttää Hirveäss Henrissä erityisesti muutama asia:

-Alussa lauletaan "keljuttaa, kun koulu on tylsää, ja muuten ois kivaa" eli vähän ikävää asennetta lietsoo koulunkäyntiä kohtaan. (Olen itse opettaja, joten ehkä siksi hieman ylireagoin tähän ;D)
-Se, että Henri on koulukiusaaja. Esim. Henrin koulukaveri on se yksi poika, joka alkaa tosi herkästi itkemään, ja Henri kavereineen pilkaa tätä. Ja tästä itkevästä pojasta on tarkoituksella tehty nössö myös katsojien silmissä, sellainen, jolle ikään kuin saa ja pitääkin nauraa.

Hyvää on se, että yleensä Henri saa lopulta nenilleen. Tosiaan, ihan hyvä olisi lasten kanssa vähän jutella näistä, mikä Henrin toiminnassa on pielessä. TV-ohjelmat kun tunnetusti vaikuttavat yllättävän paljon lasten mieliin. Ei kannata kuitata vain sillä, että "ei kaikkea kannata ottaa liian vakavasti", sillä koskaan emme tiedä, miten lapsi asiat kokee ja ymmärtää.
Mä muistan ohjelmat omasta lapsuudestani, ja en kyllä oo koskaan reagoinut niihin jotenkin negatiivisesti.
Minkäänlaista probleemaa ei lastenohjelmsta johtuen ole syntynyt mulle eikä tytölle.
Ja kyllä taitaa kaikki muksuja keljuttaa koulu, oli se Hirveässä Henrissä tai ei :D
Se koulukiusaamisjuttu on joo, mutta en nyt tiedä vaikuttaako se lapsiin niin kovasti.

Ei lapset ihan oikeasti ime lastenohjelmista niin kovin vaikutteita, kuin te luulette...
 
Meillä on iPadissa Yle Lapset -sovellus, josta sitten esim matkoilla meidän 3-vuotias tykkää katsoa noita piirrettyjä. Hirveä Henri ja Pikkuprinsessa on hälle ainakin suosikkeja, mut saattaa johtua ihan vetävistä tunnareistakin, niitä pitää ainakin välillä renkata edestakaisin, pelkkiä alkutunnareita. :D Ja jopa tuo kolmevuotias osaa kertoa, mitä ne lapset tekee hölmösti. :p
 
"..."
Onko lapsesi niin tyhmä, että jos näkee kaverin hyppäävän kaivoon, hän hyppää heti perässä?

Noita huonostikäyttäytyviä ipanoita on leikkikentät ja tarhat ja koulut pullollaan, mitenhän kamala lapsestasi tulee, kun näkee niiden esimerkkiä.
 
Voi hitsi, mä niin luulin että oon ainoa jonka silmään noi pistää :D

Ja miksi Henriä ei koskaan halata, tai miksi äiti ja isi ei sano sille että "kyllä me sua rakastetaan vaikka sä ootkin tollanen vähän vallattomampi tapaus"?

Miksi Henriä tunnutaan vain rankaistavan ja sen kanssa ei koskaan jutella vakavasti että miksi jotain ei saa tehdä?

Se pikku prinsessa on kanssa ihan käsittämätön.. "MINÄ HALUAN!" ja sitten se saa, ihan mitä vaan, mistään ei koskaan seuraa mitään rangaistusta jne.
 
..
Ettehän te äidit vaan katso Sinkkuelämää ettei tee mieli lähteä bailaamaan tai harrastamaan seksiä?

voiluojavarjelejaautamua kuinka jotkut jaksaakin pohtia joidenkin lastenohjelmien sisältöä. Jos tuntuu ettei se ole teidän mukuloille sopivaa niin ainakin meidän telkkarin saa kiinni. Sitten voi mennä vaikka ostamaan lisää pumpulia johon ipanan voi kääriä.
 
Ettehän te äidit vaan katso Sinkkuelämää ettei tee mieli lähteä bailaamaan tai harrastamaan seksiä?

voiluojavarjelejaautamua kuinka jotkut jaksaakin pohtia joidenkin lastenohjelmien sisältöä. Jos tuntuu ettei se ole teidän mukuloille sopivaa niin ainakin meidän telkkarin saa kiinni. Sitten voi mennä vaikka ostamaan lisää pumpulia johon ipanan voi kääriä.
Tota... mun mielestä on jotenkin kummempaa jos niitä ei tule koskaan pohtineeksi...

Eikä sillä oo mun mielestä mitään tekemistä pumpuliin käärimisen kanssa että kiinnittää huomiota siihen mitä lapsi katsoo. Ja juu, meidän lapset kyllä saavat katsoa kaikki nuo pikkukakkosen ohjelmat ja muutakin, mutta kyllä me myös jutellaan ohjelmien tapahtumista jos lasta joku alkaa erityisesti mietityttämään.

Onhan se kyllä parempi joo, että on vanhemmat ketä ei kettuakaan kiinnosta että mitä se oma piltti sieltä telkkarista näkee.... :whistle:
 
Voi hyvänen aika.. Lukekaa Grimmin satuja tai kuunnelkaa kansanlauluja ja vanhoja lastenlauluja. Esim.sellainen laulu kuin "sinisiä punasia ruusunkukkia", lauletaan "taidanpa olla liian halpa pojalle mahtavalle".. Toivottavasti teidän lapsoset ei joudu kuulemaan moisia, ettei tule mitään alemmuuskompleksia.

Siili ei lypsä eikä pistä kaulaansa mitään. Heinäheinäsirkka ei oikeasti soita viulua, eikä hammaspeikkojakaan ole oikeasti olemassa. Älkää siis valehdelko lapsillenne.

"Häntä pannaa toiseen korvaan, toinen kärsää käyttää" jos tunnistit kappaleen "telefooni afrikassa", käy saman tien poistamassa moisia sanoituksia sisältävät levytteet lasten levyhyllyistä, etteivät opi vahingossa mitään kaksimielisyyksiä.

Ei kun oikeesti. Onhan noita, jos etsimällä etsii.. :)
 
Saraldo
Minua ärsyttää Hirveäss Henrissä erityisesti muutama asia:

-Alussa lauletaan "keljuttaa, kun koulu on tylsää, ja muuten ois kivaa" eli vähän ikävää asennetta lietsoo koulunkäyntiä kohtaan. (Olen itse opettaja, joten ehkä siksi hieman ylireagoin tähän ;D)
-Se, että Henri on koulukiusaaja. Esim. Henrin koulukaveri on se yksi poika, joka alkaa tosi herkästi itkemään, ja Henri kavereineen pilkaa tätä. Ja tästä itkevästä pojasta on tarkoituksella tehty nössö myös katsojien silmissä, sellainen, jolle ikään kuin saa ja pitääkin nauraa.

Hyvää on se, että yleensä Henri saa lopulta nenilleen. Tosiaan, ihan hyvä olisi lasten kanssa vähän jutella näistä, mikä Henrin toiminnassa on pielessä. TV-ohjelmat kun tunnetusti vaikuttavat yllättävän paljon lasten mieliin. Ei kannata kuitata vain sillä, että "ei kaikkea kannata ottaa liian vakavasti", sillä koskaan emme tiedä, miten lapsi asiat kokee ja ymmärtää.
Se on just tärkeää, että keskustelee lapsen kanssa noista ohjelmista. Ylipäätään kaikesta mitä lapsi näkee ja kokee. Esim. meidän 7v. tykkää Henristä hirveästi. Hän erottaa valan mainiosti mikä on oikein ja mikä väärin, ymmärtää myös Henrin ja Pekan eroavaisuuden eikä ole koskaan leikkinyt kyseistä sarjaa, vaan pelkästään katsoo. Me ollaan juteltu sarjasta, juurikin noista mitä "yks ope" kirjoitti. Eli että Henri kiusaa koulussa muita, mikä on väärin. Hän ei ole koskaan saanut sellaista ajatusta, että koulu on tylsää, päinvastoin odottaa ihan innolla syksyllä alkaa koulua. Jos lapset ottaa jostain Henristä mallia, ehkäpä he ovat sitten liian pieniä sitä katsomaan?

Tyttö muuten tykkää katsoa Tom&Jerryä Maikkarilta ja Pikku Kakkosen sekä Galaxin ohjelmia.
 
..
Tota... mun mielestä on jotenkin kummempaa jos niitä ei tule koskaan pohtineeksi...

Eikä sillä oo mun mielestä mitään tekemistä pumpuliin käärimisen kanssa että kiinnittää huomiota siihen mitä lapsi katsoo. Ja juu, meidän lapset kyllä saavat katsoa kaikki nuo pikkukakkosen ohjelmat ja muutakin, mutta kyllä me myös jutellaan ohjelmien tapahtumista jos lasta joku alkaa erityisesti mietityttämään.

Onhan se kyllä parempi joo, että on vanhemmat ketä ei kettuakaan kiinnosta että mitä se oma piltti sieltä telkkarista näkee.... :whistle:
niin no siis hiukan eri asia jos kakara kattoo kaikki mahdolliset Friday the 13th-leffat kuin että se katsoo lastenohjelmia pikkukakkosen lähetysaikaan. Vedä ihmeessä nutturaas kireämmälle ja suojele kullanmurujas, anna heille se turvallinen tunne ettei maailmassa ole mitään pahaa koskaan. Muista kans pitää ne talutusnuorassa siihen asti että ovat kolmekymppisiä ettei Jammu-Setä vie.
 

Yhteistyössä