"huokaus" nyt lähtee lapsi tutkimuksiin, kun aina valittaa mahaansa

meillä käytetään hyla-tuotteita, joten laktoosivaivasta tuskin on kyse. ei ripuloi eikä puksauttele,
mutta joka ilta alkaa itkeä mahaansa ja pari kertaa on oksentanut yöllä, ilman että kyse on vatsataudista.. ei saa syötyä iltapalaa, eikä nukuttua kun mahaan sattuu
pyytelee lääkettä, mutta ei siihen oikein voi muuta antaa kuin maitohappo-bakteereja .. :(
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Kuulostaa siltä että hän haluaa illalla huomiota. Tuskin "oikeasta" mahakivusta on kyse jos se vain iltaisin tulee esiin. Jos kyse olisi jostain ruoka-aiineesta, se tulisi esiin muulloinkin.
 
"Vanessa"
Voisiko olla kihomatoja? Meillä on niitä ollut puoli vuotta ja meidän 4v. tyttö on mahaansa valitellut ja usein juuri iltaisin. Miten vatsa toimii? Voisiko olla ummetusta?
 
[QUOTE="vieras";26679160]Kuulostaa siltä että hän haluaa illalla huomiota. Tuskin "oikeasta" mahakivusta on kyse jos se vain iltaisin tulee esiin. Jos kyse olisi jostain ruoka-aiineesta, se tulisi esiin muulloinkin.[/QUOTE]

välillä sanoo kesken leikkien "ai ai, mahaan sattuu!" mutta todellinen valitus alkaa seitsemän, kahdeksan pintaan.
 
eilen ei saanut syötyä lettuja iltapalaksi, edes limsa ei maistunut vaikka on harvinaista herkkua meillä..
kuulemma mahaan sattui liikaa. kakkaa noin joka toinen pv, ei ripulia mutta pari kertaa on käynyt niin että
oksentaa yöllä kerran, pari
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Illallako se mahavaiva vain ilmenee? Ei koskaan päivällä? Jos näin on, niin kuulostaa tosiaan psyykkiseltä jutulta. On vaikea kuvitella sairautta joka oireilisi vain ja ainoastaan illalla.
Onko se aina yhtä pahana? Viikonloppuisinkin ja lomilla kun ei tarvitse mennä aamulla hoitoon/kouluun? Pelottaako itse nukkumaan meno, vai joku hoitopaikassa tai koulussa?
 
psyykkistä
Mun pikkuveljellä tuollainen oksentelu nukkumaan menon jälkeen oli psyykkistä. Pelokas ollut aina. Joskus jos on liikaa stressiä tai joku pelottaa, alkaa päivisinkin valittamaan mahakipua ja saattaa oksentaa. Minusta tuo on psyykkistä, ei kannata vähätellä.
 
"Anne"
Minulla maha toimi harvoin ja vähän väliä koski, iltaisin eniten. Joskus kipu niin kovaa et oksennus tuli, eikä tosiaan pystynyt mitää herkkuja syömään. Tällä hetkellä tutkimukset kesken, lääkäri pyörittelee peukaloitaan ja olen menossa yksityiselle.
Elämä on helpompaa kun olen ollut jo pitkään ilman hiivaa, ruista ja vehnää.
 
"Vieras"
Hyvä, että tutkitaan :) pyytäkää myös virtsatesti, jotta virtsaputkentulehdus suljetaan ulkopuolelle. Syömiset ja juomiset voi hyvinkin aiheuttaa oireita illalla. Se mikä päiväsaikaa nautitaan, ehtii vasta illemmalla paksusuoleen eli laktoosi voi olla yksi ihan oikea syy. Laktoosirasituksessa ei parin tunnun aikana ehditä mitata koko suoliston reaktiota ja jos yhtään epäilet laktoosi oiteiden aiheuttajaksi, niin vaihda kaikki maitotuotteet laktoosittomiin parin viikon ajaksi. Laktoosia tungetaan joka paikkaan mukaan eli tuotteiden tuoteselosteet täytyy muistaa lukea huolella. Jos ei mitään vaikutusta, niin sitten ei ole kysymys laktoosista.
Toivottavasti jotain selviää ja saatte pienen vaivaan helpotusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja psyykkistä;26679207:
Mun pikkuveljellä tuollainen oksentelu nukkumaan menon jälkeen oli psyykkistä. Pelokas ollut aina. Joskus jos on liikaa stressiä tai joku pelottaa, alkaa päivisinkin valittamaan mahakipua ja saattaa oksentaa. Minusta tuo on psyykkistä, ei kannata vähätellä.
tyttö ei ole mitenkään ujo eikä pelokas. reippaasti pesee hampaat, vaihtaa yöpuvun tms
 
Meillä on kans 7-vuotiaalla mahakipuja. Ei oksentele, ei ripuloi, kakka on normaalia.. Ja ruokavaliossa on kaikkea. Pitää varmaan kans alkaa selvittelemään, särkylääkettä olen joskus kokeillut antaa. Ei ole pelokkuutta, vaikka iltaisin ilmeneekin, meillä on tosi reipas, iloinen ja hyvinvoiva poika. Uskoisin kyllä huomaavani jos ois jotain vedätystä.
 
"lady"
mua niin ärsyttää nää ihmiset jotka laittaa heti ongelmat psyykkiseksi.

Minäkin kärsin vatsakivuista, olivat jopa välillä niin pahoja että makasin kasinkerroin lattialla! ja jouduin lähtee päivystykseenkin hakee kipipiikkiä(ei auttanut tramali,panacod maksimimäärät).

aina joku jaksoi kysellä stressistä.. mutta kun jos stressiä on sama määrä joka päivä ja välillä oireet on ollut silti pois 2 kuukauttakin. niin eihä stressi silloin voi olla syy!

Mulla on sellasta polttavaa se vatsakipu. mitään syytä ei löydetty (kirusgi epäili kiinnikkeitä) mutta mä luulen että mulla oli pohjukaissuoli haava, koska tilanne parani aina kun söin zolttia pari viikkoo(vähentää vatsahappoja on ns. protonipumpun estäjä).
 
"lady"
mut joku lääkäri sanoi sitäkin että kihomadot voi aiheuttaa.

Mulla on ap:lle yks kysymys kittaako lapsi illalla hirveän määrän maitoa, ruokaa vettä tms?

Meillä lapsi teki aikanaan sitä että ei päivän aikana juonut juuri mitään, ja illalla juoda holautti desikaupalla kerralla juotavaa ja aina masu kipee kun piti iltatoimille lähtee. Sit yks ilta keksin että sehän juo illalla ihan älyttömiä määriä sanoin lapselle että ei juo niin paljoo. ja kas sinne hävisi vatsakivut!


veljelläni taas huomattiin maitoallergia 3vuotiaana,oireili vain ajoittaisilla vatsakivuilla..
 
"Vieras"
Hei Lady! Tähystettiinkö sun paksusuoli, jotta suljetaan pois ongelmat siltä alueeltä? Oletko huomannut, aiheuttaako jotkut ruoat oireita, joka voisi viitata sappivaivoihin?

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että minuakin pidettiin sekopäänä, kun vatsakivut olivat niin kovat, että makasin lattialla kaksinkerroin kivusta täristen. Syyksi paljastui ruoka-aineallergia ja sen seurauksena erittäin tulehtunut paksusuoli.

Nyt voin jo paremmin ja uskallam syödä mm ruisleipää, herkkua. En voi käyttää alkoholia ja karkkipussillinen makeaa tietää kärsimystä. Tänä päivänä katson todella tarkkaan rasvat sekä syön riittävästi vihanneksia ja minimoin sokerin (myös maitosokerin) sekä valkoisen viljan.
 

Yhteistyössä