OLen tullut siihen tulokseen, että minulle kaikkein järkevin valinta olisi lapsen hankinta

Deleted member 70007
Minä ostaisin mielelläni lapselle kaikkea, vaatteita, tavaroita, leluja. En osaa nähdä niitä kulueränä, vaikka kulua toki ovat. Olisi vain mukavaa kierrellä kauppoja ja ostaa tavaroita ja vaatteita ennemmin vauvalle kuin itselle. Minua ei haittaisi kulkea vaatteenrievuissa jos vaan vauvalla olisi kaikki hyvin ja tarpeeksi vaatetta ja ruokaa.
Jos on mukavaa kierellä kauppoja ja ostella pieniä nuttuja ja housuja, hanki vaikka Käthe Krüsen nukke. Sille sopivat oikeat vauvan vaatteet, eikä varmasti saa kolmen kuukauden koliikkia!

Niin meinaat, että selviytymiskeinot mahdollisen koliikkivauvan kanssa periytyy?Äitinne siis hoiti teidät kaksoset 24/7 yksin ihan teidän syntymästä asti?
Yksinhuoltaja ollut aina. Hänen siskonsa tosin auttoi häntä jonkun verran lastenhoidossa ihan alkuaikoina, mutta kävi kuitenkin itse töissä ja hänellä oli omatkin kaksoset, silloin hieman meitä vanhempia sekä vanhempi lapsi, että yksin äitini valvoi kaikki yöt. Nukkui sitten päivällä jonkun aikaa. Ja 5 kk iästä asti hoitanut lapset kokonaan yksin ilman kenenkään apua, ellei sitä lasketa, että jos on vaikka sisarensa luona käydessään saanut hoitoapua ym. vastaavia tilanteita.

So?
En kai ole palstaillut tarpeeksi, kun en ymmärrä miksei lapsen hankinta sinulle sopisi. Totta on tuo yksineläjän työssäkäyjän asema maksavana osapuolena tässä suomalaisessa yhteiskunnassa. Vauva kehiin, rahaa siihen uppoaa, mutta saatpahan veroäyreillesi vastiketta mm. Terveydenhuollossa ja koulussa, tuista puhumattakaan. Voitolle et kyllä jää :) ja jokainen meistä lapsentekoa suunnitelleista on tehnyt sen itsekkäistä syistä, joten siinä et olisi poikkeus.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Deleted member 70007
Moni varmaankin hankkii lapsensa, jotta oma elämä olisi mielekkäämpää. En usko, että lapsia hankitaan sen vuoksi, että omasta elämästä saataisiin tylsempi.
No toki, kyllähän se tuo elämään tietynlaista mielekkyyttä, kun istut sohvalla hormoonihuuruissa nännit verillä ja alapää muussina, ja mietit kummasta tissistä imetit viimeksi.
Ihanan mielekästä.

En kai ole palstaillut tarpeeksi, kun en ymmärrä miksei lapsen hankinta sinulle sopisi. Totta on tuo yksineläjän työssäkäyjän asema maksavana osapuolena tässä suomalaisessa yhteiskunnassa. Vauva kehiin, rahaa siihen uppoaa, mutta saatpahan veroäyreillesi vastiketta mm. Terveydenhuollossa ja koulussa, tuista puhumattakaan. Voitolle et kyllä jää :) ja jokainen meistä lapsentekoa suunnitelleista on tehnyt sen itsekkäistä syistä, joten siinä et olisi poikkeus.
Minä en ole verovastainen, mutta tuntuu silti järjettömältä, että tähän koirankoppiin menee muistaakseni yli 40 % tilille tulevasta rahasta ja tämä tosiaankin on mallia koirankoppi.

No toki, kyllähän se tuo elämään tietynlaista mielekkyyttä, kun istut sohvalla hormoonihuuruissa nännit verillä ja alapää muussina, ja mietit kummasta tissistä imetit viimeksi.
Ihanan mielekästä.
Vaikea uskoa, että tuo olisi äitiyden ainoa asia. Lisäksi nuo kaikki kuulostaa siltä, että kyseessä on tuoren äitiyden "ongelmia", ei se lapsi kuitenkaan vauva ikuisesti olisi. Ja sille muussatulle alapäällekin voi kai jotain korjausleikkausta tai paranemista odottaa jossain vaiheessa. Imettääkään ei ole pakko, lapset kasvavat hyvin myös korvikkeella.

"vieras"
No mitä hemmettiä. Minskii esimerkiksi. Kai Akaatti siinä pärjää kasvavan vauvan kanssa kuin kuka tahansa. Sinäkin olet pärjännyt.

Ja kai hän nyt saa imetettyä ja synnytettyä siinä missä me muutkin, ja voi iloitakin niistä siinä missä me muutkin..

Olette vähintäänkin outoja näiden viimeisten kommenttienne kanssa.

"vieras"
Miksi oikea vauva olisi parempi vaihtoehto?

Ja entä sitten kun vauva kasvaa? Raivoaa sulle, potkii, hakkaa ja haukkuu?
Rikkoo aurinkolasit? Karkaa kotoa?
Tai kun se vauva tulee kännissä kotiin? Järjestää kotibileet?
Mitä sä sitten teet?
No mitä sinä teet sitten? Yhtälailla niitä vauvoja teet ja haluat tehdä. Miksi muut ei saisi haluta?

• Tykkää
Reactions: säpäle
Miksi oikea vauva olisi parempi vaihtoehto?

Ja entä sitten kun vauva kasvaa? Raivoaa sulle, potkii, hakkaa ja haukkuu?
Rikkoo aurinkolasit? Karkaa kotoa?
Tai kun se vauva tulee kännissä kotiin? Järjestää kotibileet?
Mitä sä sitten teet?
Minä en tietenkään voi tietää millainen lapsesta tulisi, mutta lapsen kasvatukseenkin voi vaikuttaa, ei tietenkään kaikkiin lapsen kokemiin kokemuksiin ja ulkopuolelta tuleviin vaikutuksiin. Itsekin tiedän kamalia tarinoita mitä ihmisille on käynyt täysin muiden ihmisten tekemien asioiden tai inhimillisen sattuman vuoksi. Sitä ei tietenkään voisi tietää mitä sitten tapahtuisi. Lasta yrittäisin kuitenkin auttaa ongelmatilanteissa.

Deleted member 70007
Vaikea uskoa, että tuo olisi äitiyden ainoa asia. Lisäksi nuo kaikki kuulostaa siltä, että kyseessä on tuoren äitiyden "ongelmia", ei se lapsi kuitenkaan vauva ikuisesti olisi. Ja sille muussatulle alapäällekin voi kai jotain korjausleikkausta tai paranemista odottaa jossain vaiheessa. Imettääkään ei ole pakko, lapset kasvavat hyvin myös korvikkeella.
Vai että alapään korjausleikkaus Akaatille :LOL:
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka ei imetä ilman syytä. Tai siis jos se syy on tyyliä "haluan säilyttää tissini hyvinä".

[QUOTE="vieras";26676601]No mitä sinä teet sitten? Yhtälailla niitä vauvoja teet ja haluat tehdä. Miksi muut ei saisi haluta?[/QUOTE]
Sä et varmaan palstaile tarpeeksi?

Jennan unelma ei ole tainnut kertaakaan kertoa täällä, miten hän viiltelee itseään ja hakkaa päätään seinään saadakseen nalkuttavan läheisensä vaikenemaan. Miten häntä ällöttää kaikenlainen normaalielämään kuuluva, ja miten hänellä on neurooseja sen, tämän ja tuon asian suhteen. Miten ajatuskin seksistä ällöttää, raskaana olo ja synnytyskin on ajatuksena niin vastenmielisiä että lapsi pitäisi saada kohdunvuokrauksella.

Eikä oo kukaan muukaan meistä kertonut. Paitsi ap.

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma

Yhteistyössä