Työnsin juuri kahdet vaunut rappukäytävästä ulos sateeseen!

  • Viestiketjun aloittaja isador
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siellä ne rappukäytävässä palavat sekopään sytyttäminä ja ainoa pelastautumisväylä on täynnä savua. Muutama savukaasuihin kuollut kuten Tampereella aikanaan. No ulos sateeseen työnnetyt vaunut eivät pala kovin hyvin ja eivät ole rapussa.
 
[QUOTE="vieras";26643605]Edellisessä asunnossa koitin saada järjestettyä edes jonkinlaista vaunuvarastoa taloyhtiöön erinnäistenkin instanssien kautta, mutta sitä pidettiin tarpeettomana, kun 30 asunnon talossa oli vain neljä lapsiperhettä. Vaunuvarastoa ei siis suostuttu järjestämään ja olimme jo naapurin äidin kanssa saaneet varoituksen vaunujen säilyttämisestä pyörävarastossa. Hissittömässä talossa on mahdoton kuljettaa vaunuja useita kertoja päivässä kolmanteen kerrokseen ja takaisin, eikä kyse ole vain minun jaksamisestani vaan ennen kaikkea vauvani turvallisuudesta. En voi mitenkään kuskata yhtäaikaa sekä vauvaa että vaunuja ja on todellakin suurempi turvallisuusriski jättää vauva käytävään yksin siksi aikaa kun roudaat vaunuja, kuin mahdollinen tulipalo. Niinpä säilytimme muiden lapsiperheiden tavoin vaunuja käytävässä. Isännöitsijä ymmärsi yskän, kun ei kerran vaunuvarastoa kyennyt järjestämään ja lopulta jopa hankki palotarkastajalta luvan tuohon hommaan. Meidän talon perheillä tosin ei kenelläkään ollut parin sadan euron vaunuja (vinkkaa ihmeessä mistä sellaisia kunnollisia edes saa!!) ja ihmettelimme moneen kertaan miksi niille mummopyörille, joita kukaan ei edes käytä (ja tämä on ihan tieto joka tuli myöhemmin todistettua) pitää olla oma varsato, mutta vaunuille jotka ovat jatkuvassa käytössä, sitä ei saada järjestettyä. Mutta tosiaan ei ole kyse pelkästään vaunuista, vaan nimenomaan vauvasta ja hänen turvallisuudestaan.[/QUOTE]

Mä kyllä aikani selvisin tästäkin yhtälöstä, kahdenkin lapsen kanssa, joista toinen vauva ja toinen pieni taapero. Vein lapset ensin kotiin ja sitten hain vaunut perässä. En kokenut mitenkään, että kolmanteen kerrokseen vaunujen kuljettaminen useita kertoja päivässä olisi mahdotonta. Hankalaa se oli, mutta ei mahdotonta. Sitä aikaisemmin, kun asuimme toisessa kerroksessa hissittömässä talossa, niin vauva ja vaunut kulkivat ihan turvallisesti yhtä aikaa toiseen kerrokseen ja sieltä alas.
 
"vieras"
[QUOTE="...";26643581]Mihin ihmeeseen nuo sisäpihattomissa taloissa asuvat viskaavat roskansa? Kadulle? Älä nyt höpötä omiasi.
Kellä tahansa siinä talossa kävit kylässä, omistaa varmasti avaimen sinne sisäpihalle.[/QUOTE]

Osassa taloista on roskiskuilut, ja roskikset kellarikerroksessa. Koeta jo ymmärtää, että joka talossa EI ole sisäpihaa.
 
"..."
kyllä ne vaunut monesti maksaa enemmän kuin pari sataa ja jos ei sitä rahaa tule itselle ovista ja ikkunoista niin kyllä niitä vaunujakin haluaa suojella eikä jättää ihmisten kuseksittavaksi
Onhan se tietysti ymmärrettävää, että jos ei ole varaa edes housuja/hametta ostaa, että saisi pikkarinsa piiloon, niin jotkut vaunut tuntuvat elämää suuremmalta investoinnilta. Tällöin niiden suojeleminen menee varmasti kaiken edelle.
Mutta tällaisia köyhäpöksyjä kehottaisin vähän aikaa pitämään ne haarat ristissä ja tekemään enemmän töitä, että olisi varaa ajatella myös muuta kuin sitä omaa napaa.
 
j.-öiö.
[QUOTE="vieras";26643605]Edellisessä asunnossa koitin saada järjestettyä edes jonkinlaista vaunuvarastoa taloyhtiöön erinnäistenkin instanssien kautta, mutta sitä pidettiin tarpeettomana, kun 30 asunnon talossa oli vain neljä lapsiperhettä. Vaunuvarastoa ei siis suostuttu järjestämään ja olimme jo naapurin äidin kanssa saaneet varoituksen vaunujen säilyttämisestä pyörävarastossa. Hissittömässä talossa on mahdoton kuljettaa vaunuja useita kertoja päivässä kolmanteen kerrokseen ja takaisin, eikä kyse ole vain minun jaksamisestani vaan ennen kaikkea vauvani turvallisuudesta. En voi mitenkään kuskata yhtäaikaa sekä vauvaa että vaunuja ja on todellakin suurempi turvallisuusriski jättää vauva käytävään yksin siksi aikaa kun roudaat vaunuja, kuin mahdollinen tulipalo. Niinpä säilytimme muiden lapsiperheiden tavoin vaunuja käytävässä. Isännöitsijä ymmärsi yskän, kun ei kerran vaunuvarastoa kyennyt järjestämään ja lopulta jopa hankki palotarkastajalta luvan tuohon hommaan. Meidän talon perheillä tosin ei kenelläkään ollut parin sadan euron vaunuja (vinkkaa ihmeessä mistä sellaisia kunnollisia edes saa!!) ja ihmettelimme moneen kertaan miksi niille mummopyörille, joita kukaan ei edes käytä (ja tämä on ihan tieto joka tuli myöhemmin todistettua) pitää olla oma varsato, mutta vaunuille jotka ovat jatkuvassa käytössä, sitä ei saada järjestettyä. Mutta tosiaan ei ole kyse pelkästään vaunuista, vaan nimenomaan vauvasta ja hänen turvallisuudestaan.[/QUOTE]


Mikä ihmeen ongelma on viedä vauva ensin pinnasänkyyn kotiin sinne kolmanteen kerrokseen ja sitten haet ne vaunut? Ja jos et jaksa kerralla vaunuja kantaa niin otat vaunukopan ja kannat sen ja sen jälkeen rungon. Kuten sanottu tämä taitaa ollakin useimmille äideille rakettitiedettä :O
 
"..."
[QUOTE="vieras";26643655]Osassa taloista on roskiskuilut, ja roskikset kellarikerroksessa. Koeta jo ymmärtää, että joka talossa EI ole sisäpihaa.[/QUOTE]

Laita minulle osoite, jossa ei ole sisäpihaa tai vaihtoehtoisesti kellarissa parkkipaikkaa (johon vaunut kyllä saa ihan satavarmasti sijoitettua muuten kuivaankin). Miten oikeasti kuvittelet tuon jätehuollon hoituvan, ilman jompaa kumpaa edellä mainitusta.
 
"huh"
kyllä ne vaunut monesti maksaa enemmän kuin pari sataa ja jos ei sitä rahaa tule itselle ovista ja ikkunoista niin kyllä niitä vaunujakin haluaa suojella eikä jättää ihmisten kuseksittavaksi
Luulisi sitten, että haluaisi suojella niitä omaisuuksien arvoisia vaunuja myös niitä kuseksijoilta ja polttajilta myös siellä rappukäytävässä? Ulos ei voi jättää ihmisten tärveltäviksi, mutta rappukäytävään voi jättää muiden tärveltäviksi + vielä varantaa koko talon ihmishenget. Ei oikein aukene tämä ajatusmaailma minulle.
 
Hohhoh taas
Me asuttiin hissittömässä talossa 2 kerroksessa jossa oli pitkät kierreportaat. Minä 16 vuotiaana sain roudattua ne vanhat emmaljungat sekä vauvan sisälle. Miksei aikuinen nainen siihen pystyisi.

Mä en ees kantanut niitä, vaan vedin ne ylös asken kerrallaan.
 
"vieras"
Mä kyllä aikani selvisin tästäkin yhtälöstä, kahdenkin lapsen kanssa, joista toinen vauva ja toinen pieni taapero. Vein lapset ensin kotiin ja sitten hain vaunut perässä. En kokenut mitenkään, että kolmanteen kerrokseen vaunujen kuljettaminen useita kertoja päivässä olisi mahdotonta. Hankalaa se oli, mutta ei mahdotonta. Sitä aikaisemmin, kun asuimme toisessa kerroksessa hissittömässä talossa, niin vauva ja vaunut kulkivat ihan turvallisesti yhtä aikaa toiseen kerrokseen ja sieltä alas.
Mulla se ongelma oli kyllä sieltä kotoa lähtiessä, eli mihin vauva siksi aikaa, kun viet vaunut alas?
 
"..."
[QUOTE="vieras";26643954]Mulla se ongelma oli kyllä sieltä kotoa lähtiessä, eli mihin vauva siksi aikaa, kun viet vaunut alas?[/QUOTE]

Itse ainakin hommasin vaunuihin sellaisen pehmeän kantokassin vanhassa asunnossamme, jossa ei ollut hissiä. Näin pystyin esim. kantamusten kanssa ensin viemään vauvan yhdet portaat alas, sitten hain tavarat, ja sitten taas seuraavaan kerrokseen vauva ja sitten hain tavarat.

Oli jossain määrin hikistä, mutta toisaalta vauvakilot karisivat mukavasti.
 
tuut
Alkuperäinen kirjoittaja j.-öiö.;26643674:
Mikä ihmeen ongelma on viedä vauva ensin pinnasänkyyn kotiin sinne kolmanteen kerrokseen ja sitten haet ne vaunut? Ja jos et jaksa kerralla vaunuja kantaa niin otat vaunukopan ja kannat sen ja sen jälkeen rungon. Kuten sanottu tämä taitaa ollakin useimmille äideille rakettitiedettä :O
HAA HAAA!!! Siis että siksi aikaa kuitenkin saa jättää montakin kertaa päivässä vaunut rappukäytävää, että vie vauvan kotiin? ja siis pienen vauvan saa jättää yksin kotiin huutamaan kymmenenksi minuutiksi kun haet vaunuja?? Siis palstalogiikan mukaanhan niin ei voi mitenkään tehdä, kun saatat liukastua portaissa ja kuolla tai vähintäänkin unohtaa avaimet kotiin sisälle!!!
 
"vieras"
[QUOTE="...";26643974]Itse ainakin hommasin vaunuihin sellaisen pehmeän kantokassin vanhassa asunnossamme, jossa ei ollut hissiä. Näin pystyin esim. kantamusten kanssa ensin viemään vauvan yhdet portaat alas, sitten hain tavarat, ja sitten taas seuraavaan kerrokseen vauva ja sitten hain tavarat.

Oli jossain määrin hikistä, mutta toisaalta vauvakilot karisivat mukavasti.[/QUOTE]

Ai että jätän alakertaan vaunujen koppaan 10kk ikäisen kiipeilijän. Joo ihan varmaan... ja tosiaan, eihän niitä vaunuja (tai edes sitä koppaa) saa jättää edes siksi hetkeksi sinne käytävään, jos noin tarkoiksi aletaan, kun haet joko vauvan tai rattaat.
 
"..."
[QUOTE="vieras";26644013]Ai että jätän alakertaan vaunujen koppaan 10kk ikäisen kiipeilijän. Joo ihan varmaan... ja tosiaan, eihän niitä vaunuja (tai edes sitä koppaa) saa jättää edes siksi hetkeksi sinne käytävään, jos noin tarkoiksi aletaan, kun haet joko vauvan tai rattaat.[/QUOTE]

Ellet ole joku aivan suunnaton sotanorsu, niin ei se vauva siinä välissä, kun ravaat yhdet portaat ylös/alas, kerkeä sitä vetoketjua ränkkäämään auki ja pujottelemaan itseään pois sieltä pussista.
 
"ihme"
Jotenkin tää menee vähän liioittelun puolelle.
Että oikein nyt rehvastellaan ihmishenkien pelastamisella, kun nakkasi parit vaunut sateeseen!.
Ilkeyttä se vain on. Juuri tuollaisia kiusaajatyyppejä on jokapaikassa. Pitää tehdä kaikki just eikä melkein ja rehvastella sitten ympärikyliä ja tulla nettiinkin kehumaan kuinka hieno ihminen ja niin uskomattoman uskalias ja rohkea onkaan.
Olkootkin niin, että rappukäytävässä ei saa säilyttää rattaita. Niin tämän asian olisi voinut hoitaa kivuttomasti muutenkin. Vaikka sitten laittaa lappu itse rattaisiin, että nämä on siirrettävä tai ne siirretään pois?. Tai odottaa edes seuraavaan päivään, kun ei sada. Jos ne rattaat siinä vuodenpäivän on olleet, niin tuntuisi, että siinäkin ajassa on menetetty nyt sitten ainakin sitten monta ihmishenkeä, että yhden yön siinä olisivat voineet olla?.
Ja siihen paloturvallisuuteen palatakseni. Sattuuko ihmiset tietämään, että silloinkun tulipalo on, ja savua rappukäytävässä, niin sinne ei kuulu mennä?.
Ja tuo rattaiden sytyttäminen.. joku jo sanoikin. Entäpä postilaatikot.. täynnä paperia, helppo sytyttää. Entäpä ilmoitustaulut..palaa sekin helposti. Matot, seinämateriaalit. Putkistot?, Entä jos, mitä jos, apua!.

On näitä varmaan ollut, ja niin on paloja muutenkin. Entäpä kun ne vaunut syttyykin kotona, kun ne on juuri siitä rappukäytävästä sinne viety. Kaikki asunnossa kuolee, ja vielä naapurista muutama.

MIKSI?!. Asiat pitää vetää näin överiksi?. "Tuo tekee väärin, määpä teen vielä enemmän, koska sekin saa, niin määki saan!".
Miksei voida olla aikuisia?, miksei asioista voida sopia ihan hyvässä sovussa?. Miksi aina pitää kehitellä riitojen aihetta?. Kiusata heti kun tilaisuus kohdilleen sattuu, ja olla niin ylpeitä siitä?.
Tämä on paskamaista suomalaisuutta parhaimmillaa. Ollaan ilkeitä toisille ja voidaan hyvin.
 
"vieras"
[QUOTE="...";26644037]Ellet ole joku aivan suunnaton sotanorsu, niin ei se vauva siinä välissä, kun ravaat yhdet portaat ylös/alas, kerkeä sitä vetoketjua ränkkäämään auki ja pujottelemaan itseään pois sieltä pussista.[/QUOTE]

Ei meillä kyllä vaunukopassa ole mitään vetoketjua ja se makuupussi joka vauvalla kylmemmillä keleillä on päällä, ei kyllä estä lasta hetkeäkään. Jos bmi 16 tekee minut sotanorsuksi, niin tehkööt, mutta niin nopeasti en kyllä juokse kolmanteen kerrokseen, etteikö lapsi ehtisi pystyyn.
 
"höh"
Ärsyttää ihmiset jotka eivät noudata sääntöjä. Mutta itse koin aika rankkana asua kerrostalossa leikki-ikäisen ja vauvan/taaperon kanssa.Muutenkin koin ajan työläänä. Joten antaisin tässä tapauksessa varmaan armon käydä oikeudesta enkä kiukustuisi rattaista, jos sitä hissiä ei ole.

mutta jos hissi on olemassa ja on vaan vauva, niin ehkä voisi vähän tsempata?
 
"alma"
Joo, se elämä on välillä hankalaa mm. lastenvaunujen kanssa. Jokainen kuitenkin varmaankin viimeistään raskausaikana ymmärtää, että lapsen kanssa tulee liikuttua asunnosta ulos. illoin on se oikea aika miettiä, miten homma järjestyy. Vaihtoehtoja on kuitenkin muuttamisen lisäksi esim. pehmeä kantokoppa, kantoliina, tai sitten se vaunujen raahaaminen asuntoon. Jos mikään noista ei kelpaa, niin sitten kannattaa muuttaa.
Itse olen asunut vauvan kanssa hissittömässä talossa, ja oli vähän hankalaa, mutta selvittiin kyllä. Mä olen varmaankin omituisen voimakas, sillä sain kyllä vaunut vauvoineen rappuset ylös.
 
"..."
[QUOTE="vieras";26644063]Ei meillä kyllä vaunukopassa ole mitään vetoketjua ja se makuupussi joka vauvalla kylmemmillä keleillä on päällä, ei kyllä estä lasta hetkeäkään. Jos bmi 16 tekee minut sotanorsuksi, niin tehkööt, mutta niin nopeasti en kyllä juokse kolmanteen kerrokseen, etteikö lapsi ehtisi pystyyn.[/QUOTE]

No sitten pitää hommata sellainen kassi, jossa on vetoketjullinen kuomu. Herran jestas että joillain voi tuo elämä olla vaikeaa.
 
"juh"
[QUOTE="ihme";26644047]Jotenkin tää menee vähän liioittelun puolelle.
Että oikein nyt rehvastellaan ihmishenkien pelastamisella, kun nakkasi parit vaunut sateeseen!.
Ilkeyttä se vain on. Juuri tuollaisia kiusaajatyyppejä on jokapaikassa. Pitää tehdä kaikki just eikä melkein ja rehvastella sitten ympärikyliä ja tulla nettiinkin kehumaan kuinka hieno ihminen ja niin uskomattoman uskalias ja rohkea onkaan.
Olkootkin niin, että rappukäytävässä ei saa säilyttää rattaita. Niin tämän asian olisi voinut hoitaa kivuttomasti muutenkin. Vaikka sitten laittaa lappu itse rattaisiin, että nämä on siirrettävä tai ne siirretään pois?. Tai odottaa edes seuraavaan päivään, kun ei sada. Jos ne rattaat siinä vuodenpäivän on olleet, niin tuntuisi, että siinäkin ajassa on menetetty nyt sitten ainakin sitten monta ihmishenkeä, että yhden yön siinä olisivat voineet olla?.
Ja siihen paloturvallisuuteen palatakseni. Sattuuko ihmiset tietämään, että silloinkun tulipalo on, ja savua rappukäytävässä, niin sinne ei kuulu mennä?.
Ja tuo rattaiden sytyttäminen.. joku jo sanoikin. Entäpä postilaatikot.. täynnä paperia, helppo sytyttää. Entäpä ilmoitustaulut..palaa sekin helposti. Matot, seinämateriaalit. Putkistot?, Entä jos, mitä jos, apua!.

On näitä varmaan ollut, ja niin on paloja muutenkin. Entäpä kun ne vaunut syttyykin kotona, kun ne on juuri siitä rappukäytävästä sinne viety. Kaikki asunnossa kuolee, ja vielä naapurista muutama.

MIKSI?!. Asiat pitää vetää näin överiksi?. "Tuo tekee väärin, määpä teen vielä enemmän, koska sekin saa, niin määki saan!".
Miksei voida olla aikuisia?, miksei asioista voida sopia ihan hyvässä sovussa?. Miksi aina pitää kehitellä riitojen aihetta?. Kiusata heti kun tilaisuus kohdilleen sattuu, ja olla niin ylpeitä siitä?.
Tämä on paskamaista suomalaisuutta parhaimmillaa. Ollaan ilkeitä toisille ja voidaan hyvin.[/QUOTE]

Peesi. Kyllä on taas niin hyväntahtoista porukkaa että...
 
"vieras"
[QUOTE="...";26644093]No sitten pitää hommata sellainen kassi, jossa on vetoketjullinen kuomu. Herran jestas että joillain voi tuo elämä olla vaikeaa.[/QUOTE]

No jos luit sen tekstini, niin järjestin kyllä asian.
 
"hhh"
miten te luulette että pesukone tuodaan kolmanteen kerrokseen jossa ei ole hissiä?

se ei kamalan vaikeeta ole tuoda vaunuja rappusia ylös tai alas :O

tai sitte ensin vauva pinnikseen ja kipin kapin hakeen vaunut, kotoo lähtiessä vauva pinnikseen, vaunut alas ja vauva kainaloon.
 
  • Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
Oikein sullekin
[QUOTE="ihme";26644047]Jotenkin tää menee vähän liioittelun puolelle.
Että oikein nyt rehvastellaan ihmishenkien pelastamisella, kun nakkasi parit vaunut sateeseen!.
Ilkeyttä se vain on. Juuri tuollaisia kiusaajatyyppejä on jokapaikassa. Pitää tehdä kaikki just eikä melkein ja rehvastella sitten ympärikyliä ja tulla nettiinkin kehumaan kuinka hieno ihminen ja niin uskomattoman uskalias ja rohkea onkaan.
Olkootkin niin, että rappukäytävässä ei saa säilyttää rattaita. Niin tämän asian olisi voinut hoitaa kivuttomasti muutenkin. Vaikka sitten laittaa lappu itse rattaisiin, että nämä on siirrettävä tai ne siirretään pois?. Tai odottaa edes seuraavaan päivään, kun ei sada. Jos ne rattaat siinä vuodenpäivän on olleet, niin tuntuisi, että siinäkin ajassa on menetetty nyt sitten ainakin sitten monta ihmishenkeä, että yhden yön siinä olisivat voineet olla?.
Ja siihen paloturvallisuuteen palatakseni. Sattuuko ihmiset tietämään, että silloinkun tulipalo on, ja savua rappukäytävässä, niin sinne ei kuulu mennä?.
Ja tuo rattaiden sytyttäminen.. joku jo sanoikin. Entäpä postilaatikot.. täynnä paperia, helppo sytyttää. Entäpä ilmoitustaulut..palaa sekin helposti. Matot, seinämateriaalit. Putkistot?, Entä jos, mitä jos, apua!.

On näitä varmaan ollut, ja niin on paloja muutenkin. Entäpä kun ne vaunut syttyykin kotona, kun ne on juuri siitä rappukäytävästä sinne viety. Kaikki asunnossa kuolee, ja vielä naapurista muutama.

MIKSI?!. Asiat pitää vetää näin överiksi?. "Tuo tekee väärin, määpä teen vielä enemmän, koska sekin saa, niin määki saan!".
Miksei voida olla aikuisia?, miksei asioista voida sopia ihan hyvässä sovussa?. Miksi aina pitää kehitellä riitojen aihetta?. Kiusata heti kun tilaisuus kohdilleen sattuu, ja olla niin ylpeitä siitä?.
Tämä on paskamaista suomalaisuutta parhaimmillaa. Ollaan ilkeitä toisille ja voidaan hyvin.[/QUOTE]

Taputapu miten hieno puhe, ihan ylpeä taidat olla itsestäsi. Unohdat vaan sellaisen pikkuseikan että ilmoitustaulut ei ole laittomia, vaunut on.
Ja jos lain mukaan toimiminen on paskamaista suomalaisuutta, ilmoittaudun ylpeänä olevani sellainen.
Ja jos olet osannut lukea ketjun, tiedät että asiasta on ollut ilmoitus ilmoitustaululla jo vuoden ajan joten yllätyksenä ei voi tulla.
 
"hhh"
[QUOTE="alma";26644073]Mä olen varmaankin omituisen voimakas, sillä sain kyllä vaunut vauvoineen rappuset ylös.[/QUOTE]

joo mä mietin just ihan samaa ett taidan olla joku superihminen, kun se onnistui itseltäni :O monesti keikkui vielä vaippapaketti, tuttelilaatikko ja kauppakassi alaritilällä :O (yh:n iloja) :snotty:
 
  • Tykkää
Reactions: Pesky Pixie

Yhteistyössä