Mitä mun pitäisi pukea että näyttäisin enemmän ekohipiltä?

Vaikkapa minun eilinen kirppislöytöni, (1e) jonkun itsetekemä ja kirjailema, vanha paita. Huono kuva tosin, ja paita tuossa pesun jäljiltä ryppyisenä ja kosteana vielä. Tuohon sitten vaikka löysät pellavahousut ja nyöristä tehty vyö. Hiuksiin kaksi lettiä tai huivi, ja pitkä kaulakoru tai useampi(itse meinaan tuon kanssa laittaa puiset mustat helmet, joissa osa helmistä on kukan mallisia). Itse käytän ko. tyyliä välillä.

Nämä on ihan numero yksi...mulla löytyy iso valikoima kaapista, osa mun äitini vanhoja.

Voisiko joku valottaa mihin ekohippiys kiteytyy nykyään? Viimeksi kun kiinnitin huomiota ilmiöön se tuntui olevan ennemminkin egohippiyttä ja muut oli sit halveksittavia taviksia jotka ei siis ollut huolissaan ympäristöstä yhtään.
No mä en ainakaan halveksi ketään joskin salaa toivon että useampi tajuais tehdä ekovalintoja edes osittain. Vaikkei kokonaan kykenisi ekoelämään niin jos ees jossain asioissa joskus tekis tai jos ees harrastais pahvin- ja metallinkierrätystä tai jotain.
Mun mieheni on muuten kans ekohörhö ja sitä ottaa pannuun ihmiset jotka ei osaa kierrättää. Jos se käy roskiskatoksella ja huomaa että kartonkia on laitettu sekajätelootaan niin se vetää herneet nenään ja alkaa itse järkätä niitä tavaroita oikeisiin lootiin.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Mä en ole ekohippi vaikka vanhoista vaatteista teen kaikenmaailman höpsötyksiä. Muovikassitkin virkataan matoiksi tai joskiskin muuksi. Mutta saan useasti kyllä sen leiman naamaani kun mulla on tämä kuva tuolla toisella palstalla.

Mun Kassi-Alma look

• Tykkää
Reactions: Eedla
[QUOTE="vieras";26633453]Minkä ikäinen sä oot? Mä suosin eettisiä ja ekologisia vaihtoehtoja aina kun lompakko antaa periksi, mutta koen olevani liian vanha hippivaatteisiin. Nuorena käytin niitä identiteetinhakuvaiheessa. Nyttemmin kokisin jo sosiaalisen elämän kärsivän siitä, että pukeutuisin "radikaalisti". Ihmiset lähestyvät helpommin ns. normaalin näköistä ihmistä kuin hörhösti pukeutuvaa. Mun mielestä aikuiselle itsensä hipiksi mieltävälle voisi sopia maanläheiset ja/tai intialaistyylisesti värjätyt vaatteet. Mutta suosittelisin ihan perusvaatteita jostain ekologisesta mallistosta. Useimmiten nuoret hipit ostavat näyttävät vaatteensa epäekologiselta tuottajalta. Mm. Indian Bazar tuskin myy eettisiä vaatteita, mutta näyttäähän ne tosi hipiltä.[/QUOTE]

Tuo ei muuten pidä paikkaansa että tavisvaatteisiin pukeutuvaa lähestyttäisiin helpommin kuin "hörhöä"! Itse pukeudun välillä blackmetal gootti latex virityksiin ja silloin tulee esim. kaupungilla aina joku juttelemaan, varsinkin mummot :) jos pukeudun tavis vaatteisiin niin kukaan ei varmasti juttele mitään.

nojoo
No mä en ainakaan halveksi ketään joskin salaa toivon että useampi tajuais tehdä ekovalintoja edes osittain. Vaikkei kokonaan kykenisi ekoelämään niin jos ees jossain asioissa joskus tekis tai jos ees harrastais pahvin- ja metallinkierrätystä tai jotain.
Mun mieheni on muuten kans ekohörhö ja sitä ottaa pannuun ihmiset jotka ei osaa kierrättää. Jos se käy roskiskatoksella ja huomaa että kartonkia on laitettu sekajätelootaan niin se vetää herneet nenään ja alkaa itse järkätä niitä tavaroita oikeisiin lootiin.
Sä vaikutat tässä asiassa järkevämmältä kuin miehesi. Musta ei oo kauhean järkevän kuuloista kohottaa verenpainettaan jonkun kartonginpalan vuoksi. Käsi sydämelle: kiroaako siippasi epäekologisia maapallon tuhoajaihmishirviöitä kun siirtelee sitä sonyn 55-tuumaisen plasmatelkkarin kartonkia kädet verillä OIKEAAN astiaan?

"vieras"
mut siihenhän riittää vaan kun et käy suihkussa, nää viherpiipertäjät on jostain syystä aina ihan likaisia, melkein leijuu pölypilvi ympärillä. Voit siis käyttää millaisia vaatteita vaan, mutta et pese niitä.

Sä vaikutat tässä asiassa järkevämmältä kuin miehesi. Musta ei oo kauhean järkevän kuuloista kohottaa verenpainettaan jonkun kartonginpalan vuoksi. Käsi sydämelle: kiroaako siippasi epäekologisia maapallon tuhoajaihmishirviöitä kun siirtelee sitä sonyn 55-tuumaisen plasmatelkkarin kartonkia kädet verillä OIKEAAN astiaan?
Mä en nyt oikein päässy sisälle tähän sun kommentin pointtiin. Meillä itellä ei ole plasmatelkkaria, meillä ei itse asiassa ole ollenkaan telkkaria. jos tämä telkkarivertaus nyt meihin jotenkin liittyy.

[QUOTE="vieras";26633654]mut siihenhän riittää vaan kun et käy suihkussa, nää viherpiipertäjät on jostain syystä aina ihan likaisia, melkein leijuu pölypilvi ympärillä. Voit siis käyttää millaisia vaatteita vaan, mutta et pese niitä.[/QUOTE]

Mä siis en ole puhdasverinen viherpiipertäjä kun mä oon kyllä aina puhdas samoin kuin vaatteeni :D pesukone jolla pesen vaatteet on kyllä mahdollisimman ekologinen.

nojoo
Mä en nyt oikein päässy sisälle tähän sun kommentin pointtiin. Meillä itellä ei ole plasmatelkkaria, meillä ei itse asiassa ole ollenkaan telkkaria. jos tämä telkkarivertaus nyt meihin jotenkin liittyy.
Koko pointtihan oli se, että sanoit miehes vetävän herneet nenään jos joku ei oo osannut lajitella jätteitä. Siitä tuli vaan sellainen mielikuva miten äijä raahaa hampaat narskuen jotain pakkausta jäteastiasta toiseen hiki valuen ja pyhää vihaa huokuen. Se nyt sattui mielikuvassani olemaan sonyn plasmatv-boksi. Hämmennyksestäsi päätellen tilanne ei ole tämä, onneksi :-D

MUA ärsyttää se, että meidän naapurit laittaa biojäteastiaan sekajätettä, pahvinkeräykseen mainoksia ja toisinpäin. Mä kihisen kiukusta ja siirtelen niitä siellä, jos huomaan! Laittais kaiken sinne sekajätteeseeen, jos ei kiinnosta kierrättää, mut miks pitää sabotoida stana!?

En ole silti ekohippi, enkä ikimaailmassa haluais näyttää sellaiselta.

Koko pointtihan oli se, että sanoit miehes vetävän herneet nenään jos joku ei oo osannut lajitella jätteitä. Siitä tuli vaan sellainen mielikuva miten äijä raahaa hampaat narskuen jotain pakkausta jäteastiasta toiseen hiki valuen ja pyhää vihaa huokuen. Se nyt sattui mielikuvassani olemaan sonyn plasmatv-boksi. Hämmennyksestäsi päätellen tilanne ei ole tämä, onneksi :-D
:LOL:
ilmeisesti ei sitte oo. En vieläkään päässy ihan jyvälle mutta ei haittaa :D

Pellavaa ja puuvillaa, ei kirkkaaks valkastuja tai värjättyjä releitä. Tai noh, jotkut luonnonväritki on aika kirkkaita.

Pellava housut, löysä ja ohut puuvillapaita ja sellanen indiska-huivi päähän. Mun perus arkireleet. :D

(Mulla on tää sisäinen ristiriita; rockabella vs ekohippihörhö. :xmas: )
Ei puuvillaa. Se ei ole ekologista. :saint:

Oikeasti: laadukas, kestävä vaate on sieltä ekologisimmasta päästä.

Yhteistyössä