Mitä mun pitäisi pukea että näyttäisin enemmän ekohipiltä?

"vieras"
Joku semmoinen peace merkkinen löysä toppi päälle (tai muita aatteellisia paitoja). Hiukset mahdollisimman rennosti tyylitelty. Kaikki vaatteet jotain ekomateriaalia.

Miksi haluat näyttää ekohipiltä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26633240:
Miten nyt pukeudut?
juntisti ja se on ristiriidassa itseni kans koska mä oon ekohippi.Oon ollu jo viimeset 16 vuotta. Nyt ajattelin päivittää pukeutumisenkin niin että en näytä enää perus juntilta vaan ekohipiltä joka olen :D
Mulla on kyllä ekologisia vaatteita mutta ne ei ole ekohippivaatteita. Useimmiten pukeudun arkena farkkuihin tai vastaaviin housuihin plus perus t paitaan tai johonkin muuhun peruspaitaan. Käytän adidaksen tennareita(juu ei ole ne ekoa yhtään)tai helteellä sandaaleita. Kaikki on ihan tavis junttia.

[QUOTE="vieras";26633242]Joku semmoinen peace merkkinen löysä toppi päälle (tai muita aatteellisia paitoja). Hiukset mahdollisimman rennosti tyylitelty. Kaikki vaatteet jotain ekomateriaalia.

Miksi haluat näyttää ekohipiltä?[/QUOTE]

No kun mä oon ekohippi, ollu jo 16vuotta. Oon kasvissyöjä ja suosin ensi tilassa kaikkea kotimaista ja ekologisesti tuotettua. Lähes kaikkea ajattelen siltä kannalta että onko joku ekologista vai ei.
Mutta mun ulkonäkö ei kerro että oon ekohippi vaan se kertoo että oon perus suomalaisjuntti. :LOL:
ja tämä asia on ruvennu vaivaamaan mua päivä päivältä enemmän.

nojoo
On aika perusjuntti ajatus, että pitää pukeutua jonkun ulkoisten paineiden aiheuttamien odotusten mukaisesti. Ekohipitkin on siis loppupeleissä karjalalippispäisiä lätkäfaneja, mutta eri viitekehyksessä. Mikset voisi olla se uskottava ekohippi, jonka vaatteet ovat siistit ja puheista saa jotain tolkkuakin kun tv-miehet tulee haastattelemaan sua kaivuriin kahlittuna :-D...

• Tykkää
Reactions: PaulKohelo
No kun mä oon ekohippi, ollu jo 16vuotta. Oon kasvissyöjä ja suosin ensi tilassa kaikkea kotimaista ja ekologisesti tuotettua. Lähes kaikkea ajattelen siltä kannalta että onko joku ekologista vai ei.
Mutta mun ulkonäkö ei kerro että oon ekohippi vaan se kertoo että oon perus suomalaisjuntti. :LOL:
ja tämä asia on ruvennu vaivaamaan mua päivä päivältä enemmän.
Minä oon miettinyt samaa jonkun aikaa. En oo mitenkään hc-ekohippi, vaikka haluaisin olla, mutta en kulutusjuhlapäissäni tuhlaile ihan kaikkia rahojani mihinkään kertakäyttöiseenkään. Ostan vaatteet suurimmaksi osaksi kirppiksiltä ja kieltämättä tyyli on sen näköinen, sekalainen. Jotenkin musta tuntuu, että mun pärställe sopii vaan se karjalalippistyyli ja adidakset eikä solmuvärjätyt hamppuvaatteet ja rastat. :snotty:

Ekohippeyteen ei kyllä liity mitään negatiivista. :LOL:

On aika perusjuntti ajatus, että pitää pukeutua jonkun ulkoisten paineiden aiheuttamien odotusten mukaisesti. Ekohipitkin on siis loppupeleissä karjalalippispäisiä lätkäfaneja, mutta eri viitekehyksessä. Mikset voisi olla se uskottava ekohippi, jonka vaatteet ovat siistit ja puheista saa jotain tolkkuakin kun tv-miehet tulee haastattelemaan sua kaivuriin kahlittuna :-D...
Kaivuriin kahlittuna... :LOL:
Kieltämättä olet oikeassa. Pitää laittaa vielä uudestaan harkintaan tämä asia. Lisäksi on asioita joita en ekohippeydessä oikein sulata tai hyväksy joten en ehkä ihan puhdas ekohippi oo. Kaikenlisäksi mun vakaumukseni sotii mun ekohippeyttä vastaan ja ajattelen aika paljon juntisti että ehkä tämä nykinen junttivaatetus on sittenkin se paras :D

[QUOTE="vieras";26633340]Tietynlaisia polittisia näkemyksiä, velttoilua, lapsellista ja laiskaa ajatuksellista toimintaa, teennäisyyttä ja teiniyttä.[/QUOTE]

Nämä mainitsemasi asiat ovat kyllä kieltämättä asioita jotka ei päde minuun.

Lisäksi rupesin miettimään että otetaanko mua töissä tosissaan, siis ottaako potilaat tosissaan, jos sairaalassa heitä tulee hoitamaan rastapäinen sairaanhoitaja?? :LOL:

hiina
maanläheiset värit vaatteissa, sit just pitkät hameet ja sen kanssa toppi tai joku "hippipaita" :D Näitähän on, tuo varmaan se perinteisin. ja uusin villitys pukeutua keijukais/gypsy/boho tyyliin. :D itselläni tyyli hieman tuota jälkimmäistä ajoittain

vrs
Pellavaa ja puuvillaa, ei kirkkaaks valkastuja tai värjättyjä releitä. Tai noh, jotkut luonnonväritki on aika kirkkaita.

Pellava housut, löysä ja ohut puuvillapaita ja sellanen indiska-huivi päähän. Mun perus arkireleet. :D

(Mulla on tää sisäinen ristiriita; rockabella vs ekohippihörhö. :xmas: )

Vaikkapa minun eilinen kirppislöytöni, (1e) jonkun itsetekemä ja kirjailema, vanha paita. Huono kuva tosin, ja paita tuossa pesun jäljiltä ryppyisenä ja kosteana vielä. Tuohon sitten vaikka löysät pellavahousut ja nyöristä tehty vyö. Hiuksiin kaksi lettiä tai huivi, ja pitkä kaulakoru tai useampi(itse meinaan tuon kanssa laittaa puiset mustat helmet, joissa osa helmistä on kukan mallisia). Itse käytän ko. tyyliä välillä.

"vieras"
Minkä ikäinen sä oot? Mä suosin eettisiä ja ekologisia vaihtoehtoja aina kun lompakko antaa periksi, mutta koen olevani liian vanha hippivaatteisiin. Nuorena käytin niitä identiteetinhakuvaiheessa. Nyttemmin kokisin jo sosiaalisen elämän kärsivän siitä, että pukeutuisin "radikaalisti". Ihmiset lähestyvät helpommin ns. normaalin näköistä ihmistä kuin hörhösti pukeutuvaa. Mun mielestä aikuiselle itsensä hipiksi mieltävälle voisi sopia maanläheiset ja/tai intialaistyylisesti värjätyt vaatteet. Mutta suosittelisin ihan perusvaatteita jostain ekologisesta mallistosta. Useimmiten nuoret hipit ostavat näyttävät vaatteensa epäekologiselta tuottajalta. Mm. Indian Bazar tuskin myy eettisiä vaatteita, mutta näyttäähän ne tosi hipiltä.

Pellavaa ja puuvillaa, ei kirkkaaks valkastuja tai värjättyjä releitä. Tai noh, jotkut luonnonväritki on aika kirkkaita.

Pellava housut, löysä ja ohut puuvillapaita ja sellanen indiska-huivi päähän. Mun perus arkireleet. :D

Mulla nuo kaksi tyyliä käytössä myös, ja lisäksi kolmas johon "sorrun" välillä laiskuuttani, eli perus-tavis. :D

puuvillahan on itse asiassa tosi epäekologista kun se on niin kova vesisyöppö.
Mutta joo, laitan nämäkin vinkit korvan taa :D

nojoo
Voisiko joku valottaa mihin ekohippiys kiteytyy nykyään? Viimeksi kun kiinnitin huomiota ilmiöön se tuntui olevan ennemminkin egohippiyttä ja muut oli sit halveksittavia taviksia jotka ei siis ollut huolissaan ympäristöstä yhtään.

Yhteistyössä