Elätkö miehesi rahoilla?

• Viestiketjun aloittaja huomiohuokailija
  • Ensimmäinen viesti

Elätkö miehesi rahoilla?

• Kyllä, mies elättää koko perheen

Ääniä: 5 17,9%
  • Molemmilla on omat rahat

Ääniä: 9 32,1%
  • Yhteiset rahat, mutta molemmat tienaa

Ääniä: 10 35,7%
  • Minä elätän koko perheen

Ääniä: 7 25,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    28
huomiohuokailija
en, eikä mieskään elä enää mun rahoilla kun henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan kyllästynenä pistin sen ulos kodistani. nyt sitten tapellaa hultajuusasioista oikeudessa joka ei anna mitään painoa sille että minua on pahoinpidelty omassa kodissani ollessani viimeisilläni raskaana ja uudestaan heti kun palasin synnäriltä ja alle vuotiasata lasta uhkailtu väkivallalla.
pirun hidasta ja kallista yrittää puolustaa itseään ja lastaan, etenkin nyt kun on joku isienoikeudet-kampanja menossa.
Voi ei! :( Voimia! :hug:

en, eikä mieskään elä enää mun rahoilla kun henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan kyllästynenä pistin sen ulos kodistani. nyt sitten tapellaa hultajuusasioista oikeudessa joka ei anna mitään painoa sille että minua on pahoinpidelty omassa kodissani ollessani viimeisilläni raskaana ja uudestaan heti kun palasin synnäriltä ja alle vuotiasata lasta uhkailtu väkivallalla.
pirun hidasta ja kallista yrittää puolustaa itseään ja lastaan, etenkin nyt kun on joku isienoikeudet-kampanja menossa.
Huh kauheeta! :( Kauheasti jaksuja, toivottavasti kaikki järjestyy! :(

:hug:

Eläisinkin miehen rahoilla, olisi kiva kokeilla joskus.

Olen vuosia elättänyt meidät täysin ja nyt kotona vauvan ja 2vuotiaan kanssa ollessani kannan vähintään yhtä suuren osan perheen menojen maksamisesta. Ajoittain jopa suuremman.

Sitten kun minäkin palaan töihin takaisin niin uskoisin suuremman taloudellisen vastuun "kaatuvan" taas minun niskaani.

Alkuperäinen kirjoittaja Työtön;26620854:
hmmmm. Tilille tuli just 33000. Sillä ja miehen palkalla pitäisi elää kunnes löydän uuden työn. Miten mun pitää vastata?
No tolla nyt elää vähän pidempääkin..vai kuinka paljon te kulutatte kuukaudessa?Ja saat kai sä jotain päivärahaa jostain, jos oot työnhakija..

hmmh no musta tuntuis hassulta että "omisin" ton kotihoidontuen mitä tulee tai sitten toi tuleva äitiyspäiväraha joka alkaa juosta piakkoin et sitä sitten pitelisin omana :D en siis tienaa ansiotyössä missään mitään mutta noi kelan etuudet tulee ja kyllä ne ihan yhteisiin menoihin menee. mitä nyt sit vastaisin? elän ja en elä miehen rahoilla?

Yhdessä tienataan ja maksetaan.
Tosin vaimo jää marraskuussa äitiyslomalle, että sitten vähän aikaa minä vastaan itse perheemme elätyksestä.
Ylimääräiset rahat jaetaan, tai sitten ostetaan joku isompi ostos, kuten esim. asuntovaunu tässä vähän aikaa sitten.

minmin
Mitenkähän tähänkin vastaisi... Molemmat maksaa omat laskunsa ja menonsa omista palkkatuloistaan, ja yhteiset sitten maksetaan yhteisesti. Miehellä on isommat tulot joten hän maksaa enemmän yhteisistä menoista kuin minä, tai pikemminkin miehen tuloista pistetään enemmän säästöön.

"vieras"
Omat tilit, periaatteessa kuitenkin yhteiset rahat. Tällä hetkellä mä maksan ehkä 2/3 yhteisistä menoista, mutta kun olin kotihoidon tuella ja mies entisessä työpaikassaan, se maksoi lähes kaikki yhteiset.

Rähinä-Reetta
Meillä on toisen polven perheyritys. Katson että olen osuuteni tehnyt ja joskus enemmänkin...
Kun alettiin seurustella, elettiin tovi mun rahoilla. Silloinkin ne oli yhteiset.

"Liisa"
Mies on kotona hoitamassa lapsia, saa hoitorahan itselleen eli ei joudu maksamaan mitään yhteisiä kuluja. Toisin sanoen elätän perheen tällä hetkellä (vuosi takana, toinen edessä).

lucifer
minun omaisuuteni on suojattu jo ennen kuin olen saanut sen eli se on minun ja omaisuuteni on minun. kaikki mitä tienataan palkkoina on yhteistä. eli ei mieheni ei elätä minua

g79unp0
AAAARGH... arvon rouvat ei nyt taas tajunneet pointtia.

Jos rouva tienaa vähemmän kuin mies ja säästöön jää vähemmän kuin tulojen erotus, on kyseessä miehen varoilla elävä möhkäle.
Ja sama toisinpäin: jos rouva tienaa enemmän, silloin mies on siipeilijä.

"Yhteisillä rahoillahan" meilläkin eletään. Vaimo opiskelee ja "tienaa" sen opintorahan nirkosen ja minä käyn töissä. Mutta sekaisinhan ne rahat menee ruokakaupassa ja laskuja maksaessa. Siispä: vaimoni ei elä varoillani. Haluaisinpa nähdä, miten opiskelisi mukulan kanssa jos ei oltaisi koskaan oltu naimisissa.

Yhteistyössä