Oltaisiin lähdössä laivaristeilylle koko perheen kera, mutta ei saatu varattua matkaa kun lapsilla on eri sukunimet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Me meinattiin varata 2 hyttiä Tukholman risteilylle, niin että mies menee toiseen 3 lapsen kanssa ja mä menen toiseen hyttiin 4 lapsen kanssa. Meillä on siis 7 lasta, jotka lähtisi risteilylle meidän aikuisten kanssa. Mutta matkaa varatessa matkatoimistossa virkailija sanoi, että "lasten kavereita saa olla matkassa vain 3 kappaletta ja he tarvitsevat lupalaput vanhemmilta". Mä sanoin vaan, että kyllä kaikki on ihan omia, niin virkailija ei uskonut. "No mutta näillä lapsillanne on eri sukunimet, niin kyllä tämä siltä näyttää meidän mielestämme, että he ovat lastenne kavereita." Milläs todistat, että omia ovat kaikki? Minun tyttönimelläni on yksi (esikoiseni, 14v), ekan ex-mieheni nimellä yksi (toinen lapseni, 12v), toisen ex-mieheni nimellä kaksi (kaksoset/keskimmäiset lapseni, 10v) ja nykyisen miehen sukunimellä kolme (yksi lapsi, 12v, hänen entisestä liitostaan ja 2 meidän yhteistä lasta, 5v ja 2v) eli lapset ovat kaikkiaan neljällä eri sukunimellä. Onkohan kellekään muulle käynyt vastaavalla tavalla? Miten olette todistaneet lasten olevan omia? Vai tarviiko sitä todistaa?

Kyllä mullakin epäilyttäisi noin monen lapsen ja nimen kanssa :) Mutta outoa pilkunviilausta. Kokeiles kirjoittaa lupalaput niille erinimisille lapsille ja katso mitä virkailija meinaa.

teet helvatan vihaisen puhelun sinne asiakaspalveluun ja pyydät saada puhua jollekkin vastaavalle tai soitat iltalehteen, kyllä ne siinä kohtaa alkaa uskoa ja saatte ehkä jonkin kivan lahjakortin :)

jos on yhteishuoltajuus niin käsittääkseni lapsia ei saa viedä ulkomaille ilman toisen vanhemman lupalappua....näin minulle ilmoitettiin kun erehdyin tyttäreni päästämään tätinsä kanssa tukholman risteilylle..

[QUOTE="...";26608077]mä olisin vetäny laukusta kaikkien kelakortit pöytään...[/QUOTE]

No, mä olin yksin siellä matkatoimistossa varaamassa matkaa... Miehellä taitaa olla lastensa kelakortit tai sit ne on sen exällä... joten en voinut tätäkään tehdä. Mutta täytyypä kerätä kortit kasaan ja käydä varaamassa matka. :) Ja kaipa se onnistuis netinkin kauttakin, mutta oon tottunu tekemään tämän(kin) asian perinteisesti eli paikan päällä.

[QUOTE="...";26608077]mä olisin vetäny laukusta kaikkien kelakortit pöytään...[/QUOTE]

Ja mitä ne kelakortit todistaa? Että on olemassa tietyn niminen ja tietyn ikäinen henkilö, jonka kelakortti on jonkun tyypin laukussa.

Eikös molemmalla aikuisella saa olla kaksi valvottavaa? Eli sen mukaan saisitte ottaa nuo miehen sukunimellä olevat "omana" ja toiset sitten kavereina..

Joo, mutta siis en ole ikinä tälläistä "ongelmaa" kuullut. Kyllä virkailijan pitäisi uskoa, että omia ovat..

on kyllä sellainen sekasotku, että joskus mietin, että voi hyvänen aika sentään. Itse en ottanut mieheni nimeä naimisiin mennessäni ja lapset ovat miehen sukunimellä, mutta ei kukaan ole koskaan kyseenalaistanut minua lasten äitinä, vaikka eri sukunimellä olenkin.

Meillä on perheessä 2 eri sukunimeä, eikä ikinä ole kyselty kenen lapsi esikoiseni on. Kerran on ollut myös siskoni poika matkassa mukana, ja hänellä oli sitten lupalappu siskoltani.

Ei ole matkatoimiston asia kyseenalaistaa asiaa. Toki saavat kysyä ovatko kaikki lapset omia jos on noita tuollaisia sääntöjä, että vain tietty määrä lasten kavereita saa tulla mukaan. Mutta ei mielestäni saisi alkaa väittämään, ettei kaikki lapset ole omia sen jälkeen, kun on vastattu, että omia ovat.

Niin, hiemanhan nuo on vaikeita asioita. Ymmärrän tavallaan myös sitä matkatoimistovirkailijaa, sillä asiakkaat kusettaa monesti aika häikäilemättä jos vain mahdollisuus. Eipä sitä silti saisi mennä kyseenalaistamaan jos asiakas sanoo kaikkien lasten olevan omia, asiatonta käytöstä kyllä siinä mielessä. Kokeilkaa toista toimistoa tai virkailijaa?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26609125:
No eikö tuossa nyt olisi helpointa kirjoittaa ne lupalaput, joissa on niiden ex-miehien allekirjoitukset?

Siis miksi ihmeessä mun pitäisi kiikuttaa lupalaput ex-miehilleni kirjoitettavaksi? Esikoisen isä ei edes tiedä lapsestaan, muut exäni eivät välitä ja kaiken lisäksi minä olen lasteni ainoa huoltaja!

Niin, hiemanhan nuo on vaikeita asioita. Ymmärrän tavallaan myös sitä matkatoimistovirkailijaa, sillä asiakkaat kusettaa monesti aika häikäilemättä jos vain mahdollisuus. Eipä sitä silti saisi mennä kyseenalaistamaan jos asiakas sanoo kaikkien lasten olevan omia, asiatonta käytöstä kyllä siinä mielessä. Kokeilkaa toista toimistoa tai virkailijaa?

Toisesta toimistosta matka varattu eikä kukaan kyseenalaistanut lasten vanhemmuutta.

Yhteistyössä