voisitko seurustella tappotuomion saaneen rattijuopon kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
niin makaa kuin petaa
[QUOTE="JOOO";26604170]Mä en teidän idioottien kanssa jaksa väitellä asiasta josta ette tiedä paskan vertaa. Menkää pesemään niiden mukuloidenne perseitä välillä.[/QUOTE]

pesty jo. Ja kukahan täällä on idiootti rikollisten hyysääjä? En ainakaan minä.

Niin makaa kuin petaa ja turha itkeä kun maito on jo maassa!
 
"vieras"
[QUOTE="JOOO";26604170]Mä en teidän idioottien kanssa jaksa väitellä asiasta josta ette tiedä paskan vertaa. Menkää pesemään niiden mukuloidenne perseitä välillä.[/QUOTE]

Ja sinä mene syksyllä sinne amikseen ja koita oppia jotain.
 
hngdhj
[QUOTE="JOOO";26604170]Mä en teidän idioottien kanssa jaksa väitellä asiasta josta ette tiedä paskan vertaa. Menkää pesemään niiden mukuloidenne perseitä välillä.[/QUOTE]

mene sinä istumaan niiden kännisten amisviiksisten lippalakkipäisten Corollaan kun se on niin siistiiii!!!
 
Mun isäni oli rattijuoppo, aina lähti ajelemaan autolla kun promillet nousi tietyn rajan yli... Ei onneksi ehtinyt tehdä kenellekään muulle mitään, mutta monta kolaria ehti ajaa. Menetti korttinsa ym. mutta eihän sitä autoa sillä kortilla ajeta.. joutui lopulta vankilaan kun ajoi isomman kolarin, onneksi jälleen yksin.. Mutta onneksi tämä vankilakokemus herätti ja siisti tapansa. En mä isää koskaan vähemmän rakastanut ton vankilareissun takia tai että oli rattijuoppo. Rakkaus on myös toisen mahdollisuuden antamista.. Sulla on vielä se, että toi on tapahtunut ennen sua..

Tämän sanottuani totean vielä, että alkoholismi on petollinen sairaus ja retkahdus mahdollinen. Kannattaa olla varovainen...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kjjjkköjlökl;26604376:
On täysin eri asia ajaa autoa kännissä nuorena/lapsena kuin aikuisena!!!!!!!!!
Tämä oli kuitenkin täysi-ikäinen ihminen??? Eikä kaikki ole niin tyhmiä että nuorenakaan menevät humalassa auton rattiin.
 
Fiat Panda
Jos kyseessä ois joku nuoruuden erehdys eikä miehellä olisi alkoholin kanssa ongelmia/käsittelemättömiä traumoja tms. asian suhteen, niin voisin.
Kaikilla meillä on jonkinlainen menneisyys ja jokainen tekee virheitä, ratkaisevaa on se mitä niistä oppii.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Äly hoi
Alkuperäinen kirjoittaja djksajfkdlö;26604417:
Jos auto on täynnä 16-20 vuotiaita poikia niin kyllä on täysin eri asia kuin aikuinen ratissa!
Ne 18-20-vuotiaat on jo täysi-ikäisiä. Ja vielä pahempi juttu tuo että autossa muitakin, vaaransi kaveriensa hengen.
 
"hops"
Mun mieheni on saanut rattijuopumustuomion 18-vuotiaana. Kukaan ei kuollut. Ajamisen syynä oli todellakin nuoruus, tyhmyys ja ajattelemattomuus. Tiedän tapahtumien kulun, sillä olin itse paikalla. En kuitenkaan ehtinyt puuttua tilanteeseen ja estää sitä. Kortti lähti kuivumaan. Tiulanne oli omituinen päähänpisto mieheltäni, joka jo silloin suuttui verisesti, jos jossain rattijuoppo tappoi jonkun, etenkin lapsen.

Tapauksesta on nyt 15 vuotta eikä se ole uusiutunut. Enkä usko sen uusiutuvankaan, ainoa poikkeus voisi olla teoreettinen "porukasta joku loukkaantuu-puhelinta ei ole-naapuriin on liian pitkä matka-selvää kuskia ei ole paikalla" jolloin hän ihan satavarmasti ajaisi naapuriin hakemaan apua (ja vastaisi tietty rattijuopumuksen seurauksista).

Kunnollinen ja alkoholiongelmaton perheenisä hänestäkin tuli. Jos on totta, ettei ap:n mies ota saunakaljaa enempää, missä ongelma? Joo, suku voi kaakattaa, mutta jos mies on ap:lle tärkeä, antaa kaakattaa. Saattaisin huomauttaa takaisin, että mikään määrä moralisointia ei kuollutta henkiin tuo ja kyseessä on ap:n valinta, jonka kanssa muiden on opittava tulemaan toimeen.

Jos mulle kävisi liikenteessä niin, että huomiokykyni herpaantuisi (selvin päin, sillä en juo) ja ajelisin jonkun yli autolla, se olisi kova pala sekä minulle että miehelleni. Mutta ei hän minua siksi jättäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
[QUOTE="hops";26604577]Mun mieheni on saanut rattijuopumustuomion 18-vuotiaana. Kukaan ei kuollut. Ajamisen syynä oli todellakin nuoruus, tyhmyys ja ajattelemattomuus. Tiedän tapahtumien kulun, sillä olin itse paikalla. En kuitenkaan ehtinyt puuttua tilanteeseen ja estää sitä. Kortti lähti kuivumaan. Tiulanne oli omituinen päähänpisto mieheltäni, joka jo silloin suuttui verisesti, jos jossain rattijuoppo tappoi jonkun, etenkin lapsen.

Tapauksesta on nyt 15 vuotta eikä se ole uusiutunut. Enkä usko sen uusiutuvankaan, ainoa poikkeus voisi olla teoreettinen "porukasta joku loukkaantuu-puhelinta ei ole-naapuriin on liian pitkä matka-selvää kuskia ei ole paikalla" jolloin hän ihan satavarmasti ajaisi naapuriin hakemaan apua (ja vastaisi tietty rattijuopumuksen seurauksista).

Kunnollinen ja alkoholiongelmaton perheenisä hänestäkin tuli. Jos on totta, ettei ap:n mies ota saunakaljaa enempää, missä ongelma? Joo, suku voi kaakattaa, mutta jos mies on ap:lle tärkeä, antaa kaakattaa. Saattaisin huomauttaa takaisin, että mikään määrä moralisointia ei kuollutta henkiin tuo ja kyseessä on ap:n valinta, jonka kanssa muiden on opittava tulemaan toimeen.

Jos mulle kävisi liikenteessä niin, että huomiokykyni herpaantuisi (selvin päin, sillä en juo) ja ajelisin jonkun yli autolla, se olisi kova pala sekä minulle että miehelleni. Mutta ei hän minua siksi jättäisi.[/QUOTE]

Ongelma on se että ap selittelee ja puolustelee tapahtunutta, ja lähestulkoon laittaa syyn uhrin eli kuolleen poliisin kontolle.
 
"hops"
Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi;26604544:
Ne 18-20-vuotiaat on jo täysi-ikäisiä. Ja vielä pahempi juttu tuo että autossa muitakin, vaaransi kaveriensa hengen.
18-vuotiaat ovat täysi-ikäisiä. Osa on varsin kypsiäkin. Mutta suurella osalla ei kyllä ole ihan aikuisen kykyjä vielä. Samaan tapaan, kuin joku on koulukypsä kuusivuotiaana, joku toinen vasta pari vuotta myöhemmin. 18-vuotissyntymäpäivä(kään) ei ole mikään maaginen hetki, kun järki pamahtaa päähän.

Puhuisin täysi-ikäisestä mutta en aikuisesta 18-vuotiaan kohdalla. Muistan kyllä itsekin, että kiukutti hitosti, kun vanhempani joskus sanoivat parikymppisiä ihan kakaroiksi, itse olin 19 ja tosi aikuinen. Olinkin kyllä ikäluokkani kypsemmästä päästä. Silti näin kolmekymppisenä silloisten tekstieni lukeminen saa tuskanhien pintaan... ;)

Varhaisaikuiset tekevät tyhmyyksiä. Kuten kaikki muutkin. Tosin jo vaikkapa kolmevuotias ymmärtää yksinkertaisia sääntöjä ja ohjeita, joten on hämmästyttävää, etteivät aikuiset (edes ne vanhatkaan) osaa sisäistää yhtä ohjetta. Jos otat, et aja.

Asenne- ja kypsyystestit pakollisiksi autokouluun mennessä? Jos ei ole järkeä päässä, ei ole asiaa autokouluunkaan ja ajamaan korttia, tervetuloa yrittämään uudelleen ensi vuonna?
 

Yhteistyössä