Aivojumit pinoon! :)

Aevohikka
Mulla monesti tapahtuu puhuessa sellaisia ihmeellisiä lausekäännöksiä... Esimerkiksi erään kerran tarkoitin sanoa "mulla iso pyrä sutii" ja sanoin "mulla iso suti pyörii".

No, erään kerran sitten mieheni mielestäni alkoi saarnata minulle omaan ammattialaani liittyvästä asiasta, että miten se oikein meneekään. Ärtyneenä ärähdin sille sitten, että "Älä opeta sorsaa naimaan!" ("Älä opeta sorsaa uimaan" + "Älä opeta isääsi naimaan" = "Älä opeta sorsaa naimaan!")
 
Sain tuparilahjaksi OleHyvä-tuotteita, mm. pyykinpesuainetta ja shampoota. Oli ensimmäisiä iltoja uudessa kodissa ja olin kaikesta hyvin tohkeissani. Suihkuun mennessä nappasin uuden shampoopullon mukaan, käytin sitä ja lopuksi asettelin sen oikein korostetun hienosti shampoopullotelineeseen. En sitten tullut vilkaisseeksi etikettiä. Myöhemmin ihmettelin kuinka iho tuntui päästä ihan kuivalta ja omituiselta ja löytyihän se syykin lopulta: olin pessyt hiukseni sillä mokomalla pyykinpesuaineella :D
 
Kaadoin eilen täysinäisen lasillisen cokista tietokonepöydälle. Modeemin päälle, tai siis lähelle.

Sen sijaan että olisin napannut modeemin pois cokistulvan tieltä, nostin lasin pystyyn ja kaadoin siihen lisää colaa. Sitten vasta ongin sen jo kastuneen modeemin colalammikosta ja hihkaisin pojalle että toisitko vaikka pyyhkeen.

"Yllättäen" modeemi ei toiminut enää.

Mutta onneksi laitoin asiat tärkeysjärjestykseen, ja ensisijaisesti huolehdin nestetasapainostani :xmas:

Aivot, aivot, missä on ne aivot...
 
Yksi ilta olin hammaspesulle menossa ja yritin saada hanaa auki. Kääntelin ja vääntelin nupista, ja lopulta itku kurkussa huusin miehelle ettei meille tule vettä. Mies kävi keittiössä kokeilemassa, tuli vettä. Tuli kylppäriin katsomaan ja aikansa tuijotti ovelta :O, kun mä veivaan kylmä/lämmin -säätöä edestakaisin ja poraan...
No tässä mä repesin ihan kunnolla :LOL:
 
Kuopuksella oli vauvana käytössä jauhemainen korvike, joten olin joutunut ravistelemaan urakalla pulloja. Sitten yhtenä iltana päätin hörpätä pienen siiderin ennen unia. Otin tölkin jääkaapista ja pistin ravistellen, kunnes tuli tunne ettei joku nyt ihan täsmää.... :D Onneksi tajusin ennen avaamista :D Pikkusen väsytti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
Kaikista hienointa on kun yleisillä paikoilla jumittaa jonkun asian suhteen, ei kukaan sitä tajua kun omassa mielessäsi ajattelet jotain hölmöä.. Mutta antaas olla kun tajuat itse jumisi ja alat hysteerisenä pyrskähtelemään ja (no mä vielä kuulostan ihan hessu hopolta kun mua naurattaa ihan kunnolla) naurat lopulta kaksinkerroin vedet silmissä... Eikä kukaan ympärillä tiedä mille naurat, ja se sitten naurattaa vielä vähän enemmän..

Juteltiin tossa yks päivä lasten pissattamisesta ulos ja totesin ukolle että tytön voi myös nostaa "silleen jaloista ylös" kyykkypissan sijaan niin ei mene ainakaan housut märäksi.. Naapurin ukko vaan virnuili siinä vieressä ja sitten mä tajusin mitä mä olin sanonut... Ja se on hirveetä kun on väsynyt ja alkaa oikein räkätyttämään ja vieressä seisoo joku puolituntematon ihminen.. Kun ei toi juttu nyt niin hauska ollut..
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
Lex
Mun lapseni on allerginen perunalle ja kananmunalle.

Olin tehnyt mielestäni puolen tunnin eineshyllyn tutkimisen jälkeen mainion löydön, kun olin onnistunut bongaamaan valmissalaatin joka oli tehty munattomaan majoneesiin.

Mies katsoi hiuken hitaasti kun aloin lusikoida tätä perunasalaattia poitsun lautaselle samalla vuolaasti kehuen ostostani.:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Joskus kun oltiin mun exän kanssa kahdestaan huvipuistossa fiilistelemässä ja oltiin maailmanpyörän huipulla, niin mulle tuli melkein paniikki et apua kläpit jäi alas :D Mut sit exä onneksi fiksuna ja rauhallisena miehenä kaappasi mut kaikkuun ja kuiskasi korvaan: "Smurre take it easy...vain sä ja mä ja maailmanpyörä" Sit hiffasin mitä hani sanoi :D
 
Foortti harmaana
Mun yks noloimpia on se, kun istuin autossa ja juttelin mun äitin kanssa puhelimessa.
Mietin, että rupeen kasaa kamoja valmiiks kun meen kohta kauppaan ja
etin sitte kännyä.
Huusin sinne puhelimeen paniikissa, että "mä en löydä mun kännyä, se on hukassa"
(mulle känny on elämän ja kuoleman kysymys kun siinä on kaikki kalenterimerkinnätkin yms vuosien ajalta)

Mun äiti oli puhelimessa vaan ensin, että " ---- "
Ja sitte kävi nauraa, mä lähes suutuin, ennenkun tajusin...
 
No ihan just vaan jumi...
Unohduin siis lukeman tätä ketjua, känny torkulla ollut jo jonkin aikaa. Jouduin asettamaan jo uudenkin hälytyksen kännyyn. Ja sitten ihmettelin kas kun tuo känny ei tuossa herätä..

No, eihän se torkku tietty toimi ennen varsinaista herätystä...
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26303254:
Mä etsin tänään silmälasejani ja kuopus huomautti, että mulla on toiset silmillä ja toiset päälaella. Ilmankos en löytänyt rillejäni mistään pöydiltä :D
mun 6v lapsi on alkanut tehä samaa. etsii lasejaan vaikka ne on päässä. ilmeisesti tottunut niihin ihan hyvin. :D
 
Meillä lapset haluu AINA kuunnella muumilevyä autossa, ja mä inhoon sitä. Sen laittaa vaan niin automaattisesti päälle että kun ajoin yksin niin kerkesin varmaan 100km ennenko tajusin et hei mun ei tarvii nyt kuunnella tätä roskaa :)

Toinen oli kun vein lapset mummolaan muutamaksi päiväksi ekaa kertaa olivat ihan itsekseen kaikki kolme. Sitte tulin kotiin ja kiltisti odottamaan että mies tulee töistä kotiin et pääsen kauppaan.... Muutaman tunnin päästä vasta sytytti että mähän voin lähtee kotoa ihan millon vaan ja minne vaan :)
 
"äiskä"
Käytiin lelukaupassa kun esikoinen oli 3 vk ja päätettiin siellä liittää poika kanta-asiakasclubiin. Kassa kyseli siinä osoitteet ja muut tiedot ja sitten pojan nimeä. Minä sitten ihan kauhuissani mietin siinä että apua, kuinka voin unohtaa vauvani nimen! Kunnes muistin että nimeä ei vielä ole.
 
Joskus kun oltiin mun exän kanssa kahdestaan huvipuistossa fiilistelemässä ja oltiin maailmanpyörän huipulla, niin mulle tuli melkein paniikki et apua kläpit jäi alas :D Mut sit exä onneksi fiksuna ja rauhallisena miehenä kaappasi mut kaikkuun ja kuiskasi korvaan: "Smurre take it easy...vain sä ja mä ja maailmanpyörä" Sit hiffasin mitä hani sanoi :D

Mitvit..?

Onneks sä hiffasit koska mä en hiffannut tästä yhtään mitään.
 
mies oli hakenut mäkkäriltä itselleen & lapsille hampurilaiset. tyttäreni ei pidä suolakurkuista
ja pyysi tietenkin ottamaan ne pois. otin ja.. pistin suolakurkut nätisti hampurilaisen pahvikoteloon
mutta itse hampurilaisen viskasin roskiin. itkuhan siitä tuli, miehen täytyi antaa tytölle omansa ja tyytyä itse pelkkiiin ranskanperunoihin
 
Viimeksi muokattu:
Koulussa joskus tossa (m)asennustekniikan tunnilla, kehotettiin ottamaan ens kerralla vasarat suoraan ennen tunnin alkua, ettei tartte sitten enää hakea. Sanoi vielä, että kiinnikkeissä on naulat valmiina.
Mä sitten loppu koulupäivän, 4h, mietin että mikähän vattu on vasara? Miesvaltanen ala, ja en sit kehdannu kysyäkkään keltään. Mietin, että sen on oltava joku tosi mystinen väline.
Koulu loppu, ja äkkiä kipitin kotiin googlaamaan mikä se vasara on.
Nauratti googlauksen jälkeen hieman:whistle:
 
"opiskelija"
Muutamana vuosi sitten aamuvarhaisella valmistauduin peilin edessä lähtemään kouluun edellisöisten opiskelijabileiden jäljiltä. Suihkautin deodoranttia kainaloon välillä ja jatkoin naaman paklausta. Sitten kun siirryin hiusten kimppuun niin ihmettelin kun minun käsivarret olivat liimautuneet kylkiin kiinni. Olin sitten suhauttanut vahvaa hiuskiinnettä kainaloihin....

Toisen kerran jollain aamun oppitunnilla aloin ihmettelemään mikä pistää mun kylkeen.. Kaivoin kainalosta kuumemittarin. Olin aamulla herätessäni tuntenut olon kuumeiseksi ja olin tökännyt kuume mittarin kainaloon (rintaliivin alle) ja unohtanut koko asian ja kuumeisen olon aamutohinoissa. Kuumetta oli 38 astetta... Diu diu
 
Hitto, kun muisti on niin pirun hyvä. Ajattelin tuossa äsken, että kerkiän ilmoittaa poitsun uimakouluun vielä ihan hyvin, ilmoittautuminenhan alkaa _vasta_ 1.6.
Sitten hetken raksutti.... ei helvetti, nythän ON JO kesäkuu, loppua pyöritään.
Noh, onpahan poika varapaikalla edes....
 

Yhteistyössä