Ihan oikeastiko joku vie lapsen lomallaan hoitoon???!!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
En saa unta
Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;26467509:
Eli normia perhe-elämää.Se kuuluu vanhemmuuteen olla lasten kanssa.Moni voisi olla kateellinen teidän tavalliselle perheelle.
Joo niin varmaan on kateellinen siitä että parisuhdekin on muuttunut kämppissuhteeksi ja että olen VÄSYNYT! Minäkin haluan viedä lapset hoitoon että saan olla lomalla.

voi vee mikä keskustelu
No niin, toiset taas räksyttää aidasta, toiset seipäästä.

Minun mielestäni on ihan ok jos lapsi satunnaisesti on päivän hoidossa jos vanhemmilla on jotain asioita hoidettavana tms. Ja jos ei ole niitä isovanhempia minne mukula lykätä kun itse käy vaikka lääkärillä, niin totta kai se lapsi voi siellä päiväkodissa silloin olla. Minusta tässä ei ole mitään väärää.

Siinä sen sijaan on, että jos tosiaankaan lapsi ei saa yhtään lomaa. Että koko kesän joutuu olemaan päiväkodissa vaikka vanhemmat lomailee. Sehän on suorastaan sairasta. Itsekään en kyllä yhtään tällaista perhettä tiedä mutta kai niitä sitten on kun niistä niin kovasti kohkataan.

Sekin on sairasta, että joidenkin mielestä joku yksittäinenkin ns. ylimääräinen hoitopäivä lapsella merkkaa sitä, että vanhemmat eivät osaa eikä halua olla lastensa kanssa. Tai lapset olisi kyllä pitänyt saman tien jättää tekemättä tai muuta bull shittiä. Koska ennen subjektiivista hoito-oikeutta ne mukulat lykättiin isovanhemmille tai naapurin tädille tai olivat keskenään pihalla (hyvinkin pienet) kun äidin piti päästä käymään asioilla tai lääkärissä. Koska aina on ollut tilanteita mihin lapsia ei ole voinut/saanut viedä. Aina on ollut vanhempia jotka ovat tarvineet omaa aikaa. Aina on ollut vanhempia, jotka hoidattavat lapsiaan paljon ulkopuolisella. Silloin ennen vanhaan "hyvään aikaan" lapsia lykättiin sukulaisille hoitoon pitkäksikin aikaa. Tai lapset olivat ainakin hyvin nuoresta yksin kotona tai lapsenlikkana oli joku 8-vuotias naapurin tyttö.

[QUOTE="Vieras";26467513]No sinä ajattelet noin. Minä taas niin, että jokaisen normaalin vanhemman pitäis pääosin antaa lasten olla kotona jos vain mahdollista, tai niitä lapsia ei olisi alun perin pitänyt tehdäkään. Koti on kaikkien koti, ei vain vanhempien jotka voivat sysätä heitä hoitoon kun sattuvat tarvitsemaan ylimääräisiä shoppailu tai kahvittelureissuja. Kahvitelkoon sitten kun lapset pärjäävät yksinkin kotona. Ei se pikkulapsiaika nyt niin kauaa kestä. Eikä niitä lapsia pidä pukata vuoden välein ellei ole kiinnostunut tarjoamaan heille myös kotia jossa heillä on oikeus olla kun vanhemmatkin ovat kotona.[/QUOTE]

Mä taas ajattelen, että koti pitäisi olla hyvä paikka lasten elää. Joskus pitää uhrautua, vaikkapa viemällä lapsi hetkeksi päiväkotiin, jotta kotona olisi taas kaikki hyvin. Elämä ei ole aina yhtä ruusulla tanssimista ja vaikka silloin kun lapsia on suunniteltu, on kaikki ollut hyvin, niin elämä yleensä heittelee puolelta toiselle sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin;26467518:
Miten täällä on aina kyse yksilön oikeuksista.Parisuhdeoikeuksista......miksi perustetaan perhe, jos ei haluta sitoutua lasten hoitoon????????????????????

Lapsen oikeus on saada syntyä hyvään parisuhteeseen ja valitettavan usein elämä pientenlasten ja töiden yhteensovittaminen on erittäin hektistä ja rasittavaa. Varsinkin silloin kiireisimpinä vuosina pitäisi muistaa hoitaa sitä parisuhdetta kun vanhempien muistaa hoitaa myös itseään. Ihan vain lastensa edun vuoksi. Ja tämän sanon ihan siksi, että itse en ole niistä jaksanut pitää niin hyvää huolta, kuin olisi hyväksi ja olen tällä hetkellä todella väsynyt (onneksi näyttäisi olevan valoa tulossa tunnelin päähän).

• Tykkää
Reactions: Minna77
"vieras"
Mullakin on sellainen mies. Enkä pidä häntä harvinaisuutena, samanlaisia on paljon.

Viime kesänä tehtiin molemmat täyttä työviikkoa, ja silti lapsi oli vain jotain viikon tms hoidossa, kun järjestettiin työvuorot (miehen vuorot) siten ettei muksua tarvinnut hoitoon viedä, ja isovanhemmatkin pyysi lapsia mukaansa mökille, veneilemään...

Koko pk-uransa aikana meidän lapset ei ole olleet täyttä viikkoa hoidossa.

Mutta silti me ollaan miehen kanssa joskus tehty niin, että viedään ipana/ipanat (isompi ei enää ole pk-iässä) hoitoon ja vietetään laatuaikaa itsemme tai toistemme kanssa. Hui kauhistus. Eikun ei sittenkään, koska vähemmän nuo tosiaan on hoidossa olleet kuin "me pidämme lapset kotona aina kun itsekin olemme kotona"-ihmisten lapset keskimäärin. Eli me, jotka emme halua olla lastemme kanssa, olemme tosiasiassa enemmän lastemme kanssa mitä moni jeesustelija on... :D. Kiitos sen, ettemme tee 8-16 duunia ma-pe.
Aamen! Mun mies on ollut koti-isänä aikanaan esikoiselle mutta kyllähän se on näin että jos äiti pitää lapsia joskus hoidossa (taustoja tietämättä) niin lapset on perseestä eikä kumpaakaan vanhempaa kiinnosta ikinä koskaan olla niiden kanssa! :D

"Siiri"
Täällä keskustelussa menee monta asiaa sujuvasti kesken:
- toisaalta puhutaan siitä, että toiset lapset ovat KOKO KESÄN päiväkodissa ilman yhtäkään lomaviikkoa
- toisaalta puhutaan siitä, että vanhemmat jonkun harvan kerran vievät lapsen hoitoon omana vapaapäivänään, mutta lapsilla on kuitenkin MONTA VIIKKOA lomaa myös vanhempiensa kanssa
- toisaalta puhutaan siitä, että TERVEET vanhemmat sysäävät hoitovastuun päiväkodille, kun itse haluavat levätä
- toisaalta puhutaan siitä, että vanhemmat ovat SAIRASLOMALLA tai muuten vakavasti uupuneita/masentuneita, eivätkä todellakaan jaksa hoitaa lapsiaan.

Eli vähän menee aidat ja aidanseipäät sekaisin, mutta mitäs siitä...

Itselläni lapset ovat kotona silloin kun minä olen VUOSILOMALLA.
Lapset ovat myös useinmiten kotona silloin jos minulla on joku muu vapaapäivä (saldovapaata tms)
Joskus harvoin saatan viedä lapset hoitoon ja hoitaa asioita. Tällöin kuitenkin lapsilla lyhyempi hoitopäivä.
Sairaana tilanne katsotaan tapaus tapaukselta siitä riippuen jaksanko huolehtia lapsista vai onko kaikille parempi, että minä lepään ja lapset saavat olla "tolpillaan" olevan hoitajan huolehdittavanan.

"vieras"
[QUOTE="Mie";26466158]Minusta sinä olet toiminut vastuullisesti enkä oikeasti "tuomitse" kaikkia, jotka joskus hoidattavat lapsiaan vaikka ovat kotona. Ja muutenkin minusta LOMA ja SAIRASLOMA on ihan eri asia.

Kommenttini oli tarkoitettu enemmänkin näille terveille äideille, jotka perustelevat lapsensa hoitoon viemistä sillä, että siellä on kaikki kaveritkin, ei ne lapset kotona viihdy. Tämän haluaisin kyseenalaistaa...

Ei viihdy kotona... Miksi ei viihdy??? Jos lasten kanssa tehdään mukavia asioita, lomaillaan, käydään mukavissa paikoissa, niin en kyllä usko, että lapsi ei viihtyisi lomalla omien vanhempiensa kanssa.

Ja siellä on kaikki kaveritkin... Onko oikeasti??? Meidän päiväkoti ainakin on hiljentynyt jo kovasti ja juhannuksen jälkeen siellä ei taida olla kuin kourallinen lapsia. Ei sieltäkään niitä kavereita heinäkuussa löydy vaan ne muutamat raukat, jotka siellä keskellä kesääkin ovat, ovat aikalailla itsekseen.[/QUOTE]

En tiedä kuulutko sinä seuraaviin mutta vastaan kuitenkin. Tässähän "ongelmana" juuri onkin se että hoitoon vievät äidit kuten minut on haukuttu täyspaskaksi luuseriksi, itsekkääksi jne taustoja tietämättä. Ja kun kerron taustat niin osa todennäköisesti ymmärtää ja hyväksyy tilanteen jossa lapset on laitettu hoitoon minun sairastumisen takia ja joutuessani sairaalaan. Sen sijaan sitä ei ymmärretä eikä hyväksytä että edelleen pidän lasta silloin tällöin hoidossa _ennaltaehkäisemisen_ takia vaikka toivon mukaan en koskaan joudu saikulla enää sairauteni takia olemaan. Osa tuomitsee ja jyrkästi tuomitseekin tämän tavan ikään kuin olisi parempi ja sallittavaa että tilanne ehtisi taas pahentua siihen että joutuisin saikulle ja sitten olisi ok laittaa lapsi hoitoon. Ja tämä ajattelutapa on minusta älytön. Kyllä, jokaisen tulisi tehdä lapset omien voimavarojen sa mukaan mutta valitettavasti joskus elämä yllättää ja silloin on pelattava niillä korteilla jotka käsissä on ja toimittava oman ja perheen parhaan mukaan.

"Mie"
[QUOTE="vieras";26467958]En tiedä kuulutko sinä seuraaviin mutta vastaan kuitenkin. Tässähän "ongelmana" juuri onkin se että hoitoon vievät äidit kuten minut on haukuttu täyspaskaksi luuseriksi, itsekkääksi jne taustoja tietämättä. Ja kun kerron taustat niin osa todennäköisesti ymmärtää ja hyväksyy tilanteen jossa lapset on laitettu hoitoon minun sairastumisen takia ja joutuessani sairaalaan. Sen sijaan sitä ei ymmärretä eikä hyväksytä että edelleen pidän lasta silloin tällöin hoidossa _ennaltaehkäisemisen_ takia vaikka toivon mukaan en koskaan joudu saikulla enää sairauteni takia olemaan. Osa tuomitsee ja jyrkästi tuomitseekin tämän tavan ikään kuin olisi parempi ja sallittavaa että tilanne ehtisi taas pahentua siihen että joutuisin saikulle ja sitten olisi ok laittaa lapsi hoitoon. Ja tämä ajattelutapa on minusta älytön. Kyllä, jokaisen tulisi tehdä lapset omien voimavarojen sa mukaan mutta valitettavasti joskus elämä yllättää ja silloin on pelattava niillä korteilla jotka käsissä on ja toimittava oman ja perheen parhaan mukaan.[/QUOTE]

Keskustelun sävy tosiaankin on valitettavan musta-valkoinen (ehkä liittyy tällaisen nettikeskustelun luonteeseen), vaikka oikeassa elämässä ehkä suurin osa tajuaa, että sinne mustan ja valkoisen väliin sopii aika monta eri harmaan sävyäkin...

"vieras"
[QUOTE="Mie";26467991]Keskustelun sävy tosiaankin on valitettavan musta-valkoinen (ehkä liittyy tällaisen nettikeskustelun luonteeseen), vaikka oikeassa elämässä ehkä suurin osa tajuaa, että sinne mustan ja valkoisen väliin sopii aika monta eri harmaan sävyäkin...[/QUOTE]

Totta! En usko että kukaan menee ihan oikeasti jollekin sanomaan päin naamaa asioita joita täällä sanotaan. Ja tässä ketjussa tunnutaan puhuvan jo niin monesta asiasta että..:D

"Vieras"
="Siiri";26467945]
Itselläni lapset ovat kotona silloin kun minä olen VUOSILOMALLA.
Lapset ovat myös useinmiten kotona silloin jos minulla on joku muu vapaapäivä (saldovapaata tms)
Joskus harvoin saatan viedä lapset hoitoon ja hoitaa asioita. Tällöin kuitenkin lapsilla lyhyempi hoitopäivä.
Sairaana tilanne katsotaan tapaus tapaukselta siitä riippuen jaksanko huolehtia lapsista vai onko kaikille parempi, että minä lepään ja lapset saavat olla "tolpillaan" olevan hoitajan huolehdittavanan.
Ja tuo kaikki on mielestäni o.k.

ddsddd
[QUOTE="Siiri";26467945]Täällä keskustelussa menee monta asiaa sujuvasti kesken:
- toisaalta puhutaan siitä, että toiset lapset ovat KOKO KESÄN päiväkodissa ilman yhtäkään lomaviikkoa
- toisaalta puhutaan siitä, että vanhemmat jonkun harvan kerran vievät lapsen hoitoon omana vapaapäivänään, mutta lapsilla on kuitenkin MONTA VIIKKOA lomaa myös vanhempiensa kanssa
- toisaalta puhutaan siitä, että TERVEET vanhemmat sysäävät hoitovastuun päiväkodille, kun itse haluavat levätä
- toisaalta puhutaan siitä, että vanhemmat ovat SAIRASLOMALLA tai muuten vakavasti uupuneita/masentuneita, eivätkä todellakaan jaksa hoitaa lapsiaan.

Eli vähän menee aidat ja aidanseipäät sekaisin, mutta mitäs siitä...
[/QUOTE]

Just näin. On todellakin huima ero siinä jos joku lapsi on kaiket vanhempien lomat hoidossa kuin että jos jonkun yksittäisen päivän on pk:ssa vaikka vanhempi vapaapäivällä onkin.
Tai jos vanhempi vie lapsensa pk:n sairaslomalla tai muuten vain huvikseen.

Jotkut tähän ketjuun kirjoittaneet tuomitsevat kaiken yllämainitun. Samaan kastiin vaan eli kelvottomia vanhemmiksi vaikka noissa edellä mainituissa tilanteissa keskenään on huima ero.

Mutta kun on yksisilmäinen ja jyrkkä näkemyksissään niin sitten on.

Mustavalkoista tosiaan. Ennen oli jyrkkä kyllä,lapset kotona. Meillä käydään hoidossa sekä ollaan kotona,ihan lasta ajatellen ja sen enempää täällä avauduttua tilanteesta. Mulle on oikeasti ihan sama mitä puhutaan,tai tultais sanomaan päin kasvoja kun niin harva tietää missä mennään.

En kyllä ymmärrä vaikka miten yritän kun jotkut vievät lapset hoitoon vaikka olisivat itse lomalla. Kouluaikoina jos minulla oli tarpeeksi löysää ja normaalisti lapsella hoitopäivä, hain hänet aiemmin tai jätettiin kokonaan tarhapäivä väliin. Oli ihanaa kun sai järjestettyä extra-aikaa lapsensa kanssa ja heittää vapaalle hänen kanssaan.

Musta on kummallista ettei kyetä käymään virastoissa, kaupassa tai vaikka kampaajalla lasten kanssa. Missähän ne pienet aikanaan oppii kuinka käyttäydytään missään tai oppivat kestämään tylsiäkin hetkiä. Tai että loma ei ole loma jos täytyy kantaa vastuuta lapsensa ulkoiluista, ruokailuista ja muusta perushuollosta mitä päivän mittaan tulee vastaan, pitäisi kai saada mennä ja juosta tukka tötteröllä kuin teininä jotta tulee tarpeeksi vapaa ja levännyt olo :whistle:

• Tykkää
Reactions: Reesu<3
"vieras"
En kyllä ymmärrä vaikka miten yritän kun jotkut vievät lapset hoitoon vaikka olisivat itse lomalla. Kouluaikoina jos minulla oli tarpeeksi löysää ja normaalisti lapsella hoitopäivä, hain hänet aiemmin tai jätettiin kokonaan tarhapäivä väliin. Oli ihanaa kun sai järjestettyä extra-aikaa lapsensa kanssa ja heittää vapaalle hänen kanssaan.
En minäkään ymmärtänyt ennen. Ja minähän olin siis niiiiin hyvä ja välittävä äiti. Hehhehe...osui pilkka omaan nilkkaan.

Musta on kummallista ettei kyetä käymään virastoissa, kaupassa tai vaikka kampaajalla lasten kanssa. Missähän ne pienet aikanaan oppii kuinka käyttäydytään missään tai oppivat kestämään tylsiäkin hetkiä. Tai että loma ei ole loma jos täytyy kantaa vastuuta lapsensa ulkoiluista, ruokailuista ja muusta perushuollosta mitä päivän mittaan tulee vastaan, pitäisi kai saada mennä ja juosta tukka tötteröllä kuin teininä jotta tulee tarpeeksi vapaa ja levännyt olo :whistle:
Tiedätkö sä niiden vanhempien syyt viedä lapsi tarhaan/hoitoon joiden syy ei ole oma laiskuus ja saamattomuus? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää :)

"Vieras"

Näinpä. Ja vaikka täällä joku huuteleekin että ennen oli lapsilla 8 v hoitaja tai jätettiin ojanpientareelle kiviä potkimaan että vanhemat saivat omaa aikaa, niin taitaa olla nuokin olleet silloin niitä sossutapauksia, jota valitttavasti aina löytyy. Silloinhan lapselle onkin parempi olla päiväkodissa kuin kotona. Me kyllä 70-luvulla oltiin äidin mukana apteekissa ja virastoissa jonottamassa, eikä todellakaan jätetty mihinkään, tai hankittu epämääräisiä hoitajia.

Liian mukavuuudenhaluisiksi on monen touhu mennyt. Kun tosiaan on jo ne tiskikoneet ja muut vempeleet apunakin. Ei voi olla niin raskasta olla oman perheen kanssa kotona. Perheeseenhän kuuluvat kaikki, jopa ne lapset.

"voi itku"
Musta on kummallista ettei kyetä käymään virastoissa, kaupassa tai vaikka kampaajalla lasten kanssa. Missähän ne pienet aikanaan oppii kuinka käyttäydytään missään tai oppivat kestämään tylsiäkin hetkiä. :
Noh, mun kampaajalla käynnit kestävät sen 2 tuntia. Minusta nyt on aika työlästä yrittää saada joku 2-3 vuotias taapero viihtymään sen ajan paikoillaan. Juuri viime viikolla kävin hammaslääkärillä juurihoidossa ja paikkauksessa. Siinä kyllä työllistäisi yhden ylimääräisen hoitajan kaitsemaan tuota 2,5-vuotiasta. Koska se ei a) jaksaisi olla paikallaan koko aikaa b) pelkäisi kun äiti makaa suu auki tuolissa ja sitä porataan.

Kun välillä oikeasti on tilanteita ja paikkoja mihin ei ole hyvä tulla lapsen kanssa. Ja jos on mahdollisuus siihen, että lapsi laitetaan hoitoon tällaisten tilanteiden ajaksi, niin miksi ihmeessa sitä tilaisuutta ei saa käyttää. Se on ihan vilpittömästi paras ratkaisu kaikille. Niin minulle, lapselle kuin sen paikan työntekijöillekin. Ja nyt en tosiaankaan puhu mistään kaupassa käynnistä tai 5 minuutin virastokeikasta.

• Tykkää
"Vieras"
[QUOTE="voi itku";26468120]Noh, mun kampaajalla käynnit kestävät sen 2 tuntia. Minusta nyt on aika työlästä yrittää saada joku 2-3 vuotias taapero viihtymään sen ajan paikoillaan. Juuri viime viikolla kävin hammaslääkärillä juurihoidossa ja paikkauksessa. Siinä kyllä työllistäisi yhden ylimääräisen hoitajan kaitsemaan tuota 2,5-vuotiasta. Koska se ei a) jaksaisi olla paikallaan koko aikaa b) pelkäisi kun äiti makaa suu auki tuolissa ja sitä porataan.

Kun välillä oikeasti on tilanteita ja paikkoja mihin ei ole hyvä tulla lapsen kanssa. Ja jos on mahdollisuus siihen, että lapsi laitetaan hoitoon tällaisten tilanteiden ajaksi, niin miksi ihmeessa sitä tilaisuutta ei saa käyttää. Se on ihan vilpittömästi paras ratkaisu kaikille. Niin minulle, lapselle kuin sen paikan työntekijöillekin. Ja nyt en tosiaankaan puhu mistään kaupassa käynnistä tai 5 minuutin virastokeikasta.[/QUOTE]

Pedikyyristä, manikyyristä ja hieronnoista puhumattakaan...ne vasta aikaa vieviä onkin...ei muuta kuin lapset hoitoon ja itseään hoitelemaan. Lapsista viis.

[QUOTE="Vieras";26468127]Pedikyyristä, manikyyristä ja hieronnoista puhumattakaan...ne vasta aikaa vieviä onkin...ei muuta kuin lapset hoitoon ja itseään hoitelemaan. Lapsista viis.[/QUOTE]

oikeasti :D miten viititte..kyllä on äidit tuolla sen näkösiä et tosiaan käydään kynnet ym hoitamassa ja jos sillon on kaveri/mies tai muu henkilö joka voi katsoa niin asia ok mutta jos lapsella on hoitopaikka niin ei missään tapauksessa sinne. Että ootte naurettavia

"Vieras"
Kampaajalla haluan istua rauhassa ja minua oikeasti harmittaa, jos jollakin on lapsia mukana. Toki on joskus itsellänikin, ei sile mitään mahda. Varaan silloin lapsillekin hiusten leikkauksen ja toivon, että se kestäisi mahd kauan.

pyh
[QUOTE="Vieras";26468118]Näinpä. Ja vaikka täällä joku huuteleekin että ennen oli lapsilla 8 v hoitaja tai jätettiin ojanpientareelle kiviä potkimaan että vanhemat saivat omaa aikaa, niin taitaa olla nuokin olleet silloin niitä sossutapauksia, jota valitttavasti aina löytyy. Silloinhan lapselle onkin parempi olla päiväkodissa kuin kotona. Me kyllä 70-luvulla oltiin äidin mukana apteekissa ja virastoissa jonottamassa, eikä todellakaan jätetty mihinkään, tai hankittu epämääräisiä hoitajia.
[/QUOTE]

Höpöhöpö, ei mennä kuin 80-luvulle kun oli vielä ihan normaalia, että 6-7-vuotiaat ekaluokkalaiset olivat yksin kotona koulupäivän jälkeen ties kuinka monta tuntia. Vielä 80-luvulla 3-4 -vuotiaat saivat ulkoilla ilman vanhempia vaikka kuinka. Nykyään palstamammat vetää hernaria nenään jos vaikka 13 vuotias jätetään 4-vuotiaan kanssa yksin kotiin tunniksi. Aikoinani hoisin jo 11-vuotiaana puoli kesää 4-vuotiasta siskoani. Eikä todellakaan oltu mitään sossutapauksia vaan se oli ihan normaaliarkea.

Perheessä ei tarvinut olla kuin yksi normijärkinen alakoululainen, niin hän jäi tarvittaessa lapsenlikaksi. Ja jos tällaista ei ollut niin sukulaiset tai naapurit värvättiin hätiin. Ihan yhtälailla nykyäänkin tehdään virastokeikkoja lasten kanssa mutta väitänpä, että jokainen jolla mahdollisuus on lapsenvahti saada johonkin lääkärillä käyntiin, sen myös ottaa. Turha yhtään kiillotella kruunua.

• Tykkää
"voi itku"
[QUOTE="Vieras";26468127]Pedikyyristä, manikyyristä ja hieronnoista puhumattakaan...ne vasta aikaa vieviä onkin...ei muuta kuin lapset hoitoon ja itseään hoitelemaan. Lapsista viis.[/QUOTE]

Juuh, kato aina kun mun lapset on hoidossa, niin mä makaan helvetin tulessa ja ajattelen, että toivottavasti kaikki riivaajat iskee muhun. Koska eihän elämästä saa ikinä nauttia pätkääkään jos piltti ei ole vähintään puolen metrin päässä.

Viittasin kampaajalla käyntiin lähinnä siinä, että ikinä en taaperon kanssa lähde kampaajalle vaikka joidenkin mielestä se pitäisi hoitua tuosta noin vain. Se on sitten sama onko lapsi isällä, mummolla tai vaikka MLL:n hoitajalla mutta mukaan hän ei tule koska se on epämukavaa KAIKILLE.

Tiedätkö sä niiden vanhempien syyt viedä lapsi tarhaan/hoitoon joiden syy ei ole oma laiskuus ja saamattomuus? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää :)
En toki, mua ei liiemmin kiinnosta udella mitä ja miksi muut tekee mitä tekee. Mutta keskustelun alussa oli laitettu tuo lehtijuttu (ja myöhemmin muitakin vastaavia) että lapset ovat ympäri vuoden hoidossa vaikka vanhemmillla olisi aina jossain välissä lomiakin ja en ymmärrä sellaista. Muutama päivä sinne tai tänne mutta jos vanhemmat tarvii lapsestaan vapaata niin ei voi olla kaikki kunnossa. Ja noilla tapauksilla ei kait sitten olekaan.

"Voi itku", en maininnut lääkäriä hohdokkaassa listassani ;) Eikö kampaamoaikaa voi sitten varata kun lapsi olisi isänsä kanssa jos on useamman tunnin reissu?
Kurjaa ettei lapset saisi näkyä ja kuulua tuolla arkielämän vilskeessä, kaikki on vain varattu aikuisille.

En toki, mua ei liiemmin kiinnosta udella mitä ja miksi muut tekee mitä tekee. Mutta keskustelun alussa oli laitettu tuo lehtijuttu (ja myöhemmin muitakin vastaavia) että lapset ovat ympäri vuoden hoidossa vaikka vanhemmillla olisi aina jossain välissä lomiakin ja en ymmärrä sellaista. Muutama päivä sinne tai tänne mutta jos vanhemmat tarvii lapsestaan vapaata niin ei voi olla kaikki kunnossa. Ja noilla tapauksilla ei kait sitten olekaan.

"Voi itku", en maininnut lääkäriä hohdokkaassa listassani ;) Eikö kampaamoaikaa voi sitten varata kun lapsi olisi isänsä kanssa jos on useamman tunnin reissu?
Kurjaa ettei lapset saisi näkyä ja kuulua tuolla arkielämän vilskeessä, kaikki on vain varattu aikuisille.
Miksi sitten tuomitset jos ei kiinosta/tiedä/utele? Ja viittaan tuohon ettet ymmärrä miksi viedään. Ymmärrätkö jos siihen on pätevä syy vai perustuuko se vain yleistämiseen johon ääripäät on liitetty?

"huoh"
Olematta mitenkään lapsivihamielinen niin tähän kommentoin, että kyllä niitä lapsia näkyy tuolla arkielämän vilskeessä ihan nokko. Eihän juuri mihinkään ole varsinaisesti lapsilta pääsy kielletty. Mutta ei siinäkään ole mitään pahaa jos on paikkoja ja tilanteita, joihin olisi oikeasti suotavampaa ettei sitä pesuettansa sinne raahaa. Ihan jo niiden lastenkin kannalta parempi.

• Tykkää
Reactions: DinaX

Yhteistyössä