Ihan oikeastiko joku vie lapsen lomallaan hoitoon???!!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"röyhkeä koira"
[QUOTE="vieras";26463643]ja toiset sitten käyttää röyhkeästi hyväksi yhteiskuntaa ja päivähoitoa. Viedään lapset sinne niin ei tartte itte hoitaa.[/QUOTE]

Juu. Pääasia ettei tartte itte hoitaa. Päiväkotiin tai isovanhemmille tai perhepäivähoitajalle tai puistotädille tai kaupan lapsiparkkiin. Onhan niitä paikkoja;-)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meilläpäin joo;26460382:
Meillä on naapurissa opettaja joka vie lapsensa hoitoon vaikka jää itse lomalle heti kesäkuun alussa. Viime kesänä piti lasta hoidossa 3 viikkoa oman lomansa alusta ja vei heti elokuun alusta takaisin hoitoon, itse jatkoi vielä lomaa. sama tänä vuonna. Viime vuonna puhui, että jos pitäisi tänä vuonna 4 viikkoa omaa lomaa :/
Mä en kyllä käsitä mitä ihmeen lomaa se oikein on, jos siinä on arkirytmit mukana. Pitää olla tiettyyn kellonaikaan päiväkodissa viemässä ja hakemassa lapsia. Että ihan kotikaupungissa pitää tönöttää koko ajan.

Loman ideahan on, ettei ole kiire tai velvollisuus olla siellä ja täällä tiettyinä kellonaikoina :D.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
juuh
Mulla on useampikin kaveri (yh-äitejä kyllä) joiden lapset ovat päiväkodissa vaikka äiti on kotona. Yksin lapsi on 3 viikkoa lomalla vaikka äiti on 10 viikkoa kotona... Toinen vie lapsen jokaisena vapaapäivänään hoitoon ja lapsi mummolassa hoidossa ne ajat kun päiväkoti on kesällä kiinni.

[QUOTE="vieras";26463674]Mä en kyllä käsitä mitä ihmeen lomaa se oikein on, jos siinä on arkirytmit mukana. Pitää olla tiettyyn kellonaikaan päiväkodissa viemässä ja hakemassa lapsia. Että ihan kotikaupungissa pitää tönöttää koko ajan.

Loman ideahan on, ettei ole kiire tai velvollisuus olla siellä ja täällä tiettyinä kellonaikoina :D.[/QUOTE]

Mä annoin mieheni levätä 2 viikkoa (oikeasti 7 päivää). Vein lapset hoitoon ja hain heidät töideni jälkeen. Yhtenä päivänä tosin joutui viemään, kun menin ennen töitä pojan koululla käymään ja kerran taisi hakea, kun hoitelin asioita. Mutta siis, aika kivasti sai levätä... voi kun joskus itsekin...

[QUOTE="vieras";26463595]Puhuinko vain sinusta? ja puhuinko nyt niistä vakavista taudeista? en. Suurin osa meistä vanhemmista sairastaa juurikin sen perusflunssan tai vatsataudin, ei suinkaan mitään tappavaa tai invalidisoivaa tautia.

Jos joskus iskee sitkeämpi flunssa tai muu pöpö, niin mikään laki ei määrää ulkoiluttamaan lapsia joka päivä. Ruuaksi voi laittaa vaikka purkkihernaria, joka vie muutaman minuutin. Tiskit kyllä odottaa.

Ja joo, voihan viedä hoitoon toki jos sellainen paikka on ja se on ihan kiva. Pointtini nyt oli se että vaikka sinne PÄIVÄKOTIIN ei voisi viedä, niin se ei varmastikkaan olisi vanhemmalle mikään kohtuuton taakka hoitaa lasta jos on itse flunssassa. Sellainen on ylidramatisointia.[/QUOTE]

Mutta siinä normaalissa flunssassa käydään ihan normaalisti töissä. Kun ollaan kipeitä, ollaan kipeitä ja silloin mielestäni lasten on parempi sielä tutussa hoitopaikassa, jossa ollaan varauduttu lasten tuloon ja sen puoleen ei viedä yhteiskunnan varojakaan sen enempää, kuin jos oltaisiin töissä silloin.

Ja kyllä puhuit suoraan minulle ja ymmärsin kyllä, että itse et ole tainnut olla edes kunnolla sairas, tai pidät normaalia tautia invalidisoivana, vaikka ihan normaalisti se menee ohi kunhan saa levätä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26462813]Jepjep, kun ei ole pakko hoitaa itse. Ja sitä sitten on alettu pitää normaalina ja sitä vaaditaan, että hoitopaikka pitää järjestyä ilmaiseksi kun mä olen kipeä, mulla on harrastus, mä halun käydä rauhassa kaupassa, mä tarviin omaa aikaa jnejnejne. Mikäs siinä, kunhan jokainen maksaisi tuollaiset turhanpäiväiset hoidot täysin -itse-. Ihan naurettavaa että yhteiskunnan muka pitää kustantaa kaikille lapsille hoitoa siksi aikaa että äiti saa omaa rauhaa. Kun sitä rahaa EI OLE- Todellakin ihmettelen ettei ne jo ole rajoittanut tai poistanut subjektiivista päivähoito-oikeutta, kun kumminkin se rampa mamma makaa paskoissaan ja syrjäytyvä nuori ei saa tarvitsemaansa hoitoa tai koulutuspaikkaa, kun ei ole rahaa. Mutta tartteehan jokaisen mamman jotain saada rauhassa harrastaa ja muksuille pitää saada vähän viihdykettä kun ei itse viitti järjestää, ja onhan se nyt pyöristyttävää jos ÄITI joutuisi FLUNSSASSA hoitamaan omat lapsensa, siitähän voi tulla vaikka masennus. Näihin sitten pitäisi rahaa riittää..[/QUOTE]

Miksi ihmeessä sinä mulle avaudut? En minä ole hankkinut hoitopaikkaa sen takia että saisin harrastaa, sairastaa tms. vaan lapsilla on hoitopaikka työn takia. Ja ihan maksullinen, vaikkei toki läheskään kaikkia kuluja kata. Mutta jos sairastan esim. oksennustautia tms. kovempaa tautia niin takuulla vien muksun hoitoon kun ei ole pakko hoitaa itse. Vain idiootti koittaisi hoitaa itse ja lapsi olisi ties miten heitteillä. Ihan sitä lastakin ajatellen parempi viedä. Mistään flunssasta en ole puhunut yhtään mitään, se on sun omaa jauhantaa.

patakinnas
On kaksi täysin eri asiaa viedä lapsi muutamana päivänä lomansa aika hoitoon, kuin että lapsi on puolet aikuisen lomasta pk:ssa. Hoitopäivä on lapselle stressaava, vaikka kuinka vanhemmat sanovat, että" kyllä se Aada-Oliver sielä hyvin viihtyy."
Tulee melkein kyynel silmään,kun lukee juttuja lapsista, jotka saavat olla lomalla vain muutaman hassun vkon vuodesta. Ja muuten sitten ollaan 10h hoitopäivä. Sitten naureskellaan "heh heh, olempas nyt huono äiti kun vien lapseni hoitoon" aivan kuin se olisi jotenkin hienoa olla "paska mutsi".

"äiskä"
meillä lapsi on n.5-10 päivää kk hoidossa, ite teen vuorotyötä ma-su ja mies on normipäivät ma-pe ja vain sillon ku ollaan yhtäaikaa töissä, lapsi on hoidossa. ja lomat lapsi on tietenki kotona, ei tulis mieleenkään viedä hoitoon sillon. Mun mielestä on parasta kun saa olla omien lasten kans, mä en tarvi/halua mitään "omaa aikaa" ;)

"Vieras"
Minkälaisia lapsia teillä oikein on kun ette heitä voi kotona pitää kun ise siellä olette? Ihmettelen todella. Meillä ainakin lapset kuuluu tähän ympäristöön, eikä tulisi mieleenkään laittaa heitä hoitoon ellei ole työn puolesta pakko. Outoa vielä ylpeillä sillä että vie lapsen hoitoon että pääsee kahiloihin pyörimään.

juu kato ne vie joskus omalla lomalla hoitoon joilla on oikeasti haastava lapsi tai lapsen sisarus.

Ne jotka ei vie ikinä päivähoitoon kun ovat ite kotona joko a. omaavat helpon kersan b,hyvät tukiverkot muuten c. heillä juoksee lapset 4vuotiaasta asti yksin ulkona! jolloinka lapsen hoito ei voi olal mitenkään rasittavaa(veikkaan että suurin osa onnäitä joilla liian pienet juoksee yksin ulkona, mut hei pahempaahan se päivähoito on, eiks je)
Niin, tai sitten d. Jotkut oikeasti haluavat olla lastensa kanssa, vaikka välillä tekisi mieli vaan lyödä hanskat tiskiin ja itkupotkuraivaroida.

hehh
tämäkin ketju sai loppuaan kohden naurettavat mittasuhteet, jos loppua olisi uskominen palaa työelämään vasta kun lapsi on vähintään 10v. Jos et valmis tähän älä tee lapsia.

Khimaira
On tämä yhteiskunta kyllä ihan perseestä jos päiväkoti on parempi paikka lapselle kuin koti:O
Se on saanut siinäkin mielessä omituiset mittasuhteet, että miten paljon vanhemmat lataavat kasvatuspaineita päiväkodin ja koulun harteille.
Loppujen lopuksi kun normien, yhteiskunnan sääntöjen, käyttäytymisen, kaiken sellaisen kasvatuksen pitäisi tapahtua kotona ja päiväkoti + koulu tukisivat sitä.

"ihmettelen"
[QUOTE="Vieras";26464361]Minkälaisia lapsia teillä oikein on kun ette heitä voi kotona pitää kun ise siellä olette? Ihmettelen todella. Meillä ainakin lapset kuuluu tähän ympäristöön, eikä tulisi mieleenkään laittaa heitä hoitoon ellei ole työn puolesta pakko. Outoa vielä ylpeillä sillä että vie lapsen hoitoon että pääsee kahiloihin pyörimään.[/QUOTE]

Samaa mietin, omia lapsiaan ei jaksa ja haluaa lomaa heistä.
niinhän nämä kyllä tarvitsecat harca viikonloppukin, omaa aikaa.
Jos ollaan lapsia haluttu aika heidän kanssa on omaa aikaa. Eriasia joku pikkujoulu. Kaikissa muissa voivat lapset olla mukana, kun ei öevelletä.

viedras
Olen aina pitänyt lapset lomalla kaiken mahdollisen ajan. Lomat on pidetty eri aikaan ja kaikki lomat yhdessä lasten kanssa.

Toisaalta tämä oman (ja puolison kanssa yhteisen) ajan puute maksoi avioliittomme ja suren sitä loputtomasti. Samoin tuntuu, että se on maaksamassa myös mielenterveyteni, olen täysin uupumassa.

Viisasta olisi laittaa lapset hoitoon, lomallakin välillä, ja pitää vähän omaa lomaa..

Kertokaa ihmeessä jos on parempia ideoita, itseltäni on konstit loppu. Ei ole mummoloita tms. hoitoavuksi.

[QUOTE="äiskä";26464581]niinpä! mä en voi ymmärtää et viedään OMA LAPSI hoitoon sen takia ettei ite pärjätä sen kans kotona.. elämä nyt vaan on elämää, ylä ja alamäkiä :)[/QUOTE]

Mulla ainakaan ei ole ongelmia pärjätä omien lasteni kanssa, mutta olen niin väsynyt, että olen sillä rajoilla kuinka pitkään pärjään itseni kanssa. Tämä vuosi on ollut niin rankka ja olisin levon tarpeessa. Siis levon ilman vastuuta mistään.

TTT
Minusta on julmaa viedä lapsi hoitoon ja itse vain lomailla. Älytöntä tämä nykyajan "vanhemmuus". Parasta lomassa on juuri se, että saa olla lasten kanssa kotona ja tehdä niiden kanssa kaikkea kivaa!

[QUOTE="ihmettelen";26464501]Samaa mietin, omia lapsiaan ei jaksa ja haluaa lomaa heistä.
niinhän nämä kyllä tarvitsecat harca viikonloppukin, omaa aikaa.
Jos ollaan lapsia haluttu aika heidän kanssa on omaa aikaa. Eriasia joku pikkujoulu. Kaikissa muissa voivat lapset olla mukana, kun ei öevelletä.[/QUOTE]
Mä en oo ajatellut ottaa lasta mukaan maanantaina äitiyspolille.

Voin tietty juhlia maanantaina samalla pikkujoulua, niin on hyväksytty syy viedä muksu päiväkotiin...:xmas:

En ymmärrä tätä mustavalkoisuutta. Jos lapsi on joskus hoidossa, vaikka vanhemmat olisikin kotona, niin mitä väliä, jos ja kun ehtii olemaan kotonakin tarpeeksi paljon? Parempi tilanne lapsella tällöin on, kuin sellaisella lapsella, joka on 50 tuntia hoidossa viikosta ja kuukaudesta toiseen, vanhempien ollessa töissä.

"minea"
Eihän kukaaan normaalijärkinen halua viedä lasta lomalla hoitoon :O pitääkö omasta lapsestakin saada lomaa! Jos lapsia tekee niin ne joutaa ite kyllä hoitamaankin! Ja järkikin sanoo että kotona lapsen on parempi olla kun päiväkodissa. Ja lapsellakin saa olla tylsää,ei tarvi joka päivä olla hirveasti virikkeitä!

Yhteistyössä