Ihan oikeastiko joku vie lapsen lomallaan hoitoon???!!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Mitkä ovat siis ne ASIAT joiden takia lapsi menee hoitoon?
Minulla on ollut YKSI sellainen asia tässä 7 vuoden aikana.
Kuopuksen synnytyksen yhteydessä kohtuun jäi rippeitä istukasta, ja 2 viikkoa synnytyksen jälkeen jouduin uudelleen sairaalaan ja kaavintaan ja mies työmatkalla saksassa (murphyn laki).

Lapsilla ei silloin edes enää ollut virallisesti hoitopaikkaa johon mennä (siitä oli luovuttu, kun jäin äitiyslomalle), mutta tutun päiväkodin johtaja oli NIIN IHANA, että otti heidät sinne päiväksi hoitoon.

no....
Silloin isi pitää lomaa töistä,ottaa vaikka palkattoman vapaan.
Sairaalaan ei mennä ilman ajanvarausta joten kyllähän se on tiedossa jo etukäteen. Ja jos auton alle jää niin silloin mennään ambulanssilla eikä ambulanssi koukkaa päiväkodin kautta.

Päiväkoti on tarkoitettu työssäkäyvien vanhempien lapsille jotka ovat työssä.
Suututtaa nämä virikelapset jotka tuuppaavat meidänkin lapset lähipäiväkotia kauemmaksi kun ei riitä tilaa kun mamin oma MircoPetteri tarvitsee virikehoitoa kun mamma on väsynyt ja vauva valvottaa.
Jos tätä lukee joku vauvakuumeinen niin ota äkkiä ehkäisy käyttöön ellet aio hoitaa lapsiasi ITSE.
Tervetuloa sitten vain maksamaan talolainaa meillekkin jos rahaa riittää pitää palkatontakin. Mä olen itse sairaslomalla, hoidoissa käyn 2-3päivää viikossa ja sen 1-2 päivää olen yksin kotona koska olen oikeasti sairas ja hoidot melko väsyttäviä. Lapset pitää 1-2 ylimääräistä vapaata (ja tietysti viikonloput ovat kotona) ihan mun voinnin mukaan. Ja jos isäkin jäisi kotiin niin ei kyllä lainaa saatais maksettua.

assas
Onneksi, onneksi subjektiivista päivähoito-oikeutta ollaan ajamassa alas. Se ei tapahdu vielä ensi vuonna mutta pian kuitenkin ja se on oikein. Lisäksi tulisi ehdottomasti ottaa päiväkohtainen maksu:maksetaan vain niistä päivistä joita käytetään. Saisi kenties joku virikemamma taloudellista kannustetta pitää lapsiakin enemmän lomalla:sääli että vain rahan avulla mutta kuitenkin.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
asasas
nimimerkille no..
aina on ihmisiä jotka ovat monisairaita,ongelmallisia ja muuten vajavaisia hoitamaan lapsiansa. Se on ymmärrettävää (tavaa uudelleen,YMMÄRRETTÄVÄÄ).Vaikka subjektiivinen päivähoito ajettaisiin alas SINÄ varmasti saisit lapsillesi edelleen ph-paikan. Kyse ei ollut SINUSTA vaan terveistä,hyvinvoivista lapsista ja aikuisista. Älä kommentoi asioihin jotka eivät koske sinua, älä ainakaan kertomalla tilanteestasi. Kaikki ymmärtävät ja hyväksyvät sen.

samaa mieltä ainakin osittain
Onneksi, onneksi subjektiivista päivähoito-oikeutta ollaan ajamassa alas. Se ei tapahdu vielä ensi vuonna mutta pian kuitenkin ja se on oikein. Lisäksi tulisi ehdottomasti ottaa päiväkohtainen maksu:maksetaan vain niistä päivistä joita käytetään. Saisi kenties joku virikemamma taloudellista kannustetta pitää lapsiakin enemmän lomalla:sääli että vain rahan avulla mutta kuitenkin.
Mun mielestä ylimääräisistä vapaista olis mukava saada hyvitystä, tietysti :) Jos vanhempi on sairaslomalla niin pitääkö silloinkin hoitaa lapset kotona vaikkei voisi edes sängystä nousta? Ja kuka tulisi sitten aina määrittelemään sairaslomalla olevan vanhemman kunnon?

"Vieras"
[QUOTE="vieras";26461240]Ihanan mustavalkoista :D Ainahan sairaalaan mennä ajanvarauksella :D Sinulla saa tietenkin olla oma mielipiteesi mutta fakta on subjektiivinen päivähoito-oikeus.[/QUOTE]

Niin, surulilsta lasten kannalta tuo ehdoton subjektiivinen päivähoito-oikeus. Onneksi se tulee vielä muuttumaan.

no....
nimimerkille no..
aina on ihmisiä jotka ovat monisairaita,ongelmallisia ja muuten vajavaisia hoitamaan lapsiansa. Se on ymmärrettävää (tavaa uudelleen,YMMÄRRETTÄVÄÄ).Vaikka subjektiivinen päivähoito ajettaisiin alas SINÄ varmasti saisit lapsillesi edelleen ph-paikan. Kyse ei ollut SINUSTA vaan terveistä,hyvinvoivista lapsista ja aikuisista. Älä kommentoi asioihin jotka eivät koske sinua, älä ainakaan kertomalla tilanteestasi. Kaikki ymmärtävät ja hyväksyvät sen.
Mä olen kuitenkin niin vajavainen että sairasloman päätyttyä palaan työpaikkaani josta olen sairaslomalla. Mun mielestä sellainen ns. terve perhe joka laittaa lapsen lomallaan hoitoon ei ole oikeasti terve ja koska en heidän taustoistaan tiedä en ala heitä arvostelemaan vajavaisiksi jne.

[QUOTE="Vieras";26460595]Varmasti oletkin sitten tosi huono äiti kun sinua on oikein kehoitettu viemään lapsesi hoitoon.[/QUOTE]

Kukaan näistä ei ole todennut minun olevan huonoäiti, mutta väsynyt olen ollut ja väsynyt olen nytkin. Nyt kuitenkin kun olen töissä ja lapset hoidossa sen aikaa kun itse ja mies ollaan töissä, en kuitenkaan halunnut niinkään lastenhoitoapua, niin puhuivat, että jos saataisiin kotiapua, mutta saa nähdä miten käy.

jänkytijänkytiketju
Ihanaa että on olemassa subjektiivinen päivähoito-oikeus. Olen vilpittömästi sitä mieltä.

Tokikin lapsillakin pitää olla lomaa ja itse en tiedä yhtään perhettä, joiden pilttejä pidettäisiin läpi vuoden päiväkodissa vaikka vanhemmat lomailee. En yhtään ainoaa perhettä. Perheitä tiedän, joissa joskus lapsi saattaa olla yhden yksittäisen päivän hoidossa vaikka vanhemmalla on vapaata, ja se on minun mielestäni ihan ok. 1-2 päivää/vuosi nyt ei isossa kokonaisuudessa merkkaa yhtään mitään.

jänkytijänkytiketju
Niin ja lisään vielä, että jos vanhempi on esim. sairaslomalla, niin totta kai lapset ovat hoidossa. En ymmärrä sitä, että jos itse pitäisi toipilaana hoitaa lapsia. Samahan se olisi töihin sitten mennä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jänkytijänkytiketju;26461480:
Ihanaa että on olemassa subjektiivinen päivähoito-oikeus. Olen vilpittömästi sitä mieltä.

Ilmeisesti teilläpäin ei sitten ole pulaa päivähoitopaikoista? Tai itse olet saanut paikan sieltä, mistä olet toivonut saavasi? Ainakin etusijalla pitäisi olla lapset, jotka oikeasti paikkaa tarvitsevat. (Ja kyllä, oma lapseni EI päässyt lähipäiväkotiin, eikä siihen seuraavaksi lähimpäänkään...)

nimimerkille no..
Meillä om terve ja hyvinvoiva, vielä kotihoidossa oleva taapero jota toivonmukaan voidaan hoitaa kotona sinne 3v asti. On myös terveet ja hyvinvoivat vanhemmat, mutta silti tuolle lapselle itselleen se päivähoito - vaikka sitten virikemuodossa jos toinen vanhemmista jostain syystä sattuu olemaan kotona - tulee olemaan tärkeää. Haluan hänen oppivan meidän kotona käyttämän kielen lisäksi myös paikallisen kielen ennen kouluikää sekä saavan näin paremmat mahdollisuudet löytää kavereita (aika vaikeaa yli 3v:lle kun kaikki yli 2v lapset on päivät hoidossa ja jos se yhteinen kielikin puuttuu) sekä oppivan toimimaan ryhmässä.

Meillä on myös paljon lääkäri- ja kuntoutuskäyntejä isompien lasten (erityislapsia) asioista. Sellaisia mihin ei joko saa tai ole järkevää ottaa sisarusta mukaan. Koska meillä ei ole sukulaisia lähellä ja nyt jo on välillä tehnyt tiukkaa löytää kuopukselle noiden ajaksi hoitajaa, joten todellakin siinä vaiheessa kun hänellä on itsellään se päivähoitopaikka tulemme hyödyntämään sitä omien työpäiviemme lisäksi myös silloin kun muuten tarvitsemme lapsenvahtia. Jos itse otan siis töistä vapaata mennäkseni johonkin isomman lapsen palaveriin, pienin menee päiväkotiin sen sijaan että yrittäisin etsiä hänelle jostain muualta lapsenvahtia.

Isompien lasten kohdalla noita "asioita" joiden vuoksi olemme pitäneet lapsia hoidossa vapaapäivillä/lomilla on ollut vaikka kuinka. Vaikka meitä on kaksi vanhempaa niin vuorotyöläisillä yhteistä vapaa-aikaa on ollut sen verran rajoitetusti että mielellään olemme hoidelleet asioita lasten ollessa päiväkodissa.

Tosin, meillä päivähoito ei ole ollut koskaan pelkkä lastensäilytyspaikka tai kuntouttavaa päivähoitoa vaan myös ihan joka lapsen oikeus. :) Vaikkei mitään erityistilanteita olisi koskaan ollut niin varmasti lapsemme olisivat aloittaneet päivähoidon siinä 2-3v iässä, silloinkin kun jompikumpi vanhemmista olisi ollut kotona.

[QUOTE="vieras";26461522]
Ilmeisesti teilläpäin ei sitten ole pulaa päivähoitopaikoista? Tai itse olet saanut paikan sieltä, mistä olet toivonut saavasi? Ainakin etusijalla pitäisi olla lapset, jotka oikeasti paikkaa tarvitsevat. (Ja kyllä, oma lapseni EI päässyt lähipäiväkotiin, eikä siihen seuraavaksi lähimpäänkään...)[/QUOTE]

Itse olen subjektiivisen päivähoidon kannalla (tosin joitain tiukennuksia voisi tehdä esim rajoittamalla hoitoaikoja ja määräämällä "pakolliset lomat" niille lapsille kenellä ei ole erityisiä perusteita hoitoon. Siitäkin huolimatta että täällä oli viime syksynä/talvena huutava pula hoitopaikoista ja ihmiset joutuivat viemään lapsiaan hoitoon aivan liian kauas jne. Itse saatiin tuo helposti ratkaistua pitämällä kuopus kotihoidossa kauemmin kuin täällä tavataan tehdä ja tulevassa vuodenvaihteessa milloin hänelle on päivähoitopaikkaa haettu hän tulee sen melkoisella varmuudella saamaan juuri sieltä mistä haluamme. Tosin, jos mitään ihmeellistä ei ilmene, hän aloittaakin päivähoidon vasta 6-12kk myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pk:ntyöntekijä;26461142:
Tämä on täysin käsittämätön ilmiö, jota itse päivähoidon työntekijänä en voi käsittää. Pienet lapset tarvitsevat siinä missä aikuisetkin lomaa. Lapsilla on pitkä rupeama päivähoidossa, lapselle kuitenkin jossain määrin stressaavassa ympäristössä (kova melu, paljon lapsia yms..) Heillä on oikeus lomaan oman perheen kanssa. Sitä oikeasti lapset haluavat. Minun käy niin sääli niitä lapsia jotka vanhempien loma-aikana työnnetään vaikka vieraan päiväkodin kesäpäivystykseen kun oma päiväkoti on suljettu, vain siksi, että vanhemmat saisivat viettää omaa laatuaikaa ilman rasittavia lapsia. Täysin pöyristyttävää. Monelle subjektiivinen päivähoito-oikeus valitettavasti merkitsee enemmän kuin aito välittäminen, rakastaminen ja LÄSNÄOlO oman jälkikasvunsa kanssa. Erittäin surullista mielestäni.

Itse en tunne yhtään tällaista henkilöä, joka näin tekisi. Olisi kiva, jos näissä keskusteluissa, joku sellainenkin sanoisi, että miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja jänkytijänkytiketju;26461493:
Niin ja lisään vielä, että jos vanhempi on esim. sairaslomalla, niin totta kai lapset ovat hoidossa. En ymmärrä sitä, että jos itse pitäisi toipilaana hoitaa lapsia. Samahan se olisi töihin sitten mennä.

Niin ja ihmettelen, että kenen mielestä on lapsen oikeus olla sairaan (esim. yrjötauti tai keuhkokuume) vanhemman kanssa kotona? Eikö se ole lapselle aika tylsää ja vaarallistakin. Tai jos vanhemmalla on jalka poikki, eikä pysty juoksemaan taaperon pesässä. Eikö ulkoilut yms. ole vaarallisia pienelle?

Puolet kesälomastani eli kaksi viikkoa on päiväkodissa joo. Mä tarvitsen vähän omaakin aikaa, että ehdin hoitaa asioita, näin esimerkiksi.

Toki asioille voi ottaa lapsenkin mukaan, mutta miksi ihmeessä raahaisin tyttöni esimerkiksi jonnekin pankkiin tunniksi istumaan, kun hän voi käyttää sen ajan mukavammin vaikka leikkiessä muiden kanssa.

Lisäksi saatan käydä kuntosalilla, kampaajalla tai milloin missäkin sillä omalla ajallani.

Ja lisättäköön vielä, että lapseni on omasta kesälomastani huolimatta pois päiväkodista viisi viikkoa kesän aikana.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
En lukenut koko ketjua, mutta mulla on melkein 3 kuukautta kesälomaa ja lapsi saa olla siitä 2 kk lomalla. Tuon yhden kuukauden aikana on 3 päivää viikossa hoidossa sen vuoksi että saan harrastaa sellaista, johon ei voi ottaa lasta mukaan. Se on täysin sidottu vuodenaikaan ja pidän omana oikeutena harrastaa silloin kun minulla on siihen mahdollisuus ja hyvä hoitopaikka lapselle! Enkä pode yhtään huonoa omatuntoa asiasta :) Ja eiköhän tuo 2 kk kesäloma ole lapsellekin ihan riittävä.

niin samaa mieltä kuin "kolmen äiti".

Tähän ketjuun näköjään vastaavat kaikki väsyneet,sairaat ja raihnaiset jotka eivät jaksa erinäisten ongelmiensa takia hoitaa lapsiaan. Okei, ymmärrän sen. Mutta ne itsekkäät vanhemmat, jotka haluavat "rentoutua", "viettää lomaa" tai "hoitaa asioita" ja survovat lapsensa siksi aikaa hoitoon:ei,ymmäryykseni ei riitä.

Mistä sinä tiedät, mikä on tilanne niillä, jotka ne lapset lomallaa hoitoon vievät? Kun on subjektiivinen hoitomahdollisuus, ei onneksi hoitajillekaan tarvitse selitellä syitä. Toisinsanoen, ei hoitajatkaan aina tiedä, mikä on kotona tilanne. Kaikki voi näyttää hyvälle, vaikka perheessä olisikin sairautta yms.

2

Ilmeisesti teilläpäin ei sitten ole pulaa päivähoitopaikoista? Tai itse olet saanut paikan sieltä, mistä olet toivonut saavasi? Ainakin etusijalla pitäisi olla lapset, jotka oikeasti paikkaa tarvitsevat. (Ja kyllä, oma lapseni EI päässyt lähipäiväkotiin, eikä siihen seuraavaksi lähimpäänkään...)
Kun palasin hoitovapaalta työelämään sain kahdelle lapselle heti hoitopaikan sieltä mistä halusin, tai siis hain sitä sen 3kk ennen niin kuin neuvottiin.
Muutimme toiselle paikkakunnalle niin saimme heti päiväkotipaikan, ei lähimmästä joka on 100m päästä meiltä koska en sinne hakenut, on yksityinen ja kiinni heinäkuut ja en tiennyt että heillä on tarjota varahoitoa. Tämä jonne hain ja josta paikan sain on n. 500m päästä kotoamme, yksityinen sekin.

jänkytijänkytiketju

Ei, lapseni ei saanut ekalla kerralla päivähoitopaikkaa sieltä mistä hain. Ja tämän alueen paikat ovat tupaten täynnä. Silti olen vilpittömästi sitä mieltä, että subjektiivinen päivähoito-oikeus on pelkästään hyvä asia. Enkä kyräillyt yhtään vaikka tiesin, että lähipk:n lapsista moni oli hoidossa vaikka äiti hoisi vauvaa kotona.

Minä en ymmärrä tätä vellovaa päiväkotikielteisyyttä, en sitten millään. Totta kai on huonojakin paikkoja mutta esimerkiksi omani on vallan mainiossa päiväkodissa hoidossa. Vuorotyöläisenä minulla on arkivapaita ja joskus vien lapsen puoleksi päiväksi hoitoon jos on jotain menoa. Sitä tosin tapahtuu aika harvoin enkä koe siitä yhtään huonoa omaatuntoa.

Itsekään en ymmärrä sitä että jotkut lapset ovat lomitta koko vuoden. Sellaisiakin kun kuulemma on, ei tosin omassa tuttavapiirissä. Eikä kumma kyllä tässäkään ketjussa. Luulen, että ne kamalat "ei ikinä lapsilla lomaa" -tapaukset ovat oikeasti niitä, että neljän viikon lomasta lapsi on ehkä 2-3 päivää hoidossa ja loput lomailee ja se ei ole ollenkaan paha.

"vieras"
Niin ja ihmettelen, että kenen mielestä on lapsen oikeus olla sairaan (esim. yrjötauti tai keuhkokuume) vanhemman kanssa kotona? Eikö se ole lapselle aika tylsää ja vaarallistakin. Tai jos vanhemmalla on jalka poikki, eikä pysty juoksemaan taaperon pesässä. Eikö ulkoilut yms. ole vaarallisia pienelle?
No herranjestas mitä uusavuttomuutta. Jos sulla on flunssa, niin varmasti kykenet hoitamaan lastasi silloinkin. Jos sulla on yrjötauti, niin lapsesi saa sen varmasti, kävi sitten päivällä hoidossa tai ei. (sillä kivalla erotuksella että vie sen hiton taudin vielä päiväkotiinkin). Miten näissä tilanteissa YLIPÄÄTÄÄN kykenette hoitamaan lapsianne, siis esim. viikonloppuisin ja iltaisin kun se pyhä päiväkoti on kiinni? Miten kotiäidit pystyy? miten yksinhuoltajat? Kyllä sitä ollaan niin avuttomia nykyään että voi itku. Että ihan vaarallista olla lapselle kotona jos äidillä on oksennustauti, anna mun kaikki kestää.....

Sairaalahoitoa vaativat sairaudet sitten on asia erikseen, jooko. Silloinhan täytyy jo oikeasti miettiä kuka sen lapsen hoitaa kun itse ei ole kotona. Mutta sekään ei välttämättä ole taas yhteiskunnan ongelma.

Kyllä nykyihmisillä on mennyt vellit ja puurot sekaisin sen suhteen mikä on yksilön vastuuta, ja mikä yhteiskunnan. Kaikki velvollisuudet mitä liittyy omiin lapsiin niin pitäisi yhteiskunnan hoitaa, oli kyse sitten virikkeiden hankkimisesta lapselle taikka hoitopaikan järjestäminen esim. koulujen loma-aikaan. Kaikki mulle heti ilmaiseksi hopeatarjottimella. Menkääs tonne valtameren toiselle puolelle, siellä ei kukaan hoidata lapsiaan puoli-ilmaiseksi vaikka kävis töissä 10h päivässä. Puhumattakaan että esim. kotiäiti saisi lapsilleen ilmaisen hoitopaikan virikkeiden nimissä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26462697]No herranjestas mitä uusavuttomuutta. Jos sulla on flunssa, niin varmasti kykenet hoitamaan lastasi silloinkin. Jos sulla on yrjötauti, niin lapsesi saa sen varmasti, kävi sitten päivällä hoidossa tai ei. (sillä kivalla erotuksella että vie sen hiton taudin vielä päiväkotiinkin). Miten näissä tilanteissa YLIPÄÄTÄÄN kykenette hoitamaan lapsianne, siis esim. viikonloppuisin ja iltaisin kun se pyhä päiväkoti on kiinni? Miten kotiäidit pystyy? miten yksinhuoltajat? Kyllä sitä ollaan niin avuttomia nykyään että voi itku. Että ihan vaarallista olla lapselle kotona jos äidillä on oksennustauti, anna mun kaikki kestää.....

Sairaalahoitoa vaativat sairaudet sitten on asia erikseen, jooko. Silloinhan täytyy jo oikeasti miettiä kuka sen lapsen hoitaa kun itse ei ole kotona. Mutta sekään ei välttämättä ole taas yhteiskunnan ongelma.

Kyllä nykyihmisillä on mennyt vellit ja puurot sekaisin sen suhteen mikä on yksilön vastuuta, ja mikä yhteiskunnan. Kaikki velvollisuudet mitä liittyy omiin lapsiin niin pitäisi yhteiskunnan hoitaa, oli kyse sitten virikkeiden hankkimisesta lapselle taikka hoitopaikan järjestäminen esim. koulujen loma-aikaan. Kaikki mulle heti ilmaiseksi hopeatarjottimella. Menkääs tonne valtameren toiselle puolelle, siellä ei kukaan hoidata lapsiaan puoli-ilmaiseksi vaikka kävis töissä 10h päivässä. Puhumattakaan että esim. kotiäiti saisi lapsilleen ilmaisen hoitopaikan virikkeiden nimissä.[/QUOTE]

Silloin kun olin kotiäiti niin hoidin lapseni itse. Yhden kerran miehen oli pakko lähteä koska olin niin huonossa kunnossa > sappirakon tulehdus pitkittyneestä sappikohtauksessa. Jos olisi ollut hoitopaikka olisin taatusti vienyt lapsen sinne. Ja nykyään kun on hoitopaikka eikä ole PAKKO hoitaa lasta itse sairaana niin takuulla vien hoitoon, vaikka pakon edessä pystyisinkin hoitamaan.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Ensi maanantaina ajattelin viedä, vaikka olenkin 'lomalla' (äitiys-sellaisella) ja mieskin vapaalla. Haittaakse?

Pojalle on varattu hoito ensi viikon loppuun asti, sitten hänellä alkaa virallinen loma (tosin on lomaillut jo viime viikolla ja koko tämän viikon ja jo toukokuussa jajaja...) joka kestää 14.8. asti. Silloin menee eskariin.

Viime kesänä paiskittiin miehen kanssa täyttä työviikkoa molemmat, ja lapsi (ainoa pk-ikäisemme) oli hoidossa vissiin viikon tai pari. Ei siitä kirkkaampaa kruunua saanut, joten ei ajateltu vastaanottaa kivitystuomiota siitäkään, jos viemme lapsen joskus kesällä hoitoon vaikka muu perhe on kotona (ts. ei töissä tai koulussa).

Meillä on lapset lomalla juhannuksesta elokuun alkuun asti. Mulla on itsellä sen lisäksi pari viikkoa kesäkuussa ja pari viikkoa elokuussa lomaa ja silloin vien lapset päiväkotiin leikkimään päiväksi. Minä saan silloin tehdä niitä asioita, mistä itse rentoudun. Ihanaa luuhata kahviloissa, putiikeissa ja mennä vaikka leffaan keskellä päivää tai maata rannalla ilman, että joka sekunti pitää juosta jonkun perässä ja vahdata. Lasten kanssa ehdin kyllä olemaan vielä monta tuntia hoitopäivän jälkeen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26462766]Silloin kun olin kotiäiti niin hoidin lapseni itse. Yhden kerran miehen oli pakko lähteä koska olin niin huonossa kunnossa > sappirakon tulehdus pitkittyneestä sappikohtauksessa. Jos olisi ollut hoitopaikka olisin taatusti vienyt lapsen sinne. Ja nykyään kun on hoitopaikka eikä ole PAKKO hoitaa lasta itse sairaana niin takuulla vien hoitoon, vaikka pakon edessä pystyisinkin hoitamaan.[/QUOTE]

Jepjep, kun ei ole pakko hoitaa itse. Ja sitä sitten on alettu pitää normaalina ja sitä vaaditaan, että hoitopaikka pitää järjestyä ilmaiseksi kun mä olen kipeä, mulla on harrastus, mä halun käydä rauhassa kaupassa, mä tarviin omaa aikaa jnejnejne. Mikäs siinä, kunhan jokainen maksaisi tuollaiset turhanpäiväiset hoidot täysin -itse-. Ihan naurettavaa että yhteiskunnan muka pitää kustantaa kaikille lapsille hoitoa siksi aikaa että äiti saa omaa rauhaa. Kun sitä rahaa EI OLE- Todellakin ihmettelen ettei ne jo ole rajoittanut tai poistanut subjektiivista päivähoito-oikeutta, kun kumminkin se rampa mamma makaa paskoissaan ja syrjäytyvä nuori ei saa tarvitsemaansa hoitoa tai koulutuspaikkaa, kun ei ole rahaa. Mutta tartteehan jokaisen mamman jotain saada rauhassa harrastaa ja muksuille pitää saada vähän viihdykettä kun ei itse viitti järjestää, ja onhan se nyt pyöristyttävää jos ÄITI joutuisi FLUNSSASSA hoitamaan omat lapsensa, siitähän voi tulla vaikka masennus. Näihin sitten pitäisi rahaa riittää..

Yhteistyössä