Ihan oikeastiko joku vie lapsen lomallaan hoitoon???!!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voi luoja! On pikkuisen eri asia että lapset on hoidossa isovanhemmilla. Sehän on lähes koti lapsille. Mitä ihmettä selitätte lapsille kun viette ne hoitoon ja lomailette itse? Äiti ja isi ei nyt vaan jaksa teitä? Mahtavat olla katkeria aikuisina tuosta.
Voi luoja! Etkö tajunnut vieläKÄÄN pointtiani. Se on se että on turha kiillottaa omaa kruunuaan siitä kuinka me "emme hoidata koskaan lasta päiväkodissa yhtään ylimääräistä" jos kokonaisuus on se että lapset on arkisin aina hoidossa (miinus lomat) + vielä viikkoja isovanhemmilla + vielä yökyläilyt päälle. Joka tapauksessa ne lapset on hoidossa, pois vanhempien jaloista, pois koska vanhemmat niin haluaa ja tarvitsee. Voin lyödä vaikka vetoa että juuri näiden lapset on kokonaisuuden kannalta PALJON enemmän hoidossa kuin meidän lapset (joista toinen ei käytännössä koskaan, koska koululainen) vaikka pienempi osa-aikahoidossa onkin ja hoidossa esim. nyt vaikka itse olen kotona. Ja pelkästään tämän takia minutkin on leimattu huonoksi ja itsekkääksi ja paskaksi ja täysluuseriksi ja mitähän muuta olikaan :D Ja erittäin harmillista jos teidän lasten hoitopaikat on vaan säilytyspaikkoja, meillä lapsi tykkää olla valtavasti hoitajallaan (ei ole missään isossa lapsiryhmässä päiväkodissa) vaikka tykkää olla myös kotonakin :) Mitä sinä sanot lapsillesi kun hylkäät ne viikoiksi tai öiksi isovanhempien hoitoon? Taitaa tulla katkeria aikuisia :(

"kolmen äiti"
[QUOTE="vieras";26460685]Tässäpä pointtini taas tulikin! Teillä hoitaa isovanhemmat 1-2 viikkoa (minusta tosi paljon auttavat) vuodessa + vielä yökyläilyt päälle ja jos vielä kaiken lisäksi muksut on arkipäivät hoidossa niin olisi sangen kummallista jos tekisikin tiukkaa olla muksujen kanssa. Mutta esimerkiksi meillä isovanhemmat jne kaukana eivätkä voi auttaa joten me pidetään se 1-2 viikkoa siellä päivähoidossa kesäaikaan ylimääräistä.[/QUOTE]

Katso viesti 74
Ei ole meillä kanssa mummolaa lähettyvillä eikä samalla paikkakunnalla ketään muitakaan sukulaisia.
Miehen siskolla on ollut tapana ottaa lapset kerran vuodessa yhdeksi yöksi yökylään.
Siinä minun ja mieheni vapaa-aika ilman lapsia sitten onkin.
Mutta en minä ole koskaan ajatellutkaan, että tarvitsisin lomaa/vapaata lapsista.
Minä väsyn työhön ja arjen kiireyteen.
Lomalla on mukava olla lasten kanssa, kun on aikaa ja mahdollisuuksia tehdä kaikkea mukavaa yhdessä.

"vieras"
[QUOTE="kolmen äiti";26460734]Meillä on lapsilla pitkät hoitopäivät 8-16.30 (pitkien työmatkojen mukanaan tuoma PAKKO) viitenä päivänä viikossa. Itselläni ja miehelläni on lisäksi vaativa työ, joten TOTTAKAI sitä on välillä väsynyt, varsinkaan kun mummolaa tai muutakaan "turvaverkkoa", jolla lapsia voisi hoidattaa ei ole. Me hoidamme lapsiamme aina, kun emme ole töissä. Jos jommalla kummalla joskus harvoin on omia menoja, niin silloin toinen hoitaa lapsia.

Siltikään ei ole KOSKAAN tullut mielessä pitää lapsia päiväkodissa silloin kun itsellä on vapaapäivä/loma. En ole oikeastaan koskaan edes ajatellut, että haluaisin lomaa lapsistani. Minulle lasteni kanssa viettämäni on suunnattoman arvokasta ja nautin siitä suuresti. Varsinkin lomalla, kun ei ole sitä ainaista kiirettä seuralaisena.

Meille päiväkoti on pakon sanelema tosiasia, sillä jossainhan niiden lasten on oltava silloin kun me olemme töissä. Onneksemme lapsillamme on vieläpä niin hyvä hoitopaikka, että ovat siellä mielellään. Mutta ei päiväkoti nyt kotia korvaa kuitenkaan.

Meillä ainakin lapset odottaa kesälomaa kovasti. Silloin tehdään kaikkea mukavaa yhdessä perheenä. Eikä lapsia yhtään haittaa vaikka eivät juurikaan tapaa kavereitaan kuuteen viikkoon.[/QUOTE]

Jos suoraan sanotaan niin minä taas en kovin korkealla arvosta näitä vanhempia jotka hoidattavat muksujaan PITKÄT päivät viikosta ja kuukaudesta toiseen päiväkodissa koska on "pakko" Totta kai lasten vbviettämä aika on teille arvokasta kun ettehän te ehdi olla lastenne kanssa kuin muutaman tunnin päivässä! :(

"vieras"
[QUOTE="kolmen äiti";26460787]Katso viesti 74
Ei ole meillä kanssa mummolaa lähettyvillä eikä samalla paikkakunnalla ketään muitakaan sukulaisia.
Miehen siskolla on ollut tapana ottaa lapset kerran vuodessa yhdeksi yöksi yökylään.
Siinä minun ja mieheni vapaa-aika ilman lapsia sitten onkin.
Mutta en minä ole koskaan ajatellutkaan, että tarvitsisin lomaa/vapaata lapsista.
Minä väsyn työhön ja arjen kiireyteen.
Lomalla on mukava olla lasten kanssa, kun on aikaa ja mahdollisuuksia tehdä kaikkea mukavaa yhdessä.[/QUOTE]

En kommentoinut sinulle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26460803]Jos suoraan sanotaan niin minä taas en kovin korkealla arvosta näitä vanhempia jotka hoidattavat muksujaan PITKÄT päivät viikosta ja kuukaudesta toiseen päiväkodissa koska on "pakko" Totta kai lasten vbviettämä aika on teille arvokasta kun ettehän te ehdi olla lastenne kanssa kuin muutaman tunnin päivässä! :([/QUOTE]

Ei näy kaikki rivit koneella niin pitää summassa kirjoittaa. korkealle. ja lasten kanssa viettämä aika

"nelly83"
[QUOTE="vieras";26460685]Tässäpä pointtini taas tulikin! Teillä hoitaa isovanhemmat 1-2 viikkoa (minusta tosi paljon auttavat) vuodessa + vielä yökyläilyt päälle ja jos vielä kaiken lisäksi muksut on arkipäivät hoidossa niin olisi sangen kummallista jos tekisikin tiukkaa olla muksujen kanssa. Mutta esimerkiksi meillä isovanhemmat jne kaukana eivätkä voi auttaa joten me pidetään se 1-2 viikkoa siellä päivähoidossa kesäaikaan ylimääräistä.[/QUOTE]

No silloin kun lapset ovat mummolassa, niin me olemme miehen kanssa töissä ja tehdään silloin pitkää päivää. Nämä 1-2vko ovat siis LAPSILLE ylimääräistä lomaa, pois päiväkodista. En tietenkään anna lapsia mummolaan jos olen itse lomalla!! Ja juu, tiedän kyllä olevani etuoikeutettu, kun minulla on äiti, joka nauttii lasten kanssa olemisesta, mutta eipä meilläkään lapset ole kun n.1krt/vuosi ilman meitä yöhoidossa. Mä olen ajatellut asian niin, että nautin lapsista kun ovat vielä pieniä. Me ehditään lomailla omassa rauhassa sitten kun lapset on isoja. Jokainen toki taplaa tyylillään ja sempä vuoksi en ole sanonut, että muut eivät saisi viedä lapsiaan hoitoon. Jos vanhemmat tarvitsevat lomaa ilman lapsia, luulen että se on myös lapsille paras ratkaisu. Itse vaan pyrin käyttämään päiväkotia niin vähän kun mahdollista, koska olen sitä mieltä, että (ainakin omille) lapsille se on niin parempi.

"kolmen äiti"
[QUOTE="vieras";26460803]Jos suoraan sanotaan niin minä taas en kovin korkealla arvosta näitä vanhempia jotka hoidattavat muksujaan PITKÄT päivät viikosta ja kuukaudesta toiseen päiväkodissa koska on "pakko" Totta kai lasten vbviettämä aika on teille arvokasta kun ettehän te ehdi olla lastenne kanssa kuin muutaman tunnin päivässä! :([/QUOTE]

No minä nyt en taas kovin paljon sinun arvostamisista tai arvostamatta jättämisistä paljon perusta...

Minä puolestani taas en kovin korkealle arvosta ihmistä, jota osa-aikatyö rasittaa niin paljon, että sen takia pitää ottaa lapsiavapaita viikkoja ja hoidattaa lapsia päiväkodissa oman loman aikana... Mutta minä olenkin lapsesta asti oppinut kovaan työntekoon ja ahkeruuteen.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";26460783]Voi luoja! Etkö tajunnut vieläKÄÄN pointtiani. Se on se että on turha kiillottaa omaa kruunuaan siitä kuinka me "emme hoidata koskaan lasta päiväkodissa yhtään ylimääräistä" jos kokonaisuus on se että lapset on arkisin aina hoidossa (miinus lomat) + vielä viikkoja isovanhemmilla + vielä yökyläilyt päälle. Joka tapauksessa ne lapset on hoidossa, pois vanhempien jaloista, pois koska vanhemmat niin haluaa ja tarvitsee. Voin lyödä vaikka vetoa että juuri näiden lapset on kokonaisuuden kannalta PALJON enemmän hoidossa kuin meidän lapset (joista toinen ei käytännössä koskaan, koska koululainen) vaikka pienempi osa-aikahoidossa onkin ja hoidossa esim. nyt vaikka itse olen kotona. Ja pelkästään tämän takia minutkin on leimattu huonoksi ja itsekkääksi ja paskaksi ja täysluuseriksi ja mitähän muuta olikaan :D Ja erittäin harmillista jos teidän lasten hoitopaikat on vaan säilytyspaikkoja, meillä lapsi tykkää olla valtavasti hoitajallaan (ei ole missään isossa lapsiryhmässä päiväkodissa) vaikka tykkää olla myös kotonakin :) Mitä sinä sanot lapsillesi kun hylkäät ne viikoiksi tai öiksi isovanhempien hoitoon? Taitaa tulla katkeria aikuisia :([/QUOTE]

O.K, eli et tajua. Antaa olla sitten.

"nelly83"

Siitäkin huolimatta (vaikka meilläkin hoitopäivät venyy yli 8h), vietämme lasten hoitopäivän TÖISSÄ! Ei kotona viettämässä lomaa ilman lapsia. Meillä ainakin molemman vanhemmista töissä 8h/pv, joten kovin paljon lyhyempiin hoitopäiviin ei tällähetkellä ole mahdollisuutta.

just
[QUOTE="vieras";26460783]Voi luoja! Etkö tajunnut vieläKÄÄN pointtiani. Se on se että on turha kiillottaa omaa kruunuaan siitä kuinka me "emme hoidata koskaan lasta päiväkodissa yhtään ylimääräistä" jos kokonaisuus on se että lapset on arkisin aina hoidossa (miinus lomat) + vielä viikkoja isovanhemmilla + vielä yökyläilyt päälle. Joka tapauksessa ne lapset on hoidossa, pois vanhempien jaloista, pois koska vanhemmat niin haluaa ja tarvitsee. Voin lyödä vaikka vetoa että juuri näiden lapset on kokonaisuuden kannalta PALJON enemmän hoidossa kuin meidän lapset (joista toinen ei käytännössä koskaan, koska koululainen) vaikka pienempi osa-aikahoidossa onkin ja hoidossa esim. nyt vaikka itse olen kotona. Ja pelkästään tämän takia minutkin on leimattu huonoksi ja itsekkääksi ja paskaksi ja täysluuseriksi ja mitähän muuta olikaan :D Ja erittäin harmillista jos teidän lasten hoitopaikat on vaan säilytyspaikkoja, meillä lapsi tykkää olla valtavasti hoitajallaan (ei ole missään isossa lapsiryhmässä päiväkodissa) vaikka tykkää olla myös kotonakin :) Mitä sinä sanot lapsillesi kun hylkäät ne viikoiksi tai öiksi isovanhempien hoitoon? Taitaa tulla katkeria aikuisia :([/QUOTE]

Meillä muksut haluavat mummolaan. Mummo on läheinen ja rakas lapsille ja eivät tosiaan ole siellä hoidossa vaan lomalla mummon kanssa!!! Ja tällä tavallahan lapsi saa niitä ylimääräisiä lomia päiväkodista jos mummolla on mahdollisuus ottaa heidät luokseen. Meillä lapset haluavat myös käydä kummeilla yökylässä koska silloin saa olla yksin sen oman kummin kanssa ja saa 100% huomion kun ei ole sisarukset mukana. Meillä sattuu vielä nämä rakkaimmat kummit olemaan lapsettomia niin saa sen kyläilyn ajaksi aikuisen kokonaan itselleen kun kotona on sisaruksetkin. Ja mun mielestä nämä ovat juurikin kyläilyjä. Jos itse tarviin jonkin menon takia hoitajaa niin silloin lapset ovat hoidossa.

"vieras"
[QUOTE="kolmen äiti";26460856]No minä nyt en taas kovin paljon sinun arvostamisista tai arvostamatta jättämisistä paljon perusta...

Minä puolestani taas en kovin korkealle arvosta ihmistä, jota osa-aikatyö rasittaa niin paljon, että sen takia pitää ottaa lapsiavapaita viikkoja ja hoidattaa lapsia päiväkodissa oman loman aikana... Mutta minä olenkin lapsesta asti oppinut kovaan työntekoon ja ahkeruuteen.[/QUOTE]

Et perusta mutta silti piti päästä ivaamaan? ;) Ensinnäkin juuri sanoin että toinen ei ole koskaan hoidossa. Ei ole tarvinnut olla eskariaikaan iltapäiväkerhoissa eikä myöskään nyt koululaisena. + tietenkin vuosien kotihoidot siskon syntyessä jne ja kotihoito ylipäänsä yli 2-vuotiaaksi kuten myös siskonsa :) En myöskään ole sanonut missään vaiheessa että _työni_ rasittaa minua. Meillä taas arvostetaan itsensä elättämistä mutta ennen kaikkea sitä että lapset saavat olla kotona reilusti enemmän kuin keskivertolapset emmekä heitä laittaisi rahan takia kokopäivähoitoon arkiviikoiksi vuodesta toiseen. :) Silti toinen on välillä hoidossa ja minä kotona ja se palvelee nimenomaan meidän perheen etuja kokonaisvaltaisesti. Monta kertaa todettu ja hyväksi havaittu :)

"vieras"
[QUOTE="nelly83";26460886]Siitäkin huolimatta (vaikka meilläkin hoitopäivät venyy yli 8h), vietämme lasten hoitopäivän TÖISSÄ! Ei kotona viettämässä lomaa ilman lapsia. Meillä ainakin molemman vanhemmista töissä 8h/pv, joten kovin paljon lyhyempiin hoitopäiviin ei tällähetkellä ole mahdollisuutta.[/QUOTE]

Kukin tekee elämänsä sellaiseksi mitä arvostaa :) Me emme arvosta rahaa niin korkealle että lapset menisi sen takia kaikiksi päiviksi hoitoon. Meillä on muksu osa-aikahoidossa, minä osa-aikatöissä sen mukaan mitä terveys sallii ja silti meillä lapset on todella paljon kotona kokonaisuutta ajatellen. Kaikkia ajatellen mahtava ratkaisu! :)

"Tintti"
[QUOTE="vieras";26460899]Et perusta mutta silti piti päästä ivaamaan? ;) Ensinnäkin juuri sanoin että toinen ei ole koskaan hoidossa. Ei ole tarvinnut olla eskariaikaan iltapäiväkerhoissa eikä myöskään nyt koululaisena. + tietenkin vuosien kotihoidot siskon syntyessä jne ja kotihoito ylipäänsä yli 2-vuotiaaksi kuten myös siskonsa :) En myöskään ole sanonut missään vaiheessa että _työni_ rasittaa minua. Meillä taas arvostetaan itsensä elättämistä mutta ennen kaikkea sitä että lapset saavat olla kotona reilusti enemmän kuin keskivertolapset emmekä heitä laittaisi rahan takia kokopäivähoitoon arkiviikoiksi vuodesta toiseen. :) Silti toinen on välillä hoidossa ja minä kotona ja se palvelee nimenomaan meidän perheen etuja kokonaisvaltaisesti. Monta kertaa todettu ja hyväksi havaittu :)[/QUOTE]

jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia...
Jos et kertakaikkiaan pysty näkemään mitään eroa siinä, että ITSE LOMAILET ja lapsi on hoidossa tai että ITSE OLET TÖISSÄ ja lapsi hoidossa, niin ei sitten.
Ei sinun kanssa kannata vääntää...
Vietä vaan lomaa lapsistasi, jos kerran sitä tarvitset.
Itse en ole koskaan tuntenut tarvitsevani lomaa omista lapsistani.
Lomaa toki tarvitsen minäkin, niin kuin lapsenikin.

"vieras"
Meillä muksut haluavat mummolaan. Mummo on läheinen ja rakas lapsille ja eivät tosiaan ole siellä hoidossa vaan lomalla mummon kanssa!!! Ja tällä tavallahan lapsi saa niitä ylimääräisiä lomia päiväkodista jos mummolla on mahdollisuus ottaa heidät luokseen. Meillä lapset haluavat myös käydä kummeilla yökylässä koska silloin saa olla yksin sen oman kummin kanssa ja saa 100% huomion kun ei ole sisarukset mukana. Meillä sattuu vielä nämä rakkaimmat kummit olemaan lapsettomia niin saa sen kyläilyn ajaksi aikuisen kokonaan itselleen kun kotona on sisaruksetkin. Ja mun mielestä nämä ovat juurikin kyläilyjä. Jos itse tarviin jonkin menon takia hoitajaa niin silloin lapset ovat hoidossa.
Huoh. Pointti ei ollut se että miksi lapset ovat hoidossa. Vaan pointti oli hoidon _määrä_ On tekopyhää tulla kertomaan kuinka ei ikinä laittaisi vapaapäivänä lasta PÄIVÄhoitoon vaan haluaa viettää kaiken ajan lapsen kanssa ja sitten samalla kertoo kuinka lapset on monta viikkoa isovanhemmilla hoidossa. Ja meillä on niin huippu hoitaja että on kysynyt jopa kesäloman aikana mukaan reissuun jonne on muiden hoitolasten kanssa mennyt ja olen lapsen päästänyt mukaan.

"nelly83"
[QUOTE="vieras";26460929]Kukin tekee elämänsä sellaiseksi mitä arvostaa :) Me emme arvosta rahaa niin korkealle että lapset menisi sen takia kaikiksi päiviksi hoitoon. Meillä on muksu osa-aikahoidossa, minä osa-aikatöissä sen mukaan mitä terveys sallii ja silti meillä lapset on todella paljon kotona kokonaisuutta ajatellen. Kaikkia ajatellen mahtava ratkaisu! :)[/QUOTE]

Minulla esim. ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta osa-aika työhön ja sillä ei ole mitään tekemistä rahan kanssa. Miehellä vähän sama tilanne. Toki jos vaoihtaisi työpaikkaa, niin voisi onnistua, mutta täällä taas muuten edut (ja edelleenkään en puhu rahasta) hyvät. Mielummin edellenkin teen täyttä työviikkoa ja hoidan vapaa-aikani lapset kotona, kun teen osapv ja hoidatan lapset lomillakin päiväkodissa. Uskon tämän olevan myös lapsille paras ratkaisu :)

"vieras"
[QUOTE="Tintti";26460945]jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia...
Jos et kertakaikkiaan pysty näkemään mitään eroa siinä, että ITSE LOMAILET ja lapsi on hoidossa tai että ITSE OLET TÖISSÄ ja lapsi hoidossa, niin ei sitten.
Ei sinun kanssa kannata vääntää...
Vietä vaan lomaa lapsistasi, jos kerran sitä tarvitset.
Itse en ole koskaan tuntenut tarvitsevani lomaa omista lapsistani.
Lomaa toki tarvitsen minäkin, niin kuin lapsenikin.[/QUOTE]

Eihän nyt ollut edes kyse siitä!
Huoh. Pointti ei ollut se että miksi lapset ovat hoidossa. Vaan pointti oli hoidon _määrä_ On tekopyhää tulla kertomaan kuinka ei ikinä laittaisi vapaapäivänä lasta PÄIVÄhoitoon vaan haluaa viettää kaiken ajan lapsen kanssa ja sitten samalla kertoo kuinka lapset on monta viikkoa isovanhemmilla hoidossa.
Minäpä olenkin niin mukavuudenhaluinen ja paska :)D) äiti että jo ennen sairastumistani nautin suunnattomasti lapsivapaasta ajasta ja etenkin miehen kanssa :p Enkä tunne ketään äitiä joka ei ikinä lapsistaan lomaa kaipaisi ellei sitten tosiaan tilanne ole niin surullinen että muksut on 9-10 tuntia hoidossa päivittäin jolloin on täysin loogista että edes liikenevät ajat ollaan lasten kanssa. Meillä ei (osa-aikahoidostakaan) huolimatta sitä huolta ole koska muksut ovat paljon kotonaan. Silloin kun aikanaan opiskelin + vielä kävin töissä en todellakaan laittanut lasta IKINÄ hoitoon ylimääräistä kuin näin häntä muutenkin liian vähän.

Viears
[QUOTE="vieras";26460947]Huoh. Pointti ei ollut se että miksi lapset ovat hoidossa. Vaan pointti oli hoidon _määrä_ On tekopyhää tulla kertomaan kuinka ei ikinä laittaisi vapaapäivänä lasta PÄIVÄhoitoon vaan haluaa viettää kaiken ajan lapsen kanssa ja sitten samalla kertoo kuinka lapset on monta viikkoa isovanhemmilla hoidossa. Ja meillä on niin huippu hoitaja että on kysynyt jopa kesäloman aikana mukaan reissuun jonne on muiden hoitolasten kanssa mennyt ja olen lapsen päästänyt mukaan.[/QUOTE]

Eihän se nyt ollut pointti että olisivat vapaapäivänä hoidossa, vaan se, että jotkut vievät lapsensa hoitoon kun ovat itse lomalla. Minä kyllä miellän isovanhemmat täysin eri asiaksi kuin pph:n tai päiväkodin.

"vieras"
[QUOTE="nelly83";26460979]Minulla esim. ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta osa-aika työhön ja sillä ei ole mitään tekemistä rahan kanssa. Miehellä vähän sama tilanne. Toki jos vaoihtaisi työpaikkaa, niin voisi onnistua, mutta täällä taas muuten edut (ja edelleenkään en puhu rahasta) hyvät. Mielummin edellenkin teen täyttä työviikkoa ja hoidan vapaa-aikani lapset kotona, kun teen osapv ja hoidatan lapset lomillakin päiväkodissa. Uskon tämän olevan myös lapsille paras ratkaisu :)[/QUOTE]

Juu juu, ei tietenkään ole mahdollista jos ei tarpeeksi ole haluakaan :) Niinhän sanoit toki itsekin että olet valinnut mieluummin tämän. Etkä sinä minulle ole tilivelvollinen että miten hoidatatte ja kuinka paljon. Vaikka meillä on muksu nytkin hoidossa niin silti kesälomaa on yhteensä viitisen viikkoa ja toisella 2,5 kk että ei paskasti ollenkaan. :) Sellaiseen en lähtisi itsekään että muksut ois kaikki lomat hoidossa.

just
[QUOTE="vieras";26460947]Huoh. Pointti ei ollut se että miksi lapset ovat hoidossa. Vaan pointti oli hoidon _määrä_ On tekopyhää tulla kertomaan kuinka ei ikinä laittaisi vapaapäivänä lasta PÄIVÄhoitoon vaan haluaa viettää kaiken ajan lapsen kanssa ja sitten samalla kertoo kuinka lapset on monta viikkoa isovanhemmilla hoidossa. Ja meillä on niin huippu hoitaja että on kysynyt jopa kesäloman aikana mukaan reissuun jonne on muiden hoitolasten kanssa mennyt ja olen lapsen päästänyt mukaan.[/QUOTE]

Edelleenkään mun lapset ei ole mummolla hoidossa kuin ehkä pari tuntia vuodesta jos sattuu olee tosi tärkeää menoa niin ettei kumpikaan vanhemmista pysty hoitaa. Muun ajan mitä ovat mummolla niin ovat tosiaan kylässä LOMALLA!
Mun lapsilla on paljon rakkaita ihmisiä joille myös he ovat rakkaita. Vaikka itse rakastankin lapsiani yli kaiken ja haluan heidän kanssaan olla mahdollisimman paljon niin haluan antaa myös näille rakkaille läheisille mahdollisuuden nauttia lapsistani ja myös lasten nauttia näiden läheisten ihmisten seurasta ja ajasta.
Linnanmäki-reissu kummin kanssa kaksin on aivan erilaista kuin koko perheen kanssa.

"mamma"
Voi näitä keskusteluita...
Mahtaa meillä olla huono päivähoidon taso täällä suomessa kun lapset siitä niin kärsii. Meillähän on suomessa pitkät lomat ja myös hyvät edut mitä tulee siihen että saa olla pienenlapsen kanssa kotona. Vilä 70-luvulla lapset työnnettiin 3kk-ikäisenä päiväkotiin jos äiti meni töihin ja ihan normaaleja heistä on tullut... nii vai onko ne nyt niitä ketkä tuolla ammuskelee muita?...
No joka tapauksessa on melko uusi ilmö tämä että lapset on kotona näin pitkään samoin kuin se että lomat on näin pitkät. Totta on että ennen äidit olivat kotona lasten kanssa eivätkä tehneet uraa, eivät välttämättä menneet töihin koskaan vaan olivat kotirouvia. Ei kai kukaan halua sellaiseen palata?
Japanissa taitaa olla vuodessa 1viikko lomaa. Repikää siitä. Työmatkoineen saattaa myös työpäivät olla luokkaa 12h ja enemmän. Voi lapsiraukat. Ja täällä viitsitään kiistellä siitä että lapsi on peräti 9h hoidossa eikä 6h. Pöh, sanon minä. Vähän suhteellisuudentajua.

"vieras"
Edelleenkään mun lapset ei ole mummolla hoidossa kuin ehkä pari tuntia vuodesta jos sattuu olee tosi tärkeää menoa niin ettei kumpikaan vanhemmista pysty hoitaa. Muun ajan mitä ovat mummolla niin ovat tosiaan kylässä LOMALLA!
Mun lapsilla on paljon rakkaita ihmisiä joille myös he ovat rakkaita. Vaikka itse rakastankin lapsiani yli kaiken ja haluan heidän kanssaan olla mahdollisimman paljon niin haluan antaa myös näille rakkaille läheisille mahdollisuuden nauttia lapsistani ja myös lasten nauttia näiden läheisten ihmisten seurasta ja ajasta.
Linnanmäki-reissu kummin kanssa kaksin on aivan erilaista kuin koko perheen kanssa.
Edelleen kotoa pois vietettyä aikaa se on. Huvittaa nämä pätemiset kuinka me emme ikinä hoidata päivähoidossa mutta pidämme muuten pois kotoa. Aukesiko nyt pointti? Edelleenkään minä en arvostele (toisin kuin te minua) kenenkään päätöksiä hoidattaa lasta muualla tai hoitaa kotonaan mutta tämä päteminen tästä että haluaa olla lapsen kanssa lomat on tekopyhää kun tilanne on kokonaisuuden kannalta se että lapsenne (ainakin osan) ovat hoidossa PALJON enemmän kuin meidän lapset mutta silti arvostelette ja haukutte minua. En minäkään lähde teitä ääneen haukkumaan itsekkäiksi sun muiksi.

"vieras"
[QUOTE="mamma";26461042]Voi näitä keskusteluita...
Mahtaa meillä olla huono päivähoidon taso täällä suomessa kun lapset siitä niin kärsii. Meillähän on suomessa pitkät lomat ja myös hyvät edut mitä tulee siihen että saa olla pienenlapsen kanssa kotona. Vilä 70-luvulla lapset työnnettiin 3kk-ikäisenä päiväkotiin jos äiti meni töihin ja ihan normaaleja heistä on tullut... nii vai onko ne nyt niitä ketkä tuolla ammuskelee muita?...
No joka tapauksessa on melko uusi ilmö tämä että lapset on kotona näin pitkään samoin kuin se että lomat on näin pitkät. Totta on että ennen äidit olivat kotona lasten kanssa eivätkä tehneet uraa, eivät välttämättä menneet töihin koskaan vaan olivat kotirouvia. Ei kai kukaan halua sellaiseen palata?
Japanissa taitaa olla vuodessa 1viikko lomaa. Repikää siitä. Työmatkoineen saattaa myös työpäivät olla luokkaa 12h ja enemmän. Voi lapsiraukat. Ja täällä viitsitään kiistellä siitä että lapsi on peräti 9h hoidossa eikä 6h. Pöh, sanon minä. Vähän suhteellisuudentajua.[/QUOTE]

Ööh...nyt meni yli niin että heilahti. Miten tämä liittyy tähän ketjuun?

assas
niin samaa mieltä kuin "kolmen äiti".

Tähän ketjuun näköjään vastaavat kaikki väsyneet,sairaat ja raihnaiset jotka eivät jaksa erinäisten ongelmiensa takia hoitaa lapsiaan. Okei, ymmärrän sen. Mutta ne itsekkäät vanhemmat, jotka haluavat "rentoutua", "viettää lomaa" tai "hoitaa asioita" ja survovat lapsensa siksi aikaa hoitoon:ei,ymmäryykseni ei riitä.
Tähän ei ole kun yksi lääke sillä näitä puusilmäisiä riittää aina:subjektiivinen päivähoito on ajettava alas ja pikaisesti. Jos kotona on YKSIKIN vanhempi niin lapsi hoidetaan kotona. Päivähoitopaikan saa jos on lausunto lääkäriltä, perheneuvolasta tai muusta virallisesta instanssista ja VAIN jos se on lapsen tai vanhemman psyykkisen/fyysisen terveyden kannalta tärkeää. Muuten lapset hoidetaan kotona, piste.
Loppuu siihen virkistyspäivät ja esikoisten vieminen "kavereita tapaamaan".

Ihan tosissaan, kokeilkaa itse. Menkää kuudeksi-kahdeksaksi tunniksi koppiin tai aidatulle pihalle parinkymmenen huutavan,kirkuvan,juoksevan ja telmivän ihmisen kanssa. Käykää pissalla kun käsketään,syökää kun käsketään. Pistäkää pää tyynyyn vaikka ei nukuta.Ratkaistaa ristiriitoja järkevään ongelmanratkaisukykyyn kykenemättömien ihmisten kanssa.
Kysykää sen jälkeen ansaitseeko lapsi lomaa vai ei!?

t.tarhantäti, kenties sinunkin lapsesi hoitaja

Yhteistyössä