Ihan oikeastiko joku vie lapsen lomallaan hoitoon???!!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No mä vien. Jouluna on kotona kaksi viikkoa, samoin syys,-ja hiihtoloman. Kesälomaakin pitää 5-6vko. Mulla on sairasloma (mutta ei mitään mikä rajoittais mitään tavallista tekemistä) Siis kuukauden olen saikulla ja lapsi käy hoidossa 3krt/vko juhannukseen asti. Hänen hoitoviikot ovat aina 3 päiväisiä koska teen 30 tuntista työviikkoa.

"tutti"
No tavallaan on - tosin huono olen arvostelemaan kun lapset menee lomalla 5 päiväksi mummolaan...

Jännä vaan että kuinka moni nainen tuntuu olevan yksin tilanteessa. On yh tai sitten mies on työnarkomaani pahasta päästä. Luulisi että niille isillekin voisi vastuuta lapsista antaa ja joskus kyseenalaistaa elämän prioriteetit. Ei vastaus aina voi olla että kun on pakko tehdä 10-12h/7pvä viiko

just
Joo mä en myöskään ymmärrä tuota tuohua! Aivan käsittämätöntä! Miksi tehdä niitä kersoja/kullannnuppuja, jos niitä ei jaksa hoitaa!?! Laiskuutta tuo on, ei mitään muuta.

eikö
eikö lapsilla ole sitten oikeutta lomaan? Koko pitkä talvi päiväkodissa ja vielä helteilläkin siellä sitten saa hikoilla. Olishan se kivaa olla rannalla ja syödä jäätelöä.... eli meidän lapsi lomailee tänä kesänä 8 viikkoa =)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
kjjj
tää ei liity tähän, mutta ajattelin kysyä, että entäs kun opiskelijalla on pitkä kesäloma, niin säilyykö pph:n paikka syksylle vaikka ei oliskaan hoidossa äidin loman aikana? ois ärsyttävää hakea sitten uudestaan syksylle uutta paikkaa, vai miten toi käytäntö menee?

"pph"
tää ei liity tähän, mutta ajattelin kysyä, että entäs kun opiskelijalla on pitkä kesäloma, niin säilyykö pph:n paikka syksylle vaikka ei oliskaan hoidossa äidin loman aikana? ois ärsyttävää hakea sitten uudestaan syksylle uutta paikkaa, vai miten toi käytäntö menee?
Kyllä meillä ainakin saa pitää paikan. Tietysti lapsen loma-aika pitää ilmoittaa kirjallisesti.

no kyllä vie, ystäväni vie 5pv vkossa, raskaana on, kolmas tulossa, saikulla jo pitkään ennen äitiyslomaa ihottuman takia, joka viikko lapset 5pv päikyssä... ei ole multa pois, polttaa myös tupakkaa, polttanut kaikkien kolmen raskauden aikana, edelleenkään ei ole multa henk. koht. pois... valtamerilaivatkin kaatuu ja maailmassa todella suuria murheita, mä en viitsi takertua noihin.

Eikös noissa puhuttu muutamista hoitoivistä loman aikana? Siis ei siitä että lapsi olisi hoidossa koko kesän vaan esim jos vanhemmalla on 5vko:a lomaa niin lapsi on ekan lomaviikon aikana vaikka pari-kolme päivää hoidossa niin että vanhempi saa sinä aikana hoidettua asioita mitkä lasten kanssa olisi hankalia hoitaa tms.

En itsekään ymmärrä sitä jos lapsi ilman mitään erityistä syytä on päiväkodissa koko kesän ilman lomaa vanhempien lomaillessa keskenään. Nuo muutamat hoitopäivät kyllä ymmärrän hyvin ja itsekin ollaan niitä käytetty ja tullaan varmasti käyttämään sitten joskus kun kuopuskin aloittaa hoidossa.

Sanotaan nyt vaikka että jos lapsilla on 4vko:n kesäloma, parin viikon joululoma, noin viikon lomat keväällä ja syksyllä sekä hoitoviikot keskimäärin neljä päiväisiä niin en menisi sanomaan ettei lapsi saa yhtään lomaa vaikka hänet vietäisiinkin vanhemman ensimmäisellä lomaviikolla muutamana päivänä hoitoon.

• Tykkää
Reactions: lörppö
valitettavasti näitä näkee
[QUOTE="Joo";26453450]En ymmärrä. Varmaan ne samat jotka kantaapyjama päällä olevat uniset muksut päiväkodin eteiseen...
Niitäkin on ![/QUOTE]

...juu ääriään myöten täynnä oleva yövaippa päällä.

phhm
no kyllä vie, ystäväni vie 5pv vkossa, raskaana on, kolmas tulossa, saikulla jo pitkään ennen äitiyslomaa ihottuman takia, joka viikko lapset 5pv päikyssä... ei ole multa pois, polttaa myös tupakkaa, polttanut kaikkien kolmen raskauden aikana, edelleenkään ei ole multa henk. koht. pois... valtamerilaivatkin kaatuu ja maailmassa todella suuria murheita, mä en viitsi takertua noihin.
Joo, me uskotaan, että sä olet kaiken "kyttäyksen" ja toisiin kohdistuvan arvostelun yläpuolella :D, mutta miten nuo valtamerilaivat tähän liittyy?! Ja miten sä niihin sitten "takerrut"?

"Neith"
mun mielestä on todella omituista että valtaosalta vanhempia tuntuu puuttuvan AITO HALU olla lastensa kanssa, kyllä niitä tänne pusketaan kun on oikeus ja kun tahtoo etc mutta sitten ei niiden kanssa tehdä mitään eikä vietetä aikaa kun seinät kaatuu niskaan ja omaa aikaa tarvitaan ja kun on niin rankkaa kun on niin monta lasta ja mitään ei saa tehtyä..
jotenkin voisi olettaa että normaalit ihmiset vievät lapsensa hoitoon silloin kun on pakko ja silloinkin vähemmän innokkaasti, eli palkka työn ajaksi (jotta voi elättää itse perheensä) ja muun ajan viettää sitten lastensa kanssa kun ne on kerran tänne hankkinut
onhan se tietty tosi kurjaa jos täytyy oman jälkikasvunsa kanssa viettää yhteistä aikaa muutama tunti illasta, ehkä viikonloppuina jopa 2 päivää ja sitten loma-aikoja jolloin kuitenkin valtaosa huokailee ja nurisee kun on niin rankkaa kun lapset on kotona..

Minä vien
Olen nyt ollut 2 täyttä viikkoa + tämän vasta alkaneen äitiyslomalla, ja lapsi on päiväkodissa. Syitä on monia, esikoinen syntyi etuajassa ja siksi olen odottanut tätä toistakin syntyväksi minä päivänä tahansa (laskettu aika oli eilen). Viime viikolla hoidin vielä kolmena päivänä erilaisia työhön liittyviä asioita. Muuten olen nukkunut päiväunia ja lepäillyt. Tätä ennen olen tehnyt työtä melkein tauotta 2 vuotta putkeen, ja tuntuu että on koko perheen etu että saan vähän levätä ennen vauvan syntymää. Luulen myös että tuolle varsin vilkkaalle ja sosiaaliselle kohta 3-vuotiaalle tekee enemmän hyvää olla päiväkodissa, jossa pääsee ulos ja leikkimään toisten kanssa, kuin istua kotona katsomassa videoita kaiket päivät. Edessä on myös ainakin 8 viikon mittainen kesäloma äidin ja uuden sisaruksen kanssa heti juhannuksen jälkeen.
Ja silti välillä on huono omatunto..

"poikia3"
Mä en tunne ketään, joka olisi vienyt lapset hoitoon oman lomansa aikana, paitsi satunnaisina päivinä tyyliin 1 tai 2 vuodessa, jos on ollut jotain hoidettavia asioita - esim. rakennustyömaalla, ja yksinkertaisinta ollut pitää lapset hoidossa.

Mutta lapsista, jotka ovat koko vuoden hoidossa, ilman vapaata olen kuullut. Näiden lasten vanhemmat olivat opiskelijoita, joilla kesätöitä ja lapsilla ei sen vuoksi lomaa.

"vieras"
Mä ymmärrän, että esim. kaverini vie, koska ovat muuttamassa, eikä siinä pakkaamisen lomassa ole helppo lapsia vahtia saatikka tehdä niiden kanssa mitään. Ymmärrän senkin, että aikuisella voi olla omiakin menoja, kyse kuitenkin yleensä muutamista päivistä. Sitä en ymmärrä, ettei halua olla lastensa kanssa.

phhm
ei mitään käsitystä, mitä sinä solkkaat, eikä kyllä kiinnostakaan.
No täähän on ihan OT, anteeksi siitä, mutta oli vain niin hullunkurisen kuuloinen tuo loppukaneettisi. Kaiketi koetit sanoa, ettei pikkujuttuihin kannata takertua kun maailmassa on isojakin murheita. Jäin sitten vain miettimään, miten nää asiat liittyy lasten päivähoitoon viemiseen, ja miten niihin isoihin murheisiin sitten takerrutaan...

Joo, tiedän, tää ei ainakaan liity lasten päivähoitoon mitenkään :D. Eikä ollut tarkoitus olla ilkeä.

Ja alkup. aiheeseen: totta kai on väliaikaisia tilanteita (kuten tässäkin ketjussa joillain), joissa lomalla hoidattaminen on ymmärrettävää, mutta harvassa ne ovat. Lapsikin ansaitsee loman hoitohärdellistä, ja luulisi vanhempienkin tosiaan kaipaavan yhteistä aikaa.

Yhteistyössä