Sukulaisjuntit meinaavat tuoda juhliimme omat eväät, kun tarjoamme vain kasvisruokaa!

  • Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt kokki
  • Ensimmäinen viesti
"tiuhti"
tää menee kyllä niin asiaan, mun on aina ollut vaikeaa ymmärtää miksi sekasyöjille kasvisruoka on niin kamala ongelma. miten ihmeessä kasvisruoan tarjoaminen sekasyöjälle on jotain omien arvojen tuputtamista: sekasyöjä kun kuitenkin voi syödä kasvisruokaa, se kuuluu hänen ruokavalioonsa. se ei riko hänen arvojaan vastaan, eikä saa häntä huonovointiseksi.
 
"..."
menee pilkunviilaamiseksi mut jos sit juhlis olis itse tehtyä pekonipatonkia? Eli ei mitään kasvissyöjille :D mun ajatus on täs se et on kyse periaatteesta! Kuten jo ennemmin sanoin, MUA ei haittaa pelkkä kasvistarjoilu' mut monet on tottunu siihen et juhlis tarjotan jotain lihaa sisältävää ja PERIAATTEESTA järkyttyy jos näin ei ole. Mua ei haittaa!
 
"yksvaan"
Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ;26436310:
Miksi te ette voi myös liharuokia tarjota? te voitte niitä heiniä syödä miehenne kanssa, mutta suurinosa on lihan ystäviä!!
meil ei laiteta lapsii kouluun puuro ja pinaattikeitto päivinä. pitää lapsen saada kunnon ruokaa!
 
Wahaha
Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ;26436310:
Miksi te ette voi myös liharuokia tarjota? te voitte niitä heiniä syödä miehenne kanssa, mutta suurinosa on lihan ystäviä!!
Mutta miksi niitä liharuokia pitäisi tarjota? Miksi se yksi raaka-aine on niin helvetin tärkeä? Etkö ole koskaan syönyt hyvää lihatonta ruokaa?
 
"vieras"
[QUOTE="...";26436356]menee pilkunviilaamiseksi mut jos sit juhlis olis itse tehtyä pekonipatonkia? Eli ei mitään kasvissyöjille :D mun ajatus on täs se et on kyse periaatteesta! Kuten jo ennemmin sanoin, MUA ei haittaa pelkkä kasvistarjoilu' mut monet on tottunu siihen et juhlis tarjotan jotain lihaa sisältävää ja PERIAATTEESTA järkyttyy jos näin ei ole. Mua ei haittaa![/QUOTE]

Olisin hiljaa ja lähtisin juhlista kun nälkä iskee. Ois kyllä helvetin paskat tarjoilut, salaatissa lihaa, pääruoassa lihaa, jopa kasvislisukkeessa lihaa, leivässä lihaa.. :D Entäs juomat, olisiko niissäkin lihaa?
 
zdfgdfgfg
Nämä liharuoan puolestapuhujat taitavat olla näitä ruokarajoitteisia, joita itsekin tunnen. Eli eivät syö muuta kun lihapullia, pastaa, perunaa. Kaikki vihreä tai muun värinen kasvis on out.

Kaikilla näillä henkilöillä on hirveät vatsaongelmat ja terveysongelmat, koska ruokavalio on niin köyhä. Lääkärissä joutuu ravaamaan. Kaikkien pitäisi joskus kokeilla kasvisruokavaliota. Oppisivat jotain.
 
"vieras"
Ihan hoopoa. Meidän perhe on sekasyöjiä, mutta eipä tosiaankaan joka päivä syödä lihaa. Minä en tajua, että miksi pitäisikään. Proteiinia saa muustakin, eikä ihmistä ole tehty syömään lihaa päivittäin.

Minusta normisekasyöjät yleisesti ovat todella ahdasmielistä porukkaa ja tästäkin ketjusta sen huomaa. Entä jos siellä juhlissa on tarjolla vaikka pinaatti-feta-piirasta, sienipasteijoita ja juustovoileipäkakkua? Olisiko se nyt niin kamalaa, kun ei ole vaikka sitä teollista "kinkkua" laitettu voileipäkakun väliin?

Ja ettekö muka ikinä kotonanne syö aterialla pinaattilettuja tai uunipuuroa tai perunavelliä tai pinaattikeittoa? Tai vaikka jotain pastasalaattia, jossa on juustoa? Ihanko oikeasti tungette sitä lihaa joka ruokaan, jonka kurkustanne alas pistätte?
 
avot_aivot
Minusta kyse on siitä että teillä ja sukulaisilla on joku riita/vääntö/huonot fiilikset edellisista tapaamisista. Ottakaa kumminkin huomioon, että:

- Moni ei yksinkertaisesti ymmärrä miten tärkeä asia se on. Esim. mun eräs kaveri teki mulle lihapizzan ottamalla lihapalaset pois. =) Tiukasti vaan ilmoitatte ettei sellainen käy ja toivottavasti kunnioitatte talon tapoja.

- Tarkkailkaa omaa käytöstä, oletteko joskus sanoneet jotain loukkaavaa tai lähteneet väitetlemään aiheesta? Oletteko kritisoineet sukulaisten tapoja tai ruokaa? Moni ottaa sellaisen kritiikin henkilökohtaisesti.

*Taas esimerkki mun elämästä: Ruokapöydällä 5 vanhaa kaveria, kasvissyöjä sanoo et kyllä inhottaa katsoa sun pihviä yäk yäk, toinen vastaa että pihvi on aivan mainio ja kato on hieman vertakin. Muut sanoo että riittää jo. :) Kuka tässä on aloittanut vittuilun?

- Itse ottaisin rauhallisesti, tällaiset sukulaiset nauttii huomiosta jne, ei kannata katkaista väljeä, eikä kannata provasoitua, kyllä tämä idioottivaihe menee ohi.
 
[QUOTE="...";26436356]menee pilkunviilaamiseksi mut jos sit juhlis olis itse tehtyä pekonipatonkia? Eli ei mitään kasvissyöjille :D mun ajatus on täs se et on kyse periaatteesta! Kuten jo ennemmin sanoin, MUA ei haittaa pelkkä kasvistarjoilu' mut monet on tottunu siihen et juhlis tarjotan jotain lihaa sisältävää ja PERIAATTEESTA järkyttyy jos näin ei ole. Mua ei haittaa![/QUOTE]

Niin, ja kaikkiin makeisiinkin olisi tungettu lihaa?
 
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Nämä liharuoan puolestapuhujat taitavat olla näitä ruokarajoitteisia, joita itsekin tunnen. Eli eivät syö muuta kun lihapullia, pastaa, perunaa. Kaikki vihreä tai muun värinen kasvis on out.

Kaikilla näillä henkilöillä on hirveät vatsaongelmat ja terveysongelmat, koska ruokavalio on niin köyhä. Lääkärissä joutuu ravaamaan. Kaikkien pitäisi joskus kokeilla kasvisruokavaliota. Oppisivat jotain.
Meistä on sit varmaan joka toinen lihan ystävä, ei läheskään kuvailemasi.. Ei todellakaan jaksa treenata jos puputtaisi pelkkää kasvisruokavalioo päivittäin. Miehelle tässä samalla puhuin tästä, sanoi että kettutytöt siä kinastelee keskenään porkkana kädessä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ;26436365:
Ei kannata ihmetellä miks moni on pelkästä kasvisruokavaliosta juhlissa että moorjeess :D
Miksi helkkarissa olisi? Kuten tässäkin ketjussa moni vege on kirjoittanut, niin vege löytää tavallisesta juhlapöydästä jotain syötävää. Että moooorjeees vaan ittelles. :D
 
hjfghjhjk.
Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ;26436421:
Meistä on sit varmaan joka toinen lihan ystävä, ei läheskään kuvailemasi.. Ei todellakaan jaksa treenata jos puputtaisi pelkkää kasvisruokavalioo päivittäin. Miehelle tässä samalla puhuin tästä, sanoi että kettutytöt siä kinastelee keskenään porkkana kädessä :D
Kettutytöt, hahha! Ei vaan normaaleja, avoimia fiksuja ihmisiä, jotka syövät monipuolisesti. Silloin voi tosiaan olla parikin päivää ilman lihaa. Eikä niuhottaa itsekeskeisesti toisten vakaumuksille.

Tuo kommentti todistaa mitä Juntteja te olette.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ;26436374:
Siks varmaan että monille ei uppoo pelkkä kasvisruoka, se on fakta!
Öööö, laitatko sinä ihan oikeasti kaikkiin ruokiin jotain lihaa? Onko leivän päällä aina lihaa? Eikö perunaa voi syödä ilman lihaa? Onko salaatissa oltava lihaa?

Mihin sä perustat faktan, että monille ei uppoa pelkkä kasvisruoka?
 
bxhvhmvmj
Tästä tulee mieleen mikä NAURETTAVA haloo siitäkin tuli kun kouluille ehdotettiin kasvisruokapäivää - en muista toteutuiko. Mutta miten idioottimaista nostaa siitäkin haloo. Yhdestä ateriasta.
 
"vieras"
Minä tykkään välillä tehdä suorastaan vegaanista muonaa perheelle, joskus paistelen pihvejä. Joskus teen vieraillekin jotain vegaanista, enkä ikinä kerro etukäteen mitä tarjoan. Olenko minä nyt ollut kamalan epäkohtelias? Olen aina luullut, että jos on sekasyöjä, niin se tarkoittaa, että lihan lisäksi syö myös kasviksia ts. ei haittaa, jos ruuassa ei olekaan lihaa.

Olen kyllä huomannut, että todella moni ihminen on rajoittunut syömisissään. Jos pitää jotain vähänkin erikoisempaa olla allergiselle tms, niin ollaan heti sormi suussa. "onnistuukohan nämä letut nyt kun on tätä laktoositonta maitoa, mitenhän on, kun olen aina tavalliseen maitoon tehnyt" tai "mitenhän minä nyt saisin tästä pullasta maidotonta, on tämä niin kamalan vaikeaa"
 
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Öööö, laitatko sinä ihan oikeasti kaikkiin ruokiin jotain lihaa? Onko leivän päällä aina lihaa? Eikö perunaa voi syödä ilman lihaa? Onko salaatissa oltava lihaa?

Mihin sä perustat faktan, että monille ei uppoa pelkkä kasvisruoka?
En laita. Tarkotan että monille ei varmastikkaan uppoa pelkkä kasvisruokavalio hautaan asti. Ottakaa se herne sieltä nenästä pois :D
 
"pipa"
...Se on meinaan se hääpari jota varten ne juhlat ovat, eikä niitä vieraita varten. Vieraat ystävällisesti kutsutaan mukaan juhlistamaan tilaisuutta. Siihen tilateeseenko kuuluu valitus tilaisuuden ruoasta..siitä yhdestä lihapalasta?
Aa, just, juhla on hääparia varten? Eli vieraat hiljaa ja NAUTTIKAA vaikka väkisin? VAi olisiko niin, että juhlat on vieraita varten, miksi nemuuten olisi kutsuttu...? Mä en vaan edelleenkään ymmärrä tätä lähestymistapaa, että ihmisiä kutsutaan kylään jotta niille päästäisiin näyttämään että "näin meillä syödään" ja "teidän pitää kunnioittaa tätä!" Itse kutsun ihmisiä, ihan oikeasti, viihtymään ja pitämään yhdessä kivaa, ja haluan olla vieraanvariainen ja tarjota vieraille sellaista mikä heille maistuu.

Mutta jos te haluatte pitää noita opetustilaisuuskutsujanne, sniin olkaa toki hyvät. Onneksi ei tarvitse tulla sinne oppimaan mikä teistä on oikein.

Ja te hurskaat, joille liha on se joka maailman tulee tuhoamaan; ettehän lennä lomille, ettehän yksityisautoile, syöttehän vain luomua, ettehän käytä liikoja antibiootteja, ettehän tuhlaa sähköä ettekä vettä, eihän teillä ole enempää kuin korkeintaan kaksi lasta? Muuten hurskastelunne on turhaa. Tai ainakaan sillä hurskaudella päteminen.
 
Wahaha
Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ;26436421:
Meistä on sit varmaan joka toinen lihan ystävä, ei läheskään kuvailemasi.. Ei todellakaan jaksa treenata jos puputtaisi pelkkää kasvisruokavalioo päivittäin. Miehelle tässä samalla puhuin tästä, sanoi että kettutytöt siä kinastelee keskenään porkkana kädessä :D
Hohhohhoh, onpas sulla vitsikäs mies :D Kertakaikkiaan mainio lohkaisu, ihan totta! Ei ehkä kuitenkaan standuppia kannata vielä lähteä kokeilemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ;26436421:
Meistä on sit varmaan joka toinen lihan ystävä, ei läheskään kuvailemasi.. Ei todellakaan jaksa treenata jos puputtaisi pelkkää kasvisruokavalioo päivittäin. Miehelle tässä samalla puhuin tästä, sanoi että kettutytöt siä kinastelee keskenään porkkana kädessä :D
Voi haloo. Kyse on yksistä juhlista, ei päivittäisestä ruokavaliosta. Ja miksei jaksaisi treenata? Ei kasvisruokavalio ole pelkkää salaattia, vaan tavallisesti vegeihmiset syövät mm. soijatuotteita.
 

Yhteistyössä