Häpeätkö nimeäsi?

  • Viestiketjun aloittaja missä on raja
  • Ensimmäinen viesti
missä on raja
Häpeätkö etu- tai sukunimeäsi?

Ottaisitko sukunimeksesi esim. Mölsä, Möttönen, Muttonen, Pöljä, Humalainen, Saastamoinen,
Horttanainen, Ryynänen, Sikiö ...
 
362387
En häpeä. Tai no, sukunimeni on Tuovinen ja hieman kyllä huvitti, kun huomasin että siitä saa anagrammin "vitun eno" :D Etunimestänikään en pitänyt aiemmin, joskus 10-vuotiaana, mutta nyt ihan kiva. En osaisi muutakaan nimeä itselle kuvitella. :) En ottaisi sukunimeksi noista kuin tuon Möttösen ehkä. Mitään Sikiöitä, Naulapäätä tms en haluaisi..
 
En häpeä
Alkuperäinen kirjoittaja missä on raja;26436218:
Häpeätkö etu- tai sukunimeäsi?

Ottaisitko sukunimeksesi esim. Mölsä, Möttönen, Muttonen, Pöljä, Humalainen, Saastamoinen,
Horttanainen, Ryynänen, Sikiö ...
Tuon nimisten kanssa en olisi missään tekemisissä!

Oma sukunimeni on hieno ruotsalaista alkuperää oleva.
 
En sinänsä häpeä mutta inhoon mun sukunimeä: tylsä ja junttimainen.
Ja mua ärrrrsyttää kun mies ja isommat lapset kutsuu mua nykyään vallan sukunimellä (mulla siis eri sukunimi kun heillä ainoana tässä perheessä) mutta sainpa "kostoni" kun eräässä yhteydessä piakkoin tullaan koko porukka esiintymään Perhe *mun sukunimenä* :LOL:

Ja en ottaisi itselleni ap:n mainitsemia sukunimiä, omankin voisin hyvin vaihtaa johonkin hienompaan mutta on jäänyt aina vaan puheeksi edes selvittää mitä hienoja suvusta löytyisi.

Etunimet on ihan ok :)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
En häpeä. Sukunimi ei olisi este alkaa seurustella hölmönnimisen miehen kanssa. jos päätyisimme naimisiin niin pitäisin oman nimeni ja ehdottaisin miehelle, että jos tulisi lapsia nekin nimettäisiin mun sukunimelle, etteivät joutuisi kärsimään isänsä kaameasta nimestä.
 
heh ..
[QUOTE="vieras";26436282]En häpeä. Sukunimi ei olisi este alkaa seurustella hölmönnimisen miehen kanssa. jos päätyisimme naimisiin niin pitäisin oman nimeni ja ehdottaisin miehelle, että jos tulisi lapsia nekin nimettäisiin mun sukunimelle, etteivät joutuisi kärsimään isänsä kaameasta nimestä.[/QUOTE]

Mainitsepa muutamia " kaameita nimiä"
 
En häpeä ja on harvinainen sukunimi ja ei edes etunimi ole niitä yleisimipiä. Lapsena en tykännyt etunimestäni vaan olisin halunnut toisen nimeni käyttöön. Nyt ei enää häiritse lainkaan se etunimikään :)
 
"vieras"
Etunimestä en oikein tykkää, olen kyllä oppinut elämään nimeni kanssa. Joskus kouluikäisenä häpesin nimeäni tosi paljon, kun muilla oli jotkut 80-luvun nimet, esim. Jenni, Hanna; Sanna , Elina, Mari yms. niin itselläni on 50-60-luvun nimi eli monien luokkatovereitteni äitien nimi. Entisest sukunimestäni en tykännyt senkään vertaa, onneksi sain naimakaupan myötä kauniin sukunimen. Ihana kuulla siitä kehuja, on suht harvinainen ja mielstäni tosi kaunis.
 

Yhteistyössä