Miesten ja naisten ero pähkinänkuoressa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tukkajumala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tukkajumala

Vieras
Miesten mielestä 1 plus 1 on 2 ja sillä sipuli. Naisten mielestä tässä yhtälössä on jotain henkevää ja se ei välttämättä edes pidä paikkansa. Siinä se meidän ero piilee.

Ja epistemologian mukaan molemmat voivat olla yhtä oikeassa. Tosin mie en oo ees aapeen kanssa samalla kannalla, mutta ei min tarttekaan.

All-mankind-being-all.jpg

Uimahallissa kuultua yhtenä päivänä:

Minulle ventovieraat sisarukset kävelivat portaita alas uimakassit käsissään kohti pukuhuoneita. Toinen oli arviolta 5-6 - vuotias poika ja toinen arviolta 7-8 -vuotias tyttö. Poika filosofoi siskolleen:

"Mää en tajuu kuin voi pelätä hyppäämistä, kun se veteen hyppääminen tuntuu pelottavalta vasta just sitte kun on jo hypänny..."

Ja tyttö kuuntelee kiltisti.

En nyt mene sanomaan onko tämä juuri miesten ja naisten ero vai tempperamenttiero vai kukaties ero ikävaiheessa. Mutta ehkä keskimäärin miehissä on enemmän niitä riskinottajia, jotka keksivät pelätä vasta hyppäämisen jälkeen, ja naispuolisissa enemmän niitä jotka pelkää hypätäkin.

Ei vaan

Tapaus #1:
Minä: "Minun pitää käydä hakemassa kesähesari parin kilometrin päästä postilaatikosta."
Nainen (puolituttu): "Mitä ihmettä oikein valitat?"
Minä: "En yhtään mitään. Mulla on nyt homma, joka pitää hoitaa. Goodbye hetkeksi! Tulen kohta takaisin."

Tapaus #2:
Minä: "Minun pitää käydä hakemassa kesähesari parin kilometrin päästä postilaatikosta."
Mies (puolituttu): "Ai minunko pitäisi hakea sulle se Hesari? Tässä olisi tärkeämpääkin tekemistä! Pitäisi korjata puhjennut autonrengas."
Minä: "Ei kun ilmoitin vain, että käväisen just nyt siellä postilaatikolla. Ettet ihmettele mihin olen äkillisesti häipynyt..."

Henkilöt ja tilanteet ovat kuvitteellisia!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26433977:
Ei vaan

Nainen: "Mitä ihmettä oikein valitat?"
Minä: "En yhtään mitään. Mulla on nyt homma, joka pitää hoitaa. Goodbye hetkeksi! Tulen kohta takaisin."

Mies: "Ai minunko pitäisi hakea sulle se Hesari? Tässä olisi tärkeämpääkin tekemistä! Pitäisi korjata puhjennut autonrengas."
Minä: "Ei kun ilmoitin vain, että käväisen just nyt siellä postilaatikolla. Ettet ihmettele mihin olen äkillisesti häipynyt..."

Emmä tajunnu, ketkä tässä nyt keskustelee; Minä, Mies ja Nainen`? Mitä sukupuolta "Minä" on?

[QUOTE="minä";26434050]joo multa meni kans vähän ohi...[/QUOTE]

Arkipäiväinen tilanne ja kaksi eri tapaa reagoida..

Muoks. Pitänee vielä tarkentaa, että tilanne on kuviteltu eikä kenelläkään vuoropuhelun henkilöistä ole suhdetta toisiinsa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26434131:
Tunnustan, että meidän taloudessa miehen ja naisen eron huomaa puhetavassa. Käytän passiivin konditionaalia kuten Viivi.

viivi.jpg

(Viivi & Wagner HS 18.5.2012)

Passiivin konditionaali on äärimmäisen ärsyttävä käskymuotona (vaikka en mies olekaan)! :attn:

Riippumatta suhteen laadusta mä alan heti tulla paremmin jonkun ihmisen kanssa toimeen siinä vaiheessa, kun olen tehnyt ymmärrettäväksi, että mua kannattaa käskeä ainoastaan imperatiivillä, koska olen niin puusilmä pässinpää, että muilla tavoin muotoillut käskyt ohitan tarpeettomina.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26434073:
Arkipäiväinen tilanne ja kaksi eri tapaa reagoida..

Muoks. Pitänee vielä tarkentaa, että tilanne on kuviteltu eikä kenelläkään vuoropuhelun henkilöistä ole suhdetta toisiinsa.

Tässä on oiva esimerkki naisen tilannetajusta, mitään ei osata kunnolla selittää vaan puhuu savolaisittain, vastuu on aina kuulijalla.

[QUOTE="vieras";26434160]Tässä on oiva esimerkki naisen tilannetajusta, mitään ei osata kunnolla selittää vaan puhuu savolaisittain, vastuu on aina kuulijalla.[/QUOTE]

Esimerkkejä miehen tilannetajusta?

(Miehen tilannetaju? What's that?)

[QUOTE="vieras";26434160]Tässä on oiva esimerkki naisen tilannetajusta, mitään ei osata kunnolla selittää vaan puhuu savolaisittain, vastuu on aina kuulijalla.[/QUOTE]

Tai vielä pahempaa: tottunut reagoimaan vain suoriin käskyihin "Tee läksyt nyt heti!", mutta kuunnellut ja opetellut puhumaan vain epämääräisesti selitettyä diipadaapaa; ymmärtää vain suoran puheen osaamatta itse puhua suoraan.. Lähetin ja vastaanotin eri paria - vähemmästäkin saisi useimmilta kanssaeläjiltä päreet palamaan. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26434131:
Tunnustan, että meidän taloudessa miehen ja naisen eron huomaa puhetavassa. Käytän passiivin konditionaalia kuten Viivi.

viivi.jpg

(Viivi & Wagner HS 18.5.2012)

Erään poikaystäväni kanssa käytin tuota muotoa, tai sitten pyysin "veisitkö roskat". Pariin päivään tuli vaan joku epämääräinen mutina mutta mitään ei tapahtunut. Sitten sanoin "vie roskat", jätkä vei ja tuli urputtamaan että voisin joskus pyytää enkä vaan käskeä. Jooh.. mitäköhän olin sen pari päivää jo tehnyt? Ja sitten vielä miehet valittavat että vaimot nalkuttavat, tekisivät silloin kun asia ekan kerran mainitaan niin ei tarvitsisi sitä nalkutusta kuunnella!

Ai niin, ihan ekaan eli Tukkajumalan väitteeseen... Jos naiselta kysytään paljon on 1+1 hän vastaa 2. Jos miheltä (joka on tutustunut esim. sähköalaan) kysytään hän kysyy käytetäänkö normia, binääriä vai mitä jolloin "1+1" saattaa ollakin 3 :D

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellisen epätäydellinen;26434403:
Ai niin, ihan ekaan eli Tukkajumalan väitteeseen... Jos naiselta kysytään paljon on 1+1 hän vastaa 2. Jos miheltä (joka on tutustunut esim. sähköalaan) kysytään hän kysyy käytetäänkö normia, binääriä vai mitä jolloin "1+1" saattaa ollakin 3 :D

3?

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellisen epätäydellinen;26434403:

Höpö höpö. Ei missään lukujärjestelmässä 1+1 ole kolme. Esim binäärissä se on 10.

:-)

Yhteistyössä