Epäilen, että mut yritettiin tappaa treffeillä. Mitä tekisin?

• Viestiketjun aloittaja "Neiti"
  • Ensimmäinen viesti
"eee"
Siis oletteko te kaikki tosissanne? Kuulostaa musta kyllä ihan ylireagoinnilta. Sain sen käsityksen, että mies leikillään tönäisi sua, siis vitsillä, ja sä olet nyt vaan ottanut jutun ihan liian tosissasi. Sitten mies ehkä nolostui, kun huomasi että sä säikähditkin oikeasti, eikä oikein nyt tiedä miten päin olisi, ja siksi lähetti tuollaisen hölmön viestin... Ei uskaltanut pyytää kunnolla anteeksikaan, on nolostunut.

"Neiti"
Toivottavasti on. Ja varmuuslukot myös. Kavereiden kanssa voi myös sopia (jos ei ole ovisilmää), että soittavat kännyllä siinäkin vaiheessa, kun ovat oven takana.
Tässä talossa on aina ovet lukossa ja sisään pääsee painamalla summeria ja mä vastaan sitten sisältä luurista ja halutessani avaan oven. Eli kaverit yleensä kyllä soittavat summeria.
Vaarana vaan on, että mies pääsis sisään samasta ovenraosta jonkun naapurin tms kanssa.

"pop"
[QUOTE="vieras";26430717]Jos mies halusi tappaa, miksi ei yksinkertaisesti tappanut. Kun tönäisy ei riittänyt, olisi heittänyt yli laidan. Mutta ei. Laittaa vaan nauruviestejä ja antaa "ivallisia" katseita.. Juu.[/QUOTE]

Kukaan muu kuin ies itse ei oikein tarkkaa tiedä mitä siinä tilanteessa on tapahtunut, ehkei hänkään. Mutta ei, on saattanut leikkiä ajatuksella, on voinut olla joku pitkäaikainen päänsisäinen fantasia joka vain "otti vallan" käsistä, voi olla että nauttii kontrollista ja toisen pelosta eikä meinannutkaan muuta kuin pelästyttää toisen, voi olla että oli ihan vaan todellinen väärinymmärrys ja vahinko ja mies peittelee sitä omituisella tavalla tai huomasikin anuttivansa tilanteesta tai voi olla että harjoittelee ja menee ensikerralla pidemmälle...

Joten ei sen tarvitse olla ihan noin mustavalkoista. Onneksi, sillä muuten ap ei kenties olisi elossa...

onkohan sama mies
Miten läheltä Vaasaa? Mulla on kans kokemusta eräästä todella oudosta tapauksesta? Onko minkä näköinen/kokoinen mies kyseessä? Ei tarvi liian hyviä tuntomerkkejä antaa.

"vieras"
[QUOTE="Neiti";26430156]Mä olen oikeasti todella peloissani. Tämä ei ole provo ja jos joku sellaiseksi luulee, niin voi jättää sanomatta ja mennä pois. Ei ole nyt oikeasti energiaa ylimääräiseen.

Lyhyesti:
Tutustuin sellaiseen "tutun tutun tuttuun" mieheen yksissä juhlissa. Sen jälkeen ollaan facebookissa juteltu paljon. Mies on mun mielestä tosi komea, ihan normaalia elämää elävä kolmekymppinen.
Kaikin puolin on vaikuttanut mukavalta ja kehunut mua tosi paljon mm. kauniiksi, söpöksi, äälykkääksi jne.
Eilen sitten sovittiin treffit illaksi, kun molemmilla oli tänään vapaapäivä.
Mies ei halunnut mihinkään perinteisille kahvilatreffeille, vaan ajelulle ja jonnekkin lintutornille.
Ajeltiin siinä sitten autolla hetki ja mentiin johonkin hornan kuuseen käveleskeleen. Siis keskelle ei mitään. Paikassa oli paljon sellaisia hiekkamonttuja ja ehkä varmaan käy kalastajia joskus. Sielä oli sellanen todella korkea lintutorni, jonne sitten kiivettiin. Miehellä oli kiikarit mukana ja siinä katseltiin ja ihmeteltiin.
Sitten alkoi molempien tahdosta sellainen teinihempeily ja siihen asti olikin ihanaa. Mies nosti mut siihen reunalle istumaan ja pusutteli samalla. Yhtäkkiä mies ihan selvästi yritti tönäistä mut siitä alas. Oltiin siis korkealla lintutornissa. Mä olen kyllä aika varma, etten mä kuvittele, koska siis mies aivan selvästi tönäisi mua. Oli kyllä suojelus matkassa, koska mä just satuin pitämään ihan kuin vahingossa kaksin käsin sellaisesta lankusta kiinni. Säikähdin ihan tosissani ja tulin alas. Mies vähän naureskeli ja sanoi, että "ootpas sä säikky typy".
Mä menin ihan paniikkiin ja ajattelin, että kaikkein paras jos nyt käyttäydyn ihan normaalisti ja jatkan mihin jäätiin, koska mua oikeesti pelotti.
Mies toi mut kyllä kotiin ja mä kiitin treffeista ja sanoin, että oli tosi kivaa. Mä siis pelkästin tosi kovaa ja halusin esittää niin normaalia kun voin.

Illalla silti tuli mulle viesti kännykkään " ajattele jos oisit tippunut......"
Mä vastasin sitten "juuh..onneksi en tippunut. Kiitos vielä kivasta illasta" ja mies vastas näin "hahahaha".

Mitä mä siis oikeasti nyt teen? Mä mietin, että turha mun on soittaa mihinkään ja ilmoittaa mitään, koska millä m mitään todistan.[/QUOTE]

jos tönäsee! En kattele yhtään! Sanon vaan että soitellaan ..."ihan varmasti" näin sanotaan jos ei haluta enää nähä!

[QUOTE="Neiti";26430756]Tässä talossa on aina ovet lukossa ja sisään pääsee painamalla summeria ja mä vastaan sitten sisältä luurista ja halutessani avaan oven. Eli kaverit yleensä kyllä soittavat summeria.
Vaarana vaan on, että mies pääsis sisään samasta ovenraosta jonkun naapurin tms kanssa.[/QUOTE]

Sun kannattaisi ehkä varoittaa naapureita, etteivät he päästä tuntemattomia samalla ovenavauksella sisään tai avaa alaovea suoraan summerilla (puheyhteyttä ottamatta)! Laita vaikka alaoven lähettyville lappu asiasta!

Mä tunnustan sekä päästäväni joskus ihmisiä samalla ovenavauksella sisään että avaavani toisinaan alaoven pelkästä summerista! :ashamed: (Vaasan lähettyvillä en sentään asu.)

"Neiti"
Miten läheltä Vaasaa? Mulla on kans kokemusta eräästä todella oudosta tapauksesta? Onko minkä näköinen/kokoinen mies kyseessä? Ei tarvi liian hyviä tuntomerkkejä antaa.
No sanotaanko näin, että automatkan päästä, mutta jos oikein sporttinen on, niin eipä tuo matka mahdoton pyöräilläkkään ole.
Mies on tosi komea.. ristiverinen, hoikka.. Millanen sun tapaus on?

kauheaa
[QUOTE="eee";26430751]Siis oletteko te kaikki tosissanne? Kuulostaa musta kyllä ihan ylireagoinnilta. Sain sen käsityksen, että mies leikillään tönäisi sua, siis vitsillä, ja sä olet nyt vaan ottanut jutun ihan liian tosissasi. Sitten mies ehkä nolostui, kun huomasi että sä säikähditkin oikeasti, eikä oikein nyt tiedä miten päin olisi, ja siksi lähetti tuollaisen hölmön viestin... Ei uskaltanut pyytää kunnolla anteeksikaan, on nolostunut.[/QUOTE]

Et voi tietää, minkälainen tilanne todella oli, koska et siellä ollut. (Vai oletko ko. huumorimies ja tunnistat itsesi tästä ketjusta?)
Ihmisen outous(kin) näkyy monesta asiasta: äänenpainoista, puhetyylistä, kehonkielestä. Ei meillä ole syytä epäillä aloittajan tarinaa.

onkohan sama mies
[QUOTE="Neiti";26430837]No sanotaanko näin, että automatkan päästä, mutta jos oikein sporttinen on, niin eipä tuo matka mahdoton pyöräilläkkään ole.
Mies on tosi komea.. ristiverinen, hoikka.. Millanen sun tapaus on?[/QUOTE]

Ok, ei ole sitten sama. Tää mun tapaus on vähän kauempaa kuin pyörämatkan päästä eikä ole hoikka. Muttia sellanen täys hullu kun paremmin tutustuu. Nauttii toisen satuttamisesta henkisesti.

kauheaa
Ap, voitko kertoa tässä ketjussa sitten aikanaan, kun poliisille olet kertonut, että mitä sanoivat? Siis siinä tapauksessa, että kertomisesta ei ole sinulle haittaa. Kiinnostaisi tietää, miten suhtautuvat.

"Neiti"
Joo voin kertoa. Ei ole vielä toi tuttu soittanut.

Tuo mies on siis ihan komea ja ei kyllä äkkiseltään mitenkään hullu. Jos esim. joku random naapuri olisi, niin ei varmaan olisi pahaa sanottavaa.

Mjoo
[QUOTE="Neiti";26431064]Joo voin kertoa. Ei ole vielä toi tuttu soittanut.

Tuo mies on siis ihan komea ja ei kyllä äkkiseltään mitenkään hullu. Jos esim. joku random naapuri olisi, niin ei varmaan olisi pahaa sanottavaa.[/QUOTE]

Niinhän ne tutut ja naapurit aina sanoo... "En olisi ikinä siitä ihmisestä uskonut! Niin mukavalta vaikutti. "

sossu
Minä en ottaisi juttua yhtä kevyesti, kuin moni tässä ketjussa. Ehkä sosiaalialalla työskentelevänä, auttavassa puhelimessakin joskus päivystäneenä olen nähnyt niin montaa tallaajaa että oksat pois.

Ja minusta on kyllä pelottava "huumorintaju", jos ensimmäisellä tapaamiskerralla korkeassa lintutornissa tönäisee muka leikisti. Se on sellaista leikkiä, missä voi joka tapauksessa käydä huonosti jos ote ei pidäkään. Ja aika riskaabelia vitsiä tuntemattomalle ihmiselle. Lisäksi viestit kertoivat, että empatiakyky puuttuu täysin.

Itse veikkaisin, että mies joko a) nauttii toisen pelosta ja halusi pelotella sinua b) leikittelee ajatuksella vahingoittamisesta/tappamisesta, ja joko kuivaharjoitteli tai ajatus tilanteessa meni liian pitkälle c) yritti tappaa sinut, mutta ei uskaltanut tehdä sitä liian ilmeisellä tavalla siinä pelossa että olisitkin jäänyt henkiin. Sairasta ihan joka tapauksessa.

Suosittelen, että teet joka tapauksessa ilmoituksen poliisille ja näytät viestit. Siltä varalta, että mies yrittää uusia tekonsa jollekin toiselle naiselle, tai että alkaa häiritä sinua. Poliisi ottaa paljon vakavammin, kun on jotain faktaa jo etukäteen. Minä en vastaisi miehelle enää mitään, mielestäni nuo viestit kertoivat ettei mies välitä siitä että tajuat hänen mielenliikkeensä.

"Neiti"
No nyt juttelin tämän poliisitutun kanssa.

Hän ei ole nyt töissä, mutta menen tiistaina (menee töihin silloin) käymään kyttiksellä. Käski säilyttää viestit. Rauhoitteli mua kovasti ja sanoi, ettei varmaankaan mitään pelättävää ole, mutta käski olla varuillaan ja antoi monia käytännön ohjeita, miten toimia. Annoin miehen tiedot ylös. Kysyin onko tutun kuuloinen ja tunteeko tätä. Tää poliisituttu sanoi, että saattaisi sopia muutamaan tapaukseen, mutta koska ei ole töissä ( ja nää siis mitään papereita jne), niin ei rupea arvuuttelemaan.
Ei kuulemma olisi mikään maailman ainut tapaus, jossa joku psykopaatti tällaista tekisi tosissaan, mutta todennäköisesti saan olla ihan rauhassa.
Tiistaina haluaa enemmän tietoja ulkonäöstä jne, jotta voivat sitten selvittää (ilmeisesti kai liittyykö näihin joihinkin muihin tapauksiin)..
Tiistaita odotellessa..

"vieras"
[QUOTE="Neiti";26431432]No nyt juttelin tämän poliisitutun kanssa.

Hän ei ole nyt töissä, mutta menen tiistaina (menee töihin silloin) käymään kyttiksellä. Käski säilyttää viestit. Rauhoitteli mua kovasti ja sanoi, ettei varmaankaan mitään pelättävää ole, mutta käski olla varuillaan ja antoi monia käytännön ohjeita, miten toimia. Annoin miehen tiedot ylös. Kysyin onko tutun kuuloinen ja tunteeko tätä. Tää poliisituttu sanoi, että saattaisi sopia muutamaan tapaukseen, mutta koska ei ole töissä ( ja nää siis mitään papereita jne), niin ei rupea arvuuttelemaan.
Ei kuulemma olisi mikään maailman ainut tapaus, jossa joku psykopaatti tällaista tekisi tosissaan, mutta todennäköisesti saan olla ihan rauhassa.
Tiistaina haluaa enemmän tietoja ulkonäöstä jne, jotta voivat sitten selvittää (ilmeisesti kai liittyykö näihin joihinkin muihin tapauksiin)..
Tiistaita odotellessa..[/QUOTE]

Poliisi ei sinulle kerro, kuulostaako tutulta tai sopiiko muihin tapauksiin, vaikka näkisikin paperit.

Jos kerroit jo nimen ja muut tiedot, mihin poliisi ulkonäkökuvailuja tarvitsisi.

Tiistaiksi vähän hiot näitä yksityiskohtia.

kash
[QUOTE="vieras";26432094]Poliisi ei sinulle kerro, kuulostaako tutulta tai sopiiko muihin tapauksiin, vaikka näkisikin paperit.

Jos kerroit jo nimen ja muut tiedot, mihin poliisi ulkonäkökuvailuja tarvitsisi.

Tiistaiksi vähän hiot näitä yksityiskohtia.[/QUOTE]

Oh, Sherlock!

"vieras"
Miksi ihmeessä menit reunalle istumaan? Naitteko sitten vai kuinka se tilanne eteni?
Tuttava on tapettu treffeillä, miehen asunnossa. Että näin.

Enkä tarkota että treffit on sama kun tapettavaksi meneminen, mutta hulluja piisaa ja just toi treffaaminen julkisella paikalla ainakin aluksi on varmasti hyvä vaihtoehto.

Ap:n treffiseura kuulosti hirveältä, älä ole yhteydessä ja ilmoita poliisille.

"sondersson"
Musta kuulostaa enemmän siltä että tyyppi on jäänyt teinin tasolle. Yläasteella pojat teki just tollasia älyttömyyksiä, nostivat tyttöjä esim sillankaiteen yli ja muuta "hauskaa".

Mutta ap, muistahan jatkossa että tuntemattomien tyyppien kans ei lähetä mihinkään korpeen.

[QUOTE="vieras";26432094]Poliisi ei sinulle kerro, kuulostaako tutulta tai sopiiko muihin tapauksiin, vaikka näkisikin paperit.

Tiistaiksi vähän hiot näitä yksityiskohtia.[/QUOTE]

Poliisi ei saisi kertoa juu, mutta onhan näitä, jotka ystävilleen puhuu vähän enempi kuin saisi. Ei tietenkään liikaa, mutta hyvinkin voisi poliisi tutulle sanoa asian yhteydessä, että epäilty on tehnyt jotain muutakin vastaavaa aiemmin jne..

"vaasalainen"
[QUOTE="Neiti";26430618]Tämä mies asuu lähellä Vaasaa. Mä koitin soittaa sille poliisitutulle, mutta ei vastannut. Laitoin viestiä, että olisin vähän poliisin vinkkejä kaivannut.. katsotaan vastaako.[/QUOTE]

no otappa ihmeessä poliisiin yhteys. pitää varottaa sinkkukavereita ja muistuttaa että treffeille ei lähetä tollasiin paikkoihin.
hei, minkä ikänen mies kyseessä on? tuli nimittäin yksi vanha tuttu mieleen joka tollasta vois tehdäkin

"vieras"
kerropa se miehen ikä? onko pitkä vai lyhyt? silmälasit?
ite nimittäin epäilen yhden miehen yrittänen tappaa erään mulle läheisen naisen. mies oli just tollanen kehui ja oli ihana. ihan liianki imelä. muuttivat nopeasti yhteen ja ihmeellisesti tämä nainen kerran putosi, en nyt tarkemmin kerro mistä ettei tunnisteta tästä. en ikinä uskonut että nainen olisi itse pudonnut. nainen ei myönnä että mies olisi työntänyt. muitakin ruhjeita naisella oli jotka selitti ihmeellisillä tavoilla.
mies asuu vähän vaasna ulkopuolella. jos on sama mies niin toivottavasti viet asian poliisille

Yhteistyössä