14 vuoden ikäinen raskaana

  • Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
joo samaa mieltä, LAPSI tajuaa parin vuoden päästä että baarit vie omasta lapsesta voiton

hiukan ihmetyttää ton tytön vanhemmatkin!!!


täytyy varmaan omille lapsille alottaa valistus jo 10 veenä
Joo ja vaikka ei tajuais parin vuoden päästä niin viimeistään vanhetessa tajuaa nuoruuden jääneen väliin ja iskee armoton kriisi päästä baanalle ja elämä lähtee lapasesta sillon!
 
"sipsi"
En todellakaan toivo oman 14-vuotiaani tulevan raskaakis - yksinkertaisesti siitä syystä, että kyllä hän niin lapsellinen vielä on, etten jaksa 9kk aikana ihmettä aikuistumisen ja vastuunoton suhteen tapahtuvan. Jos näin kuitenkin kävisi, olisi myöhäistä siunailla ja kauhistella. Hänen elämänsä kun ei kaikilta osin mene kuten minä toivon... Täytyisi todella miettiä asiaa, ja tukea LASTA mitä hän sitten päättäisikin. Ja sen jälkeen asiaan olisi sopeuduttava. Meidän (iso) vanhempien ja tulevan äidin.

Mutta todella sydämestäni toivon, ettei lapsenlapsia ihan muutamaan vuoteen vielä ilmaantuisi. No, ei noita poikiakaan kuvioissa pyöri, ponin kanssa kuluu vapaa-aika vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"madame"
[QUOTE="vieras";25362813]Oletko baarissa töissä, vai muuten vaan nuorien äitien vanavedessä seurailet.

Vakavammin puhuen, se, että mummu ja pappa kasvattavat, ei liene pahin mahdollinen kohtalo ihmiselle, välttämättä.[/QUOTE]

Tuota entisaikaan mummot ja papat kasvattivat ja osittain koko kylä kun vanhemmat oli töissä, vähän siitä taakkepäin,tai jopa samaan aikaan kaikki kynnelle kykenevät LAPSETKIN teki TÖITÄ.

Vähnä siitä taaksepäin niin kukaan ei kasvattanut lapsia, niinku tuttu mummo minulle hiljan sanoi että herran huomaan lapset jätettiin kun omat hommat oli hoidettava.

Ja kas taisi ihan terveitä lapsia silti tulla kun kerran suomalaiset(ja monen muunkin maalaiset) ei ole kuollut sukupuuttoon.

ps miksi nykypäivän nuoret aikuiset voi huonommin kuin kuin esim.meitin mummojen sukupolvi??
 
"karkki"
no lapsi on vahinko lapsi. ei tarvii vetää mitää hirveitä kilareita siitä jos jonkun tuntemattoman lapsi on raskaana. taitaa raskasko nimellä oleva kirjoittaja olla vain kateellinen . ja ne huuto merkit ei hyödytä mitään.
 
svustaseuraaja
jooo on aika jännä kattoo mitä jotkut kirjottaa. ei oo teidän ongelma ja itse olen lukenut kysesitä blogia ja olen samaa mieltä et varsin kypsän oloinen. jos sinä joka puhuit baarista vei voiton lapsiltasi niin kaikki ei tee samoja virheitä. tällä hetkellä tuntuu että tää 14 on kympsempi kuin osa teistä! aikuiset äidit jotka kuvittelevat olevansa jotain ja kirjottelee tänne ihan asiantuntijana jos tää olis mun blogi ja joku on sen tääl jakanu niin hiukan ottais päähän. huolehtikaa omista elämistänne ja kasvattakaa omat karanne. aina se ei oo kasvattamisesta kiinni jos lapsia ei halua tehdä aborttia hei haloo. !!!! voin sanoo et sitku on ite "täydellinen äiti" on sit vasta varaa tulla sanoo.. sitä paitsi olis ehkä tärkeempi varottaa tulevaa äitiä kuin muita yhteiskunnan jäseniä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
Mun kaverin 14-vuotias yritti juuri itsemurhaa... melkein onnistui ja pysyvät vammat tais jäädä.
On edelleen kovin masentunut ja ahdistunut.

Että tuohon verrattuna elämäniloinen tuleva 14v äiti olisi parempi vaihtoehto.

Mieluummin toki odottaisi sitä äitiyttä vielä 5-15 vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
"vieras"
Mielenkiintoista!! :) Onhan noita, ihanaa että kirjoittaa blogia niin me ulkopuolisetkin pääsemme seuraamaan millaista on tulla 14v äidiksi!
Minusta tuo tyttö on kypsän ja vastuuntuntoisen oloinen ikäisekseen. Onneksi myös sosiaalitoimi jne. ovat heitä tukemassa ja neuvomassa sekä vanhemmat jne. Toivon heille kaikkea hyvää ja jään ilman muuta seuraamaan blogia!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
koska olen nähnyt niin monen nuoren äidin viettävän aikaa enemmän baareissa kun lasten kanssa!!!

ihmetyttää etteivät ole lastaan opettaneet paremmin, että tuo 14 todella luulee selviävänsä. kyllä niin käy että mummu ja pappa tulee lapsen hoitamaan!!!
Älä yleistä. Ei me kaikki olla samanlaisia, jos et oo sattunu huomaamaan. Ai hitto, pistää vihaks tämmöset paskat kommentit !!
 
[QUOTE="mä";25635534]Joo ja vaikka ei tajuais parin vuoden päästä niin viimeistään vanhetessa tajuaa nuoruuden jääneen väliin ja iskee armoton kriisi päästä baanalle ja elämä lähtee lapasesta sillon![/QUOTE]


Höpö höpö.
Vaikka sinun elämääsi baarit dominoisivatkin niin useimpien elämää ei - ihan siitä riippumatta missä iässä esikoisensa saaneet.
:)
 
Viimeksi muokattu:
7thHeaven
"En tiedä minkä ikäisiä sun sisarukset ovat, mutta sun täytyy ajatella myös heidän tunteitaan. Isommillekin lapsille (saatika murrosikäisille!) voi tulla mustasukkaisuuden tunteita, kun yhtäkkiä koko perheen elämä pyörii vain vauvan ympärillä."

Ote kommentista blogin boksissa.
Nauroin.
Nauran ketjulle. Jatkakaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
7thHeaven
[QUOTE="mä";25635534]Joo ja vaikka ei tajuais parin vuoden päästä niin viimeistään vanhetessa tajuaa nuoruuden jääneen väliin ja iskee armoton kriisi päästä baanalle ja elämä lähtee lapasesta sillon![/QUOTE]

Ai onko tää ihan sääntö? Ei oikeasti ole olemassa ihmisiä joille ei baanavaihetta tule? :O
 
"minä vaan"
...ja ihmettelen näitä joitakin kommentteja. Juuri tuota kyseistä blogia googlettaessa jotenkin kummasti eksyin tänne ja aloin näitä juttuja lukemaan. Oon lukenut '14v ja tuleva äiti'-blogia jo vähän aikaa ja mielestäni tuo melkein ikätoveri tulee olemaan hyvä äiti lapselleen, niin fiksun kuvan hän netissä ainakin antaa. En tajua kuinka jotkut aikuisetkin ihmiset latelee törkeyksiä ja lapsellisia juttuja, helppoahan se täällä netissä tietysti on :( mutta se mitä haluan sanoa on, että nuorien huonoa ja epäkypsää käyttäytymistä, 'teiniangstia', alkoholin käyttöä ja muuta typeryyttä yleistetään ihan liikaa, koska kyllä meissä on paljonkin fiksuja yksilöitä joista varmasti olisi hyviksi vanhemmiksi näin nuoremmallakin iällä. Niin monet haukkuvat nuoria äitejä ja latelevat kauheita törkeyksiä netissä ja tämä pistää vihaksi, vaikken itse olekaan äidiksi tulossa ehkäpä milloinkaan.
 
15v
mua suoraan sanottuna vituttaa (anteeksi kielenkäyttö) tää asenne että alle 18v on kykenemätön kasvattamaaan lasta. Eihän kukaan 30 vuotiaskaan valmiina ole äiti, äidiksi kasvetaan raskauden ja synnytyksen myötä, ei iän myötä. Kun kirjoitetaan, että teiniäidit pilaavat elämänsä kun saavat lapsen, niin pitäisikö meidän olla ryyppäämässä sitten koko ajan ja tekemässä muita tyhmyyksiä?? Se, että saa lapsen nuorena, ei tarkota että kaverit hylkäävät tai että ei voi enää sen jälkeen opiskella, opiskella pystyy myöhemminkin, eikä se vie yhtään enempää aikaa kuin se myöhemminkään veisi. On totta, että jotkut nuoret ovat kykenemättömiä siihen, mutta on myös totta että jotkut 30vuotiaatkin ovat siihen kykenemättömiä. Perustakaa joskus semmoinen palsta jolle menette haukkumaan huonoja äitejä, koska se ikä ei siihen vaikuta yhtään!
 

Yhteistyössä