paljonko lihoitte raskausaikana? Paljonko lähti synnytyksen jälkeen? auttoiko imetys?

• Viestiketjun aloittaja kurveja kurveja
  • Ensimmäinen viesti
kurveja kurveja
Itse olen nyt viikolla 36 ja kiloja on tullut 15.
Mietiskelen tässä vain, että onko mitään toiveita päästä noista kiloista.
Ennestäänkin olis lahdutettavaa...

"jenni"
14 kg tuli. 3kk myöhemmin oli lähtenyt noin 10kg. Nyt 1v4kk myöhemmin on lähtenyt toiset 10kg. Imetin 3kk, sekin vaikutti selvästi. Herkut jäi kun imetys jäi pois.

miunmau
Ensimmäiseltä palauduin nopeasti.

Toiselta jäi 10kg, jotka lähtivät vain kovalla liikunnalla, juoksemalla ja vaunuilemalla joka päivä.

Kolmas on nyt 2kk. Paino nousi yhteensä 10kg, joista 4 on vielä jäljellä.

Ekasta paino nousi 12 kg, kaikki jäi synnärille.

Tokasta 8 kg, jäivät synnärille.

Nyt on 9 päivää laskettuun aikaan, ja 7-8 kg olen kai saanut kerättyä. Raskauskilojen lisäksi pitäisi tiputtaa kymmenkunta kiloa, eli on siinä tekemistä, mutta eiköhän se vuoden loppuun mennessä onnistu :)

Viimeisimmässä raskaudessa(neljäs) tuli ehkä puolisen kiloa alkuraskauden aikaan, sitten paino jäi siihen, eli laihduin koko loppu ajan ja sairaalasta päästyä paino romahtikin aika vaarallisen nopeasti lähes alipainoon.

Donatella
Mulla tuli, öö, 13kg (?) Synnärille jäi kaikki plus muutama kilo tippui parin viikon aikana, tekemättä mitään. Imetän, ja kuukausi synnytyksestä olin saman painoinen kuin ennen raskautta. Se on täysin henkilökohtaista. En syönyt kovinkaan terveellisesti ja kevyesti, liikuin normaalin verran.

Mulla tuli yhteensä 8 kiloa (olin laihtunut jo 3kiloa alkuraskaudessa) eli 5 kiloa tavalliseen painooni. Nyt on tippunut varmaan 12kiloa pois! :)
Synnärille jäi se 5 kiloa ja siitä pikkuhiljaa lähtenyt laskemaan!

lucifer
painoa tuli 5kg lisää molemmissa raskauksissa ja ensimmäisessä jäi laitokselle 20kg ja toisessa 25kg.

laihdutin raskaana ollessani syömällä terveellisesti ja liikkumalla kahden-kolmen tunnin lenkkejä päivittäin.

"satu"
Mulla tuli 15,5kg ja jälkitarkastuksessa oli jäljellä 2kg. Nyt paino on 4kg alle lähtöpainon, johon tippui täysimetyksen aikana (5kk). Sen jälkeen paino kestänyt tuossa vaikka osittaisimetän edelleen.

Mä lihosin raskaus aikana aivan järkyttävästi. 30kg tuli ylimäärästä ja turvotus oli jotain sanoin kuvaamatonta. Verenpaine oli korkee koko raskaus ajan ja jouduin jatkuvasti juosta neuvolassa sen takia. Hilkulla oli etten joutunu ennen aikojaan sairaalaan oottelemaan. Synnytyksen jälkeen paino oli tippu paaaljon. Loput raskauskilot ja vähän enemmänkin sain tiputettua terveellisellä ja monipuolisella syömisellä, herkkulakolla ja kovilla hikilenkeillä. Nyt saan lähinnä kuulla kommentteja hui kamala kuinka olet kutistunu, oot hirveen laiha syötkö sä mitään, lakkaat kohta näkymästä jne. noista tulee pahamieli ja ahdistunu olo ja lähinnä mietin että, minkänäkönen ja painonen mun pitäis olla!?! Ite oon tyytyväinen ja myönnän että, jossain suhteessa on voinu toi painontarkkailu mennä hieman yli, mutta näin olen onnellinen. Hoikkana tunnen oloni paremmaks, kuin mitä olin synnytyksen jälkeen olo ei tuntunu sillon yhtään omalta itseltä. Mä painotan liikunnan nimeen, se auttaa kuitenkin pysymään kunnossa myös terveellinen ja monipolinen syöminen liikunnan lisäks.

"vieras"
Esikoisesta tuli 25kg, eikä tainut kyllä yhtään jäädä sairaalaan. Parin ensimmäisen kuukauden aikana paino tippui n. 14 kg (tais olla nesteitä), imetin 9,5 kk eikä paino tippunut noiden kuukausien aikan oikeastaan ollenkaan, vaikka vaunulenkkejä tein päivittäin ja salillakin kävin toisinaan jopa 4x viikossa. Nyt aloin odottaan toista ja 6 kg oli pohjilla edellisistä raskauksista. Katsotaan miten paino nyt nousee, toivottavasti ei ihan samoihin lukemiin.

"öööö"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26412955:
Viimeisimmässä raskaudessa(neljäs) tuli ehkä puolisen kiloa alkuraskauden aikaan, sitten paino jäi siihen, eli laihduin koko loppu ajan ja sairaalasta päästyä paino romahtikin aika vaarallisen nopeasti lähes alipainoon.
No sulla tais olla ylipainoa aika paljon?

Jotakuinkin 15 kg ja 13 kg.

En ole koskaan ollut mikään vaa'alla ravaaja ja tarkkailija, mutta kilot lähtivät imetysaikana aika tehokkaasti. En siis erityisesti tarkkaillut syömisiäni tai liikkunut hirmu tavoitteellisesti (tavoite oli että tenava nukkuu vaunuissa ja saa itse vähän raitista ilmaa, ei niinkään rääkkitreeni ja pakko painonpudotuksen merkeissä).

Ne vain lähtivät 'itsestään', kaikki mitä oli raskausaikoina tullutkin.

"kahden äiti"
Ekasta paino nousi 12 kg, kaikki jäi synnärille.

Tokasta 8 kg, jäivät synnärille.

Nyt on 9 päivää laskettuun aikaan, ja 7-8 kg olen kai saanut kerättyä. Raskauskilojen lisäksi pitäisi tiputtaa kymmenkunta kiloa, eli on siinä tekemistä, mutta eiköhän se vuoden loppuun mennessä onnistu :)
Taidat olla siis kooltasi oikea sotanorsu muuten, koska olet täällä aina väittänyt olleesi raskaana ollessasi niiiiiin ISO vatsasi kanssa. Eihän 7-8kg nyt edes välttämättä näy edes ulospäin! :LOL:

Yhteistyössä