[QUOTE="vieras";26401879]Väännetään. Siitä loukkaannutaan sen takia, että toinen kuvittelee et toinen on niin typerä et oikeesti jaksaa uskoa johonkin helvettiin ja taivaaseen ja vielä olemaan huolissaan siitä asiasta. Vähän sama kun joku tulisi joulun alla taputtelemaan sua olkapäälle ja toteamaan et kyllä se pukki varmaan suakin muistaa. Kyllähän sua saattaisi hieman kummastuttaa se et pitääkö joku sua niin tyhmänä et vielä uskoisit joulupukkiin.
Ja jos sä joku nyt ihan aidosti siitä loukkaantuu et ei pääse helvettiin, niin ei se sitten ateisti ole vaan jotain ihan muuta. Mä ateistina pelkään helvettiin tai taivaaseen joutumista ihan yhtä paljon kun sitä et taivalta hyökkää mun kimppuun kolmipäinen, vaaleanpunainen lentävä sika joka vie mukanaan taikamaahan jossa nämä siat seisoo ringissä mun ympärillä ja osoittelee sormella ja nauraa kun mä tanssin alasti polkkaa. Just as likely.[/QUOTE]
Eikö tuossa tapauksessa se loukkaantuminen ole jo ylimielisyyttä tyyliin "et kai tosissasi kuvittele, että olisin yhtä tyhmä kuin sinä?"