Mitä mieltä olette meidän hää menuusta?

  • Viestiketjun aloittaja Elokuun morsian
  • Ensimmäinen viesti
Elokuun morsian
alkuruuaksi: tonnikala salaatti, rosolli, kinkku salaatti, lantturaaste

pääruuaksi: hernekeitto, jauhelihakeitto

jälkiruuaksi: mansikka kakki, keksejä ja kääretorttua

Miltä kuulostaa? Ei ole kauheasti rahaa käytettävissä niin tehdään itse ruuat. Vieraita tulee noin 30 :)
 
Pääruoka voi tökkäistä ei-keitto-immeisiä. Ehkä joku laatikko voisi olla parempi tuon hernerokan tilalle? Muuten ok. :) Toki jos vaikka pistäisi kinkkukiusauksen tuohon rokan tilalle, niin voisi poistaa tuon kinkun tuosta alkuruokasalaatista.
 
Khimaira
en ihan herkästi heittäisi rosollia ja lantturaastetta samalle lautaselle. Miksi rosollia?

Mansikkakakku ja kääräri ovat aika lailla samaa tavaraa..eikö jotain muuta tai toinen pois..

Ai mitä, nyt vasta luin et tuo on häämenu..Jos häät ovat vasta elokuussa, niin säästäkää ja laittakaa vähän muuta evästä. Jos tekee itse, niin ei todellakaan tule kalliiksi, vieraitakin vain 30.
 
alkuruuaksi: tonnikala salaatti, rosolli, kinkku salaatti, lantturaaste -en laittas tonnikala salaattia...

pääruuaksi: hernekeitto, jauhelihakeitto .ENKÄ TÄLLÄSTÄ PÄÄRUOKAA...

jälkiruuaksi: mansikka kakki, keksejä ja kääretorttua

Miltä kuulostaa? Ei ole kauheasti rahaa käytettävissä niin tehdään itse ruuat. Vieraita tulee noin 30 :)
Mut onhan nuo silti hyviä jos rahaa ei oo..miksette vois tehä vaikkaa siis sen lihakeiton ja esim,perunamuusia já lihapullia?
 
vinkkiä
Siis aivan kamala menu! Eivät sovi yhtään yhteen, rosolli ja lanttu kuuluvat jouluun, ei häihin! Tonnikala ja kinkkusalaatti ei varmasti maistu kaikille, hernekeitto kuuluu leirievääksi tai torstaina arkiruuaksi, samoin jauhelihakeitto on aika arkista, mutta voi ehkä mennä joten kuten.

Ainoa hyvä menussa oli mansikkakakku, se on perinteinen, mutta uppoaa varmasti. Jos haluatte säästää, mutta tarjota hyvää ruokaa, niin tässä teille menuehdotus:

Alkuruoka: vihersalaatti, ehkä joku juusto/pasta/kana/lohisalaatti, leipää (patonkia/ruisleipää)

Pääruoka: kunnon lihakeitto, esim. poron/hirven lihasta (jos keittoa haluatte)

Jälkiruoka: mansikkakakku

Ei varmasti maksa enempää kuin tuo suunnittelemasi, mutta maistuu varmasti useammalle :)
 
alkuruuaksi: tonnikala salaatti, rosolli, kinkku salaatti, lantturaaste

pääruuaksi: hernekeitto, jauhelihakeitto

jälkiruuaksi: mansikka kakki, keksejä ja kääretorttua

Miltä kuulostaa? Ei ole kauheasti rahaa käytettävissä niin tehdään itse ruuat. Vieraita tulee noin 30 :)
ehotus. vihersalatti ( tomatti-kurkku-lehtisalattia/jäävuorta yms) ja höyrytettyjä juureksia ( porkkana-lanttu yms) pääruoka kinkku tai lohikiusaus. jälkiruuaksi mansikkakakkua ja kahvia/teetä
 
niiii
´Tai näin: alkupalat: vihersalaatti tai kreikkalainen salaatti...patonki,ym maustevoita... pääruoka: se lihakeitto ja sit lohta, muusia, kasviksia joissainmuodoissa:D, sitten se mansikkakakki ja kahvit,teet,mehut ,keksit ja pullat:) näin,ihan arkinen ja hyvä varmasti monelle kelpaa...
 
Tehkää alkuun vihersalaatti ja pastasalaatti (herne-maissi-paprika, kuvio pastaa, kinkku/kana/tonnikala ja sotket majoneesilla yhteen ja kaveriksi patonkia sekä joku levite (tuorejuusto/margariini).

Pääruaksi kinkkukiusaus/janssoninkiusaus ja punajuuri/omena/raejuusto (sipuli) lisuketta ja sitä patonkia.
Kasvisvaihtoehdoksi kasviskiusaus.

Jälkkäriksi mansikkakakku ja kahvi/tee :D
 
Elokuun morsian
Hernekeiton tilalle tuleesitten joku kiusaus. Tykätään miehen kans rosollista tosi paljon niin sitä ei vaihdeta. Silli tulee sitten vielä erikseen. Miehen kans ei tykätä mausteista joten ei tule mauste kakkua.
Kääretorttu on suklaasta. Tehdään itse viiniä ja tulee myös maitoa, vettä ja koti kaljaa.

Täytyypä jatkaa suunnittelua kiitos vielä kaikille asiallisille vastaajille! Öitä!
 

Yhteistyössä