matkahuollon palo ja tuhoutuneet paketit ! ottaa päähän !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
aikaisemmin jo kirjoittelin tänne kun meidän matkahuolto paloi muutama viikko sitten ja kaksi minun tilaamaani pakettia sen mukana. Kyselin kuka korvaa paketit. Nyt olen ollut 2-3 kertaa yhteydessä sekä lähettäjiin että matkahuoltoon ja kummatkin söpöttää että pitää vaatia korvaus toiselta, ei heiltä ! ei edisty minnekkään tämä homma, mitä tässä pitäisi sitten tehdä? kellään neuvoa ? ottaa päähän aika rankasti ja olisi muutakin tekemistä kun selvitellä kuka ne paketit korvaa kun kukaan ei tunnu tietävän mitään !

mun mielestä matkahuollon pitäisi korvata ne tai vaihtoehtoisesti vaatia se korvaus siltä lähettäjäosapuolelta. Mutta matkahuollon pitäisi olla aktiivinen osapuoli ja onhan niillä vakuutukset oltava. ottaisin yhteyttä kuluttajamieheen.

Monimutkainen kuvio. Matkahuolollla pitäisi olla vakuutus, joka korvaa tukipalon sattuessa. He eivät ole mitään tuhonneet, vaan tulipalo, joka on todennäköisesti aiheutunut muusta kuin Matkahuollon aiheuttamana. Lähettäjä saattaa olla korvausvelvollinen myöskin. varmaa vatausta ei tähän voi täälläkään antaa.

Mä en kyllä ymmärrä, että miten muka lähettäjä vois olla korvausvelvollinen. Eikä kyllä mitenkään. Se matkahuolto on kyllä. Ihan varmasti ei ainakaan lähettäjä.

Kannattaa ottaa kuluttaja asiamieheen yhteys jos matkahuolto ei suostu korvaamaan pakettejasi.
Muistaakseni kerroit silloin että paketit oli ns yksityiseltä ostettuja (huutonet)
eli matkahuolto se silloin kuuluisi olla jonka pitää korvata.

Muutoin voisi olla eri asia jos olisi kyse yrityksestä, tällöin ymmärtääkseni yrityksen vakuutus korvasi sinulle ja vastaavasti yrityksen vakuutus pyytää matkahuollon vakuutukselta jne.

p.s meni muuten aika poroksi koko matkahuolto kun muutaman kerran viikossa siitä ohi kuljen...

ja ongelma on nyt se kun kummatkin sanoo että toinen korvaa niin mitä minä nyt sitten teen? kun kumpaankin oltu useasti yhteydessä ja aina sama vastaus tulee. kehen ottaa seuraavaksi yhteys?

[QUOTE="vieras";26332040]ei paketit ollut yksityisiltä vaan ihan yrityksiltä tilattu. juu kyllähän se ihan poroksi paloi koko rakennus.[/QUOTE]

Ai? No sitten olet varmaan joku toinen? Muistan joltain palstalta myös lukeneeni kuinka oli huutispaketit jotka meni poroksi :(

No luulisin että ensisijaisesti on matkahuolto mutta jos menee tappeluksi ota siihen kuluttaja-asiamieheen yhteys jos sen ensin korvaakin yrityksen vakuutus.
Selvisiköhän ne mustalaisten koirat siitä palosta? Nehän oli aina siellä päädyssä,häkissä.

Ota yhteys kuluttaja-asiamieheen. Jos et sieltä saa apua, niin soita oikeusaputoimistoon ja kysy toimintaohjeita. Jos ei sekään auta, niin soita poliisille ja tee rikosilmoitus. Eiköhän viimeistään sitten ala korvauksia tulemaan.

Minä lähtisin tuossa tapauksessa vaatimaan rahojani takaisin paketit lähettäneeltä firmalta, kun en kerta niitä ole saanut ja olen ne maksanut heille. He vaatikoot sitten korvauksia matkahuollolta.

Ensinnäkin, niin kauan kuin sinä et ole kuitannut niitä tavaroita vastaanotetuksi tuolta Matkahuollosta niin paketit ovat Lähettäjän (esi, Ellos) ja Matkahuollon vastuulla. Sinä ET ole vastuussa paketista jota et ole kuitannut.

Kyllä se tosiaan on se paketin lähettänyt yritys joka on velvollinen palauttamaan kauppasumma, jos kyseessä on suomalainen postimyyntifirma. Jos ei, kannattaa tarkistaa sieltä yrityksestä minkälaisella sopimuksella tuote on hankittu. On aivan yrityksestä riippuvaista sirtyykö vastuu vasta siinä vaiheessa kun vastaanottaja kuittaa paketin omakseen, vaiko esim. jos siinä vaiheessa kun tavara on poistunut yrityksen tiloista tai jotain siltä väliltä. Matkahuolto ei ole velvollinen korvaamaan kuin toimituskulut yritykselle, muuten yritys hakee korvauksen ihan omasta vakuutuksestaan tai laittaa hävikkiin.

Miten muka lähettäjä voisi olla vastuussa? Ei kai se sitä rakennusta polttanut? Matkahuollon vakuutuksen piikkiin tuon on mentävä, vaikka tietty ne yrittävät, jos joku ottaisi osan vastuusta kantaakseen silkkaa hölmöyttään.

[QUOTE="poks";26332466]Miten muka lähettäjä voisi olla vastuussa? Ei kai se sitä rakennusta polttanut? Matkahuollon vakuutuksen piikkiin tuon on mentävä, vaikka tietty ne yrittävät, jos joku ottaisi osan vastuusta kantaakseen silkkaa hölmöyttään.[/QUOTE]

Kyllä se vain lain mukaan menee niin, että joko lähettäjä tai vastaanottaja ovat vastuussa, välittäjä ainoastaan jos on omilla toimillaan aiheuttanut vahingon. Sen vuoksi yrityksillä on vastuuvakuutukset tällaisten tapausten varalle.

Hyvä nimimerkki "vieras"!

Nastolan Matkahuolto-asiamiehen tiloissa sattuneessa tulipalossa valitettavasti tosiaan tuhoutui paketteja. Lain mukaan lähettäjä korvaa nämä lähetykset Sinulle ja hakee sitten tarvittaessa omia teitään korvauksia Matkahuollosta. Sinun kannattaakin olla vielä uudelleen yhteydessä yritykseen, josta olit tilannut paketit. Olemme puolestamme hurjan pahoillamme kaikesta Sinulle aiheutuneesta vaivasta asian selvittämiseksi.

Parhain terveisin
Matkahuollon asiakaspalvelu

Hyvä nimimerkki "vieras"!

Nastolan Matkahuolto-asiamiehen tiloissa sattuneessa tulipalossa valitettavasti tosiaan tuhoutui paketteja. Lain mukaan lähettäjä korvaa nämä lähetykset Sinulle ja hakee sitten tarvittaessa omia teitään korvauksia Matkahuollosta. Sinun kannattaakin olla vielä uudelleen yhteydessä yritykseen, josta olit tilannut paketit. Olemme puolestamme hurjan pahoillamme kaikesta Sinulle aiheutuneesta vaivasta asian selvittämiseksi.

Parhain terveisin
Matkahuollon asiakaspalvelu

Jos vedotaan lakiin niin olis mun mielestä aika kohteliasta myös ilmoittaa se laki ja pykälä mihin vedotaan :snotty:

Yhteistyössä