[QUOTE="vieras";26351152]Mun mielestä on surullista mihin tää maailma on menossa. Vanhemmat tarvitsevat "lapsivapaita viikonloppuja", pelkkä termikin on jo aika kauhea. Miksi niitä lapsia pitää tehdä, jos niistä pitää sitten saada vapaata, eli toisin sanoen heistä täytyy päästä eroon, jotta voisi lähteä bilettämään?
Voisi ihan rehellisesti sitten vaan sanoa, ettei ole ihan vielä kypsä äidiksi, eikä ainakaan pukkaa niitä lapsia lisää,( ja vielä eri miehille useimmiten.)
Mun mielestä vanhemmuuteen kuuluu, että pitää huolta omista lapsistaan. Ei ole olemassa sellaista PAKKOA, että pitäisi lapset saada yökylään.Lähinnä kuulostaa siltä, että jos on NIIN pakko päästä bilettämään, niin taitaa olla jonkinsortin alkoholiongelma, tai sitten vain epäkypsä äiti. Omaa aikaa voi muutenkin järjestää itselleen. Mutta lapset tehtyään voisi jo keskittyä siihen perhe-elämään, eikä baari-iltoihin. Ugh, olen puhunut![/QUOTE]
Miten niin mihin maailma on
menossa?
Jo mun lapsuudessani kultaisella 70-luvulla oli tapana, että lapset oli vaikka isovanhemmilla aika ajoin hoidossa. 80-luvulla yökyläiltiin kavereiden luona puolin ja toisin, tai oltiin vaikkapa kesäleireillä, ja tajuttoman hauskaa oli. Uusi trendi tuntuukin olevan tämä nykyajan tukiverkottomuus: ei ole ketään, joka lapset hoitoon ottaisi, ja joka ikinen hetki ollaan lasten kanssa. Ennen sentään uskallettiin olla lapsista joskus erossakin, nykyään ne sidotaan tiukasti kiinni itseen, ja sitten on näitä koulun pihalla eroahdistustaan itkeviä ekaluokkalaisia jotka joutuu ekaa kertaa pärjäämään ilman äiskää ja koville ottaa.
Alkoholiongelma taas lienee sillä, joka ei keksi mitään muuta tekemistä vapaa-aikanaan kuin juomisen ja bilettämisen
. Ja toisekseen, mitä pahaa siinä muka on, jos äiti ja/tai iskä (tai siis äiti, iskän menojahan sinäkään et paheksunut, vaan äidin, mikä kertonee omaa kieltään siitä miten teidän perheessä on vanhemmuus jaettu) käy joskus jopa baarissa?
En minä ainakaan ole vain äiti. Olen myös vaimo, tytär, ystävä...ja näinollen haluan perhe-elämän ohella toteuttaa myös niitä rooleja. Ihan ilman lapsia. En halua hautautua äitiroolin alle ja unohtaa muita puolia itsessäni. Ja ei, en käy baareissa joka viikonloppu...elokuussa viimeeksi kävin. Lapsivapaasta ajasta nautin silti. Kuten myös lasteni kanssa vietetystä ajasta.