Mikä he...tin lapsivapaa viikonloppu??!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miksi ne lapsivapaat vanhemmat menisi joka kerta ryyppäämään tai baarikierrokselle?
No ei me ainakaan mennä. Me pidetään miehen kanssa aina ihan hullut orgiat kaksistaan :D Ja käydään ravintolassa ja leffassa ja lenkillä tai ihan vaan pällistellään kaupungilla ja saunotaan ja jajajajajajajjajjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaa ja JOSKUS otetaan sitä viiniäkin kotisohvalla :O :O APUAAAAAAAAAA,lapsemme elämä on pilalla! Ja mitä sitten jos joku vetää lähiräkälässä päänsä täyteen silloin kun lapsi ei ole kotona? Oliko tää taas näitä voivoi,surkutisurkuti,elämänionparempaakuinsinun-mutinoita? VITUTTAAAAAAA tommoset jotka tuntevat suurta ylemmyyttä siitä että kyttäävät muiden lapsivapaita ja tuhahtelevat nokka pystyssä että MINÄ en tarvitse omaa aikaa,MINÄ olen robotti ja MINÄ harrastan jotain kehittävää kuten virkkaamista ja muut raukat ne vaan ryyppää ja örveltää. Kunnon sitruunapilluja.

"vieras"
Hyvä, että jotkut vanhemmat sentää tajuavat arvostaa sitä lapsivapaataan. :) Ei pahalla, mutta sääli käy niitä jotka jotenkin roikkuvat lapsissaan ja eivät tahdo heille antaa uusia elämyksiä oman perheen lisäksi. Niin, mistä ne ns.pullossa kasvaneet tuleekaan.. toki ymmärrän heitä, joilla ei läheisiä sukulaisia tai ystäviä ole hoitajiksi.

Mutta ei tarvitse ihmetellä, jos mies häviää toisen matkaan.. jos ei tahdo koskaan kahdenkeskistä aikaa viettää jos siihen on mahdollisuus. Tiedän pari naistakin, jotka tympääntyivät lopulta. Joillain lapset eivät kotoa päästyään "pois" enää juuri käy katsomassa. Kun siellä kotona sai olla koko lapsuutensa! :)

Itse muistelen lämmöllä niitä viikkoja, jopa kuukausia ennen yläkouluikää.. kun olin mummilla tai tätilässä, kummeilla. Siis joskus piti ihan kinua että pääsee! :D Kuitenkin, juu sorisori, se muiden kuin ei-vanhempien kohtelu oli ihan erilaista ja sai kokea kaikenlaista, mitä kotona ei ollut. Esim.kotieläimet, kasvimaat, mökkeily saaristossa. Teini-ikäisenä pääsi sitten mielekkäämmille matkoille, mitä olisi sisarusten kanssa perhe tehnyt. :D

Ehkä sitten olen jotenkin tunnevammainen ja moni ystävänikin, mutta me todella lapsina nautimme muualla kuin kotona olosta. Ja tästä on aika jo yli 25 vuotta. Eikä se vähentäny rakkautta vanhempiin, päinvastoin. Yhteinen aika silti perheen kesken oli tärkeää.

Jotkut äidit ripustautuu lapsiinsa ja jos ei sitten muuta olekaan kuin ne lapset. Minun mielestäni surullista :(

Eikö kukaan ajattele, että miltä lapsista tuntuu? Ehkä viikot hoidossa tai koulussa ja viikonlopuiksi sitten taas pois kotoa, vaikka nyt sitten isänsä luo. Lapset ovat kuin perunasäkkejä, joita heitellään paikasta toiseen... Mihin tämä maailma on menossa? Ja kun näitä eronneita perheitä on jo niin paljon.
no entäs, jos on sen isän viikonloppu pitää lapsia, jos vanhemmat ovat vaikka eronneet. eikö lapsi sitten saa mennä hänen luokseen????????????? ja tekeekö se äitistä sitten paremman äidin, jos se näinä viikonloppuina kun lapset on isällään käy vaikka bilettämässä. pitäiskö hänen nyhjätä sohvan nurkassa itkemässä

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26350432:
no entäs, jos on sen isän viikonloppu pitää lapsia, jos vanhemmat ovat vaikka eronneet. eikö lapsi sitten saa mennä hänen luokseen????????????? ja tekeekö se äitistä sitten paremman äidin, jos se näinä viikonloppuina kun lapset on isällään käy vaikka bilettämässä. pitäiskö hänen nyhjätä sohvan nurkassa itkemässä
Tietysti pitäisi, ja soitella 5 minuutin välein lapsen perään ikävissään.
Kun ei katsos aikuinen ihminen vaan saa nauttia omasta vapaa-ajasta ja tehdä mitä hitto vie huvittaa.

Lunatic
[QUOTE="poikia3";26350367]Sä nyt kyllä oiot valtavasti. Eihän se, että lapset eivät ole yökylässä tarkoita sitä, että lähisukulaiset olisivat vieraita ihmisiä. Esim. me lomaillaan mun vanhempieni mökillä koko perhe yhdessä, ja kyläillään puolin ja toisin. Mutta mun vanhempieni terveydentila ei kestäisi sitä, että pitäisi huolehtia vilkkaista pojista.

Samoin muitakin sukulaisia tavataan säännöllisen epäsäännöllisesti.

Eli eivät ole vieraita pojille, mutta silti meillä ei ole lapsille yökyläpaikkaa. Mieheni sisaruksilla on lapsenlapsia, tai sitten työ jonka vuoksi elämä on kiireinen. Omalla siskollani on 5 lasta - eli sinnekään ei ylimääräisiä lapsia voi lykätä.

Ja noilla pojilla on rakkaita aikuisia elämässään, miehen sisko on erityisen rakas, ja joka kesäistä mökkireissua odotetaan hartaudella. Keskimmäinen on jopa koulun veistotunnilla tehnyt mökille tuliaisen :), haluaa nimenomaan viedä sen isoisälleen, me emme kelpaa.[/QUOTE]

Aika surkeesti on teiän pullat uunissa. Sukulaisia ja läheisiä aikuisia muka riittää, muttei kumminkaan niin läheisiä, että voisivat pitää lapsia.

kukin tavallaan
[QUOTE="vieras";26350377]No ei me ainakaan mennä. Me pidetään miehen kanssa aina ihan hullut orgiat kaksistaan :D Ja käydään ravintolassa ja leffassa ja lenkillä tai ihan vaan pällistellään kaupungilla ja saunotaan ja jajajajajajajjajjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaa ja JOSKUS otetaan sitä viiniäkin kotisohvalla :O :O APUAAAAAAAAAA,lapsemme elämä on pilalla! Ja mitä sitten jos joku vetää lähiräkälässä päänsä täyteen silloin kun lapsi ei ole kotona? Oliko tää taas näitä voivoi,surkutisurkuti,elämänionparempaakuinsinun-mutinoita? VITUTTAAAAAAA tommoset jotka tuntevat suurta ylemmyyttä siitä että kyttäävät muiden lapsivapaita ja tuhahtelevat nokka pystyssä että MINÄ en tarvitse omaa aikaa,MINÄ olen robotti ja MINÄ harrastan jotain kehittävää kuten virkkaamista ja muut raukat ne vaan ryyppää ja örveltää. Kunnon sitruunapilluja.[/QUOTE]

Sun alemmuuskompleksi ei tällä purkauksella varmaan parantunut.

mmmm..
Mä täällä vaan odottelen sitä aikaa, että noi lapsukaiset haluaisi lähteä yökyläilemään mummolaan... Olispa ihanaa olla yksi ilta niin, että ei tarttis keitellä ilta puuroja eikä huolehtia muusta kuin omista iltapesuista yms... Mun lapset on lähes 3 ja 1 v....

gfrdf
Käsittääkseni lapsivapaata viettävät eronneet vanhemmat joilla ei uutta perhettä eli se on silloin kun lapsi ei ole itsellä.

Pariskuntien lapsivapaat on niitä kun lapset ovat viikonlopun hoidossa jossakin.

Jos ei itselläsi ole mahdollisuutta moiseen niin kannattaisiko ottaa se asenne että sillä mennään? Turhaanpa sitä kateilee tai katkeroituu kenenkään vapaista.

Itse olen mieheni kanssa kahdestaan kerran muutamassa vuodessa ja turha siitä on valittaa kun tilanne on mikä on. Mutta emme tosin kaipaakaan mitään biletysaikaa ja levätä voidaan muutenkin jos tarvii joten ihan hyvä näin :)

"poikia3"
Aika surkeesti on teiän pullat uunissa. Sukulaisia ja läheisiä aikuisia muka riittää, muttei kumminkaan niin läheisiä, että voisivat pitää lapsia.
Sinulle rakastaminen ja läheisyyskö ovat sama asia kuin, että lapsia pidetään yökylässä?

Joo, vanhempani rakastavat lapsiani valtavasti. Mutta sinäkö veisit 3 lasta hoitoon ihmisille, jotka käyttävät nitroja. Jolla toisella verensokeri heittelee rajusti, ja hän joutuu välillä syömään yölläkin, kun verensokeri putoaa liian alhaiseksi. Plus että muitakin sairauksia riittää? Luuletko, että vanhempani rakastavat lapsenlapsiaan vähemmän, vaikkeivät voi heitä ottaa yökylään? Muutaman tunnin voivat kyllä hoitaa ja hoitavatkin, muttei sinne lapsia viikonlopuksi voi viedä. Ja läheisyyttäkö ei voi syntyä kyläillen, ja yöpyen siten, että vanhemmat ovat mukana ottamassa vastuun tarvittaessa sitten, kun ne isovanhemmat eivät jaksa?

Entä pitääkö meidän väkisin tupata tädille pieneen kaksioon, siellä jo yökylässä olevien lastenlasten (joita tällä hetkellä 3 kappaletta) vielä omat 3 poikaa? Noista lastenlapsista vähintään yksi on joka viikonloppu tuolla yökylässä. Ja tädille, miehen kaksoissisarelle ovat poikamme erityisen rakkaita, koska ovat kaksoisveljen lapsia, mutta ei ihminen kaikkeen veny.

Sama tilanne miehen veljellä, hänellä myös 3 lastenlasta, sinnekö ne tupataan muiden joukkoon?

Ja vielä yksi veli löytyy vielä, perheen lapset ovat jo aikuisia ja elävät omaa elämäänsä, ja vanhemmat paiskivat sitten töitä, esim. matkapäiviä voi viikossa olla enemmän kuin 5. Sinnekö ne pitäisi viedä, jotta sinä olisi tyytyväinen, väsyneiden aikuisten luo?

Niin voi pahus, kun ne miehen vanhemmat ovat kuolleet? Ihan meidän vika sekin tietysti.

Ja sekin on tietysti mun vikani, kun ainoalla siskollani on 5 lasta.

Sekään ei varmaan ole läheisyyttä, että lapset soittavat noille omaisilleen? Tai että lähettävät niille jopa kesken viikon piirrustuksiaan, erityisesti piirtävät heille, kun tietävät, että esim. se täti tykkää enkeleistä. Eikä kenenkään tarvitse heitä tähän kehottaa - pyytelevät vain postimerkkiä, kun haluaisivat laittaa postia.

Niin ja läheisyyttä ei tietenkään ole voinut syntyä myöskään aikaisemmin, silloin kun isovanhemmat ovat olleet paremmassa kunnossa tai tädillä ei ole ollut vielä lastenlapsia, hän ei varmaan silloinkaan ole hoitanut lapsiamme tai halunnut niitä nähdä.

Me mieheni kanssa sen sijaan päivittelemme kuinka itsestään selvänä nämä nykynuoret ottavat lastenhoitopalvelut, joita tosiaan käytetään joka ikinen viikonloppu ja vielä arki-iltaisinkin. Ja palveluita käyttää vain yhden perheen lapset, muilla lapsilla ei ole vielä lapsia.

Lunatic
[QUOTE="poikia3";26350575]Sinulle rakastaminen ja läheisyyskö ovat sama asia kuin, että lapsia pidetään yökylässä?

Joo, vanhempani rakastavat lapsiani valtavasti. Mutta sinäkö veisit 3 lasta hoitoon ihmisille, jotka käyttävät nitroja. Jolla toisella verensokeri heittelee rajusti, ja hän joutuu välillä syömään yölläkin, kun verensokeri putoaa liian alhaiseksi. Plus että muitakin sairauksia riittää? Luuletko, että vanhempani rakastavat lapsenlapsiaan vähemmän, vaikkeivät voi heitä ottaa yökylään? Muutaman tunnin voivat kyllä hoitaa ja hoitavatkin, muttei sinne lapsia viikonlopuksi voi viedä. Ja läheisyyttäkö ei voi syntyä kyläillen, ja yöpyen siten, että vanhemmat ovat mukana ottamassa vastuun tarvittaessa sitten, kun ne isovanhemmat eivät jaksa?

Entä pitääkö meidän väkisin tupata tädille pieneen kaksioon, siellä jo yökylässä olevien lastenlasten (joita tällä hetkellä 3 kappaletta) vielä omat 3 poikaa? Noista lastenlapsista vähintään yksi on joka viikonloppu tuolla yökylässä. Ja tädille, miehen kaksoissisarelle ovat poikamme erityisen rakkaita, koska ovat kaksoisveljen lapsia, mutta ei ihminen kaikkeen veny.

Sama tilanne miehen veljellä, hänellä myös 3 lastenlasta, sinnekö ne tupataan muiden joukkoon?

Ja vielä yksi veli löytyy vielä, perheen lapset ovat jo aikuisia ja elävät omaa elämäänsä, ja vanhemmat paiskivat sitten töitä, esim. matkapäiviä voi viikossa olla enemmän kuin 5. Sinnekö ne pitäisi viedä, jotta sinä olisi tyytyväinen, väsyneiden aikuisten luo?

Niin voi pahus, kun ne miehen vanhemmat ovat kuolleet? Ihan meidän vika sekin tietysti.

Ja sekin on tietysti mun vikani, kun ainoalla siskollani on 5 lasta.

Sekään ei varmaan ole läheisyyttä, että lapset soittavat noille omaisilleen? Tai että lähettävät niille jopa kesken viikon piirrustuksiaan, erityisesti piirtävät heille, kun tietävät, että esim. se täti tykkää enkeleistä. Eikä kenenkään tarvitse heitä tähän kehottaa - pyytelevät vain postimerkkiä, kun haluaisivat laittaa postia.

Niin ja läheisyyttä ei tietenkään ole voinut syntyä myöskään aikaisemmin, silloin kun isovanhemmat ovat olleet paremmassa kunnossa tai tädillä ei ole ollut vielä lastenlapsia, hän ei varmaan silloinkaan ole hoitanut lapsiamme tai halunnut niitä nähdä.

Me mieheni kanssa sen sijaan päivittelemme kuinka itsestään selvänä nämä nykynuoret ottavat lastenhoitopalvelut, joita tosiaan käytetään joka ikinen viikonloppu ja vielä arki-iltaisinkin. Ja palveluita käyttää vain yhden perheen lapset, muilla lapsilla ei ole vielä lapsia.[/QUOTE]

Älä nyt pelihousujas revi, totesinpa vaan että surkeesti on teiän asiat tältä osin.
Entä jos lapset on joskus PAKKO saada jonnekin yöksi tai pariksi hoitoon, ilmeisesti sukulaisista ei avuksi ole ja joudutte soittamaan mll:lle tms?

Mikä tää biletysjuttu on, luuleeko porukka tosiaan, että lapsivapaa menee automaattisesti ryyppäämiseen? Näitä ihme kommentteja tyyliin "emme/en tosin kaipaakaan mitään biletysaikaa" ja jos yh nyt haluaa mennä baariin vapaillaan niin so what, siellä ne pariskunnatkin isoissa määrin näyttää pyörivän. Luultavasti yksinhuoltaja käyttää vapaa-aikansa ihan samoin kuin parisuhteessa olevakin.. ystävien kanssa, leväten, tehden omia juttujaan, jotka on helpompi tehdä ilman lapsia tai joita ei voi tehdä lasten kanssa. Siitä vaan nousee haloo, jos sattuu olemaan yh tai jos siite erehtyy nauttimaan.

ööö?
Jos sinä poikia3 olet ihan tyytyväinen tilanteeseenne (kuten aiemmin totesit, että ette koe olevanne mitään vailla), niin miksi olet noin vihainen?

Siis, ihan mielenkiinnosta...

..
toivottavasti näille "minä pidän lapseni kotona ja hoidan itse enkä koskaan päästä kotoa pois" -ihmisille ei käy niin, että kun nyt eletään vain lasten ehdoilla, niin sitten kun lapset muuttaa pois kotoa, huomaakin elävänsä samassa talossa tuntemattoman ihmisen kanssa jolle ei ole mitään sanottavaa. Itse ajattelen niin, että mies oli elämässäni ennen lapsia ja on myös lasten jälkeen ja haluan tehdä hänen kanssaan yhdessä eri asioita. Matkustella, käydä syömässä, konserteissa. Myös vanhana. Ja mahdolliset omat lapsenlapset ovat enemmän kuin tervetulleita luoksemme yökylään että heidän vanhempansa saavat omaa aikaa ;-)

tyttöjä2
sinulle "poikia3", mikset voisi viedä siskollesi? Eikö serkuslauma nauttisi, kun saavat leikkiä koko päivän ja illan? Oletko kysynyt? Luulisi, ettei kolme serkkua olisi niin paha rasti viiden lapsen äidille. :D Lapsivapaata aikaa saa kyllä jos HALUAA. Ja vaikka ei itse haluaisi, mies voisi haluta, jos uskaltaisi pirttihirmulle vaimolle ehdottaa.. (en puhu tietenkään enää sinusta, poikia3) :) vanhempien parisuhde on lasten henkinen koti, sitä kannattaa todella vaalia ja siihen kannattaa panostaa. Myös itseensä on hyvä panostaa, että jaksaa olla parempi äiti kullanmuruilleen! :)

kamalat vanhemmat
[QUOTE="tuuli";26349929]Onhan se kieltämättä ihan kamalaa että lapset itsekin haluaa välillä mummolaan - taidetaan olla niin kamalia vanhempia kun eivät kotona viihdy. Ja mikä pahempaa päästetäänkin lapset sinne mummulaan ja itsekeskeisesti otetaan "lapsivapaata".

Kamalia heittosäkkejä meidänkin lapset. Ei mitään rotia. Pitäs ehdottomasti poistaa kaikki muut läheiset heidän elämästään tai ainakin vähintään pitää huoli ettei lapset missään nimessä halua ja saa mennä läheisten luo yöksi. On se niin kamalaa lasten kantilta katsottuna.[/QUOTE]

Peesi. Kyllä meillä vanhemmillakin on nuppi pahasti sekaisin kun kehdataan jopa nauttia lapsiVAPAASTA ajasta täysin rinnoin. Baarissa en kyllä ole käynyt pariin vuoteen.

En yhtään ihmettele että nykyään on niin rankkaa lasten kanssa ja väsyneet vanhemmat keksii lapsilleen kaikenlaisia diagnooseja, jos perhe kykkii 8 vuotta keskenään kotona joka ilta ja viikonloppu. morjens! se kun on ihan tervettä ottaa omaa aikaa.

:LOL:
Tietysti pitäisi, ja soitella 5 minuutin välein lapsen perään ikävissään.
Kun ei katsos aikuinen ihminen vaan saa nauttia omasta vapaa-ajasta ja tehdä mitä hitto vie huvittaa.
tätä mä vähä pelkäsin:LOL: eli mäkin oon sitten ihan kauhee äiti, kun miehen kans viedään joskus lapset isoveljensä perheeseen hoitoon, että päästään viettämään kaksinkeskistä aikaa. enkä edes soita välttämättä joka päivä, miten lapset pärjää siellä. lähtee tästä etsimään virsikirjaa ja huivia päähän. täytynee sanoa myös tuolle naapurin äidille, että se on ihan kauhee, kun jätti lapset vikonlopuksi isälle ja lähti maastovaellukselle, että sai tuulettaa yksin vähän ajatuksiaan, ilman, että aina joku kiehnää kyljessä :LOL:

"akka"
Meillä on uusperhe ja murkkuikäisiä talossa neljä.Me halutaan miehen kanssa joka toinen viikonloppu lapsivapaata ja kaksi viikkoa kesällä, ihan vaan aikaa meille kahdelle ilman että on yhtäkään murkkua vinkumassa ja kyttäämässä vieressä.
Jos se tekee meistä huonoja vanhempia niin siitä sitten vaan.
Molemmat jo odotetaan aikaa jolloin noi kaikki on täysi-ikäisiä.

kukin tavallaan
Peesi. Kyllä meillä vanhemmillakin on nuppi pahasti sekaisin kun kehdataan jopa nauttia lapsiVAPAASTA ajasta täysin rinnoin. Baarissa en kyllä ole käynyt pariin vuoteen.

En yhtään ihmettele että nykyään on niin rankkaa lasten kanssa ja väsyneet vanhemmat keksii lapsilleen kaikenlaisia diagnooseja, jos perhe kykkii 8 vuotta keskenään kotona joka ilta ja viikonloppu. morjens! se kun on ihan tervettä ottaa omaa aikaa.
Minä en kyllä ole nähnyt yhdenkään kirjoittavan ettei tarvitse olla ollenkaan vapaa-aikaa tai yhteistä aikaa miehen kanssa. Pakkoko muiden vastauksia on lukea kuin piru raamattua.

toivottavasti näille "minä pidän lapseni kotona ja hoidan itse enkä koskaan päästä kotoa pois" -ihmisille ei käy niin, että kun nyt eletään vain lasten ehdoilla, niin sitten kun lapset muuttaa pois kotoa, huomaakin elävänsä samassa talossa tuntemattoman ihmisen kanssa jolle ei ole mitään sanottavaa. Itse ajattelen niin, että mies oli elämässäni ennen lapsia ja on myös lasten jälkeen ja haluan tehdä hänen kanssaan yhdessä eri asioita. Matkustella, käydä syömässä, konserteissa. Myös vanhana. Ja mahdolliset omat lapsenlapset ovat enemmän kuin tervetulleita luoksemme yökylään että heidän vanhempansa saavat omaa aikaa ;-)
Ehkä näillä pareilla ei alunperinkään ole ollut juurikaan yhteistä. Kyllä tuntuu olevan monilla ainoa yhteinen harrastus toistensa nälvintä, tuskinpa silloin mitään lapsivapaata yhteistä aikaa kaipaakaan.

Me aiomme myös olla lastenhoitajina sitten omille lapsenlapsillemme, niinkuin äitini on nyt meidän lapsellemme, ja minun isovanhempani ovat olleet minulle. Auttamisen kierre :)

vv
On lapsistakin mukavaa saada vapaaviikonloppu pois kotoa. :) Ei tarvitse aina vaan äidin naamaa katsella kun onhan siellä lomapaikoissa isä/mummola/tukiperhe/serkut/jne. ihan erimeininki ja yleensä kaikkea sellaista kivaa jota kotona ei normiviikonloppuna järjestetä.

"poikia3"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjä2;26350683:
sinulle "poikia3", mikset voisi viedä siskollesi? Eikö serkuslauma nauttisi, kun saavat leikkiä koko päivän ja illan? Oletko kysynyt? Luulisi, ettei kolme serkkua olisi niin paha rasti viiden lapsen äidille. :D Lapsivapaata aikaa saa kyllä jos HALUAA. Ja vaikka ei itse haluaisi, mies voisi haluta, jos uskaltaisi pirttihirmulle vaimolle ehdottaa.. (en puhu tietenkään enää sinusta, poikia3) :) vanhempien parisuhde on lasten henkinen koti, sitä kannattaa todella vaalia ja siihen kannattaa panostaa. Myös itseensä on hyvä panostaa, että jaksaa olla parempi äiti kullanmuruilleen! :)
En ole kysynyt siskoltani, enkä usko että siskoni kykenisi poikia ottamaan, minä olen jonkun kerran tarjoutunut sen sijaan ottamaan hänen lapsiaan tänne meille, kokemaan tavallista perhe-elämään. Siskoni esikoinen oli jossain vaiheessa meillä kaikki viikonloput, kun ei tullut toimeen siskoni uuden puolison kanssa. Ja silloin paljastui monta asiaa - esim. se, että poika kuunteli mielellään iltasatua joka meillä oli joka iltainen rutiini, siskoni luona satuja ei luettu koskaan. Yllättyi, kun häntä kohdeltiin kuin omaa lasta, tilattiin oma pitsa, ostettiin lauantaikarkit jne. Eikä se, että siellä eletään erilailla mitään kaada, on ihan ok:kin joskus. Mutta nuo ilmitulleet asiat taisivat paremmin viitata siihen, ettei siskoni oikein jaksanut niiden omiensakaan kanssa.

Ja kuten sanoin me saamme lapsivapaata aikaa kumpikin erikseen ihan niin usein kuin haluamme, lisäksi sitä lapsivapaata järjestyy myös päivällä, kun lapset ovat koulussa, joskus töihin voi mennä vaikka myöhemmin ja helliä toisiaan tai tehdä jotain mukavaa yhdessä. Ja sitä kahdenkeskistä aikaa on joka ikinen ilta myös omassa sängyssä lasten jo nukkuessa.

Ja minä kirjoitinkin, että me emme ole kokeneet tarpeelliseksi ostaa lapsivapaata, rahallahan se kuitenkin olisi mahdollista. Lapset ovat kuitenkin niin isoja jo, ettei heitä tarvitse koko ajan vahtia, ja isoin voi myös huolehtia jonkun tunnin veljistään.

Yhteistyössä