Kateellisuus on turhaa, ei se tuo minulle lapsivapaata vaikka toiset omastaan luopuisivat.Uskon,että jokainen saa sen lapsivapaansa jos vain haluaa joten minusta turha narina toisten vapaista on aikas turhaaja ja voimia kuluttavaa ja sanoisin myös sitä kateellisuudeksi ja tympääntymiseksi omasta saamattomuudestaan
Outoa ajatella, etteivätkö lapset pitäisi isällään olemisesta? Mikä rankaisu se on?Eikö kukaan ajattele, että miltä lapsista tuntuu? Ehkä viikot hoidossa tai koulussa ja viikonlopuiksi sitten taas pois kotoa, vaikka nyt sitten isänsä luo. Lapset ovat kuin perunasäkkejä, joita heitellään paikasta toiseen... Mihin tämä maailma on menossa? Ja kun näitä eronneita perheitä on jo niin paljon.
Jaa, no ei mun lapsi ole joka vl isänsä luona.Eikö kukaan ajattele, että miltä lapsista tuntuu? Ehkä viikot hoidossa tai koulussa ja viikonlopuiksi sitten taas pois kotoa, vaikka nyt sitten isänsä luo. Lapset ovat kuin perunasäkkejä, joita heitellään paikasta toiseen... Mihin tämä maailma on menossa? Ja kun näitä eronneita perheitä on jo niin paljon.
Korjaan tähän sinun puolesta: SINULLE riittää omaksi ajaksi muutama tunti.Minusta näyttää että enemmän katsotaan kieroon sellaisia, jotka eivät innokkaasti halua mitään lapsivapaita vkonloppuja. Omaksi ajaksi piisaa kyllä ilta/päivä, ei tarvi pidempään. Siis mulle on aivan sama, voin tehdä omia juttujani ihan lastenkin kanssa, kun ei alko kiinnosta.
Tästä paistaa vähän sellainen asenne, että pidempiä lapsivapaita haluavat vanhemmat käyttävät sen ajan ryyppäämiseen...Minusta näyttää että enemmän katsotaan kieroon sellaisia, jotka eivät innokkaasti halua mitään lapsivapaita vkonloppuja. Omaksi ajaksi piisaa kyllä ilta/päivä, ei tarvi pidempään. Siis mulle on aivan sama, voin tehdä omia juttujani ihan lastenkin kanssa, kun ei alko kiinnosta.
Paistaa läpi ihan se asenne, minkä haluat nähdä. Höpöt sulle, ei tarvitse todistella, että lapset tykkää olla mummulassa, niin meilläkin ja saavat ollakin.Tästä paistaa vähän sellainen asenne, että pidempiä lapsivapaita haluavat vanhemmat käyttävät sen ajan ryyppäämiseen...
Mä olin lapsena isovanhemmilla jne yökylässä ja se oli musta ihanaa. Samoin kesäisin olin mummun ja papan kanssa mökillä (vanhempani eivät mökkeilystä tykkää). Kyllä mun vanhemmat oli kamalia kun mut sillälailla hylkäsivät
Veljeni 3-vuotias poika on aina onnessaan kun pääsee vanhemmilleni hoitoon, aina siä hehkuttaa kuinka siä on mukavaa, ja kyselee koska taas pääsee mummulle ja papalle kylään.
En ole vielä bongannut sellaista perhettä. Tuttavissa ja ystävistä on yh-perheitä, he eivät tarvitse tätä systeemiä ja muilla on sukulaiset tukijoukkoina. Tarttunut kyllä tilaisuuteen kunhan sellainen tulee.onko se nyt muka ihan mahdotonta muodostaa jotain yya-sopimusta jonkun toisen äidin kanssa, tyyliin minä otan sinun lapset joksikin viikonlopuksi, ota sinä minun lapset vuorostasi tuoksi ja tuoksi viikonlopuksi...?
Tätä mä kyllä ihmettelen aivan valtavasti? Miksi se lapsi pitäisi väkisin tuupata johonkin? Mistä lapsi kärsii tai mitä jää puuttumaan, jos lapsi ei ole joskus viikonloppuisin yökylässä?Olen pahoillani.
Ennen kaikkea lapsesi puolesta.